Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kdo může za boom malých SUV? Ford to ví a vyvrací jeden zásadní omyl

Automobilky už nestaví jen velká rodinná SUV, stále více dostávají prostor i malé sportovně-užitkové vozy do města. Průzkum odhaluje, proč tomu tak je.
Zpět na článek
23. 5. 2018 14:53
23. 5. 2018 15:19
23. 5. 2018 16:17
24. 5. 2018 06:39
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2018 10:06
Vidím to asi tak:
SUV - békovina, ale budiž. Mini-SUV - totální békovina! ............ tak už i nejmladší generace si bude hrát na chabrusáky! >:D :-!
Rozbalit vlákno
23
23. 5. 2018 10:42
Re: Vidím to asi tak:
Já tenhle boom plně chápu. Proč si za cenu Focusu nekoupit technicky vzato nafouklou Fiestu (=EcoSport), obzvláště když je to designová perla? No nekup to.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2018 11:02
Re: Vidím to asi tak:
Navíc mini-suv je dnes akorát otázka u kl. HB zvednutí světlé výšky o 3 cm, zvětšení kol o 2´´ a zvednutí střechy o 3-5 cm. Jinak vlastně vyrábím HB, pokud nepočítám občas bezcenný plast, nebo houbu na nádobí /viz. kaktus/, tedy pokud to není čtyřkolka. A lidi to chtěj, tak proč jim to nedat, že? :-)
23. 5. 2018 13:06
Re: Vidím to asi tak:
Pre moju polovičku je to hlavne väčší vyber farieb. U väčšiny HB si proste môžeš zvoliť bielu, 3 x sivú, čiernu a občas modrú, alebo červenú. Nejde o výšku, alebo plasty. Ale kde kúpim napríklad žltý hatch? Ak nechcem dáke RS, tak musím prihadzovať za vyššiu variantu na ktorej má automobilka vyššiu maržu.
23. 5. 2018 13:44
Re: Vidím to asi tak:
ale prosím ťa. Kukni na C3 a prestaň sa vyhovárať
24. 5. 2018 06:30
Re: Vidím to asi tak:
Pozerám a vidím auto s viac plastami ako mnohé crossovery a výškou tiež ako mnohé krosovery. Ale žltú farbu v ponuke nevidím. Okrem toho ak si ho chceš trochu "personalizovať" tak si aj tak cenou inde.
23. 5. 2018 12:22
Re: Vidím to asi tak:
>:D :yes:
23. 5. 2018 13:55
Re: Vidím to asi tak:
ford vie, že malé suv u mladých fičí a urobí im najškaredšiu škaredku, to mohli tú štúdiu rozšíriť a spýtať sa, či chcú mať pekné alebo škaredé suv.
Avatar - fOE
23. 5. 2018 11:23
Re: Vidím to asi tak:
Vetsina lidi stejne jezdi sam, vetsina lidi ve meste stejne jezdi priblizne dle predpisu (neprojevi se vyssi stavba). S crossoverem ale nemusim tolik resit diry na silnicich, a ze jich je. Nemusim tolik resit vysoke patniky, ruzne deb!lne navrzena parkoviste, a ze jich je....
Za penize navic (fiesta vs. prizvedla fiesta) zkratka dostavam trochu uzivatelske privetivosti navic. Neprijde mi divne, ze si za to rekne automobilka vic, a neprijde mi divne, ze si za to nekdo priplati (jak rikam, plati hlavne u tech co jezdi predevsim po meste).

