Aneb během 3 pětiletek to zmákneme, ať to stojí co to stojí. Hlavně aby to moc nestálo stát. Ale i kdyby mělo, zadlužíme již tak extrémně zadluženou Kalifornii ještě víc na cestě k zářným elektromobilním zítřkům.
jj , nejzajimavejsi na tom je, ze ty staty USA kde sidly nejbohatsi spolecnosti a nebo v danem state cerpaji suroviny, jsou zaroven ty nejzadluzenejsi staty USA, pritom by clovek cekal presnej opak >:D
Californie kde sidli vpodstate vetsina zabavniho prumyslu a mela by tam tedy koncit i znacna cast zizku z nej, je vlastne nejzadluzenejsi, NewYork kde prozmenu sidli financni sektor je se zadluzenosti na druhem miste hned za Californii, no a Texas coby misto kde se tezi a tezila ropa, je na tretim miste nejzadluzenejsich statu USA >:D
Tam kde se točej prachy, tam se ve veřejném sektoru utrácí - tam lítaj doatce a financujou se nesmysly ve jménu pokroku, není to dávno co v Londýně řádil Rudý Ken, zavedl Londýnské mýto, ale nikdo už ho potom nezrušil, je to totiž báječný příjem a to se to potom utrácí.
Se jen divím, že Kalifornie ještě neuvalila daně na vozidla BEZ TĚCHTO PROGRESIVNÍCH, EMISNĚ ZCELA NULOVÝCH VOZIDEL. Ale k tomu jistě dojde.
Aneb v Kalifornii si (zřejmě narozdíl od nás) uvědomují že ropa DOJDE a NEstrkají před tím "hlavu do písku" ;-)
Kdy naposledy vědci varovali, že státy se na tuto skutečnost (že ropa DOCHÁZí) připravují "příliš POMALU"? Nebylo to - zrovna tento týden? :-)
PS: Anebo vy víte o nějakých SUPERtajnýchLOŽISCÍCH ropy? ;-)
Vám není "líto" toho GIGAntického množství energie - co jsme zadím (ne"recyklovaným") bržděním "z okna VYHAZOVALI"?
Anebo jste "teď ještě je a co bude až dojde NEřeším" typ? :-)
PPS: Vyzkoušejte elektrický pohon, jak OKAMŽITĚ dovede zabrat - pak už TAK "kritický" možná NEbudete.. ;-)
PPS: Já třeba se moc Moc MOC těším na novou Acura NSX (to by mohlo být MOC zajímavé auto :yes::-)
Že tě to pořád baví, psát sem takový kyselosti. Jseš jako zapšklej důchodce, kterýho každá změna přiměje k nerudnému nadávání. Život se mění a technologie se tomu přizpůsobují. Tak už se stím konečně smiř. O dotacích tu není ani slovo. Emisní předpisy se zpřísňují pravidelně, ropa a nové technologie mají také jasný cenový trend a to protisměrný. Dnes už ani ty automobilky proti takovýmto výhledům příliš neprotestují, protože už sami zjistily, že trh se tak pohybuje přirozeně a realita je po 10ti letech vždy mnohem dále, než by si dnes vůbec kdo troufl odhadovat. Bojovat proti přirozenému vývoji je boj proti větrným mlýnům.
On se asi snaží naznačit, že kdyby byly elektromobily přirozeným vývojem, tak k tomu kalifornský stát nemusí dávat závazný předpis nebo zákon.
A propos, odkdy je elektromobil nová technologie ? Elektromobily právě v USA běžně jezdily už před 100 lety. Pak je ale přirozeným vývojem vytlačily ze silnic auta se spalovacími motory. Stejně jako byly vytlačeny automobily s pohonem pomocí parního stroje. ;-)
No, ony "přirozeným" vývojem ale budou (muset být - ta ropa prostě OPRAVDU "dochází" ;-)
PS: A pokud vím, tak "jen" co příjde taková "druhá" generace (dnes již vlastně připravovaných/testovaných) hybridů a elektromobilů, možná i HODNĚ lidí "změní názor" - viz ta Acura NSX co jsem nahoře zmínila, nebo i "jen" Citroën DS4 Racing s 220ti kW apod.
Spalovací motory nejsou závislé na ropě. Vždyť už za první republiky či okupace existovaly liho-benzolové směsi, v Brazílii už desítky let frčí líh z cukrové třtiny a Putin staví další plynovody do Evropy, takže se bude rozšiřovat i pohon CNG.
