Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki Ninja 250R: ostrý čtvrtlitr pro osmnáctileté bikery (představení)

Roman Daněk
Diskuze (0)
Japonský výrobce motocyklů, společnost Kawasaki, představila na výstavě v Paříži čtvrtlitrový supersport, který rozšíří populární řadu Ninja. Pod kapotáží se ukrývá řadový dvouválec s výkonem 22 kW (30 k).

Japonský výrobce motocyklů, společnost Kawasaki, představila na výstavě v Paříži čtvrtlitrový supersport, který rozšíří populární řadu Ninja. Jde o sportovní motorku, která v současné době prakticky nemá konkurenta. Několik výrobců motorek má v nabídce sporťáky třídy do 125 cm3, jako je např. Honda CBR125R nebo Cagiva Mito 125. Ve čtvrtlitrech jsem našel kapotovanou motorku pouze u firmy Hyosung GT250R.

Motocykly s objemem motoru 250 cm3 mají svůj smysl, protože v ČR můžete mít od patnácti padesátku, od šestnácti "stodvácu", ale celkový výkon agregátu nesmí být větší než 11 kW. Od 18 let už je to krapet lepší, ale pořád jsme ještě nevyhráli, neboť vyhláška říká: "opravňuje pouze k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg..."

Stručně řečeno, můžete si koupit něco slabšího (např. právě Kawasaki Ninja 250R) nebo si nechat seškrtit výkon podle jednoduchého vzorce: suchá hmotnost motorky * 0,16 (např.: motocykl o hmotnosti 200 kg může mít max. výkon 32 kW). "Neomezeně" je to pak až od 21 let.

Na masce je světlomet, který nápadně připomíná naked-biky modelové řady Z, ale plexisklo už patří mezi sportovní motocykly Ninja. Pod slušnou plochou bočních plastů je ukryt čtyřtaktní, kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 249 cm3. Agregát s osmi ventily a rozvodem DOHC má vrtání a zdvih 62 x 41,22 mm. Pohonná jednotka s přímým vstřikováním paliva disponuje výkonem 22 (30 k) při 10 500 ot./min a točivý moment dosahuje maxima 21 Nm v 8 500 ot./min. Vše se přenáší přes 6stupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo o rozměrech 130/70 ZR17. Vpředu je pneumatika s rozměry 110/70 ZR17.

Základem čtvrtlitrové Ninji je ocelový rám typu diamant, který má vpředu teleskopickou vidlici s průměrem 37 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém obsahuje jeden kotouč o průměru 290 mm s dvoupístkovým třmenem na přední ose, vzadu je kotouč o průměru 220 mm. Myslím si, že s nádrží 17,5 l bude mít Kawasaki Ninja 250R dobrý dojezd a se suchou hmotností 152 kg bude mít motocykl dobrou ovladatelnost.

Technické údajeKawasaki Ninja 250R
Celkové rozměry2 080 x 710 x 1 390 mm
Rozvor / výška sedla1 400 mm / 790 mm
Motor, objem4dobý řadový dvouválec, 249 cm3
Vrtání x zdvih62 x 41,2 mm
Kompresní poměr11,6:1
Počet ventilů / chlazení8 / kapalina
Výkon22,2 kW (30 k) v 10 500 ot./min
Točivý moment21 Nm v 8 500 ot./min
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Rozměr a typ kol17palcová, litá
Rozměr pneu (vpředu/vzadu)110/70 ZR17, 130/70 ZR17
Brzdy vpředu1x kotouč 290 mm, 2pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 220 mm, 2pístek
Rámocelový rám, typ diamant
Přední vidliceteleskop. vidlice, průměr 37 mm, zdvih 120 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič, zdvih 130 mm
Nádrž17,5 l
Suchá hmotnost152 kg

Roman Daněk
Diskuze (0)