Vozy značky Kamaz dominují Rallye Dakar od začátku jednadvacátého století, ale kořeny závodního týmu ruského výrobce nákladních automobilů sahají až do druhé poloviny osmdesátých let dvacátého století.
bodoval, Vasilevski byl celkově 6tý, z 12 etap 5x v TOP 10.
Viazovich byl 13tý, z 12 etap 7x v TOP 10 a jednou i na bedně. Třetí MAZ dojel 21. Slušné výsledky.
Pěkná galerie, ale některé dakarské kamazy tam chybí. Namátkou třeba z roku 96 v oranžové barvě (assistence Citroenu), z let 2011-2013 světle modrý v barvách Astana (startoval s ním Artur Ardavichus), z loňské SlikWay rally čínské posádky a kamaz z letošní AER s pohonem na CNG..
i lidé v oficiálním týmu mají dvoje ruce a jeden mozek.Tatrovácké týmy evidentně ani jedno.Hlavní starostí byla neustálá výměna serva z kazové,neověřené série a a "dakarské klobásy".
Pokud vím, tak Macík skončil na 10 .místě a Loprais na 7. Nebo ne? A že by měl Macík starou techniku? Letos jel na úplně novém kamionu - asi Vás zmátla ta kabina :-).
Ano Macík 10. a Kolomý nakonec až 15. A techniku obstarožní má - liazácká konstrukce podvozku (byť samozřejmě notně upraveného pro závody) je opravdu o dost jinde než tatrovácký phoenix. S kabinou to nemá co dělat ;-)
Aha, nepochopil jsem, že jako nejlepší jezdec byl myšlen Kolomajz...
A Aleš i Kolomajz měli letos rovnocenou techniku (ano Kolomajzovo auto je o rok novější, ale je otázka jestli to nebylo spíše na škodu). A Macíkovo auto nemá s podvozkem Liazu nic společného, celé auto, včetně rámu je stavba Macíka staršího (hodně se inspiroval Kamazem) , nápravy jsou nakupované... To auto je plně technicky srovnatelné například s Dakarským Ivecem nebo Manem
Ale jistě že má, aby to mělo homologaci musí to vždy vycházet z nějakého seriového typu, už někdy před 10ti lety si to chtěl starý Macík vylepšit tedomáckou kabinou a dostal stopku, Loprais s princeznama a královnama na to taky narážel pořád, základ zkrátka musí být serie...
Ale jinak ano, je to samozřejmě skládačka ze závodních komponentů, tak jako každý kamion ve startovním poli.
Budeš se divit ale nepotřebuju protože na starýho Macíka mám přímo telefon, nějakou závodní techniku jsme mu kdysi prodávali ;-)
A neříkal jsem že má starý auto nebo podvozek ze starý liazky, ale jen že to stále má tu konstrukci podvozku :yes:
Tatra má z velké části sériový celý podvozek (kombinace řady Phoenix a řady 815-7) včetně brzd, sériovou převodovku, kabinu shodno us řadou Phoenix.....
Tým Kamazu je profesionální tým, kdy posádky jso uv podstatě zaměstnanci jejichž náplmí je závodit nebo se na závody připravit. A to již přes deset let. Proti tomu české týmy jsou soukromníci (v případě Buggyry s podporou továrny), kdy si na závodění musí shánět peníze samy. Jezdci se přes rok živý něčím jiným a závodění se moc nevěnují.
pokud Tatra není schopna postavit konkurenceschopný tým a auto,měla by zvážit účast na dalším Dakaru.Jako "úspěch" považovat udržení se s amputovanýma ušima v první desítce je pro bývalý vrcholový tým opravdu málo..
Sežeňte pro Buggyru nebo pro nový tovární tým cca 100 milionů na rok a za pár let bude jezdit tatra na špičce.
A umístnění v první desítce na dakaru je úspěch. Co například tým Mammoet který skončil na 20 a 35 místě a měl ambice na vítězství?
Navíc Tatra žádný tým nemá. Zřejmě myslíte Buggyru a to skutečně vrcholový tým zatím není. Jediný vrcholový tým je Kamaz a možná pak s přivřenýma očima DeRooy.