Podíl modelů s pohonem všech kol v minulém roce vzrostl na rekordní hodnotu 33,1 %. Automobilka je podle zveřejněné tiskové zprávy nejúspěšnějším výrobcem luxusních osobních automobilů 4x4.
Ingolstadt (latinsky zmiňován jako Auripolis) je německé město s více než 120 000 obyvateli. Je druhým největším městem ležícím na řece Dunaj ve spolkové zemi Bavorsko, v nadmořské výšce 374 metrů. V roce 2006 slavil 1 200 let od svého založení. Ve městě působí mimo jiné i automobilka Audi.
Tak to jsem asi spatne pochopil i ja. Dyt Ingolstadt je opravdu v Bavorsku a v clanku se pise o bavorske automobilce, tak co je na tom spatne?? Vysvetli nam to, prosim...
Jo, jak vidím, chce to být tím třetím, pak jsi nejlepší... QUATTRO... jen to vyslov a zaříznou se ti tanga do slabin... To JE pojem... P.S. Odhadoval bych býval menší podíl čtyřkolek... no je vidět, že AUDI sedlaj znalci :yes:
1. mluví o čtyřkolkách 2. ne, Quattro je obchodní označení pohonu všech kol audi (ať už s haldexem nebo mezinápravovým diferenciálem TorqueSensonic) , jiné automobilky používají logicky jiné označení (4matic,symmetrical AWD atd.) a i konstrukčně jiné řešení (LSD místo torsenu např.), které ale vede na velmi podobné chování vozu ( v případě mechanických permanentních systémů).
Víš proč si lidé kupují Subaru? Protože ti, co tomu rozumí, touží po čtyřkolce, ovšem na na AUDI, Mercedes a BMW nemají dost peněz, tak koupí Legacy, tedy mainstreamového reprecentanta ve střední třídě a získají velmi kvalitní čtyřkolku... Ti, co mají tučnější konta, ti kupují samozřejmě trochu větší auta, třeba AUDI A6 Quattro, a získají dokonalou a s Legacy samozřejmě nepoměřitelnou (jiná třída - vyšší střední prémie) káru... Tak proto, LS.
Jezdím ročně 70 -80 000 km. Hodně často v horách,na zasněžených cestách. Proto si kupuji čtyřkolky. Vzhledem k ujetým kilometrům je pro mě výhodnější turbodiesel, nyní 3.0TDi (fakt je to skvělý motor). A Subaru zatím turbodiesel nemá...Ale až ho bude (za rok?) mít, kdo ví? Není to jen o penězích!
Ale zatím je spokojenost se současnou "audynou"
Doufám, že SUBARU zůstane SUBARU, a nikoho nenapadne, dělat z něj traktor.Hodně by s tím motorem změnilo své vynikající vlastnosti.Já sám vlastním Audi 4,2.
Nie som si isty, ci Subaru chce mat odpoved na take auto...Myslim, ze tieto znacky maju kazda iny zaber a nekonkuruju si priamo, napriek pohonu na 4 kolesa.
Legacy je reprezentant střední třídy, ale rozhodně není mainstream, čili střední proud. Legacy je specialitka pro náročné a přitom velmi vyhraněné zákazníky.
Neviem ako u Vas v Cechach,ale na SK nepoznam nikoho,kto by si za svoje peniaze kupil A6 Quattro(myslim nove nie bazarove!),vsetky tieto auta su bud kupovane statnou spravou,polostatnymi kolosmi ako energetika,plynarne,alebo sukromnymi nadnarodnymi firmami,ako slovnaft....Takisto Legacy su vacsinou firmne,takze tie reci,ze mam A6 3,0 tdi Quattro,treba doplnit,ze jazdim firemnu a za svoje by som si to nekupil,lebo za tie prachy radsej zainvestujem do nehnutelnosti.
Asi jsi reagoval na moji poznámku. O.K. vysvětlím ti to: mám firmu, které se daří (mimo jiné i na Slovensku). Proto musím jezdit ty tisíce kilometrů ročně. A proto mám A6 Avant 3.0TDi quattro.Důvodem koupě byly jednoznačně jízdní vlastnosti za stížených podmínek (na sněhu a náledí). A také bezpečnost: musím občas jet po silnici Bytča - Žilina - Poprad. Věř mi mám Slovensko rád, fakt, ale tady na NĚKTERÉ Slováky nadávám. Jezdí jako...,ale fakt je že někdy nadávám i v Čechách, někdy i sobě. Kdybych jezdil 5 000 km za rok, asi bych si koupil Fabii,a bylo by po žížalkách.
