Diskuse

Kdo je kdo v automobilovém světě, aneb která značka patří do jakého koncernu?

24.10.2016

Už jen minimum automobilových značek je samostatných, nejnověji tuto skupinu „sirotků“ opustila značka Mitsubishi.

 

  • 21 Reagovat !

    foto 695

    695 24.10.2016  13:06

    FCA

    ...a čo tak pripísať k FCA ešte značku Abarth a ked su VW spomínané úžitkové vozy, fiat má rovnako FIAT Professional-úžitkové vozy.
    • 21 Reagovat !

      foto car

      car 24.10.2016  13:09

      « Re: FCA

      ..obcas mam tady pocit,ze je jen jeden koncern..jee a ono jich je vic..:-)
      • 10 Reagovat !

        foto praptak

        praptak 24.10.2016  18:28

        « Re: Re: FCA

        Spíše podle mnoha diskutujících. Vždy se ptám jaký. Jejich přece spousta. ;-)
    • 71 Reagovat !

      foto euro89

      euro89 24.10.2016  13:11

      « Re: FCA

      Proc jim to kazis? Ten clanek proste musi byt napsany tak, aby to vypadalo, ze je VW nejlepsi uplne ve vsem a ne "jen" v prodejich PKW. >:-[]
      Jinak Fiat ma krome vlastni divize Fiat Professional samozrejme i Iveco nebo zemedelske znacky Case a New Holland. Ale to se prece zminovat nemusi...
      • 00 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 24.10.2016  13:12

        « Re: Re: FCA

        Tak jako Daimler má velký americký náklaďáky. Nejmíň dvoje.
        • 00 Reagovat !

          foto deolator

          deolator 24.10.2016  13:25

          « Re: Re: Re: FCA

          A nebo značku Maybach... :-)
          • 30 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 24.10.2016  13:56

            « Re: Re: Re: Re: FCA

            Maybach už není samostatná značka, ale modelová řada.
            • 00 Reagovat !

              foto deolator

              deolator 27.10.2016  15:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: FCA

              To nic nemění na tom, že Daimler má značku Maybach
        • 00 Reagovat !

          foto Velkoodberatel-kukurice

          Velkoodběratel_kukuřice 24.10.2016  17:34

          « Re: Re: Re: FCA

          Užitkové značky VW AG MAN, Scania, VW professional FCA: Fiat professional, RAM Trucks, Iveco Daimler AG Western Star, Mitsubishi Fuso, Freightliner, Setra, Thomas Built Buses, BharatBenz
      • 10 Reagovat !

        foto Velkoodberatel-kukurice

        Velkoodběratel_kukuřice 24.10.2016  13:14

        « Re: Re: FCA

        Pokud ses pořádně nepodíval, tak tam jsou zahrnuty jenom užitkové vozy. VW AG má taky Scaniu a Man, která tam není, to samé Daimler má Setru, Fuso, atd. Prostě nechcou tam vypisovat užitkové značky, kterých se v celkovém objemy zas tak moc nevyrobí.
      • 00 Reagovat !

        foto Velkoodberatel-kukurice

        Velkoodběratel_kukuřice 24.10.2016  17:23

        « Re: Re: FCA

        Samozřejmě jsem myslel osobní vozy.
    • 42 Reagovat !

      foto WinNatural

      WinNatural 24.10.2016  15:00

      « Re: FCA

      Protože u folxvagenu je to povinnost psát o jejich velikosti, majestátnosti a nadřazenosti nad ostatními nicotnými holdingy:
      „Zvolili jsme si cíl a budeme za něj nemilosrdně až fanaticky bojovat až do hrobu.“, Adolf Hitler, zakladatel Volkswagenu.
  • 30 Reagovat !

    foto Zlobr

    Zlobr 24.10.2016  13:09

    Honda?

    Pěkný článek, ale nebylo by od věci se zmínit o Hondě/Acuře, jakožto jedněch z mála zcela nezávislých a to i z historického pohledu.
    • 01 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 24.10.2016  13:14

      « Re: Honda?

      Honda tam přece je...
    • 10 Reagovat !

      foto TeeJay

      TeeJay 24.10.2016  15:45

      « Re: Honda?

