Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Karosa se loučí, nastupuje Iveco Česká republika

Karosa zmizí ze světové mapy značek. Tradiční český výrobce autobusů se přejmenoval na Iveco Česká republika.
Zpět na článek
7. 12. 2006 12:42
neregistrovaný "ferrari.m"
7. 12. 2006 13:08
neregistrovaný "Leftie 81"
7. 12. 2006 19:06
neregistrovaný "Miky"
7. 12. 2006 17:44
neregistrovaný "NIcKON"
7. 12. 2006 19:01
neregistrovaný "NIcKON"
7. 12. 2006 19:43
neregistrovaný "Switch"
8. 12. 2006 09:46
neregistrovaný "hanak"
7. 12. 2006 13:15
neregistrovaný "Seremed"
7. 12. 2006 13:21
neregistrovaný "Seremed"
7. 12. 2006 13:26
7. 12. 2006 15:04
anonym
8. 12. 2006 13:09
neregistrovaný "vittak"
7. 12. 2006 13:43
7. 12. 2006 13:50
7. 12. 2006 13:59
8. 12. 2006 13:12
neregistrovaný "vittak"
8. 12. 2006 13:39
7. 12. 2006 13:57
neregistrovaný "Filip Remenár"
7. 12. 2006 16:00
neregistrovaný "Kos"
7. 12. 2006 19:51
neregistrovaný "Switch"
7. 12. 2006 16:08
neregistrovaný "andree"
7. 12. 2006 19:44
neregistrovaný "andree"
7. 12. 2006 19:46
neregistrovaný "andree"
7. 12. 2006 20:18
neregistrovaný "andree"
7. 12. 2006 17:44
anonym
7. 12. 2006 19:55
neregistrovaný "Jakub"
8. 12. 2006 07:39
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 07:39
anonym
8. 12. 2006 07:40
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 07:48
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 09:25
anonym
8. 12. 2006 10:58
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 11:21
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 14:33
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 10:49
anonym
8. 12. 2006 11:16
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 11:17
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 13:19
neregistrovaný "vittak"
8. 12. 2006 14:45
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 14:42
neregistrovaný "lewko"
9. 12. 2006 00:55
neregistrovaný "Ada"
9. 12. 2006 08:11
8. 12. 2006 09:58
neregistrovaný "hanak"
8. 12. 2006 11:12
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 12:41
neregistrovaný "hanak"
8. 12. 2006 14:39
neregistrovaný "lewko"
9. 12. 2006 08:13
11. 12. 2006 14:37
neregistrovaný "lewko"
9. 12. 2006 14:14
anonym
19. 12. 2006 11:53
neregistrovaný "Nikdo"
19. 12. 2006 12:39
neregistrovaný "Nikdo"
30. 5. 2007 10:28
neregistrovaný "Viky"
neregistrovaný "ferrari.m"
7. 12. 2006 12:42
škoda, snad se jméno udrží
:-(
Rozbalit vlákno
0
7. 12. 2006 12:52
Banánová republika
Tak tohle je konec :no: České značky s bohatou historií jdou do *. OSTUDA a NEDŮSTOJNOST... je mi z toho zle!!!! ;-\ Doufejme, že má valná hromada všech pět pohromadě a nedopustí to!!!
Rozbalit vlákno
1
7. 12. 2006 12:54
Re: Banánová republika
ps: nebylo tam žádné sprosté slovo přesto to neprošlo, příště zkusim "zadnice".
neregistrovaný "Leftie 81"
7. 12. 2006 13:08
globalizácia....
Teraz skúste ospevovať toto slovíčko... Keď sú zdieľané motory a podvozky kvôli znižovaniu ceny tak to nevadí, ale ked sa "šáhne" na názov, ktorý je blízky srdcu, tak ste nas*aní... Aj toto je globalizácia... ;-\
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Miky"
7. 12. 2006 19:06
Re: globalizácia....
A co se divíš? Kdyby někdo přejmenoval Tatry na Beskydy jenom proto, že tam jezdí hodně Čechů, tak by se ti to nelíbilo
8. 12. 2006 12:33
Re: globalizácia....
Co to trepes. Znacka je znacka. Aj Bentley vyrabal dlhe roky iba verzie Rollsov a mal vlastnu znacku. AJ Seat vyrabal len Fiaty - s vlastnou znackou. Aj Yugo robilo len Fiaty a VW.
Minimalne znacka musi zostat, tak im ju dopraj. Ja drzim palce.
