Diskuse

Kaipan 57a: Zatím nejlepší český Lotus 7!

15.4.2018

Ryze český automobilový výrobce Kaipan žije. Na letošní výstavě Autoshow v Praze představil nový model 57a. Tvary i nadále kopírují slavný Lotus 7, avšak pod povrchem se ukrývá řada novinek.

 

  • 40 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 15.04.  16:48

    Těmhl lidem hodně fandím!

    Některé poslední kreace se (kulantně řečeno) ne úplně povedly, ale snad už bude jenom líp!
    Hodně štěstí!!!
    • 00 Reagovat !

      foto maty-driver

      maty driver 15.04.  17:09

      « Re: Těmhl lidem hodně fandím!

      Souhlasím. Jednoho Kaipana bych si strašně rád koupil
  • 20 Reagovat !

    foto moan78

    moan78 15.04.  18:29

    Uvodna foto.

    Vsetko v poho, len Telesnou stavbou sa vodic z uvodnej foto hodi viac do traktoru.
  • 20 Reagovat !

    foto Honza21

    Honza21 15.04.  19:10

    1.8Turbo

    A teď by mě vážně zajímalo, proč se nemůže takovýhle motor montovat napříč osobními vozy.
    1.8Turbo, 110kW, slušný výkon, 210Nm v rozsahu 1750 až 4600ot. Vzhledem k objemu zřejmě jen lehce přifouknutý, spolehlivý, odzkoušený, prověřený.
    Existoval snad už před dvaceti lety, kdyby to vyráběli celou dobu, byl by samotný motor za hubičku, všechny případné chyby vychytané,
    Nechápu. Tedy chápum, ale je to škoda, myslím, že spousta lidí by po podobném motoru ráda sáhla.
    • 41 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 15.04.  19:58

      « Re: 1.8Turbo

      Protože papírově vykazuje příliš vysokou spotřebu a emise neškodného CO2. Tak podobné výkony dolujeme z podměrečných motorů, které jsou ale zpočátku zcela mrtvé a reálná spotřeba tak ve skutečnosti je i vyšší, než u té osmnáctky.
      • 11 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 15.04.  22:38

        « Re: Re: 1.8Turbo

        Jako... to je trošku vzpomínkový optimismus. 1.8T 110kW má na spritmonitor.de průměr 8,5 a 1.8TSI 132kW má 8 (v Octavii). 1.4TSI 110kW má 6,6.

        Já kdybych si mohl vybrat mezi 1.8T 20V a novou 1.8TSI ze Superbu nebo Pola GTI, beru bez váhání TSI...
        • 01 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 16.04.  07:35

          « Re: Re: Re: 1.8Turbo

          Na druhou stranu, kolik těch 1.8T je normálně ježděných? Všechno jsou to xindly honěné na doraz a pak ta spotřeba taky podle toho vypadá. Při civilizované jízdě se s ní kolem šesti dalo jezdit bez problémů taky.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 16.04.  08:47

            « Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

            Asi tolik, co těch 1.8TSI? V poslední generaci je 1.8TSI "dvojče" 2.0TSI, má i stejnou kombinaci přímého a nepřímého vstřikování... s Passatem (v manuálu) umí hýbat rozhodně líp, než 2.0TDI 140kW.
          • 10 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 16.04.  12:49

            « Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

            No čo ja viem či za 6? To keď si išiel na klobúka a prevažne dole kopcom. Moji kamaráti a známi čo mali Octávky či Passaty B5 s tým motorom jazdili skôr medzi 8,5 a 10 litrami a aj to s ľahkou nohou. Ale hádať sa preto nebudem >:D
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 16.04.  13:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

              Z těch 54 Octavií na spritmonitoru jsou pod sedm dvě, přes deset jich je sedm. Passat bude nejspíš o kousek výš.
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 17.04.  12:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

                Ako som nakúpil u reálnych vlastníkov a užívateľov čo poznám, tak predávam :-) čím samozrejme nerozporujem štatistiku na sprintmonitore. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 17.04.  14:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

                  Však já s tebou souhlasím, pod 6 je fakt výjimka, reál je spíš 8-9
        • 10 Reagovat !

          foto ericn

          ericn 16.04.  08:11

          « Re: Re: Re: 1.8Turbo

          Souhlas, raději bych vzal 1.4TSI 110kW - umí zatáhnout a spotřeba je v klidu. Mám ho v novém Touranu a dokážu s ním jezdit kolem 7l/100km, aniž bych byl brzda provozu. Např včera 150km (20km město, 90km dálnice, 40km okresky) za 7.2l ;-)
          • 32 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 16.04.  10:00

            « Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

            To ovšem ten 1,8 T udělá taky. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto ericn

              ericn 16.04.  18:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

              Jako myslíš, že původní 1.8T by s 2t MPV jela za 7l/100km? Leda ve snu, i v OI Combi to bylo za 8.5l a více. OII Combi s 1.8T 118kW jezdila v průměru za 9l a dostat se níže chtělo hodně sebezapření. Tolik k tomu, že to stará 1.8T udělá taky ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto ryccardo

                ryccardo 17.04.  08:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

                Jasně každej motor žere podle toho v jakým režimu se s ním jede a jak těžký auto táhne. Když chceš 2 tunový MPV s nízkou spotřebou tak si ho musíš pořídit v naftě a jezdit s ním hlavně okresky po rovince. Tam by samozřejmě 1,8T žralo kolem 9-10L ovšem 1,8 TSI jakbysmet. Jak ostatně píšeš
              • 00 Reagovat !

