Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Každé třetí ojeté auto v Německu má přetočený tachometr

Každé třetí ojeté auto v Německu má přetočený tachometr. Vyplývá to alespoň z odhadu, který zveřejnil Automobilový klub Německa (AvD).
Zpět na článek
2. 11. 2016 12:09
2. 11. 2016 14:31
6. 11. 2016 11:42
6. 11. 2016 11:43
2. 11. 2016 12:35
Avatar - Hittman
2. 11. 2016 12:09
??
Každé třetí V Německu a nebo dovežené k nám Z Německa?
Rozbalit vlákno
4
2. 11. 2016 14:31
Re: ??
V německu, celkem vděčné téma pro novináře, asi jako u nás. Například: [odkaz]
Re: ??
U nás každé tretie auto tachometer pretočený nemá...možno...
6. 11. 2016 11:42
Re: ??
Je to jasné - "kráľmi" nemeckých bazárov sú Balkánci a Turci!
6. 11. 2016 11:43
Re: ??
Je to jasné - "kráľmi" nemeckých bazárov sú balkánci a Turci!
2. 11. 2016 12:24
Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
Opravdu potřebují kupci 15 let staré auto se 108000 km na tachometru?
Opravdu potřebují slyšet pohádku o důchodci jezdícím v neděli do kostela a ve středu do marketu?
Nebo začne kupce konečně zajímat stav vozu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Stejsn
2. 11. 2016 12:41
Re: Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
Jo, jenže zjistíš ze stavu vozu, kdy jsou např. dělané rozvody a jestli je to podle plánu? Tomu by právě mělo napovědět počítadlo a plán údržby. Když je na počítadle 100 tisíc a do rozvodů by tedy mělo být třeba ještě 50 a auto má přitom ve skutečnosti natočeno 200, čili o 50 tisíc přesahuje - kde máš vodítko? Samozřejmě - nejčastější řešení je udělat rozvody VŽDYCKY když kupuješ ojeté auto, preventivně. Ale de facto tě tak prodávající stáčeč okrádá o cenu těch rozvodů, přinejmenším.

Servisní historie a hlavně pak stav počítadla na jednotlivých STK po celou dobu života vozu by měl být veřejný údaj a aspoň na úrovni EU by měl být sdílený napříč všemi členskými státy. Tohle by měla EU řešit, ne kraviny.
2. 11. 2016 14:28
Re: Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
kazda ojetina ma servisni plan nastavenej od chvile kdy jej jako ojetinu nekdo koupi, rozvody, olej a celkova udrzba a kontrola u servisaka byli u vsech mejch ojetin to prvni co se s autem delalo, ikdyby me predlozili fakturu ze rozvody menili den pred tim nez sem to koupil, stejne bych je asi menil