7. 12. 2006 13:13
dalo se to čekat
tohle jsem čekal už dávno ... teď když skončila výroba řady 900 která byla poslední konstrukcí karosy už jsou jen společné projekty ... nu což, uchovejme si pěknou vzpomínku ... :'-(
Rozbalit vlákno
9
7. 12. 2006 13:40
Re: dalo se to čekat
Další věc kterou nechápu. Koncepčně se řada 900 neliší od 20let staré řady 700. Samo, že dnes už je zmodernizována, z jiných materiálu atd., ale koncept stále stejný, a opravdu velmi dobrý. Škoda :-(
neregistrovaný "NIcKON"
7. 12. 2006 17:44
Re: dalo se to čekat
Koncept byl mnohem starší - první karosy řady 7xx se objevily již v roce 1980, tzn. že se na něm při rychlosti tehdejšího vývoje už nějaký rok pracovalo. Btw, karosácká koncepce měla i pár závažných much. A vůbec, truchlení si zaslouží spíš značka Sodomka, kterou komunisti jedním škrtem nějakého "odbornického", stranického pera smetli ze stolu (spolu s dalšími) a posléze vytvořili umělou značku Karosa, určenou pro státy RVHP. Ano, všichni jsme Karosami jezdili na hory, na školy v přírodě, na organizované výlety a po roce 89 i za čerstvě padlou železnou oponu. Ale proto nebudu nostalgicky vzpomínat na to, jak mi v Karosách byla v zimě zima, v létě nesnesitelné horko, a pokud jsem nedejbože seděl vzadu, tak jsem neslyšel vlastní slovo. Zkrátka - značku ať si klidně vezme čert (nebo nějaký agilní čínský investor, komunisti ji stejně ukradli pražskému Uhlíkovi). Důležité je, aby lidi ve Vysokém Mýtě nepřišli o práci, Iveco řádně odvádělo daně a zlepšovala se obchodní bilance ČR.
7. 12. 2006 18:53
Re: dalo se to čekat
Truchlení si zaslouží celá tehdejší doba. Kdyby za minulého režimu nebyl ve všem takový bordel a údržba nespočívala jen v umytí popraskaných koženkových sedaček smradlavým hadrem jednou za rok, tak by topení topilo a chlazení chladilo. ;-)
neregistrovaný "NIcKON"
7. 12. 2006 19:01
Re: dalo se to čekat
To jistě ano, problém je, že většina Karos žádné chlazení neměla. A zima od blbě izolovaných bočnic a tenkých, jednovrstvých oken, tam byla i při sebelepší údržbě. Když člověk měl v zimě smůlu, že seděl u okna, tak mu na půlku těla byla zima a na druhou vedro. Kochat výhledem se taky nemohl, protože okna byla permanentně zamlžená a špinavá. Spát se nedalo, protože na špatných silnicích celý autobus povrzával, skřípal, a když se sedělo vzadu, tak to hrozně házelo, řval motor a zejména hlasitě hučely převody v nápravě Rába, kterou měly starší modely. Značka Karosa si podle mě zkrátka nostalgii nezaslouží, podobně jako Zetor či Liaz.
7. 12. 2006 19:24
Re: dalo se to čekat
To že neměli rádoby klimatizaci, to byl problém ČSAD, že takto "vybavené" vozy byli jen ty, co měli trasu z Gottwaldova do Stalingradu. Opocená okna, smrad, protékající těsnění kolem oken a plíseň v jejich drážkách, pálící se prach v rozvodech topení... neříkej, že není na co vzpomínat? :-) Hučáky s výfukem za levým zadní kolem, to byla síla, ale vylepšené 731,732,734,735 a 736 byli lepší :-) Zetor si minul, ten žije dobře, Liaz možná čeká vzkříšení. Podle mě si jí zaslouží stejně jako Škoda, Tatra, Praga nebo Jawa.
neregistrovaný "Switch"
7. 12. 2006 19:43
Re: dalo se to čekat
Okna se potí u R900 a jak jsem viděl fotky nového Crosswaye z provozu, tak se potí i tam :-( Samozřejmě u vozů bez klimy. Jediné řešení tak stále bude mít vzadu otevřený poklop ;-\
8. 12. 2006 10:25
Re: dalo se to čekat
Tak to si asi nesedel v beznom autobuse MHD znacky Ikarus...