                foto sulcik

                sulcik 27.06.  20:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

                OII hlavně neměla 1.8T, ale TSI >:D >:D >:D
                Touran má 2t jedině s deseti pytlema cementu v kufru >:D >:D
                jinak 1.8T je úsporný motor mimo město, ve městě to strašně chlastá...
          • 00 Reagovat !

            foto jam2015

            jam2015 17.04.  07:59

            « Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

            Skús ti to niekedy premerať dotankovaním a nie podľa displeja!
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 17.04.  08:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

              Ono to víceméně sedí, nikdy jsem nebyl víc než o 0,2/100 mimo a v průměru je to na 0.
      • 10 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 16.04.  09:59

        « Re: Re: 1.8Turbo

        Ten motor rozhodně nežere víc než 1,8 TSI.
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 16.04.  11:32

          « Re: Re: Re: 1.8Turbo

          Hlavně byl 1.8T výrazně lepší motor = než jeho nástupce TSI :-!

          A nejen kvůli rozvodum [odkaz]
          • 10 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 16.04.  16:21

            « Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

            což je ovšem daný hlavně tím, že původní 1,8 TSI byl supr nepovedenej motor >:D
    • 10 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 16.04.  09:58

      « Re: 1.8Turbo

      Přesně tak a navíc mě není jasný proč VW utrácelo miliony EUR do vývoje 1,8 TSI, aby nakonec dosáhli stejnýho výkonu a emisí? Nebylo by levnější jen modifikovat původní agregát, když dokáže s minimálníma nákladama splnit EURO6 a navíc by nepotřeboval DPF? Jen doplním že tenhle motor se vyráběl i ve verzi 132 kW a 235 Nm, takže by neudělal ostudu ani dnes napříč celým spektrem modelů co Škoda vyrábí.
      • 01 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 16.04.  10:11

        « Re: Re: 1.8Turbo

        Jak jsi přišel na to, že by nepotřeboval DPF?

        On se dělal i ve verzi 165kW (např. Audi TT, myslím že i SEAT). 235Nm je teda nic moc, 1.4TSI má 250.

        Normovaná spotřeba 1.8T 20V je 7.9, normovaná spotřeba 1.8TSI je 6.1, což odpovídá 4.000€ na emisních pokutách.
        • 10 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 16.04.  10:26

          « Re: Re: Re: 1.8Turbo

          Nepotřeboval, protože to je nepřímovstřikový motor. Ty saze (téměř) netvoří, na rozdíl od přímovstřiků.
          Normované spotřeby, no jo...
          • 01 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 16.04.  10:32

            « Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

            Reálná spotřeba je ten spritmonitor.

            1.8TSI má nepřímej vstřik taky... ale jasně, ve vyšších otáčkách funguje jako přímovstřik. Nejsem si jistý, že by se 1.8T obešel bez DPF... ale uvidíme, jak se k tomu letos kdo postaví, Fiat má myslím ty 1.4 nepřímovstřikové.
            • 00 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 16.04.  14:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

              Třeba 0.9 TCe, nepřímák, se obejde bez filtru. To samé 1.6 SCe, bez problémů bez filtru. 1.2 TCe by taky byla bez filtru, kdyby místo ní nepřišla ta nová jednatrojka. Atmosférické tříválce PSA taky nebudou potřebovat filtr, stejně jako třeba litrové atmo tříválce u VW...
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 16.04.  14:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

                0.9TCe ale taky končí, ne?

                Atmosféry ok, já jsem zvědavý na turba. Zajímavé je, že jestli jsem to dobře pochopil, tak VW (konkrétně teda jsem to četl u Cupry) opouští ten systém dvojího vstřikování... který právě pomáhal omezovat tvorbu sazí.
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 16.04.  16:23

          « Re: Re: Re: 1.8Turbo

          Není to přímovstřik takže negeneruje mikročástice jako TSI.
          Máš pravdu. To mi vůbec nedošlo. On se vyráběl i s výkonama přes 200 koní. Normovaná spotřeba ovšem neodpovídá reálu. Díky špatně zvolený metodice měření kde se konstantně lhalo se docházelo k mylným výsledkům. Prej 6,1 a v reálu to jezdí tak za 10.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 16.04.  16:44

            « Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

            Za 6,1l se jezdit nedá, to je jasné... ale platí se z toho emisní pokuty. Je otázka, na kolik bys byl dneska schopný normovat ten původní motor.

            V reálu jezdí za 10... co je to ten reál? Pro mě je nejvíc "reál" ten spritmonitor, i když to má svá omezení (naftový manažerský sedan se provozuje v jiném režimu, než třeba MPV).

            Já osobně mám za pár let s 2.0TSI 162kW dlouhodobý průměr 8,15 (od 7 do 10 na nádrž). Kdybych měl shrnout své poznatky, tak je ten motor příkladně úsporný ve všech režimech kromě rychlé dálnice.
            • 00 Reagovat !

              foto jam2015

              jam2015 17.04.  07:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

              Jasná vec. Napríklad, také robotnícke MPV zožerie kýbel benzínu na 100 km! ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 17.04.  08:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.8Turbo

              Ano za reál můžeme považovat Spritmonitor, ale ani tam to není zásadní rozdíl.
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 15.04.  21:11

    Až na tie zvlnené hliníkové diely a kryt výfuku ...

    na ktorých to kričí "Made in Garáž" je to vcelku OK.
  • 00 Reagovat !

    foto beibej

    beibej 15.04.  23:05

    nějak jsem z článku nepochopil

    co je tu vlastně ta novinka. 20V turbo se v Kaipanu prodává už roky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…