No jo, znáte to...jsou lidi, kteří říkají to, co se jim hodí do krámu...jednou pohon všech kol kritizují, že je k ničemu, že to využije jen rallye jezdec :-) , podruhé, když jde o jejich oblíbenou značku tak majitelé QUATTRO jsou znalci...no, jeden by si to měl urovnat v hlavě. Každopádně je vidět, že pohon všech kol není jen pro rallye jezdce (nebo jich AUDI tolik láká? >:D )ale účinné zvýšení aktivní bezpečnosti a trakce za nepříznivých podmínek. Takže BRAVO AUDI :yes:
Koukám, že přebíráš praxi tvého kolegy ZZ, který také píše příspěvky v nichž nezmiňuje kritizovaného autora a když se pak ozve, má připravenou dokonalou reakci - potrefená husa se ozvala. To je praxe malých a zbabělých lidí, kterou bych čekal od ZZ, nikoliv ovšem od tebe. Vždyť to jsi právě ty, který všechny ostatní čtyřkolky zatracuje a nekriticky vynáší do nebes permanent od Subaru... Tak nepřekrucuj význam mno zde sdělovaných myšlének. Já vždy cenil a cením 4x4, napříč všemi výrobci a opakovaně jsem ti vysvětloval, že je úplně jedno, jaký systém jedeš, protože při svých schopnostěch stejně nejsi schopen ty nuance mezi jednotlivými systémy rozeznat. Takže já vnímám z tvého textu dokonalý obrat o těch příznačných 180 stupňů, když tedy oceňuješ přínos k bezpečnosti jízdy nikoliv jenom u Subaru, nýbrž i u jiných čtyřkolek. Možná jsi nás tu mohl na tento názorový obrat lépe připravit a neotírat se až neskutečně primitivně po zetzetovsku o mé příspěvky na téma 4x4. P.S. Alessio, ze ZZ si příklad chování na diskuzích prosím neber... ta hluboko snad klesnou nehodláš...
Nechci machrovat,jenom si myslím,že rozdíl mezi některými systémy 4x4 je poměrně dobře patrný. S několika známými jsme jezdili na zamrzlém rybníku. Rozdíl mezi A4 quattro 2.0 TDi a VW Passat 2.0 TDi 4-motion byl značný (i když prodejci VW mluví o tom, že VW je lepší!!!) . Stejně tak Mercedes E 4-matic se choval bezvadně oproti inteligentnímu BMW 530D 4x4. Mrzelo mě, že tam nebylo žádné Subaru,rád bych ho vyzkoušel na ledě!
Každé technické řešení má své výhody a nevýhody. Ale zdá se mi, že ve světě 4x4 je Audi se systém Quattro (s Torsenem)společně Subaru se svojí symetrikou jasně na čele. Jenom je to trochu drahé...
Souhlasím s tebou, mých "skoro" 100% je jízda po silnici. Ale čas od času jdeme se známými právě na rybník, abychom vyzkoušeli, kde je hranice (mého auta, mých schopností...). Takové quattro dlouho drží, ale když se utrhne,ne vždy a ne všichni ho umí srovnat. A na normální silnici jezdím rozumně, nezkouším co "to" vydrží.
Myslím,že by si každý čas od času měl zajet na nějaký okruh (Brno, Most,...) nebo na rybník (zamrzlý) a vyzkoušet si co umí (A NEUMÍ!!!) Potom by v normálním provozu jezdil při zdi.
Franto, tys uhodil právě ten hřebíček. já nebudu nikdy dobrovolně jezdit na rybníku, já si sednu do káry, a před sebou zasněženejch sto kilometrů silnice... na jakékoliv čtyřkolce tedy, myšleno od Haldexu po subaru permanent pojedu takřka stejně rychle, to jest, jednou tak, jako ti s předo či zadokolkama a bezpečně... a o nic víc nejde. jinak souhlasím, že sepnutí Haldexu lze odtušit (není to ale tak, že by ti i toho vyrazil volant řezáky), souhlasím, že elektronika BMW je neskonalej sen (na který nemá ani klasika od Subaru) a že i to subaru se bez elektroniky neobejde... ale pro nás, běžné smrtelníky, je takřka úplně jedno, na čem jedem...
mohu poupravit? subaru nabízí 5 systémů, různě modifikovaných,od čistě mechanických (jako quattro s torsenem) až po systémy podobné x-drive (active diff s VDC) , čili pokud se bude srovnávat je na místě srovnávat auta a ne značky systémů popř. automobilek...
