Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Každé třetí ojeté auto v Německu má přetočený tachometr

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
Každé třetí ojeté auto v Německu má přetočený tachometr. Vyplývá to alespoň z odhadu, který zveřejnil Automobilový klub Německa (AvD).

Zařízení, která umožňují počet najetých kilometrů snížit, se přitom dají na internetu podle německých médií pořídit už za několik desítek eur.

Odborníci odhadují, že auto, u něhož se nelegálně snížil počet najetých kilometrů, lze prodat v průměru o 3000 eur (asi 81.000 korun) dráže, než kdyby se prodávalo se skutečně najetým počtem kilometrů. Škody, které přetáčení tachometrů německému hospodářství způsobí, vyčísluje autoklub ADAC na šest miliard eur ročně (162 miliard korun).

"Přetočení tachometru je dnes s příslušným vybavením hračka. Většinou trvá jen vteřiny a i když je protizákonné, nabízí se všude už od 50 eur za auto," tvrdí ADAC, podle něhož žádný z dnešních vozů není proti manipulaci s tachometrem zcela zabezpečen.

Přetočení tachometru je podle německých zákonů hodnoceno jako podvod, za který hrozí pokuta nebo až roční vězení.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
6. 11. 2016 11:43
Re: ??
Je to jasné - "kráľmi" nemeckých bazárov sú balkánci a Turci!
6. 11. 2016 11:42
Re: ??
Je to jasné - "kráľmi" nemeckých bazárov sú Balkánci a Turci!
3. 11. 2016 06:42
Re: Každé 1,5-té auto je v CZ přetočené...
původ CZ: toto může být výhodou. Vezměme si kdo většinou dováží auta ze zahraničí - překupníci. A ti chtějí vydělat. Vydělají však jen tehdy, kdy koupí auto havarované, nebo auto s vysokým nájezdem u kterého stočí tachometr.
Má li auto původ v ČR, lze se velmi snadno dostat ke stavu tachometru při jednotlivých STK. Tím se dá mnohem snadněji odhalit stočené auto. Čili ano, původ ČR může být výhodou. Pokud bych si však pro auto do zahraničí hodlal zajet sám a vyznám se v tom, výhoda původu v ČR padá.
3. 11. 2016 00:01
Re: Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
řekněme, že to číslo má význam ve spojení se servisní historií. Jenže bohužel žijeme v zemi, kde se na špatném technickém stavu vozidel nejvíc podílejí servisy a umělci v nich.
Pokud jde o stáčeče a rozvody, tak je to jinak, s výměnou se počítá, takže cena rozvodů je zahrnuta ve výši slevy o kterou si řeknu.
Jsou závady, které mě okamžitě pošlou domů. Nejde o jistotu, ale jen pochybnost, na kecy typu, to je jenom... nereaguji. Když začnu mít pocit, že se vypaltí kolem toho auta lézt, tak lezu, zapisuju a pak vyčísluju jednotlivé ceny toho co je potřeba udělat a odečítám od nabídnuté ceny.
Pochopitelně stáří vozu je důležité, takže uznávám, že je rozdíl mezi tříletým Mercedesem a patnáctiletým Renaultem, ale ani starý Renault nemůže mít dokurvené brzdy. Třeba zadní, kde se kotouče mění i s ložisky, třeba u Velsatisu.
Někde, po oddeklování je rozvodový řemen vidět, když z něj jdou nitě je na konci sil a životnost je opravdu pár km, když se ztrácí čitelnost potisku je také zralý na výměnu. Nový řemen se leskne novotou, ale kde mám jistotu, že mechanik vyměnil vše jak měl? Vyměnil vodní pumpu, vyměnil kladku a další věci, které se na daném typu mají měnit nebo to ofixloval? Vzhledem k výši možné škody předpokládám, že ne a nové rozvody prostě udělám.
Svého času nabízela Dekra, že krom STK udělá na přání zákazníka skutečnou kontrolu opotřebení vozu, oznámkuje jak ve škole, vylepí nálepku o provedené kontrole a stav vozu zvěřejní na serveru, kde bude pod heslem k nahlédnutí. A výsledek? Těžký nezájem. Nikdo to nechtěl.
2. 11. 2016 23:37
Re: Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
vztah mezi tím číslem a technickým stavem je řekněme velmi, ale velmi volný. Když budou vedle sebe stát dvě vozidla se stejným číslem na tachometru, jejich stav nebude stejný, ani přibližně.
Odvíjet cenu od toho počítadla je jedna z největších chyb, které zákazníci bazarů dělají. Nemohou se pak divit.