Píšete nám, že vás trápí kamiony v místech, kde nemají co dělat. Proč nejezdí po hlavních tazích a neplní státní kasu mýtem? Proč se stát nechá okrádat a kašle na své občany?
redakci za zveřejnění článku na velmi zajímavé a bolavé téma. Co s tím ? No, ono je to už naznačeno v článku. Značky a vymáhání jejich dodržování. Sakra, když PČR potřebuje vykázat činnost a vybrat budget, tak tady je nyní zlatý důl. ;-\
Celé je to poruby. Jestli chtějí, aby jezdili po dálnici, tak ať je ta dálnice zadarmo. Dálnice se staví, aby se po ní jezdilo a nejezdili po městě. Kamioňákům se nedivím, špatný je ten stát. Jestli chtějí nějaké mýto, ať se platí všude, na silnicích nižších tříd dražší. Platit jen za dálnice je blbost nejvyššího kalibru. Nechápu, jak to může někdo obhajovat. A ještě k tomu chtít, aby policisté místo aby nás chránili, tak hlídali kamióňáky, je blbost ještě větší.
Ani náhodou, vybrané peníze by se jen přesunuly do kapes politiků.
Ale když už se ptáš, jak bych to udělal, tak bych překopal kompletně celý společenský systém, jenže bohužel většina lidí nemá ani ponětí o tom, kde jsou problémy tohoto světa a řeší je nesmyslnými způsoby. Ve zkratce:
1. Zrušit důchody (to je pravá důchodová reforma), ale
2. Zavést základní příjem pro všechny (a zrušit všechny podpory) [odkaz]
3. Zrušit daň z příjmu a sociální daň (odpadnou kontroly, švarcsystém, nerovnoprávnost zaměstnanců a podnikatelů)
4. Nechat jen DPH (klidně navýšit, zvýhodní domácí provozovatele oproti dovozcům)
5. Zrušit dálniční poplatky a mýto (tunel pro Kapsch), ale
6. Spotřební daň z benzínu celou převést na silnice (vždyť to je mýto!)
7. A nakonec bych zrušil současné peníze ovládané bankéři a přešel na bitcoin nebo něco podobnýho
Hmm, silnice zajištěny tedy spotřební daní... a kdo že bude platit ty školy, platy učitelů, elektriku v nich, topení? Zaveden školný, nebo si budo uděcka nosit do školy polínko, větvičku z lesa, případně v případě plynu (který ale nebude, když nebude za co zaplatit odběr) naprdíno v pytlíku? :-):-!8-s on ten základní příjem je sice zajímavýá myšlenka, leč trochu utopie, taky něco stojí, jen nevím, jak se to bude praktikovat u státních zaměstnanců a u lidí v neproduktivním věku, kdo je bude vyplácet :-) >:D
Zkorumpovany Brusel nam zaridil dalsi problem, ale co hlavni je ze penizky dosly na spravne ucty, koho zajimaji lide zijici v nejakych vesnicich kolem hlavnich tahu.
Co s tym ma Unie?
Toto je v komptetencii ceskej vlady ktore je skorumpovana, ze este aj z eurofondov kradne, ale presne na to politici narazili. Na tlak z EU zacali vysetrovat Ratha a par dotacii muselo byt vratenych. Takze jediny skutcny protikorupcny tlak je z EU, ktora sa milionkrat viac stra o blaho obcanov na rozdie od lokalnych vlad.
Namiesto popisu drogovej sceny by si mohol uviest nejake argumenty a vysvetlenie, preco CR je este stale v EU, ked sa jej to tak strasne nevyplati a skorumpovana EU drancuje cesky rozpocet.