8. 12. 2006 12:08
Re: dalo se to čekat
Znám, staré čabajky byli ještě o krůček horší :-) U nás ve městě jezdí i novější typy Ikarusů, cca 10let zpět nám je závidělo půl repuliky, dnes se to nehorazně rozpadá, byť i že z venku to vypadá na svůj věk celkem obstojně.
neregistrovaný "hanak"
8. 12. 2006 09:46
Re: dalo se to čekat
Ale právě tyto tři věci jsou touto změnou ohroženy.
neregistrovaný "Seremed"
7. 12. 2006 13:15
boa
Karosa forever :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Seremed"
7. 12. 2006 13:21
Karosa
Doufam ze jako mstitel nastoupí Tedom
Rozbalit vlákno
0
Avatar - prekladys
7. 12. 2006 13:26
kontinuita?
z karoserií zmizí šest chromovaných písmen a z některých provedení ještě stylizované káčko. toť vše. ostatní zůstává. výroba, provozy, dealerská a servisní síť, telefony, sekretářky...

naříkat jste měli před půl stoletím, když bolševici rozmetali tenkrát již téměř stoletou tradici karosárny Sodomka, majiteli zakázali podílet se na dalších projektech a postupně zavedli výrobu autobusů Škoda, pak jste mohli naříkat znovu, když před čtvrt stoletím z autobusů značka s okřídleným šípem definitivně zmizela, pak znovu, když přišly neforemné krabice řady 700 dokonale popírající designérskou tradici vysokomýtské fabriky
kontinuita je tam totiž v něčem jiném než v labelu "karosa"
Rozbalit vlákno
6
7. 12. 2006 13:33
Re: kontinuita?
PRESNE. PRESNE SI TO VYSTIHOL. VPOHODE BY SOM ZRUSIL NAZOV KAROSA. ALE JEDINE POD PODMIENKOU, ZE TOVAREN BUDE NIEST SODOMKOVO MENO, KTORE JEJ PRAVOM PRINALEZI. HOLT GLOBALIZACIA CHCES SVOJE. JE NA HANBU MAJITELOV A VEDENIA, ZE Z VRECA PLNEHO NAPADOV UROBILI MANUFAKTURU NA VYROBU AUTOBUSOV PODLA CUDZICH VYKRESOV. KDE JE TA KRASNA HISTORIA, NA KTORU MOHLI BYT CESI PRAVOM HRDI? CESI PLACTE, JA PLACEM S VAMI.
anonym
7. 12. 2006 15:04
Re: kontinuita?
Omyl - Karosa není manufaktura na výrobu autobusů dle cizích výkresů ! Karosa má vlastní vývoj a například vývoj nové řady autobusů Arway / Crosway probíhal v Karose a výsledky vývoje z Karosy jsou pro celý koncern !!! Takže brzdi Klaudiusi.
8. 12. 2006 10:28
Re: kontinuita?
Vlastny vyvoj z cudzich dielov, s cudzimi motormi.....vazne by som zelal zlatym ceskym rucickam prejavit sa viac. Ja ich nepodcenujem, mne je to luto...
neregistrovaný "vittak"
8. 12. 2006 13:09
Re: kontinuita?
je videt ze se nepohybujes ve svete automobiloveho prumyslu...on ten vyvoj nespociva jen v tom cizim motoru ;)

budme radi ze se u nas budou vyrabet autobusy dal at se to jmenuje jak chce. hlavi kdyz lidi neprijdou o praci, coz si mysli nehrozi..
9. 12. 2006 08:03
Re: kontinuita?
Z tohto vidno, aky mas na vec povrchny pohlad. Praveze sa pohybujem v automobilovom priemysle a isty cas som bol aj vo vyvoji. Prave preto som zo sucasnych trendov smutny. Individualita, kreativita, nove myslienky - to vsetko sa stale upada vdaka globalizacii. "Nech sa to vola jak chce, hlavne ze ludia nepridu o pracu", to je postoj "zohnuteho chrbta", podriadeny a ponizeny, nedostojny krajiny s tak bohatou tradiciou vyroby a vyvoja akou Cesko nepochybne je. Tym ze sa k tymto veciam kompetentni stavaju prave tak ako si naznacil, prichadzaju Cesi o kus svojho "ja", o svoje tradicie aj o svoju hrdost. A to je velmi, velmi smutne. Mysliet len na zvanec, len aby bola praca a je jedno aka a pre koho, to mi pride viac ako ubohe. Taku buducnost neprajem nikomu. Zamysli sa nad tym.
7. 12. 2006 13:43
Re: kontinuita?
