Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kaipan 57a: Zatím nejlepší český Lotus 7!

Ryze český automobilový výrobce Kaipan žije. Na letošní výstavě Autoshow v Praze představil nový model 57a. Tvary i nadále kopírují slavný Lotus 7, avšak pod povrchem se ukrývá řada novinek.
Zpět na článek
15. 4. 2018 18:29
15. 4. 2018 19:10
15. 4. 2018 19:58
15. 4. 2018 22:38
16. 4. 2018 07:35
16. 4. 2018 08:47
16. 4. 2018 13:11
17. 4. 2018 14:15
16. 4. 2018 08:11
16. 4. 2018 10:00
16. 4. 2018 18:24
17. 4. 2018 08:52
27. 6. 2018 20:10
17. 4. 2018 07:59
17. 4. 2018 08:46
16. 4. 2018 09:59
16. 4. 2018 16:21
16. 4. 2018 09:58
16. 4. 2018 10:11
16. 4. 2018 10:26
16. 4. 2018 10:32
16. 4. 2018 14:20
16. 4. 2018 14:29
16. 4. 2018 16:23
16. 4. 2018 16:44
17. 4. 2018 07:55
17. 4. 2018 08:45
15. 4. 2018 16:48
Těmhl lidem hodně fandím!
Některé poslední kreace se (kulantně řečeno) ne úplně povedly, ale snad už bude jenom líp!
Hodně štěstí!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - maty driver
15. 4. 2018 17:09
Re: Těmhl lidem hodně fandím!
Souhlasím. Jednoho Kaipana bych si strašně rád koupil
15. 4. 2018 18:29
Uvodna foto.
Vsetko v poho, len Telesnou stavbou sa vodic z uvodnej foto hodi viac do traktoru.
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2018 19:10
1.8Turbo
A teď by mě vážně zajímalo, proč se nemůže takovýhle motor montovat napříč osobními vozy.
1.8Turbo, 110kW, slušný výkon, 210Nm v rozsahu 1750 až 4600ot. Vzhledem k objemu zřejmě jen lehce přifouknutý, spolehlivý, odzkoušený, prověřený.
Existoval snad už před dvaceti lety, kdyby to vyráběli celou dobu, byl by samotný motor za hubičku, všechny případné chyby vychytané,
Nechápu. Tedy chápum, ale je to škoda, myslím, že spousta lidí by po podobném motoru ráda sáhla.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Blue Sun
15. 4. 2018 19:58
Re: 1.8Turbo
Protože papírově vykazuje příliš vysokou spotřebu a emise neškodného CO2. Tak podobné výkony dolujeme z podměrečných motorů, které jsou ale zpočátku zcela mrtvé a reálná spotřeba tak ve skutečnosti je i vyšší, než u té osmnáctky.
Avatar - Emel
15. 4. 2018 22:38
Re: 1.8Turbo
Jako... to je trošku vzpomínkový optimismus. 1.8T 110kW má na spritmonitor.de průměr 8,5 a 1.8TSI 132kW má 8 (v Octavii). 1.4TSI 110kW má 6,6.