Jenže ty ceny sou už tak našponované že budto se hned při dalším zvýšení nákladů aneboti menší krachnou, čím bude méně konkurence a ceny se ve výsledku hnou taky >:D
jj jen ty objemy jdou dolů, 125 místo 250g másla, 1/2 mitru místo litru mlíka za původní cenu.... snížíme gramáž, ono to vyjde, Deli dříve 50g, dneska 35 :-))) a ta velká je teďka tak velká jak byla dřív malá >:D >:D >:D
do salámu přidáme trochuvíc solí a éček a dalších sajrajtů.... abysme zachovali objem i cenu při dvojnásobných ceách vstupů.... TO je RESNĚ TO co ten kapitalismus rozesírá víme? :-):-!8-s >:-[]
1) šetřílci - padne zelená, auto se rozjede 10 km rychlsotí na čtvrt plynu a ještě s 10s spožděním. Šlápnout na plyn nehrozí....To by to moc bumbalo.
Křižovatku kterou by za normální situace projelo 10 aut projedou 4, z toho to čvrtý už na oranžovou!!!
2) neumí řadit - pokud neumíte vy nebo vaše manželka řadit, kupte si automat.
Protože opět JSTE TO VY kdo vytváří kolony
3) tam kde je 50ka sou borci co jedou 40 nebo 30 - další tvorba kolon
4) pravidlo ZIPU
5) vychcánkové co si v ukončovacím purhu, před zúžením ze dvou pruhů do jednoho nebo na nájezdech a výjezdech vynucují to aby je někdo pustil a zdržují tak dopravu.
6) předjížední odstavnými pruhy
7) předjíždění z krajního pruhu na opačnou stranu přes dva pruhy.
Pokud neumíte sledovat značky, kupte si navigaci která má řazení do pruhů, nemusíte tak blokovat křižovatku tím že se zpraha cpete do krajního odbočovacího levého. Zařadíte se pohodlně dávno tam kam potřebujete.
Nadávat na kamiony je snadné, ale NEJDŔÍV SI ZAMETTE PRED VLASTNIM PRAHEM!!!
Jak je myšleno to za 5.? Podle mě jde o aplikaci ZIPu - tedy dojet na konec pruhu a poté se řadit v zipu (kdyby se každý řadil libovolně dříve, byl by v tom bordel a řazení by nebylo 50:50)
Dojet na aboslutní konec a tam se řadit je vychcanost. Ale v rámci pravidla ZIPu je i tak pustím.
Přejet to a dojet na šrafování nebo jet pruhem pro autobusy a zařadit se v půlce toho pruhu je drzost a takový zásadně nepouštím. Stůjte si tam a bilkejte třeba 10 minut. Až pojede autobus tak vás protroubí tak, že to nevydržíte a projedete ten pruh celej....a pak je to už jen o štěstí.
Nejlepší byl jednou borec, co předjížděl kolonu na silnici s jedním pruhem sem a druhým tam (kkasická zapadlá okreska). Prostě předjížděl a ted v protisměru kamion. Oba to naštěstí ubrzdili. Borec z kmionu vylezl, vytáhl tyč vod heveru a začli se hádat.
Krásná kulturní vložka a 10 minuk zablokavaná silnice. Smály sme se tehdá tak že sme promeškali i to že se kolona v našem směru rozjela :o))
Hm, tak přesně ty jsi ten, který zip nechápe - zip může fungovat právěže jen ve chvíli, kdy dojedeš až na konec a tam se připojuješ. Pokud se chceš nacpat už 500m před zúžením, tak jsi to právě ty, kdo tvoří kolonu a brzdí jeden pruh, zatímco druhý pruh (po tvém zajetí) díky chápajícím a umným šoférům popojede těch zbývajících 500m.
K tomu zbytku se vyjadřovat nebudu, nastuduj si něco o plynulosti dopravního proudu atd, reakční doba šoféra za tebou na křižovatce je stále stejná ať se dozjedeš jak rychle chceš, toto nemá s rychlostí absolutně nic společného.
A právěže sešlápnutí na podlahu a následné brždění je to, co tvoří kolonu, naopak čím pomalejší jízda (ne krokem) jako jediná dokáže kolonu vymazat.
Nic o tom nevíš, jsi klasický případ toho, kdo si myslí, jak skvěle jezdí a je to přesně nopak
Ne reakční doba není stejná, protože něž tam někdo dá dvojku a než zjistí že vůbec padla zelená, protože kecá do mobilu, ladí rádio a věnuje se přítelkyni tak sou to ztracené sekundy.