      Samostatná automobilová značka, nenavázaná na žádné oficiální (ani neoficiální) mocenské struktury, která je i po propojení všech koncernových pavouků tuším šestá největší automobilka světa, přece nikoho nezajímá! ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 24.10.2016  13:12

    Prosím otázka

    jak je na tom Honda? Nebo jsem ji přehlídl? Není náhodou ona největší samostatná automobilka?
  • 30 Reagovat !

    foto euro89

    euro89 24.10.2016  13:14

    Pekne nam to proridlo

    Pekne nam ten seznam znacek za posledni roky proridl. Mam podobny novinovy clanek z doby kolem prelomu tisicileti a GM mel tenkrat znacek, ze by je clovek nespocital. Oldsmobile, Pontiac, Saturn, Hummer, SAAB... vsechno zabili. Ford je na tom podobne, jen vetsinu znacek nezrusil, ale prodal.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 24.10.2016  14:11

      « Re: Pekne nam to proridlo

      Je to tak máš pravdu, amíci těch značek pohřbili asi nejvíc za poslední léta, prostě špantá rozhodnutí, málo invoací a stejná technika jen s jiným kabátem...navíc Saturn byla uměla vytvořená značka bez historie a Hummer se stal obětí cen paliv, lobby zelených mozků a škrtů GM. Takže v podstatě největší škoda je Oldsmobile, Pontiacu (ten by jinak přežil, nebýt úspěchu Buicku v číně a šel by Buick) a Mercury od Fordu.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 24.10.2016  18:40

      « Re: Pekne nam to proridlo

      zmizla nam aj znacka maybach .... tusim ze tiez bola kedysi posadena ako samostatna "top luxusna" znacka pod materskym mercedesom.... dnes ju uz ale nemame

      rovnako rumunske aro... mali skvele terenaky

      a kto z vas si spomina na malajsky proton? boli kedysi aj u nas vozy tejto znacky ;-) ... len v sucasnosti uz z eu akoby kusok vymizli
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 25.10.2016  08:57

        « Re: Re: Pekne nam to proridlo

        Proton furt existuje, navíc vlastní Lotus, ale sou na tom dost bídně a asi budou na prodej....
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 24.10.2016  22:37

      « Re: Pekne nam to proridlo

      A ešte keď človek vidí ten Detroit... Snáď je to pre ostatných ako memento.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 25.10.2016  08:58

        « Re: Re: Pekne nam to proridlo

        To je jinej případ, výroba byla přestěhovaná jinam, Mexiko, Kanada, Čína a lidi se stěhovali do okolí a jinam a tak město dopadlo jak dopadlo. Lidi co makaj v továrnách v okolí bydlí prostě jinde.
  • 20 Reagovat !

    foto fOE

    fOE 24.10.2016  13:23

    Nejvetsi koncern

    Chapu ze prani otcem myslenky, ale ze se po tech predcasnych korunovacich z lonska (mimojine i zdejsi) novinari jeste nepoucili, tomu nerozumim. Na to ktery koncern je nejvetsi za rok 2016 si jeste 3-5 mesicu pockame. Aktualne, tedy za lonsky rok, je to toyota. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 24.10.2016  14:08

    Chybí tam toho dost

    čínani, indové (tata, jaguar, land rover) , ruský GAZ (gaz, ural, a několik značek autobusů), v Kamazu má nějaká % Daimler, atd...je to vše mnohem víc propojené....
    • 10 Reagovat !

      foto Velkoodberatel-kukurice

      Velkoodběratel_kukuřice 24.10.2016  17:40

      « Re: Chybí tam toho dost

      Máš pravdu, ty kapitálová propojení jsou spletitá. Jinak by se tam slušelo ještě zařadit BAIC a SAIC, protože ty jsou z hlediska celkového prodeje už docela významní prodejci - přes 1 milión vozů.
  • 40 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 24.10.2016  14:27

    Mitsubishi Outlander na prodej

    Brzy již k prodeji krásný Mitsubishi Outlander, 2,0 TDI, r.v. 2008:
    [odkaz]

    PS: Přece Áda nebude jezdit něčím, co je jakkoliv spjato s Rendlíkem >:-[] >:-[] >:D
    • 00 Reagovat !

      foto cendakocour

      cendakocour 24.10.2016  16:40

      « Re: Mitsubishi Outlander na prodej

      Myslím, že ho neprodá.Podle toho co tu hlásí, si to(proč si ho nechá) nějak rozumově zdůvodní. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 24.10.2016  22:44

      « Re: Mitsubishi Outlander na prodej

      A veď už tu niekto písal, že ho v záchvate hnevu zapálil. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Bazalt