Já kdybych si mohl vybrat mezi 1.8T 20V a novou 1.8TSI ze Superbu nebo Pola GTI, beru bez váhání TSI...
Avatar - Blue Sun
16. 4. 2018 07:35
Re: 1.8Turbo
Na druhou stranu, kolik těch 1.8T je normálně ježděných? Všechno jsou to xindly honěné na doraz a pak ta spotřeba taky podle toho vypadá. Při civilizované jízdě se s ní kolem šesti dalo jezdit bez problémů taky.
Avatar - Emel
16. 4. 2018 08:47
Re: 1.8Turbo
Asi tolik, co těch 1.8TSI? V poslední generaci je 1.8TSI "dvojče" 2.0TSI, má i stejnou kombinaci přímého a nepřímého vstřikování... s Passatem (v manuálu) umí hýbat rozhodně líp, než 2.0TDI 140kW.
Avatar - wakantanka
16. 4. 2018 12:49
Re: 1.8Turbo
No čo ja viem či za 6? To keď si išiel na klobúka a prevažne dole kopcom. Moji kamaráti a známi čo mali Octávky či Passaty B5 s tým motorom jazdili skôr medzi 8,5 a 10 litrami a aj to s ľahkou nohou. Ale hádať sa preto nebudem >:D
Avatar - Emel
16. 4. 2018 13:11
Re: 1.8Turbo
Z těch 54 Octavií na spritmonitoru jsou pod sedm dvě, přes deset jich je sedm. Passat bude nejspíš o kousek výš.
Avatar - wakantanka
17. 4. 2018 12:44
Re: 1.8Turbo
Ako som nakúpil u reálnych vlastníkov a užívateľov čo poznám, tak predávam :-) čím samozrejme nerozporujem štatistiku na sprintmonitore. :-)
Avatar - Emel
17. 4. 2018 14:15
Re: 1.8Turbo
Však já s tebou souhlasím, pod 6 je fakt výjimka, reál je spíš 8-9
16. 4. 2018 08:11
Re: 1.8Turbo
Souhlas, raději bych vzal 1.4TSI 110kW - umí zatáhnout a spotřeba je v klidu. Mám ho v novém Touranu a dokážu s ním jezdit kolem 7l/100km, aniž bych byl brzda provozu. Např včera 150km (20km město, 90km dálnice, 40km okresky) za 7.2l ;-)
16. 4. 2018 10:00
Re: 1.8Turbo
To ovšem ten 1,8 T udělá taky. ;-)
16. 4. 2018 18:24
Re: 1.8Turbo
Jako myslíš, že původní 1.8T by s 2t MPV jela za 7l/100km? Leda ve snu, i v OI Combi to bylo za 8.5l a více. OII Combi s 1.8T 118kW jezdila v průměru za 9l a dostat se níže chtělo hodně sebezapření. Tolik k tomu, že to stará 1.8T udělá taky ;-)
17. 4. 2018 08:52
Re: 1.8Turbo
Jasně každej motor žere podle toho v jakým režimu se s ním jede a jak těžký auto táhne. Když chceš 2 tunový MPV s nízkou spotřebou tak si ho musíš pořídit v naftě a jezdit s ním hlavně okresky po rovince. Tam by samozřejmě 1,8T žralo kolem 9-10L ovšem 1,8 TSI jakbysmet. Jak ostatně píšeš
27. 6. 2018 20:10
Re: 1.8Turbo
OII hlavně neměla 1.8T, ale TSI >:D >:D >:D
Touran má 2t jedině s deseti pytlema cementu v kufru >:D >:D
jinak 1.8T je úsporný motor mimo město, ve městě to strašně chlastá...
17. 4. 2018 07:59
Re: 1.8Turbo
Skús ti to niekedy premerať dotankovaním a nie podľa displeja!
Avatar - Emel
17. 4. 2018 08:46
Re: 1.8Turbo
Ono to víceméně sedí, nikdy jsem nebyl víc než o 0,2/100 mimo a v průměru je to na 0.
16. 4. 2018 09:59
Re: 1.8Turbo
Ten motor rozhodně nežere víc než 1,8 TSI.
Avatar - Hammunasakra
16. 4. 2018 11:32
Re: 1.8Turbo
Hlavně byl 1.8T výrazně lepší motor = než jeho nástupce TSI :-!

A nejen kvůli rozvodum [odkaz]
16. 4. 2018 16:21
Re: 1.8Turbo
což je ovšem daný hlavně tím, že původní 1,8 TSI byl supr nepovedenej motor >:D
16. 4. 2018 09:58
Re: 1.8Turbo
Přesně tak a navíc mě není jasný proč VW utrácelo miliony EUR do vývoje 1,8 TSI, aby nakonec dosáhli stejnýho výkonu a emisí? Nebylo by levnější jen modifikovat původní agregát, když dokáže s minimálníma nákladama splnit EURO6 a navíc by nepotřeboval DPF? Jen doplním že tenhle motor se vyráběl i ve verzi 132 kW a 235 Nm, takže by neudělal ostudu ani dnes napříč celým spektrem modelů co Škoda vyrábí.
Avatar - Emel
16. 4. 2018 10:11
Re: 1.8Turbo
Jak jsi přišel na to, že by nepotřeboval DPF?