Design je jedna věc, ale ona krabice je výborně navržena a dodnes byt i po značné modernizaci je vynikající. Například v extrémních podmínkách byla Karosa vždy žádaným zbožím. Rusáci jsou velkým odběratelem dodnes, protože 700 i 900 jsou nadstandartně odolná. Btw: 700vka byla skoro jediná která dokázala nastartovat i na sibiři ;-)
7. 12. 2006 13:50
PROČ?
Avia patřila Daewoo, a název zůstal. Škoda vstoupila do koncernu VW a název zůstal... každý druhý český výrobek má cizího vlastníka nebo je součástí nadnárodní společnosti, ale název si nechává. Všechno to má logiku a zavedený smysl na trhu. Hledáte snad někdo v regále Piškoty Danone a Studentskou pečeť Nestle? Karosu vám nedáme!!! :'-(
Rozbalit vlákno
3
7. 12. 2006 13:59
Re: PROČ?
Pravdu máš! Stejně nepochopitelný je pro mě i zánik značky Eurotel a přejmenování na bezpohlavní O2. Jednu z nejsilnějších značek v oboru a oni jí změní, jen aby byli jednotní. Až takhle daleko ta globalizace nikdy zajít neměla ;-\
neregistrovaný "vittak"
8. 12. 2006 13:12
Re: PROČ?
ze skoda zustane skodou byla podminka statu takze to neni spravny argument...kdyby si to vlada neprala vyrabime dneska v MB Thalie ;)

Eurotel sice zavedena znacka, ale komu to patrilo?To stejny je Paegas a Oskar a to ti nevadi?

Do MCD a KFC taky chodit tak budete jezdit Irisbusem :))))
8. 12. 2006 13:39
Re: PROČ?
To si nemyslim, nikdo neměl důvod rušit značku Škoda a plán výroby byl jasný. U mobilních operátorů mi to nijak extra nevadí a hlavně mě nikdo nepřesvědčí, že se budoucnost nevěděla už při vzniku. Modrý Eurotel koupila modrá Telefonica, narůžovělý Paegas koupil růžový T-Mobile a červený Oskar padl čistě náhodou do oka červenému Vodafonu. ;-) K tomu byl pěkným příklad web Oskaru, který už dlouho před informacemi o koupi Vodafonemu měl identický styl stránek. Nic není náhoda.
neregistrovaný "Filip Remenár"
7. 12. 2006 13:57
Jer to hnu....
To snad není pravda, to toho zmršili už málo?? Viz LIAZ, TATRA. Ja jenom, žasnu jak naše renomované automobilové podniky pomalu, ale vytrvale odcházejí ze světa. Nemam slov, vždyt na to se ani říct nedá :-(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Kos"
7. 12. 2006 16:00
Re: Jer to hnu....
Nechápu ten údiv. Globalizace tady byla dávno před koncem reálného socialismu a velmi se přičinila na jeho konci. Nebýt ní, tak žádný tlak na demokratizaci východní Evropy by nikdy úspěch neslavil. Prostě uspokojení potřeby po nových odbytištích bylo pro globalizaci životní nutností jinak by stagnovala dřív než stagnovat bude. Studenou válku jako ekonomický souboj jsme prohráli, tak proč se divit, že vítěz bere všechno včetně potencionálně konkurenčních výrobků a značek. Bez toho by mu to vítězství bylo na nic. >:-[]
7. 12. 2006 13:57
Máš pravdu.....
....ale len čiastočne. Konštrukcia radu 700 je geniálne jednoduchá, čelá, bočnice a strecha sú jednoducho zoskrutkované vopred pripravené pláty. Problém bol ovšem s bezpečnosťou (v Rusku určite nehralo rolu), pri prevrátení proste stĺpiky okien a strecha nemali dostatočnú pevnosť a poskladali sa ako z papiera, druhým veľkým problémom boli pnutia v karosérii. Po montáži bola hotová karoséria takmer vždy priečne skrútená, výrez na čelné sklo bol priveľký a nemala tu dostatočnú tuhosť. V rovnej polohe ju potom zvyčajne držalo čelné sklo. Potom stačil malý kamienok za jazdy a sklo "odišlo" do večných lovíšť. Veľké praskliny na čelnom skle namiesto malej jamky aká po kamienkoch bežne zostáva, si iste mnohí pamätajú. S prasknutými sklami jazdilo svojho ťasu veľa týchto autobusov. Slúži karosákom ku cti, že väčšinu nedostatkov odstránili ašte v modelovom rade 700 a v novom rade 900 už úplne všetky. Motoricky boli tieto vozy vynikajúce (bol som nepríjemne prekvapený, keď im v zadku začali hrčať Renaulty), zažil som s diaľkovou Karosou trvalú rýchlosť na diaľnici vyše 140 km/h bez najmenších problémov......aj pretočené tachometre boli dosť bežné...