A hlavně jde vždy o toho prvního kdo stojí před tím semaforem.
Takže na těch prvních světlech projedou 4 auta, z nich stihne zelenou na druhých světlech 2 a zbytek tam stojí. A protože přijíždí nové a nové auta a vždycky odjedou jen 4, tvoří se kolona.
Kdežto kdyby jich odjelo 10 tím že budou sledovat semafor a nebudou se bát sešlápnout plyn, bude kolona poloviční.
Vypozoruj si to někdy, uvidíš.
Kde nejsou semafory a odbočuje se z vedlejší na halvní tím hůř, neb provoz je hustý, mezery malé a pokud se chceš vejít musíš na to hamtnout mohutně. A musí to mít ještě nějaké zrychlení, jinak nemáš moc šancí popř. ohrožuješ řidiče jedoucí po halvní tím, že musí kvůli tobě brzdit.
Když zrychlení nemáš nebo se bojíš na to hamtnout, čekáš logicky na větší díru a tím za sebou štosuješ auta....
Reakční doba je prostě stejná, jsou na to studie, víš o tom prd, jsou to jen tvoje domněnky. Telefonování nebo nevšimnutí si je extrém, který stejně pořád nemá nic společného s rychlostí. Prostě je úplně jedno, kolik auta jedou za křižovatkou, pořád jich za určitou dobu projede stejně, jediné zvýšení propustnosti křižovatky je zvýšení počtu pruhů, žádná rychlost s tím nemá co dělat. Toto si zase vypozoruj ty.
A zelená vlna se právěže záměrně dělá tak, aby ten, kdo ví, jel pomaleji a dojel k druhým světlům piánko na další zelenou a nemusel zastavovat. Pak jsou samozřejmě blbe_čci, kteří na to šlápnou, stihnout to ani nemůžou a na dalším semaforu stojí a právěže zabrzdí ty, kteří jedou plynuje a jsou to právě ti plnej-brzda, kdo tvoří kolonu.
Bavím se o zelené vlně v rámci jedné silnice, pokud vím, že odbočuju a tam je semafor nespárovaný, tak na to taky šlápnu, to je jasné.
Kde nejsou semafory, tak máš větší šanci vlepit se do provozu právě tam, kde je nižší rychlost provozu, pokud to každý kotlí, tak se nevlepí ani Fitipaldi.
Přesně popisuješ to, co si každý myslí, že je pro plynulost jeho provozu nejlepší a přesně takoví řidiči ty kolony způsobují, peklo co je v lidech zakořeněné...
Žes ponechal zip bez komentáře mi aspoň jasně ukázalo, že ses nad tím aspoň zamyslel a třeba ti to došlo
Tak jinak, reakční doba průměrného řidiče je možná stejná, nicméně pokud se někdo rozjídží na půl plynu, v litrovým prdítku a nebo nedává pozor nikdy neprojede tolik auta za dobu kdy je zelená kolik by mohlo.
Udelěj si test.
Sežen si 10 kamarádů a sežen si 10 lidí z ulice.
10 lidí z ulice postav na čáru, dej nějakej časovej interval a at se ve svých autech rozjedou.
Pak vem 10 kamarádů, dej posad je do něčeho co má víc jak 200 HP a automat a řekni at se rozjedou razatně.
Porovnej si kolik projelo lidí z ulice a kolik kamarádů.
Pokud ti vyjde stejný číslo tak si budto kouzelník nebo demagog :o))))
Jo abys omezil rychlost vozů jedoucích po hlavní kde nejsou semafoty a podle tebe tak poskytl těm co se napojují z vedlejší víc prostoru, musíš těm na hlavní omezit rychlost a doufat ve dvě věci :
1) že to omezení rychlosti bude někdo akceptovat
2) že se tak někde nevytvoří souvislá kolona aut plížících se 40 s 5ti metrovým rozestupem do který se nevejde vůbec nikdo a pak že se najde někdo kdo ty z vedlejší na tu hlavní pustí....čím vytvoří krom kolony na veldejší i kolonu na hlavní...
