Diskuse

Kam se starým benzinem? A může starší palivo poškodit motor?

16.1.2018

Automobilový benzin má stejně jako celá řada jiných ropných frakcí omezenou životnost. Jak moc velkou, to záleží hned na několika faktorech.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Kikik

    Kikik 16.01.  08:36

    Kam se starým benzinem

    Původní příspěvek není zcela správný. Mně samému se dvakrát stalo, že jsem do Octavie s naftovým motorem dolil benzín. Pravda, ne mnoho, asi 10 litrů, přičemž v nádrži bylo ještě cca. 20 l nafty. Výsledkem bylo, že motor měl snahu "chcípnout", když jsem dal nohu z plynu. Ale startovalo normálně. Na křižovatkách jsem musel trochu držet nohu na plynu. Po asi 150 km to přestalo a auto jezdilo normálně dál.
    • 00 Reagovat !

      foto moan78

      moan78 16.01.  08:52

      « Re: Kam se starým benzinem

      Co sa kosacky a pily tyka, pouzivam olejom narieden benzin stary aj viac ako rok, skladovany v plastovom kanistry. Za 20 rokov, co tieto stroje pouzivam, som nemal ziadny problem. Renault 8 s karburatorom, sme nakopli po 6 rokoch a tiez ziadny problem. ono to asi take zhave nebude. aj ked v modernom aute by som bol asi opatrnejsi
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 16.01.  09:01

      « Re: Kam se starým benzinem

      A to jste jako byli tak líní směs benzínu a nafty vypustit a jezdili jste na to dál? ................. Tak přesně pro vás přichází správná doba - elektrická a tablety.
    • 00 Reagovat !

      foto MOJE-JMENO

      MOJE JMÉNO 17.01.  10:46

      « Re: Kam se starým benzinem

      Mě se stal opak. Do motorky jsem u jedné pumpy natankoval 7 litrů nafty na začátku dovolené. Prý se jim to tam stávalo několikrát do měsíce. Důvod? Popis paliva byl zcela nelogicky přímo nad pistolí, která však popisu neodpovídala.... (Koliba u Býště na hradecku). Zbytek jsem dotankoval benzínem. Až na Slovensku už všem spolunadšencům přestalo vadit za mnou jet pro ten neskutečný smrad ;-) ;-)
      Byl to však poctivý a silný japonec, který i po dvaceti letech stále šlape jako hodinky :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Cuba66

    Cuba66 16.01.  09:06

    Sekačky - malé motory obecně

    1. Staré motory Briggs Stratton snesly všechno, dokonce jsem v nich dojížděl mix 1:50 co my zbyl z řetězovky a ani to nekouřilo.
    2. Honda je náchylná hodně na ucpání trysek, nové motory BS ale už taky, souvisí to s emisema, prostě maj malý dirky :-(.
    3. Starý benzín, pokud by se do něj nepřidávaly ty eko svinstva, vůbec neškodí. Právě ta bio složka způsobuje zalepení trysek.
    4. Dneska do sekaček všude používám Vervu 100 (na radu servisáků z Husqvarny) a před zimou do ní ještě naleju stabilizátor paliva BS a nádrž s ním vyjedu do dna.
    5. Pokud musím použít obyčejný benzín, dávám do něj VIF.
    6. A věřím, že to všechno funguje, protože od té doby co to dělám tak nemám problém :-)
    • 00 Reagovat !

      foto hedvin

      hedvin 16.01.  21:47

      « Re: Sekačky - malé motory obecně

      jo má sekačka honda mi začla před 4 lety, co jsem s ní začal sekat méně, zlobit a to tím že neudržela volnoběha kolísaly otáčky, pak jsem loni koupil nový karburátor za 1800 a problémy přestaly. Ale jen na začátku sezony, na konci zase ten stejný problém s otáčkami. Proto nevím zdali nepřejdu na aku sekačku. V tomto mě honda zklamala a každý rok dávat 1800 za nový karburátor nechci
  • 32 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 16.01.  09:09

    Rez a kaly problém nejsou,

    ty jsou v nádrži vždycky, ať je tam starý benzín, nový benzín nebo třeba sucho. Problém je ten babišův sajrajt, který nám do toho stát mixuje. Auto jsem po dvou letech vytáhl z garáže, nešlo nastartovat. Rozebral jsem karburátor a byla v něm bílá hustá kaše, musel jsem vyčistit celý palivový systém. Z nádrže jsme vylili asi 5 litrů mazlavého hnusu - směs benzínu a řepky - a ten sajrajt skoro NEŠEL ZAPÁLIT! :no:
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 16.01.  10:31

      « Re: Rez a kaly problém nejsou,

      MEŘO se dává do nafty. V benzínu to budeš mít v nějakém větším množství jen těžko (malé by se dalo vysvětlit kontaminací někde po cestě), pokud si nenatankuješ naftu.
      • 10 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 16.01.  11:54

        « Re: Re: Rez a kaly problém nejsou,

        v benzínu je ethanol...i tak vydrží rok úplně v pohodě.
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 16.01.  12:37

        « Re: Re: Rez a kaly problém nejsou,

        Kdo ví, co si do té nádrže přidal aby ušetřil.
      • 00 Reagovat !

        foto eLzyx

        eLzyx 16.01.  14:41

        « Re: Re: Rez a kaly problém nejsou,

        MEŘO se sice dává do nafty, ale potvrzuji to, že déle neprovozované benzinové stroje mají zalepené plováky, membrány a trysky ... což se před přidáváním lihu nestávalo. Netuším, co se tam kde vysráželo.
  • 00 Reagovat !

