Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karosa se loučí, nastupuje Iveco Česká republika

Libor Zezulka
Diskuze (76)
Karosa zmizí ze světové mapy značek. Tradiční český výrobce autobusů se přejmenoval na Iveco Česká republika.

Přejmenováním Karosy na Irisbus Česká republika končí období začleňování firmy z Vysokého Mýta do struktury italské společnosti Iveco, která spadá do automobilové skupiny Fiat. Karosa je momentálně součástí holdingu Irisbus založeného v roce 1999 společnostmi Iveco a Renault. Sprovození značky ze světa považují někteří odborníci za neuvážený krok, mediální poradce Jiří Mikeš (bývalý výkonný ředitel AKA) například připomíná, že v Rusku má Karosa dokonce postaven pomník.

"O dalším osudu značky rozhodne mimořádná valná hromada společnosti, která se sejde v pátek," uvedl dosavadní generální řiditel společnosti Rudolf Černý. Karosa v roce 2005 prodala 1883 autobusů ve srovnání s 1703 kusy v roce 2004. Její čistý zisk v loňském roce dosáhl 395 miliónů korun. Letos chce společnost prodat kolem 2200 autobusů.

Libor Zezulka
Diskuze (76)
9. 12. 2006 14:16
Re: Máš pravdu.....
SOR má také IVECO Cumins
9. 12. 2006 08:13
Re: Ostuda
...a smutné je, že si to nemyslíš sám, ale mnohí, a že to tým pádom naozaj je tak...
9. 12. 2006 08:11
Re: Ostuda
:yes:
9. 12. 2006 08:09
Re: Máš pravdu.....
Ano, motory Renault majú lepšie emisie, nižšiu spotrebu, nižšiu poruchovosť, väčšiu životnosť. Ale zároveň aj menšiu pružnosť, nevystačia s bežnými 5-stupňovými prevodovkami ako pôvodné motory LIAZ, pôsobia dosť letargicky, hlavne rozbeh autobusu je dosť ťažkopádny. Cestujem denne s deviatkovou Karosou, takže to mám vyskúšané. Neviem aké motory a prevodovky používa SOR, ktorým chodievam tiež, ale subjektívne je tento autobus oveľa živší.
9. 12. 2006 08:03
Re: kontinuita?
Z tohto vidno, aky mas na vec povrchny pohlad. Praveze sa pohybujem v automobilovom priemysle a isty cas som bol aj vo vyvoji. Prave preto som zo sucasnych trendov smutny. Individualita, kreativita, nove myslienky - to vsetko sa stale upada vdaka globalizacii. "Nech sa to vola jak chce, hlavne ze ludia nepridu o pracu", to je postoj "zohnuteho chrbta", podriadeny a ponizeny, nedostojny krajiny s tak bohatou tradiciou vyroby a vyvoja akou Cesko nepochybne je. Tym ze sa k tymto veciam kompetentni stavaju prave tak ako si naznacil, prichadzaju Cesi o kus svojho "ja", o svoje tradicie aj o svoju hrdost. A to je velmi, velmi smutne. Mysliet len na zvanec, len aby bola praca a je jedno aka a pre koho, to mi pride viac ako ubohe. Taku buducnost neprajem nikomu. Zamysli sa nad tym.