Jo, ale v tom je právě asi ta chyba-promiň. Většina lidí si myslí, že se mu nic nemůže stát,protože jezdí pomalu ("tak do tý stovky") a opatrně ("moc nepředjíždí..."). Jenomže potom udělá chybu někdo druhý,třeba začátečník, nebo vběhne do cesty srna, nebo bude na cestě trochu ledu, a malér je na světě! Většina řidičů ani neví JAK REAGOVAT. Tak ztuhnou, případně začnou brzdit-což je většinou nejhorší možná reakce. Fakt je dobrý naučit se brzdit na suchu i na mokru a hlavně vyhýbat se překážce!Není špatné se naučit jak reagovat na smyk. Nikdy nevíme kdy to bude potřeba. A až na ten led vlítnem-"v tý stovce"-už není čas na studování příruček či vymýšlení co dělat. Pokud nemáme zažité co udělat tak následuje rána, která je většinou větší než čekáme. Sám jsem prošel několik školení a mohu je doporučit. A boural jsem tam ty kužele jedna báseň,fakt. Tam to nebolelo.
GTI, tak se nečil! :-);-) Mě je jasné, že některé automobilky jsou ti bližší, některé vzdálenější ;-). Já nikdy nekritizoval jiný permanentní systém (x-drive,Quattro-torsen,SH-AWD,4matic atd.) , pokud by jsi to v některém z mých textů našel, udělám velkou omluvu pod všechny články ;-)
Já se nečílím... jen mě překvapil způsob komunikace - vždy bojujme oko proti oku. Kritizovat nemusíš jen poukazováním na nedostaky... ta kritika pramení z nekritického vynášení systému (systémů, jak jsi mě nahoře poučil) Subaru... a proto já vždy píši, že jako jezdec rally, tohle oceníš, jako běžný řidič nikoliv.
však jsem ti psal, že na kluzké silnici při normální jízdě to nepoznáš, když se láme chleba tak se každý chová trošku jinak (myšleno v extrému), který ale normální řidič zažije na parkovišti (cíleně) nebo před nehodou (necíleně). PS: to s tím okem proti oku (já mám ale dvě >:D ) si budu pamatuvat, promiň :yes:
Opat jeden prispevok o nicom, haniaci a ponizujuci inych diskuterov. Pis o autach a nehadz spinu na inych. Kto Ti dal pravo hodnotit, ze je niekto maly a zbabely, odkial mas tu drzost hodnotit a zosmiesnovat schopnosti niekoho, odkial beries tu neznesitelnu nafukanost, ktora Ti rozhodne nedava pravo oznacovat nieci styl za primitivny?
Radsej nepis, urobis lepsie.
Ano, Alessio nesuhlasi s tym co si pisal, ale nevidim tam (na rozdiel od Tvojej reakcie) jediny hanlivy vyraz.
A s jeho zaverom sa da jedine suhlasit, rozhodne prinos je v bezpecnosti a jazdnych vlastnostiach.
Mozno by Ti pomohlo precitat si obcas svoje starsie prispevky, alebo si aspon pamatat, co si kde tvrdil, aby si nemusel byt nikomu na smiech (alebo na plac).
----------------------------------------…
Stvorkolka ma urcite nieco do seba, sice uz davnejsie, ale vyskusal som si Calibru dvojliter s nahonom na vsetky styri, bolo to na snehu a nedalo sa to porovnavat s klasickym ci uz prednym alebo zadnym nahonom. Trochu nevyhoda vacsej hmotnosti, odporov a tym padom vyssej spotreby a tiez vyssej nadobudacej ceny, ale takyto pohon ma podla mna svoje opodstatnenie. A v sucasnej dobe globalneho oteplovania a velkych klimatickych zmien este vacsie, bude viac vody, viac blata a niekde aj viac snehu alebo vsetkeho dokopy....
Pravdou je, ze pri dnesni urovni stabilizacnich a protiprokluzovych a dalsich systemu se da jezdit velmi rychle a bezpecne i s predo/zadokolkou (a to i s BMW!).Ovsem je take pravda, ze ctyrkolky jsou skutecne v aktivni bezpecnosti o kus dal, protoze k nekterym situacim, ktere by musela resit elektronika, ani nedojde. To ovsem pisu o skutecnych 4x4, tedy predevsim Audi,Subaru a LandRover. Cokoliv pripojitelneho...jakkoliv rychle...je na urovni elektroniky. Takze at prosperuji vyrobci skutecnych 4x4! :yes::yes: P.S.:radeji nebudu vyjmenovavat ty, co vyrabeji to ostatni...i kdyz uznavam, ze do 15cm snehu na chatu je to taky dobry...
