Karmann: Poslední kabriolet opustil výrobní linky

Karmann: Poslední kabriolet opustil výrobní linky

 

Historie kabrioletů vyráběných německou firmou Karmann se definitivně uzavřela. Současní partneři už nemají zájem o výrobu kabrioletů u externího dodavatele, a proto se Karmann chce soustředit na jiné oblasti automobilového průmyslu.

Historie karosárny Karmann je velmi bohatá, společnost vznikla již v roce 1902 a první automobilové šaty postavila ještě tentýž rok na podvozku dávno zaniklé německé značky Dürkopp. Období po druhé světové válce je spojeno především s produkcí kabrioletů a kupé značky Volkswagen. V roce 1949 začal Karmann vyrábět proslulé otevřené VW Brouky, následovaly modely Karmann Ghia, kupé Scirocco, Golf Cabriolet první generace a kombi Variant na základě Golfu III.

V šedesátých a sedmdesátých letech minulého století z bran jejich továren vyjížděly také Porsche modelových řad 912 a 914, kupé BMW 2000 CS a 3,0 CS, později otevřené Fordy Escort a sportovní verze RS Cosworth. Vznikala zde také první Kia Sportage pro evropské trhy, v poslední době se v Osnabrücku a Rheine vyráběl Chrysler Crossfire (do konce roku 2007) a Audi A4 Cabriolet. S Audi spolupracoval Karmann bezmála dvě desetiletí, ingolstadtští se ovšem novou A5 s plátěnou střechou rozhodli vyrábět jinde. S koncem Audi A4 Cabriolet byla v únoru uzavřena továrna v Rheine, stejný krok nyní následuje v Osnabrücku, když končí Mercedes CLK.

Slavná německá karosárna tak přišla o dva nejdůležitější odběratele a v dubnu se dostala do existenčních potíží a musela vyhlásit platební neschopnost. S podobnými problémy se potýkají i jiné firmy v tomto oboru – Heuliez, Pininfarina, Bertone. Velké automobilky mají v současné době zájem o externí vývoj a výrobu složitých střešních mechanismů, místo kompletní výroby aut.

Střešní mechanismy Karmann dodává a dále dodávat bude kromě Renaultu (od roku 1991) mimo jiné pro Mercedes-Benz SLK (od 1995), Jaguar (od 1988), Volkswagen New Beetle Cabrio (od 2002) a Nissan Micra C+C (od 2006). Karmann se chce také prosadit v oblasti vývoje elektromobilů, kde spolupracuje s německou energetickou společností EWE.

Nyní je u Karmannu zaměstnáno 2000 lidí, značná část bude propuštěna po ukončení výroby aut, kvůli finančním problémům společnosti ale bude jejich počet dále snížen. Původně se počítalo s 513 zaměstnanci, po nedávné dohodě správce insolvenčního řízení a vedení podniku je v plánu udržet v Karmannu zhruba 300 pracovních míst.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 







 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…