A pokud se někdo napojuje na hlavní o dvou proudech každý jiným směrem, tak ti co odbočují doleva potřebují díru na dvou stranách, tudíž musíš omezit oba směry rychlostním omezením.....
Další možnost je tam vrazit kruháč, to je kolona jasná totálně nebo tam dát světla....
Což je úplně konečná.
Tyoický příklad je silnice říčany-kutná hora kdy v říčanech za Benzinou a za Pilařem odbočíš dooprava a sjedeš dolů a když chceš jet do centra Říčan, potřebuješ odpočit doleva a napojit se na hlavní.
Semafory už tam byly, to byla tragédie.
Takže je zas dali pryč a nechali to stjený jako už je to tam 30 let nebo kolik. Musíš hlídat prrovoz zlava z prava a když je díra jet.
Anebo čekat na větší díru a blokovat všechny za tebou
No, vezmi si ty kamarády raději ty: reakční doba je stejná, tzn ať má deset lidí formuli nebo trabíka, ten desátý se rozjíždí tak jako tak po cca 15 sekundách od zelené, auto neauto. Pokud by čistě teoreticky dali všichni plný, tak po těch 60m od rozjezdu k zelené pojede třeba 18s, pokud pojedeš na půl plynu, tak tam dojedeš za třeba 21s, tzn chceš mi říct, že rozdíl 3s je měřítko propustnosti semaforu? Už asi chápeš, co...a kámoše nech doma, jen bys kroutil hlavou
V tomhle ti musím dát za pravdu. Většina řidičů se na semaforu rozjíždí tak, že čeká, až se rozjede auto před ním a pak teprve řadí rychlost a rozjíždí se.
Ale pitomých chování řidičů je neskutečně moc. Nesnáším když řidič až nesmyslně moc brzdí před zatáčkou nebo křižovatkou, aby odbočil rychlostí chodce. Aby se pak znova zbytečně rozjížděl? To pak chci vidět ty spotřeby. Nebo to jsou ti lidi, co pak nadávají, že auta žerou mnohem víc, než kolik udává výrobce.
Pak taky nemám rád, že jedu po hlavní a nějaký chytrák z vedlejší tam prostě musí vjet, i když je mu jasné, že musím brzdit a čekat než on se hlemýždím tempem rozjede.
jenže to je to naše věčný cpaní se až do kufru toho přede mnou.... na křižovatkách.... pak nemáte KAM se rozjíždět předem.... dokud se neodlepí ten před váma... a na silnicích je to to samý.... jedete si předpisově 90 a ten za váma s těma 200 koňma přece za tou Fabií nepojede :-)))) takže se vám nalepí až do kufru, což zejména v noci je pěkně hnusný a pak předjíždí, jak to jen hend de. plná neplná, jen když už je před váma :-) a typický pro tyhle závodníky je nejčastěji TO, že na NEJBLIŽÍ odbočce ODBOČÍ - ideálně pro věší zábavu - DOLEVA :-) když pak v celým autobusu krásně rozjetým na 80 POPADAJ všichni LIDI ZE SEDAČEK jak jde šofér kvůli takovýmu volovi na brzdy.... tak je to pocuc :-))) a že sme takovjech idiotů viděl... NEPOVLEČE a NEPOVLEČE se, MUSˇI předjet,.. a za 20 metrů už ODBOČUJE..... tak TOHLE je to, co BRZDÍ DOPRAVU NEJVÍC a ještě to NEJEN OMEZUJE, ale přímo OHROŽUJE!!!!! takovým bych BRAL PAPÍRY NA MÍSTĚ :-)))
"Smály sme se tehdá tak že sme promeškali i to že se kolona v našem směru rozjela"
Takže jsi přiznal, že jsi zrovna takový zdržovač, vůči kterým se ohrazuješ.. Nebo tedy vlastně přiznala jsi se, kvůli tomu "smály" :-)
3) - a nejvíc je to vidět na úsekovém měření. Klasický přiklad je pražská jižní spojka. Kdejaké SUV tam na 80ce jede 110, ale jakmile vjede do zóny měření radarem, místo povolených 80 jede 60. A za tou zónou na to opět šlápne - až k další zóně, kde se situace opakuje. Nechápu.