    foto SoudruhJohnny

    SoudruhJohnny 16.01.  16:21

    Smes benzinu s olejem

    Ahoj, vypustil jsem ze svoji Jawy 350 r.v. 1988 smes naturalu 95 s olejem 1:40, nerozlozi se mi ten olej pres zimu nejak? Tankoval jsem v listopadu, planuju vyjet tak v breznu.
    • 00 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 16.01.  17:41

      « Re: Smes benzinu s olejem

      Tu trošku benzínu skladuj někde se stabilní teplotou ve tmě a když zjara natankuješ alespoň 10 litrů, tak po půl litru (tzn. 20:1) tam ten starý můžeš zkusit dolévat, ale za nic neručím ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 16.01.  17:35

    Přilévat

    Co třeba po troškách přilévat do nového paliva, sice to může být trochu opruz, ale než to vyhodit (odnést do sb. dvora)...

    Pozor na starý benzín, strýc jej nalil do pily a voda v benzínu mu oddělala píst.

    Naštěstí v sekačkách máme 15 leté motory B&S a zatím vždy po zimě s podzimním benzínem chodí standardně.

    Před 5 roky jsme koupili sud nafty (těžko říct, jestli je v ní biosložka) a pořád vypadá dobře - starý Zetor to spálí v pohodě, když to trochu maže, není v tom voda nebo nějaký viditelný sajrajt :-)
  • 00 Reagovat !

    foto fiction

    fiction 16.01.  20:10

    LPG

    Dost velké problémy se starým benzínem jsem míval v zimě u svého auta, které mám přestavěné na LPG. Při chladném motoru, kdy do zvýšení teploty spaluje benzín - kolísání otáček, dokonce se stalo, že to výjimečně i chcíplo. Komplet jsem starý benzín vyjel, dolil 101 a naprostá změna. Dělají to biosr*ky...
    • 00 Reagovat !

      foto mufik-martin

      mufik.martin 17.01.  06:53

      « Re: LPG

      Já jsem tedy s LPG nikdy neměl benzín starší víc jak 3 měsíce. Tankoval jsem vždycky za cca 300kč a za 2 - 3 měsíce jsem tankoval čerstvý. A to jsem používal obyčejný levní benzin z Ona nebo KM prona atd.
  • 10 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 16.01.  21:33

    pověry

    TDI s rotačkou i TDI PD na 5 let starou naftu jezdí normálně, jen s tímto palivem nedoporučuji jezdit na emisní kontrolu, protože auto kouří asi o 0,5% víc, než nová nafta. Anebo do staré nafty přidat cca 2% benzínu.

    BTW: víte, jak dlouhá byla doba skladování nafty ve skladě strategických rezerv v Německu, kterou se nedávno horko-těžko podařilo vrátit zpět do ČR? Bylo to 12 let...
    • 00 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 16.01.  22:17

      « Re: pověry

      Lenze do tych cisterien (a aj ako palivo do zaloznych el.generatorov) ide cista nafta bez biosajrajtu.
      Ale ze Rendliku chuti aj niekolkorocna, o tom nepochybujem.
  • 00 Reagovat !

    foto Zvonik54

    Zvonik54 17.01.  03:48

    Nevím, jak zajistit stáří načerpaného paliva.

    To, kdy natočím palivo u pumpy neznamená, že je čerstvé! Je to jako s chlebem:
    Když doma máme starý chleba a manželka koupí nový chleba, tak mi nedovolí si ukrojit ten nový čerstvý, dokud se nesní ten starý. Když se sní starý, jsem najeden a nový chleba stárne na příště. Čili, příště budu zase jíst starý chleba. A nový chleba se nesmí jíst, poněvadž není sněden ten starý. Tím jsem odkázán jíst stále starý chleba.
    S palivy je to - to samé! Proto musíme jezdit na s-r-a-č-k-y. A k tomu ještě ty Kradišovy semínka v tom...
    • 00 Reagovat !

      foto mufik-martin

      mufik.martin 17.01.  06:56

      « Re: Nevím, jak zajistit stáří načerpaného paliva.

      Stačí jezdit na benzinku, kde víte, že tam lidi často tankují. Pak máte jistotu, že musí často doplňovat nový benzin. Problém bude malá zapadlá benzinka, kde se tankuje sporadicky a tam hrozí, že palivo bude staré.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Přestože jí do porodu zbývá ještě měsíc, Dominika Mesarošová (32) už svému chlapečkovi založila rodinné album. A…

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z klece: Chtěla být blíž přírodě, za trest ji prý podrápalo křoví

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z…

Zmatenou nahou ženu (22) naháněli v plzeňské zahrádkářské lokalitě na Mikulce strážníci. Žena vypustila chatařům…

 

iSport.cz

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat nové výzvy

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat…

Španělský pilot Fernando Alonso ukončí po sezoně kariéru ve formuli 1. Sedmatřicetiletý mistr světa z let 2005 a…

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách. Bayer se omluvil

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách.…

Brankáře Arsenalu Petra Čecha se dotklo, že si fotbalový klub Bayer Leverkusen na sociálních sítích udělal…

 

Reflex.cz

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české dopravní firmy. Spadl dolů, ale řidič přežil

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české…

Z Morandiho mostu, jehož část se dnes zřítila v italském Janově, spadl i kamion pražské dopravní společnosti…