Upřímně řečeno nechápu, proč si někdo koupí Audi s předním náhonem. Quattro a možná ještě hliníková konstrukce by alespoň pro mě byly jediné rozumné důvody, proč utratit o tolik víc peněz za Audi než za mainstreamové značky (např. Ford) a proč si za prakticky stejnou nebo i nižší částku nekoupit jiný prémiový vůz (Alfu Romeo, Lancii, Volvo, Saab, Cadillac, Jaguar, Mercedes...). Čili já bych očekával, že u Audi zvolí pohon quattro mnohem víc než třetina kupujících, i když vím, že v minulých letech to bývalo ještě menší procento.
Taky si myslím, že A3 ani TT s pohonem všech kol pomocí Haldexu si nálepku quattro nezaslouží.
Souhlasím s tebou,že mimo quattro (...možná ještě motor 3.0TDi, který je fakt skvělý!) není mnoho důvodů Audi kupovat. Co se týká A3 a TT, ty mají jak jistě víš motor vpředu napříč, a tam se "klasické" quattro s Torsenem technicky nedá umístit (anebo velmi obtížně). Zároveň je "klasické quattro s Torsenem výrazně dražší oproti systému se spojkou Haldex.
Audi má název quattro jako svoji chráněnou obchodní značku. Podobně má VW chráněnou obchodní značku 4-motion, ikdyž používá například v Golfu stejnou techniku jako Audi A3.
u VW sa mi ovela viac pacilo stare oznacenie pohonu na vsetky kolesa Syncro...kto ho mal, mohol sa pochvalit, ze ma "synchráč". Od koho dnes počuješ, že by sa chválil Golfom "formoušn"?
Málo. Je s podivem, že pouze 1/3 kupců si vybere Audi s pohonem, který vlastně pozvedl značku z průměru o trochu výš. V roce 2005 snad mělo BMW větší podíl 4x4 než Audi.
Trocha statistiky za rok 2006 a ČR. Čísla postupně znamenají nově registrovaná OA, nová OA+LUV, 4x4/OA, 4x4/(OA+LUV), LUV/(OA+LUV). Audi -> 1650/2804/51%/63%/41%; BMW -> 1105/1912/31%/45%/42%; MB (mezi LUV je i Sprinter) -> 1415/3734/23%/27%/62%; Lexus -> 194/230/38%/43%/16%; Porsche -> 78/117/54%/68%/33%. Vyzdvihnul bych 2 čísla a obě se týkají Porsche. Porsche je Porche je Porsche a přesto 1/3 je náklaďák (Abych byl korektní, tak užitkáč.) A druhé a to je velmi zajímavé, že 54% OA Porsche je 4x4 - v těchto 78 kouscích jsou ale jen 4 Cayenne. Jinými slovy polovina (51%) ze všech (911, Boxster, Cayman) nově registrovaných v ČR 2006 je 4x4.
Je pravda, že udělat slušný trvalý pohon 4x4 s motorem vpředu napříč je dost těžké (viz potíže Peugeotu a Opelu v 90. letech), ale třeba Alfě Romeo to docela funguje (např. v Crosswagonu).
Místo "quattro" by to pro A3 a TT chtělo jiné označení, třeba "Hattro" nebo "Qualdex" ;-)
Ja len taku dost dolezitu poznamocku: akykolvek automaticky elektronicky system (napr Haldex...) riesi danu sitiaciu az ked nastane.. cize ked spozoruju jeho senzory ze nieco nie je v poriadku.. Ano, reakcia moze byt bleskurychla, moze pripojit zadnu napravu a pribrzdit preklzujuce koleso, ale ak v takomto stave nabehne na iny povrch, tak elektronika musi nanovo vyhodnocovat celu sitaciu a prisposobit sa, s cim vodic samozrejme nerata... ale to je uz zvacsa neskoro... (napr staci namrznuty prechod pre chodcov, a rozbiehat sa tam s haldexom, predne smyknu, zadok pripoji, akonahle prestanu predne smykat, zadok odpoji, a tak furt dokolecka.. az je z rozjazdu pomaly breakdance ako si auto cuka...) V tom je najvacsia vyhoda cisto mechanickych systemov (alebo prednastavitelnych, ako napr. aktivny cent. dif), ze pomozu predist vzniku situacie a clovek si nic nevsimne...