měřit VŠUDE a BEZ UPOZORNĚNÍ a HOTOVO nebo ty značky co se učíme v autoškole, zejména to OMEZENÁ RYCHLOST taky budou od nynějška paltit jen tam, kde ještě dále DRUHOU ZNAČKU "značka omezená rychlsot platí jen od této dodatkové značky, po její kopenc?) NE? OMEZENÁ RYCHLOST snad ještě PLATÍ SAMA O SOBĚ (i když ji zrovna tak nikdo nendodržuje) takže žádný prozrazování měření.. buď bdueme pravidla doddržovat, nebo je všechna ZRUŠME :-)
Když by se to vyplatilo všem tak kamiony jsou na dálnici, auta na nezničených silnicích,lidé budou mít nerozpadlé baráky a všichni budou spokojeni. Jenže tady se odsouhlasují věci (poplatky) jenom které se ekonomicky vyplatí pouze státu. Vsadím se že víc peněz jde na pěkné platy, zlaté padáky a odměny úředníkům než zpátky na silnice. Ceny mýta a dálničních známek jsou šílené, dálniční síť je malá a zdevastovaná. Argument že něco stojí v evropě víc je směšný v porovnáním s životní úrovní obyvatel a kvality silnic. Tady u nás z toho stát musí vždy vyjít s plnou kapsou jinak je zle. Takovej Pandrhola. :-)
však se podívej jak se ty silnice opravují , čím se opravují a jak se staví nové.
Aslfat to nejhorší šméčko, poklad je odpad.....a kolik stojí kilometr dálnice, dyt sme k smíchu celému světu!
kdyby jen průměrný ještě i ty minimální ale VO TOM TO JE :-))) ale pravda, cena dálničních známek je dost nepoměrná.. krátkodová za 400 a dlouhodobá jen cca 3x dražší???? HAHAHA hlavně problém jsou ty dlouhodobé >:D to jsou doslova socialistické ceny :-)))
Ale to máte zrovna tak u kuponů na MHD, Praha je toho krásným příkaldem... krátkodobé jízdenky pro turisty jsou drahé ja kráva a ještě z nich jde porcento mafiánům na Seychely a Filípíny a Kanáry, a dlouhodobej kupon je socialistická cena, kdy jedna jízda vychází na krásnou socialistickou cenu 1 koruna za 1 jízdu :-) nebo ještě méně? >:D přitom ten měš´ták ani to auto mít nemusí, ostatně jeho provoz vyjde dleko dráž, než roční kupon, takže roční kupon bych klidně cenu zdvojnásobil >:D
A kmotři jezděj na dovolený s ministrama, státníma zástupcema a šéfama stavebních společností :))
Neplatěj daně protože tady v tom státě nemaj žádnou jistotu a oporu. Vědí že dřív nebo pozdějc jim to "zdaní " nějakej kmotr a jeho kamarád ministr. Proto veškerý svoje zisky hned valej do zahraničí. Dělal by jsi to stejně. A šéfoval to z Dubaje :))
Celá myšlenka myt je nesmyslná, u nás i v zahraničí, dálnice
jsou veřejná stavba s celospolečenskýum prospěchem, měly by být bez vyjímky financovány ze státního rozpočtu. Stačí mín rozkrádat a víc si pohlídat placení daní.
Jinak budeme za chvíli platit mýto i za procházku po obecním chodníku!
Re: Celá myšlenka myt je nesmyslná, u nás i v zahraničí, dál
Myto je jen zpusob jak spravedlneji financovat externalitu. Autodopravci vydelavaji vyuzivanim statku, ktery byl zaplacen z dani nas vsech. Proc maji treba lokalni zemedelci ze svych vlastnich dani platit silnice sve prime konkurenci?