Rozbalit vlákno
12
7. 12. 2006 13:58
Re: Máš pravdu.....
TOTO PATRILO KAMOSOVI RS
7. 12. 2006 14:04
Re: Máš pravdu.....
geniálne jednoduchá :yes: Naprostý souhlas, motory byli dobré, ale už tehdy neměli zrovna dobré emise. Řada 9xx už je vynikající a uplně nejlepší s motory IVECO. Bezpečnost je srovnatelná s konkurencí (dnes).
neregistrovaný "Switch"
7. 12. 2006 19:51
Re: Máš pravdu.....
Souhlasím až na ty motory. Podle názorů mnoha stran byly Renaulty o hodně lepší. Znám spoustu řidičů, co má na 95x najeto několik desítek tisíc a už se začínají objevovat problémy. Naopak C93x s motory Renault mají mnohdy najeto více než 3/4 milionu a při pravidelné údržbě nebylo za celá léta na motor sáhnuto.. ;-\
9. 12. 2006 08:09
Re: Máš pravdu.....
Ano, motory Renault majú lepšie emisie, nižšiu spotrebu, nižšiu poruchovosť, väčšiu životnosť. Ale zároveň aj menšiu pružnosť, nevystačia s bežnými 5-stupňovými prevodovkami ako pôvodné motory LIAZ, pôsobia dosť letargicky, hlavne rozbeh autobusu je dosť ťažkopádny. Cestujem denne s deviatkovou Karosou, takže to mám vyskúšané. Neviem aké motory a prevodovky používa SOR, ktorým chodievam tiež, ale subjektívne je tento autobus oveľa živší.
9. 12. 2006 14:16
Re: Máš pravdu.....
SOR má také IVECO Cumins
neregistrovaný "andree"
7. 12. 2006 16:08
Re: Máš pravdu.....
Pridavam jeste jeden nedostatek a to obtiznou pristupnost vozidla pro osoby se snizenou pohyblivosti, ci maminky s kocarkama. Nicmene souhlasim, ze z konstrukcniho hlediska ty autobusy nebyly zas tak spatne. Staci se kouknout jak dopadaji Renaulty/Irisbusy u prazske MHD po par letech provozu... .
7. 12. 2006 18:24
Re: Máš pravdu.....
Tak to byl všobecný problém tehdejší doby. Nízkopodlažní autobusy prakticky neexistovali nikde. Nové nízkopodlažní Renaulty/Karosy/Irisbusy/Iveca ... ať se to jmenuje a vypadá jakkoliv jsou dobré. Do města ideální, pěkné a v rámci možností ekonomické autobusy. Vadí mi na nich extrémní umělohmotnost, která se projeví při průjezdu každého výmolu. Tolik skřípání, vrzání a jiných pazvuků se jen tak neslyší, a české supersilnice tomu dokonale přispívají. :no:
neregistrovaný "andree"
7. 12. 2006 19:44
Re: Máš pravdu.....
To se pak radsi ani vubec nechtej svezt v tehle autobusech v Rime :D Nicmene s tebou nesouhlasim, ze ty Irisbusy/Renaulty jsou dobre. Strasne blbe reseny vnitrek (malo mista takrka vsude)+ta sikma podlaha je snad spatny vtip, ne?+jak rikas "umelohmotnost"
neregistrovaný "andree"
7. 12. 2006 19:46
Re: Máš pravdu.....
ted jsem si vzpomnel jeste na system zavirani/otvirani dveri, taky hodne nedomyslene+plno nefunkcnich designovych prvku, jako ruzne kroucene tyce, sklenene prepazky atd
7. 12. 2006 20:06
Re: Máš pravdu.....
Nejvíc mi vadí sedačky. Pro mě jakožto vyššího jedince je to utrpení jak pro nohy, tak pro záda a to ještě při komfortu dřevěné židle :-)
neregistrovaný "andree"
7. 12. 2006 20:18
Re: Máš pravdu.....
Tak to jsi mi zrovna pripomnel jednoho cloveka se kterym jsem jel rano jeste starou mestskou karosou a brousil hlavou o strechu :D Ad sedacky: Taky nechapu, kterej umelec prisel na to davat do hromadnych prostredku textilni potahy na sedadla...at zije hygiena! Jednou to nekdo po... a mas ve vagonu/busu moc prijemnej vzdousek.
8. 12. 2006 10:24
Re: Máš pravdu.....
