Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Stanislav Kolman
Diskuze (31)
Elektromobily se stávají součástí policejních flotil po celém světě. Ne všude ale nákup poměrně drahého zboží vítají s nadšením.

Vozy s elektrickým pohonem nepronikají jen do světa motorsportu, stále častěji se s nimi setkáváme i na běžných silnicích. Nemyslíme jen samotné majitele, ale i flotily firem či služeb, mezi něž stále častěji patří i ty policejní.

V České republice můžete v policejních barvách potkat kupříkladu BMW i3, jinde ve světě dokonce i elektromobily Tesla. V Evropě je využívají kupříkladu v Lucembursku, v zámoří pak několik destinací, včetně Los Angeles, Denveru a nově i kanadského Ontaria.

Zde bude na provoz dohlížet SUV Model X, což tamní daňoví poplatníci nesou těžce. Zlobí se, že došlo k takové investici za jejich peníze, aniž by s nimi nákup drahého elektromobilu někdo probral. Jen dodejme, že ceník modelu začíná v Kanadě na 102.300 kanadských dolarech, což v přepočtu dělá více než 1,6 milionu korun. A to nepočítáme náklady na policejní přestavbu, která zahrnuje lakování, radary či střešní majáky.

Připomeňme, že obdobně chladně vítali čeští motoristé nákup tajných policejních Superbů, jejichž pořízení je financováno z Fondu zábrany škod. Proč? Protože do jeho kasy musí pojišťovny přispívat třemi procenty financí, které vyberou na povinném ručení. Na nákupu tajných hlídačů dálnic se tak podílí většina z nás.

A proč že se policejní Tesly pro Ontario odhalují právě teď? Jde o jedno z lákadel na kanadský autosalon Canadian International Auto Show. Ten probíhá právě teď, elektromobily s majáky a řadu dalších vozů si tu návštěvníci mohou prohlédnout až do 25. února.

Stanislav Kolman
Diskuze (31)
21. 2. 2018 09:51
Re: Lidi o autonomní a EV auto nestojí
tak me se u Mercedesu libi E kombik, u BMW pak 5 kombik co se designu tyce, ale pri te cene bych o nich stejne neuvazoval ikdybych na to mel, a ac bych si Teslu asi nekoupil, tak nejake BEV by to asi bylo, me by pravdepodobne stacil do budoucna i chystany Leaf 60kWh, pripadne nejaky kombik az bude v elektrice, prozatim potrebuju spise kombika

mit po kapsach 6-7 zbytecnych milionu, tak si za 3 mice koupim Escalade ESV a u Kraiselu necham za dalsi 3-4 mega * na BEV s 150-180kWh baterkou :-) na predelani Superba 85kWh na elektriku s homologaci pro EU me odpovedeli pribliznou cenu 80-90 tisic eur :-)
20. 2. 2018 19:59
Re: Lidi o autonomní a EV auto nestojí
Super odkaz. Jsem příjemně překvapen. :yes:

Plně to chápu. Mít víc peněz (ano, teď bychařím, nemám na to jezdit ani sedmičkou ani Skem :-) ), tak jdu do Tesly, místo BMW nebo Mercedesu určitě.
Dojezd dostatečný, dynamika bezkonkurenční.. Na delší vzdálenosti letecky a pak půjčovna. No a půjčovna to může vyřešit párkrát ročně na delší trasu..

Stejně od BMW se mi líbí maximálně 5ka :-)
U Mercedesu snad jen C..

Avatar - white label
20. 2. 2018 19:28
Re: Pablb redaktizátor
Kdepak on a traktor, ten si přece vše (vy)dělal vlastníma rukama...
20. 2. 2018 19:03
Re: Pablb redaktizátor
Nazdar labele,

Dneska s tebou musim souhlasit. Jak asi agent STB prisel v divokych 90. letech ke svemu imperiu? Urcite ne tak, ze jezdil po poli traktorem :-)
20. 2. 2018 18:39
Re: Lidi o autonomní a EV auto nestojí
v tom pripade ktere BEV ma papirovou spotrebu 21,2kWh/100?

i v podstate nejblizsi realite oficialni metodika mereni EPA ma u Tesly S spotrebu tusim pod 20kWh/100km, a ze by Mazda mela neco proti modelu S? Model X ma naopak 22,4kWh/100km, s cislovkou 21,2 jsem zatim zadne BEV jaksi nenasel v zadne metodice od USA prez Evropu az po Japosnko