je vždycky problém. U článků o KLDR je obevný, nejen na ACZ.
Rozhodně nechtěli 190ku kopírovat kvůli sankcím - v 80tých letech jich mohli mít kolik chtěli.
JImak Mercedesy jsou tam docela populární. Viděl jsem několik starších krásných, třeba 126ky. A i Audiny tam člověk docela vidí (teda v Pchyongyangu). Neviděl jsem v celé KLDR ani jedno jakékoliv BMW.
Lokální výrobci vyrábějí legálně či ilegálně kopie japonských a jihokorejských aut. Třeba jedna Pchynghwa je Sorento minulé generace. A potom je tam dost levných čínských aut. U vojáků je to od náklaďáků na dřevoplyn až po nový Pajera - strašnej rozptyl.
Ovšem soukromá osoba auto v KLDR vlastnit prakticky nesmí a mimo Pchyongyang je aut fakt méně. Na dálnici chodci, i se zvířaty. A auta v protisměru nejsou nic zvláštního. Provoz nula nula nic.
a poukázat na nesmysly od Bureše - prej obyčejnej Severokorejec na MB nedosáhne ...Neřeší to!
Prostě nesmí vlastnit auto.
V celé KLDR jsem neviděl benzínku.
Jinak v 80letech KLDR komunikovala se světem a hodně lidí třeba od nás tam v rámci socialistického bloku dělalo. Fabriky, elektrárny atd, Bylo to jinak, než dnes. Tedy co se týká té izolace.
Že si nakoupili auta a okopírovali je, to je slabota. Sověti po válce rozebrali celo fabriku Opel, naložili na vlaky a doma zase smontovali...a Moskvič byl na světě. >:-[]
Tak po tý válce se na to až tak nekoukalo. Vyhráli válku, tak to bylo jejich..... . Říkalo se tomu válečná kořist a bylo to považováno za regulérní způsob nabytí.
Nakonec spojenci Američané zase úplně stejně "rozebrali" Wernher von Brauna a v USA ho prakticky s celým jeho týmem smontovali...... a atomovka byla na světě. >:-[]
No atomovka byla na světě dřív nebo se akorát dokončovala. projekt Manhattan a ten pám byl Openheimmer.
Von Braun stál za raketama - vlastně za celým Apollem.
Ale věřím, žes to tak myslel.
Mas to pomotane, V1 neskonstroval von Braun, on ten V2, pricom ten nazov tomu dali nacisti ako Vergeltungswaffen odvetne zbrane a cislo bolo podla ich poradia, sam von Braun raketu V2 nazyval Agregat 4
Hoši plácáte nesmysly. Ne že se to po válce tak nebralo. Prostě to byly válečné reparace za zničenou zemi. Jo a nebrali jen Rusové, kteří na to mimochodem měli největší právo.
hlavně koupil z Číny vyřazené linky za staré traktory New Holland a na čínské nákladáky a bouchá si to tam ted sám ve vlastních fabrikách. Jo a ty Mercedesy se tam fakt jeden as vyráběly....