Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kamaz spustil výrobu modelu 5490 NEO

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Ruský výrobce nákladních automobilů Kamaz oficiálně potvrdil zahájení sériové produkce sedlových tahačů 5490 NEO.

Těžké nákladní automobily značky Kamaz jsou v posledních letech spojovány především s nasazením ve stavebnictví, těžebním průmyslu, armádních službách či s náročnou Rallye Dakar, ale model s označením 5490 NEO představuje sedlový tahač pro silniční dopravu.

Kamaz 5490 NEO je určen pro nasazení na dálkové a regionální trasy s celkovou hmotností soupravy do 44 tun. Podle oficiálních materiálů výrobce má být do konce letošního dubna vyrobena série 135 vozidel modernizovaného provedení NEO, vycházející z dosavadní řady 5490.

V nabídce silničních nákladních vozidel značky Kamaz představuje model 5490 NEO vlajkovou loď a od dosavadního provedení se odlišuje řadou změn, z nichž je většina zaměřena na zvýšení komfortu posádku a snížení provozních nákladů.

Kamaz 5490 má ve své původní podobě rozvor náprav 3580 mm a modernizované provedení má mít rozvor náprav prodloužen o 200 mm. Další zásadní změnu mají představovat palivové nádrže. Doposud byly použity dvě, z nichž každá měla objem 400 litru a nově jsou montovány nádrže, díky nimž si sebou může tahač vézt až 1100 litrů paliva.

K pohonu tahače s konfigurací náprav 4x2 slouží přeplňovaný vznětový řadový šestiválec Daimler OM 457LA o objemu 11,97 litrů, výkonu 315 kW a točivé momentu 2100 N.m. Modernizované provedení NEO nově nabízí možnost výběru ze dvou automatických převodovek ZF a stejného počtu manuálních převodovek.

Kamaz 5490 NEO se pak od svého předchůdce odlišuje i přepracovaným odpružením, které má díky své konstrukci snižovat náklady na údržbu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - wakantanka
27. 4. 2017 11:47
Re: Pekne
no na Dakare nejdú, majú obmedzovače na 160 >:D Toto je obyč. vojenský ľahký prázdny valník so silným motorom. :-) 120 jazdila aj stará AVIA 31 Turbo, 140 na diaľnici s odpojeným obmedzovačom sa dalo ísť aj s plným MANom F2000 s plným návesom a dalo by sa pokračovať. Podľa mňa nič neobvyklé.
Avatar - Barrichello
27. 4. 2017 11:36
Re: Pekne
americké tahače bez omezovače a bez návsu umí valit taky 150-160 na tom není nic zajímavého. DeRooyiovi thedá s dakarským DAFem TurboTwin to jelo asi 230 po asfaltu nebo kolik
27. 4. 2017 11:21
Re: Pekne
Dakarske specialy idu aj vyse 200 [odkaz] >:D
Avatar - wakantanka
27. 4. 2017 11:18
Re: Pekne
Načo zase do debaty o technike ťaháš historickú ideológiu?
Avatar - wakantanka
27. 4. 2017 11:17
Re: Pekne
Výroba v spoločnom podniku nie je ani licencia, ani kópia. V tom hádam vidíš rozdiel.