Proc jim to kazis? Ten clanek proste musi byt napsany tak, aby to vypadalo, ze je VW nejlepsi uplne ve vsem a ne "jen" v prodejich PKW. >:-[]
Jinak Fiat ma krome vlastni divize Fiat Professional samozrejme i Iveco nebo zemedelske znacky Case a New Holland. Ale to se prece zminovat nemusi...
Užitkové značky VW AG MAN, Scania, VW professional FCA: Fiat professional, RAM Trucks, Iveco Daimler AG Western Star, Mitsubishi Fuso, Freightliner, Setra, Thomas Built Buses, BharatBenz
Pokud ses pořádně nepodíval, tak tam jsou zahrnuty jenom užitkové vozy. VW AG má taky Scaniu a Man, která tam není, to samé Daimler má Setru, Fuso, atd. Prostě nechcou tam vypisovat užitkové značky, kterých se v celkovém objemy zas tak moc nevyrobí.
Protože u folxvagenu je to povinnost psát o jejich velikosti, majestátnosti a nadřazenosti nad ostatními nicotnými holdingy:
„Zvolili jsme si cíl a budeme za něj nemilosrdně až fanaticky bojovat až do hrobu.“, Adolf Hitler, zakladatel Volkswagenu.
Samostatná automobilová značka, nenavázaná na žádné oficiální (ani neoficiální) mocenské struktury, která je i po propojení všech koncernových pavouků tuším šestá největší automobilka světa, přece nikoho nezajímá! ;-)
Pekne nam ten seznam znacek za posledni roky proridl. Mam podobny novinovy clanek z doby kolem prelomu tisicileti a GM mel tenkrat znacek, ze by je clovek nespocital. Oldsmobile, Pontiac, Saturn, Hummer, SAAB... vsechno zabili. Ford je na tom podobne, jen vetsinu znacek nezrusil, ale prodal.
Je to tak máš pravdu, amíci těch značek pohřbili asi nejvíc za poslední léta, prostě špantá rozhodnutí, málo invoací a stejná technika jen s jiným kabátem...navíc Saturn byla uměla vytvořená značka bez historie a Hummer se stal obětí cen paliv, lobby zelených mozků a škrtů GM. Takže v podstatě největší škoda je Oldsmobile, Pontiacu (ten by jinak přežil, nebýt úspěchu Buicku v číně a šel by Buick) a Mercury od Fordu.
zmizla nam aj znacka maybach .... tusim ze tiez bola kedysi posadena ako samostatna "top luxusna" znacka pod materskym mercedesom.... dnes ju uz ale nemame
rovnako rumunske aro... mali skvele terenaky
a kto z vas si spomina na malajsky proton? boli kedysi aj u nas vozy tejto znacky ;-) ... len v sucasnosti uz z eu akoby kusok vymizli
To je jinej případ, výroba byla přestěhovaná jinam, Mexiko, Kanada, Čína a lidi se stěhovali do okolí a jinam a tak město dopadlo jak dopadlo. Lidi co makaj v továrnách v okolí bydlí prostě jinde.
Chapu ze prani otcem myslenky, ale ze se po tech predcasnych korunovacich z lonska (mimojine i zdejsi) novinari jeste nepoucili, tomu nerozumim. Na to ktery koncern je nejvetsi za rok 2016 si jeste 3-5 mesicu pockame. Aktualne, tedy za lonsky rok, je to toyota. ;-)
čínani, indové (tata, jaguar, land rover) , ruský GAZ (gaz, ural, a několik značek autobusů), v Kamazu má nějaká % Daimler, atd...je to vše mnohem víc propojené....
Máš pravdu, ty kapitálová propojení jsou spletitá. Jinak by se tam slušelo ještě zařadit BAIC a SAIC, protože ty jsou z hlediska celkového prodeje už docela významní prodejci - přes 1 milión vozů.
To jest nepopíratelná pravda. Přesto si myslím, že automobilka Mazda po "osvobození" zcela jasně (designem a technikou) prokázala, že "má na to" být mezi nejlepšími.
O tom si neco povime za dve dekady. Ja se obavam ze kazda takto mala firma jen ceka na prvni zavahani, viz dnes mitsu, a bude (znovu) spolknuta. A tohle neni potencialni problem jen mazdy ale vsech techto poslednich mohykanu.
Ano, může se klidně stát. Raději ale nechci malovat čerty na zeď
Apropo... vyzkoušel jsem novináři tolik (nepochopitelně) poplivaný Mondeo Vignale.
Zajímavá byla jedna věc, která mne doslova brnkla do nosu.
Interiér Fordu a Mazdy voní naprosto stejně :-)
Mazda již klopítla v historii několikrát. Vyplacením Forda se těžce zadlužila místním bankám nebo bance a nyní ji zoufale chybí peníze do dalších projektů. Proto se také už dlouho nic neděje na RX a MPS frontě..... :-!
Subaru se asi spojí s Toyotou, protože jsou už majetkové spojení aspoň částečně. Mazda by se podle mne asi nejraději spojila se Suzuki ( podobná filozofie ) nebo s Fiatem, možná s Toyotou nebo Hondou. Asi nejlepší bych viděl tu Hondu, poté Toyotu. Ten Ford v minulosti podle mne špatný partner nebyl. Aston a McLaren se pravděpodobně s někým spojí a Tesla není, co se týče prodeje příliš velká značka, i když je technologicky zajímavá.
No Mazda už má s Toyotou něco rozjeté...........s Hondou asi těžko, ta je sama v "dire straits".......a bude potřebovat silného partnera....koho? BMW? I když beemer asi bude dlouhodobě také hledat silného partnera....koncern?