Full-hybridy jsou podle mého názoru slepá ulička, nijak se však nebráním rozšíření rekuperace brzdné energie ve všech autech - na to stačí malá baterka nebo kondenzátor, není potřeba 200 kg baterií. Elektormobily jak by smet - zase stovky kilogramů baterií. Hustota energie v akumulátorech nikdy nedosáhne ani jedné desetiny hustoty energie v palivu ... pokud elektromobil, tak takový, který si elektřinu vyrábí sám pomocí alternátoru a spalovacího motoru pracujího v optimálních otáčkách. Vyrobená elektřina pak může putovat k elektromotorům u každého kola. Baterie by byl jen malé, k vykrytí přebytku nebo nedostatku výkonu spalovacího motoru. Celková efektivita by mohla být slušná.
S většinou souhlasím až na ty elektromobily. Ty si skutečně myslíš, že dvojice elektromotorů má větší účinnost než CVT? Dnes existují koncepty spalovacích motorů s velmi vysokými účinnostmi - tak vysokými, že z ekologického hlediska prakticky zadupou dnešní elektromobil do země. Máš určitě pravdu v tom, že jsou ještě možnosti a měli bychom je zkoumat a využívat. Jenže trh má značnou setrvačnost. A vlády také nebývají nejpružnější.
Na druhou stranu považuji za kritické bateriové technologie rozvíjet. Dlouho bylo toto odvětví zanedbáváno a přitom je důležité v mnoha ohledech. Vem si dnešní telefony. Jejich výdrž je výsměch použitelnosti.
Co je celkově účinější, to nevím. Ale mysím si, že v případě čtyřkolky by to mohlo být zajímavé - odpadla by nejen převodovka, ale i všechny rozvodovky/diferenciály.
Jedno je jisté - kdyby se objevilo něco opravdu velmi efektivního, tak se to rychle prosadí, protože lidi chtějí jezdit s nízkými náklady ;-)
To není tak úplně pravda, na začátku je vždy výrobce a na něj tlačí lidé na co nejnižší cenu. Takhle právě zařve většina technologií - sice by prospěly, ale byly by dražší a běžný zákazník by je prostě nekoupil. To je třeba případ fotovoltaiky, kde firmy nabízející skutečně technologie budoucnosti zkrachovaly, protože prostě vyrábět to postaru bylo o něco levnější a většina dala přednost nižším nákladům na pořízení.
Trh se povětšinou řídí penězi, tedy zodpovědní hráči TCO. Pokrok kolikrát něco stojí. O tomhle jsou vlastně vizionáři - přivést k životu a protlačit něco, o čem trh ani neví, že to chce/ může využít.
Se čtyřkolkou máš pravdu, tam by to už mohlo být zajímavější. Na druhou stranu, elektromotory v nábojích mají také své nevýhody.
Jenže před 100(+) lety automobily byly prakticky výhradně záležitostí bohatých lidí. Tohle je problém slepice a vejce. Když to necháš na trhu, tak je nikdo nebude vyvíjet, protože jsou nerentabilní. Ceny ropy budou růst a růst, pro běžné lidi bude těžší a těžší si auta dovolit. Chtějí zachovat úroveň osobní mobility a plynulý přechod stimulují dotacemi. Pokud bychom čekali, až bude ropa tak drahá, že by se vývoj a výroba elektromobilu vyplatila, tak ztratíme pravděpodobně dekády pokroku a budeme pracovat se značně redukovaným trhem.
Trh je skvělý z ekonomického hlediska, velmi špatný z hlediska pokroku. Kolik už převratných technologií trh zabil jen kvůli tomu, že nebyly zatím dostatečně rentabilní?
A auta se spalovacími motory byly záležitostí mas obačejných lidí ? Taky si je mohli dovolit jen ti nejbohatší.
Já osobně nejsem horlivým zastáncem volného trhu, ale ani nesmyslných dotací. V každém případě je třeba uplatňovat zdravý rozum ... aby to nedopadlo jako s výkupními cenami pro fotovoltaické elektrárny nebo nepromyšleným prosazováním biopaliv za každou cenu.
Elektromobily fungují dokonce i bez dotací - tam kde to má smysl, třeba jako golfové vozítka nebo takové ty oranžové "nákladní autíčka", které vidíváme na nástupištích ČD vozit balíky.
Myslel jsem to tak, že dříve to byl velmi úzký trh bohatých lidí, takže náhrada jedné drahé technologie za jinou drahou technologii, která jim přinesla výhodu většího dojezdu, byla mnohem jednodušší. Technologie (povětšinou) přichází odshora.
Problém je, že baterie jsou celkem zaostalé, jejich vývoj spolkne neskutečné množství peněz. A kdo ty peníze do vývoje nalije, když si nikdo takové auto nekoupí? Současné aplikace nevytvářely dostatečný tlak na vývoj baterií. Pomalu to začíná ve spotřební elektronice, která také zoufale potřebuje baterie s vyšší energetickou hustotou.