S příchodem nástupce sedanu 159 přichází prý celá nová éra značky Alfa Romeo. A tentokrát to už opravdu nemají být jen plané sliby.

O světlých zítřcích automobilky Alfa Romeo se vypráví už hotové legendy, což je zásluha zejména častých oficiálních prohlášení o návratu mezi elitu, které stále nedošly naplnění. Jisté náznaky v podobě modelů 8C a 4C tu sice bezpochyby byly nicméně tomu chybělo nějaké celkové směřování a firemní filozofie.

Alfa Romeo teď už opakovaně několik let tvrdí, že zlom přijde s chystaným sedanem střední třídy Giulia, který se však nejspíš nebude jmenovat Giulia. Ten má být doslova symbolem nové éry a příslibem toho, jak milánská značka bude do budoucna svá auta dělat. A to už je nějaký závazek... To samé zopakoval šéf Alfy Harald Wester nejnověji v rozhovoru pro Autocar a protože se slibovaný debut "Giulie" blíží, naznačil dokonce i něco málo navíc.

Je známo, že Alfa chce s novým sedanem střední třídy vyfouknout trojkovému bavoráku titul nejsportovnějšího modelu této kategorie (to už je společně s Jaguarem druhá) a klíčem má být nejen perfektně vyladěný podvozek, původem z Maserati Ghibli, s pohonem zadních (popřípadě všech čtyř) kol a ideálním rozložením hmotnosti, ale také skvělý design.

Už jsme viděli spousty a spousty různých vizí od nezávislých "šoperů" a sama Alfa mockrát hovořila o tom, jak moc složitý bude desgn tak významného modelu. Nyní je jasno - podle Westera byla sice auta jako Brera a 159 krásná, ale "chybělo jim historické DNA značky". Naproti tomu Giulia má navazovat na původní hodnoty značky a bude inspirována stylingem kupé 4C, Alfa se tedy vydá cestou retro, což se osvědčilo už Fiatu. Budoucí milánské vozy prostě budou mít "feromony ve standardu", budou chtít vyvolat lásku na první pohled. Stejně jako u lásky k ženám ovšem nepůjde o snahu vlichotit se všem, někdo bude design Alfy milovat, jiný nikoli. A nezůstane jen u vzhledu, vozy budou zaměřeny v první řadě na řidiče a jeho požitek z jízdy,

K pohonu Giulie poslouží přeplňované čtyřválce a šestiválce a o důležitosti modelu svědčí i to, že jeho vývoj údajně probíhá v utajeném centru kdesi v Turíně, o němž prý ani řada vysokých manažerů FCA neví, kde se vlastně nachází, přičemž na jeho vývoji pracují ti nejlepší lidé, které má firma k dispozici - a to nejen inženýři, ale i další odborníci, známí svou vášní pro auta. Tahle Alfa prostě má být více, než jen stroj a další modely na její odkaz mají navázat.

Tým těchto "srdcařů" má koncem roku činit už 600 lidí, kteří mají v blízké budoucnosti vyvinout osm nových modelů a rodinu nových čtyřválcových a šestiválcových motorů, přičemž na tohle všechno mají rozpočet pět miliard euro. Na konci této snahy má být v roce 2018 prodej 400 tisíc vozů Alfa Romeo, oproti 75 tisícům vloni.

Wester tvrdí, že si Alfa uvědomuje, že proto, aby se prosadila vedle svých konkurentů, musí být výrazně lepší, než oni, v Evropě to znamená pokořit Audi, BMW a Mercedes-Benz, v Americe pak také Lexus. Bylo by však chybou, postavit prostě jen konkurenta danému vozu, Alfa Romeo se bude snažit najít vlastní cestu tak, aby se trefila do vkusu zákazníkům. Vozy by se mimo jiné měly vyznačovat vynikajícím poměrem hmotnosti a výkonu, inovativními motory, již zmíněnými vyladěnými a vyváženými podvozky a dalšími technickými řešeními, korunovanými emotivním italským designem. A to je příslib jako hrom, jestli to Alfa zase nedokáže, nezbude asi už nic jiného, než ji prodat Volkswagenu...

Spolupracujeme s TipCars.com
Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě

V Barmě podle řady institucí dále trvá vysoké riziko pro…

Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron

Válka proti takzvanému Islámskému státu v Sýrii skončí…

Lidé jsou čím dál ochotnější platit za on-line média Lidé jsou čím dál ochotnější platit za on-line média

Nadcházející sezona přinese boom on-line médií, za něž…

Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika? Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika?

Nejrozšířenější kryptoměna dál proniká do zavedeného…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kam kráčí Alfa Romeo?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Dnes 08:00

Avia se po ukončení produkce v roce 2013 letos pod vedením nového vlastníka vrátila zpět k výrobě nákladních vozidel a svým zákazníkům nabízí širokou paletu verzí modelové řady D.




Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

Šampionka Ester Ledecká a zakázané slovo na „o“: V Koreji to bude dobrý!

Šampionka Ester Ledecká a zakázané slovo na „o“: V…

PŘÍMO Z ITÁLIE | Má za sebou parádní začátek zimy. Ester Ledecká se každým úspěšným závodem a každým dnem blíží…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

V neděli ráno ve věku 91 let zemřel malíř Pavel Brázda. Jeden z nejoriginálnější autorů české výtvarné scény 20.…

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…