BMW ani Daimler AG nepotřebují se s někým spojovat, i když třeba BMW nemá na rozdíl od Daimleru AG užitkovou divizi, tak pořád vyrábí luxusní auta, na kterých hodně vydělá, proto celkový počet prodaných aut není tolik důležitý. Normální mainstream Ford, Honda musí vyrobit tak 5 000 000 aut, aby měli zisk jako BMW, které třeba udělá stejný prachy za 1 200 000 aut. Jinak obě dvě automobilky už s někým spolupracují. Jiak k té Hndě, podle mně, i když prodej není tak velký jako Ford, ale nijak výrazně nezaostává, tak Honda má velké know how, není to automobilka typu Suzuki (levná auta do asi 600 000kč a max střední třída, možná ani ne. To samé Mazda, klasická technika a auta do 1 000 000. U té Mazdy je tam ještě alespoň výroba trochu dražších aut typu CX-9, atd. Honda naopak umí prodávat relativně solidně drahá auta Acura, i když je to spíš pořád brána jako dražší Honda, snaží se vyrábět el. a hybridní auta a má dobře zavedené celosvětové modely, de facto leader v kategorii SUV CR-V, klasika sedan Acord a Civic. Honda je pro mne symbolem nejlepšího japonského auta, design se sice trochu ulítlý, ale nikoliv nudný (Toyota), dílenské zpracování nejlepší, interiéry ze skvělých materiálů. Honda je značka, která je velmi dobrá.
No, Porsche také operovalo s vysoceprofitovou kartou a také to neukočírovalo...tož nevím nevím jestli to BMW ukočíruje v dnešním světě, který nepřeje sportovně zaměřeným autům. Bez nějaké další podpory to bude mít zatraceně těžké....a Honda také...i když ta má zase úspěšnou motocyklovou divizi....
BMW už dávno přehodila výhybku a vyrábí užitečná auta o která je zájem, MPV, SUV, kombíky, elektry etc., takže skutečnost, že svět nepřeje sporťákům není problém BMW.
Ale ano, samozrejme ze to, ze svet nepreje sportakum je chyba ekofasistu, ale BMW si zalozilo svoje jmeno prave na sportvne ladenych vozech a je proto jako takove zakazniky vnimano. Ano, neni hard core jako Porsche, ale do sportovniho portfolia urcite patri a je proto trendem ohrozeno.
BMW má většinu aut v portfoliu od nepaměti až dodnes normálních, ne sportovních. Na rozdíl od Porsche, které než přišlo s Cayenny a Panamerami, dělalo prakticky jen sporťáky. Přirovnání BMW k Porsche kulhá na obě nohy. A úspěšnou motocyklovou divizi má BMW taky.
Nemyslím, že je důvod se zrovna o BMW strachovat. Zvlášť, když pro rok 2016 je BMW hodnoceno jako 16. nejhodnotnější firma světa. Z automobilek je před ním jen 11. Toyota.
Momentalni hodnota firmy je presne jen momentalni. I Jaguar byl kdysi hodnocen hodne vysoko a dnes je soucasti nejakeho indickeho koncernu. A tady je to nebezpeci pro BMW. BMW nema dostatecne silne zazemi, ktere generuje profit potrebny pro dalsi vyvoj. I MB uz BMW predstihlo v prodejich osobaku a jejich truck divize je silna. BMW nema jiny zdroj prijmu nez osobni vozy a nejake drobne z motorek. To je ta zakladni slabost, ktera muze BMW dostihnout.
Renault a Nissan jsou víceméně rovnocenní partneři, kteří jsou navzájem spojeni vlastnictvím akcií toho druhého – vlastnický podíl se ale u obou liší.
Pokud se nic nezměnilo, tak Renault vlastní 43,4% Nissanu, což je fakticky kontrolní balík... a Nissan 15% Renaultu, ovšem bez hlasovacích práv, což je pouze majetkové propojení... víceméně ;-)
že Subaru již patří Toyotě Motor Corp. Podle japonských zákonů i malý vlastnický podíl může založit majoritní postavení nového vlastníka. Nehledě k tomu, že technická spolupráce na nových modelech mezi oběma automobilkami běží od roku 2008 na "plné pecky".
Subaru není vlastněno Toyotou a není to ani samostatná automobilka. Automobilku Subaru založila korporace Fuji Heavy Industries jako svou dceřinou společnost na výrobu aut, a ta Subaru vlastní dodnes. Toyota před pár lety kapitálově vztoupila do Fuji a nyní má zhruba 16 procent, Suzuki např. necelá 2 procenta. Zajímavé ovšem je, že už asi 13 let Fuji Heavy Industries užívá logo původně určené jen automobilce Subaru pro celou korporaci a letos padlo rozhodnutí, že se s platností od března 2017 celá korporace Fuji HI přejnenuje na Subaru Corporation.
Mě se líbí jak si Toyota drží místo světové jedničky pouze díky držení tří značek (k tomu jednu uměle založila) a vw musí nakupovat značky aby se krkolomně šplhal výše... Za mě je jedničkou Toyota a dlouho bude ;-)
Každý má svou cestu a to první místo nakonec není to nejdůležitější. Čtyři z těch osmi značek VW lze vnímat jako investici do automobilové výjimečnosti... zejména Bugatti, tam jsou čísla nevýznamná a celá značka je ztrátová... ale do jisté míry to platí i pro Lambo, Bentley (které mi jako jediné moc sympatické není) a Porsche.
Toyota si zalozila svou povest a uspech na kvalite a spolehlivosti svych vozu. Pro Toyotu jsem pracoval 25 let v kvality kontrol divizi, tak mam o tom jakysi prehled.
Z FCA zmizí Lancia, u PSA kdo ví jak to bude s DS, navíc ten obrázek je takový podivný - u Daimleru je AMG, ale u FCA není Abarth? Taky tu nevidím třeba Borgward.