      Bazalt 25.10.2016  21:54

      « Re: Mitsubishi Outlander na prodej

      To mi nedělej, polil jsem se čajem a ještě málem utopil :-) :-) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto nezvykle-tichy-pozorovatel

    nezvykle tichý pozorovatel 24.10.2016  14:41

    z okna pod modrým oválem

    ...zmizel (již před lety) znak Mazdy... pro mne nejzásadnější a nejpotěšitelnější automobilová událost.
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 24.10.2016  15:01

      « Re: z okna pod modrým oválem

      Ne že by se Mazdě pod Fordem dařilo až tak špatně... Mazda měla problémy, se kterými jí Ford pomohl.
      • 00 Reagovat !

        foto nezvykle-tichy-pozorovatel

        nezvykle tichý pozorovatel 24.10.2016  15:25

        « Re: Re: z okna pod modrým oválem

        To jest nepopíratelná pravda. Přesto si myslím, že automobilka Mazda po "osvobození" zcela jasně (designem a technikou) prokázala, že "má na to" být mezi nejlepšími.
        • 00 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 24.10.2016  15:41

          « Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

          O tom si neco povime za dve dekady. Ja se obavam ze kazda takto mala firma jen ceka na prvni zavahani, viz dnes mitsu, a bude (znovu) spolknuta. A tohle neni potencialni problem jen mazdy ale vsech techto poslednich mohykanu.
          • 00 Reagovat !

            foto nezvykle-tichy-pozorovatel

            nezvykle tichý pozorovatel 24.10.2016  15:46

            « Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

            Ano, může se klidně stát. Raději ale nechci malovat čerty na zeď
            Apropo... vyzkoušel jsem novináři tolik (nepochopitelně) poplivaný Mondeo Vignale.
            Zajímavá byla jedna věc, která mne doslova brnkla do nosu.
            Interiér Fordu a Mazdy voní naprosto stejně :-)
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 24.10.2016  16:41

            « Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

            Mazda již klopítla v historii několikrát. Vyplacením Forda se těžce zadlužila místním bankám nebo bance a nyní ji zoufale chybí peníze do dalších projektů. Proto se také už dlouho nic neděje na RX a MPS frontě..... :-!
            • 00 Reagovat !

              foto Velkoodberatel-kukurice

              Velkoodběratel_kukuřice 24.10.2016  17:49

              « Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

              Subaru se asi spojí s Toyotou, protože jsou už majetkové spojení aspoň částečně. Mazda by se podle mne asi nejraději spojila se Suzuki ( podobná filozofie ) nebo s Fiatem, možná s Toyotou nebo Hondou. Asi nejlepší bych viděl tu Hondu, poté Toyotu. Ten Ford v minulosti podle mne špatný partner nebyl. Aston a McLaren se pravděpodobně s někým spojí a Tesla není, co se týče prodeje příliš velká značka, i když je technologicky zajímavá.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 24.10.2016  18:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

                No Mazda už má s Toyotou něco rozjeté...........s Hondou asi těžko, ta je sama v "dire straits".......a bude potřebovat silného partnera....koho? BMW? I když beemer asi bude dlouhodobě také hledat silného partnera....koncern?

                [odkaz]
                • 00 Reagovat !

                  foto Velkoodberatel-kukurice

                  Velkoodběratel_kukuřice 24.10.2016  19:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

                  BMW ani Daimler AG nepotřebují se s někým spojovat, i když třeba BMW nemá na rozdíl od Daimleru AG užitkovou divizi, tak pořád vyrábí luxusní auta, na kterých hodně vydělá, proto celkový počet prodaných aut není tolik důležitý. Normální mainstream Ford, Honda musí vyrobit tak 5 000 000 aut, aby měli zisk jako BMW, které třeba udělá stejný prachy za 1 200 000 aut. Jinak obě dvě automobilky už s někým spolupracují. Jiak k té Hndě, podle mně, i když prodej není tak velký jako Ford, ale nijak výrazně nezaostává, tak Honda má velké know how, není to automobilka typu Suzuki (levná auta do asi 600 000kč a max střední třída, možná ani ne. To samé Mazda, klasická technika a auta do 1 000 000. U té Mazdy je tam ještě alespoň výroba trochu dražších aut typu CX-9, atd. Honda naopak umí prodávat relativně solidně drahá auta Acura, i když je to spíš pořád brána jako dražší Honda, snaží se vyrábět el. a hybridní auta a má dobře zavedené celosvětové modely, de facto leader v kategorii SUV CR-V, klasika sedan Acord a Civic. Honda je pro mne symbolem nejlepšího japonského auta, design se sice trochu ulítlý, ale nikoliv nudný (Toyota), dílenské zpracování nejlepší, interiéry ze skvělých materiálů. Honda je značka, která je velmi dobrá.
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 24.10.2016  20:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