On se dělal i ve verzi 165kW (např. Audi TT, myslím že i SEAT). 235Nm je teda nic moc, 1.4TSI má 250.

Normovaná spotřeba 1.8T 20V je 7.9, normovaná spotřeba 1.8TSI je 6.1, což odpovídá 4.000€ na emisních pokutách.
Avatar - Blue Sun
16. 4. 2018 10:26
Re: 1.8Turbo
Nepotřeboval, protože to je nepřímovstřikový motor. Ty saze (téměř) netvoří, na rozdíl od přímovstřiků.
Normované spotřeby, no jo...
Avatar - Emel
16. 4. 2018 10:32
Re: 1.8Turbo
Reálná spotřeba je ten spritmonitor.

1.8TSI má nepřímej vstřik taky... ale jasně, ve vyšších otáčkách funguje jako přímovstřik. Nejsem si jistý, že by se 1.8T obešel bez DPF... ale uvidíme, jak se k tomu letos kdo postaví, Fiat má myslím ty 1.4 nepřímovstřikové.
Avatar - Blue Sun
16. 4. 2018 14:20
Re: 1.8Turbo
Třeba 0.9 TCe, nepřímák, se obejde bez filtru. To samé 1.6 SCe, bez problémů bez filtru. 1.2 TCe by taky byla bez filtru, kdyby místo ní nepřišla ta nová jednatrojka. Atmosférické tříválce PSA taky nebudou potřebovat filtr, stejně jako třeba litrové atmo tříválce u VW...
Avatar - Emel
16. 4. 2018 14:29
Re: 1.8Turbo
0.9TCe ale taky končí, ne?

Atmosféry ok, já jsem zvědavý na turba. Zajímavé je, že jestli jsem to dobře pochopil, tak VW (konkrétně teda jsem to četl u Cupry) opouští ten systém dvojího vstřikování... který právě pomáhal omezovat tvorbu sazí.
16. 4. 2018 16:23
Re: 1.8Turbo
Není to přímovstřik takže negeneruje mikročástice jako TSI.
Máš pravdu. To mi vůbec nedošlo. On se vyráběl i s výkonama přes 200 koní. Normovaná spotřeba ovšem neodpovídá reálu. Díky špatně zvolený metodice měření kde se konstantně lhalo se docházelo k mylným výsledkům. Prej 6,1 a v reálu to jezdí tak za 10.
Avatar - Emel
16. 4. 2018 16:44
Re: 1.8Turbo
Za 6,1l se jezdit nedá, to je jasné... ale platí se z toho emisní pokuty. Je otázka, na kolik bys byl dneska schopný normovat ten původní motor.

V reálu jezdí za 10... co je to ten reál? Pro mě je nejvíc "reál" ten spritmonitor, i když to má svá omezení (naftový manažerský sedan se provozuje v jiném režimu, než třeba MPV).

Já osobně mám za pár let s 2.0TSI 162kW dlouhodobý průměr 8,15 (od 7 do 10 na nádrž). Kdybych měl shrnout své poznatky, tak je ten motor příkladně úsporný ve všech režimech kromě rychlé dálnice.
17. 4. 2018 07:55
Re: 1.8Turbo
Jasná vec. Napríklad, také robotnícke MPV zožerie kýbel benzínu na 100 km! ;-)
17. 4. 2018 08:45
Re: 1.8Turbo
Ano za reál můžeme považovat Spritmonitor, ale ani tam to není zásadní rozdíl.
15. 4. 2018 21:11
Až na tie zvlnené hliníkové diely a kryt výfuku ...
na ktorých to kričí "Made in Garáž" je to vcelku OK.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - beibej
15. 4. 2018 23:05
nějak jsem z článku nepochopil
co je tu vlastně ta novinka. 20V turbo se v Kaipanu prodává už roky.
Rozbalit vlákno
1
16. 4. 2018 07:41
Re: nějak jsem z článku nepochopil
ale za 1,2 m?!