Na motorce pruh normálně projedu. Zamyslete se nad tou idiocií. Auta čekají v zácpě, zatímco vedle nich je prázdný pruh který kapacitu aut co projedou zvýší na dvonásobek. Autem to neprojíždím aby se někdo necítil dotčený, na motorce vždy. Nikoho tím neomezuji.
Ano, někdy ano. Ikdyž asi víte že to srovnání kulhá, patříte asi k lidem co dodržují jakékoliv nařízení. Není červená jako červená. Je tolik situací kdy je červená naprosto nepodstatná. Ostatně v Itálii jim červená taky moc neříká a jezdí se tam krásně.
Tam kde jezdím nejčastěji já je to ucpané právě jen na úsecích kde je pruh pro bus. Jak skončí, najednou se to rozjede. Například Plzeňská a Strakonická v Praze.
Místo zlepšení plynulosti, bezpečnosti a zrychlení provozu, se zrušilo několik desítek kilometrů jízdních pruhů, a z chodců se udělali nedotknutelní a zřejmě nesmrtelní jedinci, podle toho, jak se vrhají bez rozhlédnutí na silnici, byť označenou zebrou....
Dále se v uzavřených pruzích prohánějí prázdné autobusy, a místo plynulé průjezdnosti stojíme v kolonách. Jestli někomu připadá, že jezdit MHD je nějaká výhra, ať si zkusí den jezdit z okraje Prahy jen do 5km vzdálenosti, a zjistí, že hodina mu nestačí, a najede 20km... Po změnách to tak je. Jen horší, snadná, a pro obyvatele neschůdná řešení, jsou pro úředníka ta nejlepší.
Ano Praha razí heslo všechno do Prahy a politici to ještě podporují, v centru zmizeli prakticky všechny zelené plochy a vesele se staví administrativní centra a byty, ale už se nestaví parkovací místa pro lidi co tam budou pobývat. Tak kde kdysi bývali 2-3 pruhy se z 1 udělalo parkoviště z druhého pruh pro autobusy a řidič to musí všechno vydržet. Dostavba okruhu bude tak na dalších 20-30 let a MHD je prakticky nepoužitelné, přelidněné, špinavé a bez klimatizace takže chci li se dopravit na obchodní jednání z budovy A do budovy B vzdálené několik km, nepoužitelné přijedu smradlavý, zpocený a nebo pozdě takže stejně musím jet autem. Z chodů se v ČR udělali polobozi a všechno odsere řidič, jelikož ten musí hlídat dopravu před sebou, vedle sebe, za sebou a ještě chodce se sebevražednými sklony, kteří rádi přechází silnici večer v černém zpoza zaparkované dodávky i když je o 50m dále osvětlený přechod a když ho řidič srazí je to podle nějaké zvrácené logiky jeho chyba 8-s
pro ficuse:
a) nejde o desítky kilometrů jízdních pruhů.
b) i když vyhrazeným jízdním pruhem jede prázdný autobus, v opačném směru může jet plný, kdyby stál v koloně, má logicky zpoždění.
c) mhd vždy záleží odkud kam. argumentovat případem, kdy se to nevyplatí, neukazuje zrovna na objektivní přístup.
d) doporučuju ten článek dočíst.
pro sacahariela:
a) problém s parkováním je ten, že dneska má rodina dvě tři auta a navíc do prahy jezdí autem kdekdo. není ani teoreticky možný zajistit všem bezproblémový parkování.
b) je dobrý dočíst ten článek. vyhrazený pruhy jsou fakt obvykle "před hrdlem", je dobrý si to namalovat. řidiči obvykle jen čekají o pár metrů dřív a ne o pár metrů dál. akorát, že když člověk čeká na křižovatce, tak mu to přijde normální, když čeká a vedle má bus pruh, přijde mu to jako buzerace.
c) mhd doporučuju občas zkusit! od povodní 2002 jsem přelidněnou mhd nezažil. smrad mi statisticky vychází na řádově promile času v mhd. ano čas od času v mhd někdo smrdí, ale není to každej den. a není to celou cestu.
d) jestli auto nebo mhd je vždy o dané trase. auto má nevýhodu s parkováním. v mhd tohle neřešíte. ale vždy záleží na konkrétní situaci.
e) řidič musí vždycky hlídat všechno kolem sebe. není to žádná novinka.