                    No, Porsche také operovalo s vysoceprofitovou kartou a také to neukočírovalo...tož nevím nevím jestli to BMW ukočíruje v dnešním světě, který nepřeje sportovně zaměřeným autům. Bez nějaké další podpory to bude mít zatraceně těžké....a Honda také...i když ta má zase úspěšnou motocyklovou divizi....
                    • 00 Reagovat !

                      foto Gvick2

                      Gvick2 25.10.2016  18:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

                      BMW už dávno přehodila výhybku a vyrábí užitečná auta o která je zájem, MPV, SUV, kombíky, elektry etc., takže skutečnost, že svět nepřeje sporťákům není problém BMW.
                      • 00 Reagovat !

                        foto gil54

                        gil54 25.10.2016  18:54

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

                        Nemuseli ani žádnou výhybku přehazovat. Páteřní program dlouhá léta tvořily řady 3, 5 a 7 - normální cestovní auta.
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 27.10.2016  22:18

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

                        Ale ano, samozrejme ze to, ze svet nepreje sportakum je chyba ekofasistu, ale BMW si zalozilo svoje jmeno prave na sportvne ladenych vozech a je proto jako takove zakazniky vnimano. Ano, neni hard core jako Porsche, ale do sportovniho portfolia urcite patri a je proto trendem ohrozeno.
                    • 00 Reagovat !

                      foto gil54

                      gil54 25.10.2016  18:46

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

                      BMW má většinu aut v portfoliu od nepaměti až dodnes normálních, ne sportovních. Na rozdíl od Porsche, které než přišlo s Cayenny a Panamerami, dělalo prakticky jen sporťáky. Přirovnání BMW k Porsche kulhá na obě nohy. A úspěšnou motocyklovou divizi má BMW taky.

                      Nemyslím, že je důvod se zrovna o BMW strachovat. Zvlášť, když pro rok 2016 je BMW hodnoceno jako 16. nejhodnotnější firma světa. Z automobilek je před ním jen 11. Toyota.
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 27.10.2016  22:29

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: z okna pod modrým oválem

                        Momentalni hodnota firmy je presne jen momentalni. I Jaguar byl kdysi hodnocen hodne vysoko a dnes je soucasti nejakeho indickeho koncernu. A tady je to nebezpeci pro BMW. BMW nema dostatecne silne zazemi, ktere generuje profit potrebny pro dalsi vyvoj. I MB uz BMW predstihlo v prodejich osobaku a jejich truck divize je silna. BMW nema jiny zdroj prijmu nez osobni vozy a nejake drobne z motorek. To je ta zakladni slabost, ktera muze BMW dostihnout.
  • 10 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 24.10.2016  15:00

    Renault-Nissan

    Renault a Nissan jsou víceméně rovnocenní partneři, kteří jsou navzájem spojeni vlastnictvím akcií toho druhého – vlastnický podíl se ale u obou liší.

    Pokud se nic nezměnilo, tak Renault vlastní 43,4% Nissanu, což je fakticky kontrolní balík... a Nissan 15% Renaultu, ovšem bez hlasovacích práv, což je pouze majetkové propojení... víceméně ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto cendakocour

      cendakocour 24.10.2016  16:37

      « Re: Renault-Nissan

      Někde se holt 43,4% =15%, není ekonomika jako ekonomika :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 24.10.2016  15:44

    Mám zatraceně silný pocit,

    že Subaru již patří Toyotě Motor Corp. Podle japonských zákonů i malý vlastnický podíl může založit majoritní postavení nového vlastníka. Nehledě k tomu, že technická spolupráce na nových modelech mezi oběma automobilkami běží od roku 2008 na "plné pecky".
    • 00 Reagovat !

      foto Velkoodberatel-kukurice

      Velkoodběratel_kukuřice 24.10.2016  17:42

      « Re: Mám zatraceně silný pocit,

      Subaru je dost kapitálově propojené s Toyotou, zdálo se mi, že nějakých 60% vlastní Toyota, mají k sobě blízko.
      • 00 Reagovat !