vpodstate najezd me u zadne me ojetiny nezajimal, naprosto zbytecnej udaj, spise me zajimalo co na auto rekl muj servisak jeste v bazaru a zda mu prijde jako dobra koupe, moje posledni auto bylo koupene jako 8 lete, na tachu neco prez 460 a slouzilo me vpodstate bez poruch 9 let, samozrejme ac bylo vse jakoze nove odservisovane pred necelima 5 tisici km, tak se proste radsi vse udelalo znova hned druhej den co jsem to koupil, beztak to podle protokolu z bazaru byl vrak kde bych nevyreklamoval vubec nic :-)
3. 11. 2016 00:01
Re: Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
řekněme, že to číslo má význam ve spojení se servisní historií. Jenže bohužel žijeme v zemi, kde se na špatném technickém stavu vozidel nejvíc podílejí servisy a umělci v nich.
Pokud jde o stáčeče a rozvody, tak je to jinak, s výměnou se počítá, takže cena rozvodů je zahrnuta ve výši slevy o kterou si řeknu.
Jsou závady, které mě okamžitě pošlou domů. Nejde o jistotu, ale jen pochybnost, na kecy typu, to je jenom... nereaguji. Když začnu mít pocit, že se vypaltí kolem toho auta lézt, tak lezu, zapisuju a pak vyčísluju jednotlivé ceny toho co je potřeba udělat a odečítám od nabídnuté ceny.
Pochopitelně stáří vozu je důležité, takže uznávám, že je rozdíl mezi tříletým Mercedesem a patnáctiletým Renaultem, ale ani starý Renault nemůže mít dokurvené brzdy. Třeba zadní, kde se kotouče mění i s ložisky, třeba u Velsatisu.
Někde, po oddeklování je rozvodový řemen vidět, když z něj jdou nitě je na konci sil a životnost je opravdu pár km, když se ztrácí čitelnost potisku je také zralý na výměnu. Nový řemen se leskne novotou, ale kde mám jistotu, že mechanik vyměnil vše jak měl? Vyměnil vodní pumpu, vyměnil kladku a další věci, které se na daném typu mají měnit nebo to ofixloval? Vzhledem k výši možné škody předpokládám, že ne a nové rozvody prostě udělám.
Svého času nabízela Dekra, že krom STK udělá na přání zákazníka skutečnou kontrolu opotřebení vozu, oznámkuje jak ve škole, vylepí nálepku o provedené kontrole a stav vozu zvěřejní na serveru, kde bude pod heslem k nahlédnutí. A výsledek? Těžký nezájem. Nikdo to nechtěl.
2. 11. 2016 12:56
Re: Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
Ano. Opravdu bych chtěl vědět ujetý počet km na starším autě. Protože jsou ve vývoji stanovené km, které mají jednotlivé díly vydržet a není to mnoho (100-150t.km) z důvodu maximální úspory hmotnosti a ceny (materiálu). Je to předpokládaný nejvyšší nájezd km za dobu záruky (prodloužená 4 roky). Pak by auto mělo jít optimálně do šrotu (co odejde za díl je loterie). Stav takového auta nelze posoudit "prohlídkou v bazaru". Takové auto (150t.km) má velmi sníženou cenu proti stejně starému s 50 t.km, které dalších 100t. ujede bez servisních nákladů.
2. 11. 2016 23:37
Re: Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
vztah mezi tím číslem a technickým stavem je řekněme velmi, ale velmi volný. Když budou vedle sebe stát dvě vozidla se stejným číslem na tachometru, jejich stav nebude stejný, ani přibližně.
Odvíjet cenu od toho počítadla je jedna z největších chyb, které zákazníci bazarů dělají. Nemohou se pak divit.
Avatar - _Karel_
2. 11. 2016 16:11
Re: Kdy už to číslo přestane být posvátnou krávou?
:yes:
2. 11. 2016 12:35
Auto z Německa
To mi jako chcete říct, že každý auto z Reichu není ve vůni po doktorce, která maximálně jela na dušičky na hřbitov?? Proto si to objednala v dieselu, když už jede, ať ji to nesežere. 8-s Turecký bazarista není hodný muslim, který se s vámi o vše podělí a pouze pro zákazníky z čech má za mrskou cenu tyhle auta?

Tohle je jak kdyby v TV pořád uváděli nešahejte na zapnuté sporák/žehličku pálí to-
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2016 13:27
Tachometer a ACZ ...
Tie tachometere nezvládajú merať rýchlosť, že sú pretočené?
Rozbalit vlákno
5
2. 11. 2016 13:51
Re: Tachometer a ACZ ...
V prvohorách bylo počítadlo ujeté vzdálenosti prakticky vždy v jednom společném pouzdře s měřidlem rychlosti třeba už jenom proto, že bylo výhodné je pohánět jediným společným mechanickým pohonem. Výraz tachometr byl téměř celé století vžitým názvem pro tento budík, obsahující tyto dva přístroje, který přetrval až dodnes. Výraz přetočený tachometr se obecně vžil pro úpravu měřidla ujeté vzdálenosti, jehož prvopočátek vznikl, když ujetá vzdálenost překročila kapacitu měřidla a naskočily na něm zase samé nuly. Tomu se také říká přetočený tachometr, ovšem přirozenou cestou.

Většina populace, když jí tedy není zrovna pět let, tomu rozumí. Pro tebe jsem se tedy obětoval a vysvětlil jsem ti to. ;-)

Doufám, že jsem alespoň tak vtipný jako ty.
Avatar - Stejsn
2. 11. 2016 14:00
Re: Tachometer a ACZ ...
Z hlediska správné terminologie je tachometr počítadlo kilometrů. To co ukazuje rychlost je rychloměr.
2. 11. 2016 14:11
Re: Tachometer a ACZ ...
Když si rozebereme slovo tachometr, je to složenina dvou slov.

Tacho původně z řeckého tachus - rychlý a metr z řeckého metron - míra nebo metein - měřit.

