Kamaz spustil výrobu modelu 5490 NEO
Těžké nákladní automobily značky Kamaz jsou v posledních letech spojovány především s nasazením ve stavebnictví, těžebním průmyslu, armádních službách či s náročnou Rallye Dakar, ale model s označením 5490 NEO představuje sedlový tahač pro silniční dopravu.
Kamaz 5490 NEO je určen pro nasazení na dálkové a regionální trasy s celkovou hmotností soupravy do 44 tun. Podle oficiálních materiálů výrobce má být do konce letošního dubna vyrobena série 135 vozidel modernizovaného provedení NEO, vycházející z dosavadní řady 5490.
V nabídce silničních nákladních vozidel značky Kamaz představuje model 5490 NEO vlajkovou loď a od dosavadního provedení se odlišuje řadou změn, z nichž je většina zaměřena na zvýšení komfortu posádku a snížení provozních nákladů.
Kamaz 5490 má ve své původní podobě rozvor náprav 3580 mm a modernizované provedení má mít rozvor náprav prodloužen o 200 mm. Další zásadní změnu mají představovat palivové nádrže. Doposud byly použity dvě, z nichž každá měla objem 400 litru a nově jsou montovány nádrže, díky nimž si sebou může tahač vézt až 1100 litrů paliva.
K pohonu tahače s konfigurací náprav 4x2 slouží přeplňovaný vznětový řadový šestiválec Daimler OM 457LA o objemu 11,97 litrů, výkonu 315 kW a točivé momentu 2100 N.m. Modernizované provedení NEO nově nabízí možnost výběru ze dvou automatických převodovek ZF a stejného počtu manuálních převodovek.
Kamaz 5490 NEO se pak od svého předchůdce odlišuje i přepracovaným odpružením, které má díky své konstrukci snižovat náklady na údržbu.