Sedacky cestujucich boli vzdy az na poslednom mieste. Prva bola kapacita a miesto vodiča, ten tam travi casto cely svoj zivot. V MHD si sadnes max. tak na polhodinu. V Blave jazdia este autobusy znacky TAM, ktore maju drevene stolicky skoro jak v skole....v prvej zakrute sa tak mozes zosmyknut na zem, lebo ta vobec nedrzia.
Malo miesta som zazil v dialkovm automube znacky Renault, aj pri mojej vyske puchych 180 som kolenami narazal do sedadla predomnou....ale asi si to tak dopravcovia schvalne objednavaju, chcu co najviac miest na sedenie, na niektorych linkach sa listky na statie nepredavaju.
anonym
7. 12. 2006 17:44
Loučím se
Papa
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ricardo
7. 12. 2006 19:13
Re: Loučím se
Tak zas zítra :-)
neregistrovaný "Jakub"
7. 12. 2006 19:55
Nemá cenu skuhrat
Brzy se ani Česká republika nebude jmenovat Česká republika. Všechno postupně mizí. Co nedokázal Hitler, to se úspěšně daří našim úplatným politikům a kapitalizmu. Za chíli ani nebudeme mít na co být hrdí. Globalizace je svinstvo. Ať jedete kamkoliv, všude vidíte MC Donald´s, Tesco, Lidl... Svět je pořád víc jednotvárnej a to mě začíná nudit. Ale my s tím nemůžeme nic dělat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 07:39
Re: Nemá cenu skuhrat
Uplne s Tebou souhlasim, je to svinstvo. Ale je to z velky casti v nas. Pro tady vsude sou cizi znacky? Protoze mi to tpime. Klidne radsi pudes do samosky a koupis si nemeckej jogurt, protoze je o 10ha levnejsi. Nekoupis ceskej, kterej mimochodem je daleko kvalitnejsi. A to nemluvim ani o naky narodni hrdosti. Staci se podivat do pytliku od Tvy maminky a neuvidis tam cokoladovyho Mikulase, zla posr* Santu Clause. Kdyz pomozeme domaci vyrobe, pomuzeme i sobe.
anonym
8. 12. 2006 07:39
spomienky na karosu....
Presne pre to, ako mame vsetci zafixovanu karosu v pamati toto meno pojde...klasicky "brand" marketing. Znacky ktore ludia vnimaju pozitivne, zostanu, ktore negativne, pojdu...
Myslim ze Iveco si urcite nechalo urobit nejeden marketingovy prieskum o tom, ako ludia vnimaju tuto znacku a na zaklade toho sa rozhodlo. Tak sa nehrajme na falosny patriotizmus a proste zabudnime...
p.s. pododbny postup dufam stihne aj znacku "ikarus"(HUN), pri tomto mene mi naskakuje "husia koza", skoro ako pri "karosa"...
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 07:40
Re: spomienky na karosu....
sorry zabudol som meno :) "lewko"....
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 07:48
Re: spomienky na karosu....
Co Te ser* Slowakai? Ze ste si nic sami nevyrobili? Ze nemate na co vzpominat, a kdyz nahodou chceme zachovat neco, na co sme hrdy, tak je to trapny? Cely pulstoleti sme se o Vas starali a najednou se panove museli osamostatnit...Hrajete si na panybohy, ale jezdite sem jako levna pracovni sila. Zamysli se :-(
anonym
8. 12. 2006 09:25
Re: spomienky na karosu....
Hlavne tady zadarmo "studujete" a vyuzivate plno obrovskejch ulev, zatimco kdyz Cech prijede na Slovensko, tak mu akorat tak nakaslete, nehlede na to, ze se ho snazite jeste co nejvic oskubat. Nemusi to platit vzdy, nicmene ja mam se Slovenskem spise negativni zkusenosti.
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 10:58
Re: spomienky na karosu....
Nechapem preco sa do mna navazas. Keby sa trosku vyznal v dejepise..ale nema to cenu, vysvetlovat ti ze keby si vedel ako dopadli volby 1948 (CR vs SR) a vdaka komu sme boli 40 rokov v * tak by si sa hanbil. Poviem len tolko ze do ciech pracovat nechodim tak ako nechodim pracovat do madarska, do polska, alebo na ukrajinu. A co sa tyka studia a zliav...to je na smiech...zijeme v EU a mozes studovat a vyuzivat obrovske zlavy aj v spanielsku alebo v Estonsku...ty chudacik...
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 11:21
Re: spomienky na karosu....
