Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karmann: Německá karosárna ukončila výrobu v Rheine

Diskuze (1)
S uplynulým týdnem skončila také 43letá historie výroby aut v továrně Karmann v západoněmeckém městě Rheine. Posledním vyrobeným autem bylo Audi A4 Cabriolet určené pro USA.

Uzavření výroby v jednom ze dvou provozů firmy Karmann znamená propuštění 600 zaměstnanců. V Rheine bude Karmann zaměstnávat dále jen zhruba 100 lidí, kteří pracují na zakázce střešního systému pro Renault Mégane CC. Po ukončení výroby aut v Rheine bude brzy následovat také konec produkce aut v druhé továrně v Osnabrücku, kde bude propuštěno 1390 lidí.

Karmann chce provést restrukturalizaci, která povede k zaměření na dvě klíčové oblasti – výrobu střešních mechanismů pro kabriolety a vývoj. Firma v takové podobě bude potřebovat 1150 zaměstnanců. Karmann se tak chce zbavit i své ocelářské divize, která momentálně zaměstnává 750 lidí.

Moderní historie karosárny je spojená především s produkcí kabrioletů a kupé značky Volkswagen. V roce 1949 začala firma vyrábět VW Brouk s karoserií kabriolet, následovaly VW Karmann Ghia, Scirocco, Golf Cabriolet a Golf III Variant. Pro Porsche Karmann vyráběl modely 912 a 914, dále u jejich továren vyjížděl například Chrysler Crossfire, Kia Sportage, Fordy Escort Cabriolet a Escort RS Cosworth nebo BMW 2000 CS a 3,0 CS.

Do současnosti trvá spolupráce s Audi založená modelem 80 Cabriolet a pokračující dvěma generacemi A4 Cabriolet. Právě ukončení výroby tohoto modelu je důvodem uzavření továrny v Rheine. Jeho nástupce A5 Cabriolet bude Audi vyrábět jinde. Ten samý sled událostí nastane v souvislosti s Mercedesem CLK Cabriolet, který se vyrábí v Osnabrücku a letos bude nahrazen třídou E Cabriolet.

Střešní mechanismy Karmann dodává a dále dodávat bude mimo jiné pro Renault (od roku 1991), Mercedes-Benz SLK (od 1995), Jaguar (od 1988), Volkswagen New Beetle Cabrio (od 2002) a Nissan Micra C+C (od 2006).

Diskuze (1)
23. 2. 2009 10:47
Smutné...
Zlá doba, všetci bojujú o holé prežitie. Smutné...