        foto lalik

        lalik 24.10.2016  19:03

        « Re: Re: Mám zatraceně silný pocit,

        Subaru není vlastněno Toyotou a není to ani samostatná automobilka. Automobilku Subaru založila korporace Fuji Heavy Industries jako svou dceřinou společnost na výrobu aut, a ta Subaru vlastní dodnes. Toyota před pár lety kapitálově vztoupila do Fuji a nyní má zhruba 16 procent, Suzuki např. necelá 2 procenta. Zajímavé ovšem je, že už asi 13 let Fuji Heavy Industries užívá logo původně určené jen automobilce Subaru pro celou korporaci a letos padlo rozhodnutí, že se s platností od března 2017 celá korporace Fuji HI přejnenuje na Subaru Corporation.
  • 00 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 24.10.2016  22:50

    Kooperácie

    Fajn si to takto názorne ukázať. Nabudúce by som ocenil kooperácie rôznych automobiliek. Neviem či sa vôbec dá vytvoriť tak komplikovaný pavúk. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto kpt-Budha

    kpt.Budha 25.10.2016  00:24

    Ferrari

    Nevyklouzlo náhodou Ferrari z krutovlády Fiatu? Nebo se jen získávali peníze z prodeje akcií a patří stále pod ně?
  • 00 Reagovat !

    foto tenterfield

    tenterfield 25.10.2016  19:29

    Toyota vs. VW

    Mě se líbí jak si Toyota drží místo světové jedničky pouze díky držení tří značek (k tomu jednu uměle založila) a vw musí nakupovat značky aby se krkolomně šplhal výše... Za mě je jedničkou Toyota a dlouho bude ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 25.10.2016  19:51

      « Re: Toyota vs. VW

      Každý má svou cestu a to první místo nakonec není to nejdůležitější. Čtyři z těch osmi značek VW lze vnímat jako investici do automobilové výjimečnosti... zejména Bugatti, tam jsou čísla nevýznamná a celá značka je ztrátová... ale do jisté míry to platí i pro Lambo, Bentley (které mi jako jediné moc sympatické není) a Porsche.
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 27.10.2016  22:34

      « Re: Toyota vs. VW

      Toyota si zalozila svou povest a uspech na kvalite a spolehlivosti svych vozu. Pro Toyotu jsem pracoval 25 let v kvality kontrol divizi, tak mam o tom jakysi prehled.
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 25.10.2016  21:58

    Ono to ještě bude ubývat

    Z FCA zmizí Lancia, u PSA kdo ví jak to bude s DS, navíc ten obrázek je takový podivný - u Daimleru je AMG, ale u FCA není Abarth? Taky tu nevidím třeba Borgward.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Chimparty je opičárna plná pšoukání. Zabaví na pár chvil a hrát ji lze jedním tlačítkem na mobilu

Chimparty je opičárna plná pšoukání. Zabaví na pár…

Videohry ze série PlayLink pro PlayStation 4 jsou snadno přístupné a srozumitelné. To platí i o šimpanzí…

Vorlíček měl spory se zesnulým králem Hoppem (†87): Hádky na natáčení Tří oříšků!

Vorlíček měl spory se zesnulým králem Hoppem (†87):…

V Drážďanech ve čtvrtek po dlouhé nemoci zemřel německý herec Rolf Hoppe (†87), českým divákům známý jako král z…

 

iSport.cz

Schick: Odchod z AS Řím? V hlavě ho nemám. Stále věřím, že se prosadím

Schick: Odchod z AS Řím? V hlavě ho nemám. Stále…

Reprezentační útočník Patrik Schick se nechystá opustit AS Řím a zprávy italských médií o možném lednovém…

Rooney naposledy za Anglii: co ukázal při poctě, kterou mnozí kritizovali?

Rooney naposledy za Anglii: co ukázal při poctě,…

Reprezentační kariéru sice ukončil už loni v srpnu, teď se ale do anglického výběru ještě naposledy vrátil.…

 

Reflex.cz

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše soukromí bude taky věc veřejná

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše…

Šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl se pustil do majitele Seznamu a miliardáře Iva Lukačoviče. V reakci na kauzu…

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný fotografický talent byl objeven až po její smrti

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný…

Vivian Maierová se narodila v roce 1926 francouzské matce a rakouskému otci v New Yorku. Dětství trávila…