Kamarade, nevim, kdo se choval jako bezpaterni svine behem 2. sv. valky...
promin, ja vim, nakonec ste vlastne proti Hitlerovi bojovali taky, vid? :yes: ste spis vic jako skopcaci, nez jako slovani. Bohuzel nejsem jedinej, kdo si to mysli. Musim ale nechat, ze zase nedelate takovej bordel:) :-!
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 14:33
Re: spomienky na karosu....
No vidim ze v dejinach tapas...mohli by sme si tu zase vysvetlovat, ale nic... poviem len 2 veci...u nas lager (rozumej konc.) nebol a atentat na heidricha v prahe spachal Slovak - Jozef Gabcik. Vas odboj zil s kludom v exile v GB....ale my sme bezpaterni svine...a vy hrdinovia WW2 :)
8. 12. 2006 10:32
Re: spomienky na karosu....
Rovnako jak sa Cesi hlasia o pracovne miesta v slovenskom pohranici.....a ta vlastna vyroba na Slovensku nebola, pragocentrizmus robil svoje, prazski "soudruzi" nic ineho ako tazky priemysel na Slovensko pustit nechceli, cistu finalnu robotu si nechavali "doma". Takze trochu brzdi kamos.
anonym
8. 12. 2006 10:49
Re: spomienky na karosu....
Co bolo to bolo, vy jste se od nas odtrhli, tak si tedka moc nestezujte! Nacionalismus je hrozna vec... .
8. 12. 2006 11:08
Re: spomienky na karosu....
To by som netvrdil, dnes uz neurcis kto od koho sa chcel. Ale o to nejde, kazdy mame svoj osud vo svojich rukach. A ze sa Slovaci chceli odtrhnut, divis sa, ked boli desatrocia vzdy az druhi v poradi? A pokial som si stihol vsimnut, stazoval si sa tu skor Ty ako nejaky Slovak....
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 11:16
Re: spomienky na karosu....
No at ste dokonce treti, tak nevim, jestli Vam to pomohlo.
neregistrovaný "Tuka"
8. 12. 2006 11:17
Re: spomienky na karosu....
A ty se divis? Kazdej si u Vas hraje na inzeniera a ho* umi...
8. 12. 2006 12:31
Re: spomienky na karosu....
O tomto by sme sa mohli hadat donekonecna. Prestuduj si trochu historiu Slovenska a zistis, ze az tak spatne to nebolo,odbornikov a spickovych je aj na Slovensku dost. Ako si si vsimol, nekritizujem ani nehanim cechov ani ich robotu. Len tu stale niekto rype do Slovakov ak maju voci nejakemu ceskemu produktu vyhrady. Nemusi byt zakonite vsetko bez chyby, ked je to ceske. Keby som chcel byt ironicky, tak mozno castejsie pisem jedno novodobe porekadlo, ktore hlavne za socializmu ako odpoved na cesku "delbu prace medzi cechmi a slovenskom" kolovalo: "Cech vie dobre urobit len dve veci - kvargle(tvaruzky) a kolotoc", alebo tiez "Co Cech, to komediant" - to prislo na scenu, ked dostal prezidentsky urad Havel. Takze si myslim, ze si navzajom nemame co vycitat, ani Cesi, ani Slovaci. Obaja su aki su a boli aki boli, u oboch je vela aj mudrych ludi aj hlupakov. Bez urazky. Bodka.
neregistrovaný "vittak"
8. 12. 2006 13:19
Re: spomienky na karosu....
havel je komediant? a co ten vas Meciar a jemu podobni? takhle tezko neco vyresite lamy
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 14:45
Re: spomienky na karosu....
hosi byt Vami necham tu politiku tak...nemame si co vycitat, my mame valdu aku mame, vy zase 3 mesiace bezvladie.. prast jak uhod neee? >:D
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 14:42
Re: spomienky na karosu....
jo jo....esteze nas 40 rokov zivili "zlate ceske rucicky"...som rad ze clovek ako ty nie je slovak, sovinistov mam uz u nas dost...
neregistrovaný "Ada"
9. 12. 2006 00:55
Re: Ostuda
Viete co? Viem pisat po cesky rovnako ako po slovensky. A som naozaj sokovany, ked sa tuna navzajom sporite, ci doplacali Cesi na Slovakov, alebo naopak. Ved si len spomente, kto je vinnikom tohto nasho rozdelenia. A kto to naozaj chcel. Ja nie. A vy ostatni takisto nie. Boli to nasi politici a ich priatelia - agenti byvalej KGB. Komu to bolo ku prospechu?