Což takhle zrušit mýto? Pokud by bylo mýto pro tuzemské přepravce pro vnitrostátní dopravu zrušeno, jezdili by samozřejmě po dálnici. Pokud argumentujete vybranou částkou na mýtu, která jde údajně na stavbu či opravu dálnic, tak si vemte, kolik na kamion zaplatíte ročně silniční daň a podobné daně. Pro tuzemské přepravce bych zvýšil silniční daň na vozidla 12 a výše tun, tím pádem by se placení nikdo nevyhnul. Co se týká zahraničního tranzitu, ti by byli povinni si kupovat "průjezdní" nebo "vjezdovou" dálniční známku, která by to také řešila, jelikož nepředpokládám, že rumunský řidič tu bude kličkovat přes republiku po okrskách.
Na druhou stranu si vemte pohled z druhé strany. Kdo asi v tom řetězci to mýto nakonec zaplatí? No přece my, jelikož kamiony vozí zboží či materiály pro nás, koncové uživatele, a náklady za dopravu se promítnou do ceny zboží na pultech či prodejních sklade.
A nakone je tu stejně otázka, kde ty peníze z mýta vybrané vlastně končí...
Nejspíše ano, ale zahraniční tranzit u nás neplatí silniční daň, narozdíl od tuzemáků. A kdyby se tuzemámům silní daň zvedla o mýto (nějakou částku na rok), tak by to možná šlo uargumentovat ;-\
„Průjezd kamionů neřešíme, nikdo to po nás zatím nechtěl. My si nemůžeme dělat, co chceme. Dostáváme jasné rozkazy, na co se máme během služby zaměřit..."
Genialny priklad policajnej logiky! Nabuduce ked budu kontrolovat lekarnicky a pritom daky ozran vypadne spoza volantu, este mu pomozu nastupit. Smola, pretoze prave v ten den nedostanu rozkaz aby kontrolovali vodicov aj na pritomnost alkoholu v krvi...
Vyprávěla mi švagrova bejvalka, jak se ucházela jako absolventka školy o práci.
O čerstvé absolventy nemají zaměstnavatelé velký zájem, tak to zkusila jiné i u policie.
A nevzali ji, protože dělala u nich psychotesty. A na jejich základě řekli, že málo respektuje autority a příliš spoléhá na svůj rozum...
Podotýkám, že to nebyla žádná anarchistka nebo něco podobného. Celkem normální holka kolem 25 let věku...
Čili ti chlapci ze článku viditelně tenhle "problém" neměli...
Za tyto problémy mohou pouze zkorumpovaní úředníci, kteří dali přednost zastaralému a drahému řešení Kapsch. Přitom konkurenční firmy nabízely levnější a modernější řešení na základě GPS. Tam by šlo jednoduše zpoplatnit jakýkoliv průjezd ČR ať by jel kamion po okreskách, polňačce nebo po dálnici. Logicky by si potom kamion vybral rychlejší dálnici a všichni by byli spokojení. Zpoplatnit pro kamiony jen dálnice byl logicky naprosto nesmyslný krok.
Tohle měla policie dávno řešit a podívat se zblízka na majetkové poměry lidí, kteří nás do tohoto srabu dostali. Nějakých pár milionů Ratha je v tomto kontextu směšných. Na mýtu přicházíme díky pár zkorumpovaným úředníkům o miliardy - provoz neefektivního systému Kapsch sežere polovinu vybraných peněz! K tomu stavění 10x předražených mýtních bran. Výsledné zbytečně vysoké mýto potom platíme všichni v cenách zboží a služeb.
Přesně! Opravdu nepochopím jak může Kapsch se svým řešením někdo vybrat. Co čekali, když vybrali tento systém? Na silnicích 1.třídy, kde mýto je, se dalniční a hlavní tahy stejně dál objíždějí (např. Přerov-Otrokovice a nebo Ústí n.Labem), páč je to levnější. Kapsch musí mít neskutečně dobré lobisty, kteří přesně vědí koho podmáznout, jinak to zdravý selský rozum nechápe. Navíc řešení Kapsch, zavedlo po nás třeba Polsko.