Dá se vyložit buď jako měřič rychlosti a nebo také jako rychlost + vzdálenost - metr jako délková míra, tedy měřič rychlosti a vzdálenosti v jednom. Tak to asi prapůvodně bylo myšleno. Pokud je potřeba blíže specifikovat jestli rychlost nebo vzdálenost, nelze použít slovo tachometr, protože význam není jednoznačný. Rychloměr a počítadlo ujeté vzdálenosti to potom řeší jednoznačně.

To bys mohl také říkat rychloměr a dálkoměr. >:D Zde záleží hlavně na obecně vžitém názvosloví a kontextu, víc než na tom, co je doopravdy správně. :-! A co je doopravdy správně ? Řekne nám to ústav pro jazyk český ? ;-)
Avatar - Stejsn
2. 11. 2016 15:02
Re: Tachometer a ACZ ...
Tak vzhledem k tomu, že rychloměr ukazuje víc od výrobce a počítadlo míň od bazaru, správné české termíny jsou nalhávač a ojebávač :-)
Avatar - MGRR
2. 11. 2016 13:43
Každé 1,5-té auto je v CZ přetočené...
Nejvíc mne baví: původ CZ, nehavarované, tacho... jsme země oje-bávačů všeho, vždy a všude.

Auta, tlumiče, vše vyklepané z CZ rozvojových cest. Jedině v Česku dokáží vyrábět nové silnice hrbolaté, křivé, 2x dražší než v Německu, kde je cena vč. obrubníků a všeho 0,5m od asfaltu. Co se s tím udělá? Nikdy nic. Za peníze z EU...

Teď ještě polezeme do zadku Číňanům... dříve komunisti jezdili do Moskvy, teď postcommunist jezdí do Pekingu. Už jsme překročili i východ, co je za východem :-)
Rozbalit vlákno
3
2. 11. 2016 14:34
Re: Každé 1,5-té auto je v CZ přetočené...
Západ. >:D
Re: Každé 1,5-té auto je v CZ přetočené...
Alebo záchod...
3. 11. 2016 06:42
Re: Každé 1,5-té auto je v CZ přetočené...
původ CZ: toto může být výhodou. Vezměme si kdo většinou dováží auta ze zahraničí - překupníci. A ti chtějí vydělat. Vydělají však jen tehdy, kdy koupí auto havarované, nebo auto s vysokým nájezdem u kterého stočí tachometr.
Má li auto původ v ČR, lze se velmi snadno dostat ke stavu tachometru při jednotlivých STK. Tím se dá mnohem snadněji odhalit stočené auto. Čili ano, původ ČR může být výhodou. Pokud bych si však pro auto do zahraničí hodlal zajet sám a vyznám se v tom, výhoda původu v ČR padá.
Avatar - jozephko
2. 11. 2016 16:31
Na to je jednoduchá mastička...
Keď má v Nemecku každé tretie auto stočený tachometer, tak sa treba vyhýbať každému tretiemu ojazdenému auta. Teda vždy z 3 áut zobrať len prvé alebo druhé, pretože to tretie bude mať určite stočený tachometer. >:D
Ale vážne: z Nemecka som si pre seba či svojich známych už pár áut doviezol. Zásadne ma vôbec nezaujímajú autá z bazárov, kde je majiteľom Turek, Arab či Juhoslovan a kde píšu, že hovoria rusky, turecky, poľsky atď.
To isté platí pri kúpe od súkromnej osoby. Ak v telefóne počujem iný ako nemecký prízvuk, väčšinou o auto nemám záujem.
Ak by som to zhrnul matematicky, tak to sú síce nutné, ale nie postačujúce podmienky pre kúpu auta v Nemecku... :-)
Rozbalit vlákno
3
Re: Na to je jednoduchá mastička...
Zásadne nekupujem staré autá. Staré auto od cudzieho človeka je vždy lotéria.
Avatar - flyboyeda
2. 11. 2016 18:21
Re: Na to je jednoduchá mastička...
Zásadně nekupujem nová auta. Nové auto od cudzieho človeka je vždy lotéria >:D
Avatar - _Karel_
2. 11. 2016 19:40
Re: Na to je jednoduchá mastička...
Přesně. A koupě nového je jistota. Tedy jistota toho, že mi v případě problému možná uznají záruční opravu, a toho, že je to kvůli propadu ceny (mimo nejlevnějších aut) hodně drahé.
Avatar - flyboyeda
2. 11. 2016 18:20
Tak kupujte první a druhé a je to v suchu
:-)
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2016 18:58
opravdu prekvapeni
>:D >:D jn neprekvapuje me to
Rozbalit vlákno
0