Podme sa teda radsej venovat tomu, co mame vseci naozaj radi: autam a ich technike. Bude to isto omnoho lepsie tema pre tunajsie debaty aj pre vzajomne ohovaranie ;-)

Ada

PS: preco su tie italske a francuzske auta take cudne? ... ;-)
neregistrovaný "hanak"
8. 12. 2006 09:58
Re: Ostuda
Falešný patriotismus? A jaký je ten pravý? Kdo dá víc je lepší??
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 11:12
Re: Ostuda
Falosny patriotismus je byt hrdy na vsetko co je z "mojej" krajiny...nekriticky...ta mi prave v celej tejto diskussi smrdi najviac...
A sa mi paci ako si prejavil svoje zmyslanie... "kto da viac je lepsi?"...ak toto akokolvek spajas so slovom patriotizmus...si niekde uplne mimo kamos....
neregistrovaný "hanak"
8. 12. 2006 12:41
Re: Ostuda
Dobře budeme si tykat. Jsem desítky let v té Karose, které si nevážíš. Tvoje věc. Vím o tom mnohé a nic dobré. Zahazuje se nejen celá tradice, ale existuje i podezření, že je to jenom způsob likvidace konkurence.
neregistrovaný "lewko"
8. 12. 2006 14:39
Re: Ostuda
prepac...mam vo zvyku si na forach tykat...ja nespochybnujem kvalitu tvojej prace...ani nemozem pretoze neviem co robis..to je jasne...len hovorim ze marketingovy prieskum urcite ukazal co si o znacke karosa myslia ludia, ktori v nej jazdili...
A sposob odstranovania konkurenice jej kupou je hodne pouzivana taktika nadanrodnych firiem. tradicia netradicia...proste v trhovej ekonomike "brand" musi byt...pozri na "fiat"....
9. 12. 2006 08:13
Re: Ostuda
...a smutné je, že si to nemyslíš sám, ale mnohí, a že to tým pádom naozaj je tak...
neregistrovaný "lewko"
11. 12. 2006 14:37
Re: Ostuda
dufam ze si ma pochopil spravne...ja viem ako funguje trhovy mechanizmus a "brand marketing"...to ale neznamena ze osobne sa riadim "znackou" pri kupe konkretneho produktu... :)...a suhlas s "Ada" hore
;-)
anonym
9. 12. 2006 14:14
Brr.
buďte rádi, že nás nechají alespoň mluvit česky, i když i to brzy nebude platit!!!! :'-( :'-(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Nikdo"
19. 12. 2006 11:53
Karosa versus Iveco
Nevím čemu se divíte, zaspali jsme 20 let vývoje a na tom sme dojeli skoro všude (škodovka,liaz,tatra,karosa). Dvacet let stejné motory,převodovky,nápravy,karoserie dokud jsme byli v RVHP byli jsme nejlepší ale nic jsme nevyvíjeli nebo to co jsme vyvynuli se prostě zahodilo (jaképak novoty když to co funguje přece funguje už řadu let pěkně). Jako né že by to ve své době nebyli kvalitní věci, byli ale čas nezastavíš....nemáme techniku kterou by jsme mohli konkurovat nebo ji máme, ale nedokáže me ji levně vyrobit (nemáme kde). Naproti tomu Iveco je sdružení výrobců, ivestuje do vývoje nemalou částku a dokáže vyrobit levně a kvalitně. Nezlobte se ,ale karosa v podstatě jinou možnost neměla (co by jako měla používat za motory, převodovky když nic nevyrábíme) řada 900 už v podstatě byla z většiny postavena z dílů z Iveca a stejně je na tom i SOR...pokud se někdy IVECO rozhodne přestat dodávat díly SORu tak SOR skončil.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Nikdo"
19. 12. 2006 12:39
Re: Karosa versus Iveco
A asi by jste tak neřvali že globalizace je špatná kdyby Karos přebírala Iveco >:-[]
neregistrovaný "Viky"
30. 5. 2007 10:28
Re: Karosa versus Iveco
Rad bych podotkl, ze soucasna nejpouzivanejsi konstrukce naprav a hnacich agregatu u osobnich automobilu je stara aspon 40 let (No vlastne.... Citroen 2CV je nekdy z roku 1935, ale tam se to mozna v detailech jeste lisi), americani pouzivaji dotedka konstrukci starou aspon 80 let a nikomu to nevadi. To jenom jako doplneni k tomu jak je spatny pouzivat 20 let stejnej podvozek, prevodovky a motory.