Řešení??? Já vidím pouze jediné. Počkat na vypršení smlouvy s Kapschem (myslím že zbývají ještě cca 4 roky a sankce za předčasné ukončení budou jistě dobře "osolené") a zavedení plošného poplatku pro všechny, např. formou viněty. Lze ji platit přes internet pro tranzit a domácí by to donutilo. Výsledek by byl ten, že se kamiony vrátí na dálnice, na to vemte jed...
Takhle to mají třeba Němci u autobusů (u kamiónů nejspíš taky, protože proč by to u nich dělali jinak). Před cca 15 lety jsem jel na autobusový zájezd. Autobusák vyfasoval v Rozvadově kartičku či co, a při výjezdu na hranici s Francií zaplatil nějaký paušál podle vzdálenosti těch dvou míst. Měli na to nějakou tabulku. A nemuseli Němci sledovat, kudy to autobusák šněruje. Bylo jim jedno, jestli to hrne po dálnici nebo třeba přes pole. Jenom vyinkasovali sumu a hotovo. Jednoduché, levné, účelné. Ale to by se asi nelíbilo panu Kapschovi...
Doplnění: sice je to už pár let, ale počítám, že to dělají plusmínus stejně. Možná pro abonenty budou mít navíc nějaké online bezhotovostní aplikace nebo něco tak, ale podstata trvá (aspoň doufám).
a jste u jádra pudla, Šimonovský, Kalousek a kocopurkovsky stavět to od "Střechy" od dálnic >:D
A do zpopltnění okresek se tu nikomu NECHCE o tom se 10 let jen mluiví :-))) asi jde nějaká "lobby" >:D
Tak takto tendenční článek jsem tu už dlouho nečetl. Kamiony v provozu mě vůbec radost nedělají, ale způsob, jakým se autoři článku nad problémem zamýšlejí je katastrofální. Pohledů může být několik.. Kdy jsme se stali skutečně transitní zemí? (Vstupem do EU jsme přišli o možnost jakkoliv zvýhodnit tuzemské dopravce.) Kdo a proč vybral současný systém výběru mýta? Jaká částka z vybraných peněz putuje do státní kasy? Kde skončí vybrané peníze? Kolik zbytečných byrokratů je zaměstnaných na ministerstvu dopravy (a nejen tam)?
Namísto toho se dočteme, jak chudák stát krvácí, jak mu utíkají peníze, jak mají samosprávy málo pravomocí k dalšímu rozhodování o životech každého z nás a jak mizerně dělají policisté svoji práci (o počtech příslučníků na počet obyvatel a způsobu řízení policie nemůže být vůbec řeč)... A ukazuje se na zlé řidiče náklaďáků a autodopravce, jako viníky. Řidiči, mnohdy rádi, že mají vůbec nějakou práci v dnešní době, jsou z toho sami určitě nadšení, že tráví drtivou většinu svého života za volantem, jak v samotném článku padlo, ve zdejším Kocourkově, a ještě se často musejí vypořádat s naschvály ostatních řidičů. Autodopravci, zde jako zlí buržoazisté, nejsou v reálu vždy velké firmy, mnohdy se jedná o pár lidí bojujících v silném konkurenčním prostředí a v případě dalšího zvyšování nákladů to mohou rozpustit a opět bude dalších pár lidí bez práce. Ale ono je to tak snadné, zjenodušovat příčiny, než se nad tím hlouběji zamyslet, protože autodopravci zřejmě jezdí jen tak pro zábavu a jejich klienti jsou tak hloupí, že se nesnaží snížit výdaje a zaplatí dopravci vše, co si naúčtuje, bez ohledu na konkurenci...
A skrytá agitace za zpoplatnění i silnic nižších tříd, to je už jen taková třešnička na dortu. Však jednou se dočkáme i mýta u osobních aut... a kvalita silnic? Ta bude stejná, ne-li horší, protože "chudák" stát bude krvácet stále.