Kauza Suzuki & Volkswagen: K usmíření prozatím nedošlo

Kauza Suzuki & Volkswagen: K usmíření prozatím nedošlo

Tahanice kolem aliance Suzuki a Volkswagenu pokračují, obě znesvářené strany se v tuto chvíli nedohodly.

Aliance německého výrobce Volkswagenu s japonským Suzuki vypadala před čtyřmi lety slibně a logicky. Volkswagen získal v roce 2009 19,9 % akcií Suzuki, chtěl nabídnout svou techniku a na oplátku za to se toužil protlačit na trhy, kde zatím nepůsobí, případně hraje druhé housle. Nejvýznamnějším je asi Indie, kde je Suzuki díky společnosti Maruti lídrem.

Pochopitelně, cílem Volkswagenu bylo postupné získání kontroly, japonský výrobce zase žádal neomezený přístup ke zmíněné technice, hlavně jej však zajímaly hybridy. A problém byl na světě, protože jedna, ani druhá strana rozhodně nehodlala ze svých požadavků slevit. Mimochodem, automobilka ze Země vycházejícího slunce získala na oplátku pouze 1,5 % akcií Volkswagenu.

Před dvěma lety došlo k soudnímu sporu, který trvá dodnes. Suzuki navíc uzavřelo novou smlouvu s Fiatem ohledně dodávek naftových motorů a ve Wolfsburgu to pochopili jako porušení vzájemné dohody. Volkswagen zase nemá ohledně hybridů moc co nabídnout - a Suzuki tak začalo vyvíjet snahu, jak z nepovedeného svazku vystoupit.

Alianční partner by se však určitě hodil. Proč zrovna Volkswagen? Francouzské PSA má momentálně svých starostí dost, Renault je aliančně propojen s Nissanem a vlastní Dacii, respektive podíl v Ladě. General Motors se snaží o propojení ztrátové evropské divize s Buickem, Ford se v nedávné době rozešel s Mazdou a má také starosti, hlavně na starém kontinentu. Takže německý koncern připadá v úvahu vlastně jako jediný.

Suzuki je v Evropě menšinovou značkou (snad jenom kromě Maďarska, kde vyrábí) a Volkswagen jedničkou. Doma v Japonsku, výše zmíněné Indii a dalších asijských zemích je tomu přesně naopak, tam pozice Volkswagenu není zrovna významná. Spojení sil obou výrobců by určitě pomohlo i v Severní Americe, kde automobilová divize Suzuki zbankrotovala a značka se tedy z USA a Kanady se svými vozy stáhla.

Dle předchozích informací se oba znesváření kohouti dohodli, jednání probíhají za zavřenými dveřmi v Londýně, informovala o tom s odvoláním na „vnitřní zdroje obou společností“ agentura Bloomberg. Jenže, nyní to vypadá dle španělského Autoblogu přesně opačně. Server uveřejnil krátkou zprávičku: zástupci Suzuki důrazně popřeli, že udržují kontakty s Volkswagenem ohledně vyřešení otevřených otázek a nyní čekají na rozhodnutí soudu.

Nezdá se tedy, že by v této kauze došlo k nějakému usmíření. S největší pravděpodobností tak bude následovat arbitráž, kde chce Suzuki dokázat porušení dohody z německé strany. Příslušný soud sídlí rovněž v britské metropoli.

Psali jsme: Volkswagen a Suzuki se možná nakonec dohodnou

Zdroj: es.autoblog.com, Bloomberg, BestSellingCarsBlog.com

Spolupracujeme s TipCars.com
Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr…

Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel

Na českém hotelovém trhu se koncem tohoto roku usadí nový…

Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností

Zhruba dvě třetiny firem v Česku jsou zajištěny proti…

Veřejné zakázky stále cílí hlavně na nejnižší cenu Veřejné zakázky stále cílí hlavně na nejnižší cenu

Podíl veřejných soutěží, ve kterých je hlavním kritériem…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Dnes 12:49

Nový agregát z kopřivnických dílen splní normu Euro 6. Bude mít osm nebo dvanáct válců.




Blesk.cz

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil anesteziolog, tvrdí policie

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil…

Před soudem ve Francii stanul anesteziolog podezřelý z úmyslné otravy minimálně sedmi pacientů. Policie ho viní…

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

 

iSport.cz

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly, vyhrála 91 % zápasů

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly,…

Třicet čtyři odehraných zápasů, 31 výher, dva turnajové triumfy, dvě účasti v semifinále, téměř 91 procentní…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard a fabrik jen komická figurka

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard…

Základem úspěchu Andreje Babiše je jeho podnikání, bez něj by mu image lidového politika byla k ničemu, říká…