Zena ma "zvednutou fiestu" a vim zcela jiste, ze by s focusem spokojenejsi nebyla, ze by ji focus neposlouzil lip. ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 5. 2018 11:39
Re: Vidím to asi tak:
Díry na silnicích mi v SUV vadí vice, protože většina z nich má tvrdší podvozky a tím i horší odezvu na projetou díru. Obrubníky, parkoviště a podobné věci musí řešit taky, protože plno dnešních SUV má světlou výšku ve skutečnosti tak malou, že už s SUV nemá mnoho společného a výsledkem je jen vyšší stavba karoserie.
Malá SUV totálně zničila segment malých kombi. Když chci dnes koupit menší auto s větší ložnou délkou, mám smůlu. A většina lidí nejezdí jen ve městech...
23. 5. 2018 12:53
Re: Vidím to asi tak:
Píšeš jako by SUV byla výrobci vynucené zlo, ale fakticky jde jen a pouze o vyhovění poptávce.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2018 13:09
Re: Vidím to asi tak:
Výrobci je to na finále jedno, stejně mnohdy často nadimenzuje závěsy a poloosy jako u HB, takže na finále na tom ještě vydělá, protože fyzika a neodpružená hmota je neúprosná. Stačí si jen pročíst problémy SUV-čkařů na různých fórech, jak jim odchází ložiska, praskají vzpěry, odchází spojkové lamely a podobně. Dokonce se tyto problémy nevyhýbají ani značce jako je audi - Q7, nebo mazda, nebo hyudai a podobně.
Avatar - Blue Sun
23. 5. 2018 13:53
Re: Vidím to asi tak:
První byli výrobci a marketing...
23. 5. 2018 13:57
Re: Vidím to asi tak:
Takže ty si koupíš něco co nechceš? Tomu nerozumím. Já si kupuji to, co mě vyhovuje a ne to, o čem mi někdo tvrdí, že mi vyhovovat bude.
23. 5. 2018 15:59
Re: Vidím to asi tak:
mas samozrejme pravdu..ale v urcitom zmysle marketing a vyrobci sa snazia "uhadnut" co sa bude uzivatelom pacit aj ked dana kategoria este neexistuje.. ;) .. takze to ze najskor boli vyrobcovia a marketing sa nevylucuje s tym ze oni "urcili trend co budu ludia chciet"..
Avatar - Blue Sun
23. 5. 2018 19:20
Re: Vidím to asi tak:
Pokud nic jiného není dostupné, co mám dělat?
A dost lidí koupí to, co líp vypadá, aniž to vůbec potřebují...
Akorát ty musíš být zase někdo ze své bubliny.
23. 5. 2018 13:33
Re: Vidím to asi tak:
Nie každý sa snaží vyrobiť "športové" SUV. Sú aj také čo vedia využiť väčší zdvih pruženia afektívne.
23. 5. 2018 11:50
Re: Vidím to asi tak:
Moje žena raději Focuse než nafouklé auto o třídu níže. To vím taky zcela jistě.

Dle názorů mé ženy, jde o úplně jiné jízdní vlastnosti, stabilitu, bezpečnost, brzdy ... .
Důležitý je i prostor.
23. 5. 2018 12:53
Re: Vidím to asi tak:
A protože nemáme všichni tvou ženu, tak se logicky názory rozcházejí.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2018 13:15
Re: Vidím to asi tak:
Náhodou ............................. mě to taky říkala. >:D
23. 5. 2018 13:30
Re: Vidím to asi tak:
Tak bych si dával pozor na to, aby čsto nemluvila o Pepovi ;-)
Avatar - _Karel_
23. 5. 2018 18:18
Re: Vidím to asi tak:
>:-[] :yes:
Avatar - Ozzman
23. 5. 2018 12:04
Vkus mladých lidí
Studie je to dozajista zajímavá, když si vzpomenu, jak mne se měnil vkus poplatný době, ais na tom taky něco bude.

Na začátku puberty (typický konec 90.let) byl ve znamená sportovnějších aut, coupé, 3dv, kabriolet ( 90 léta BMW Z3, kulaté Hondy Civic, Opelu Calibra a podobně), poté v pozdější pubertě to už byl spíše nějaký silný sedan ( BMW E46,E38/39, Audi A6) a v 18ti, kdy jsem svůj první sedan osedlal ( Seat Cordoba HTP >:D ), jsem začal toužit po velkém kombiku, což mi vlastně přetrvalo dodnes.

Realita mne a mých kamarádů byla ale víceméně odkázána na Škodovky 120, Favority a ti bohatčí Felicie. Občas tu a tam nějaká ta cizina jako Escort, Astra a tak.

Dnes je tedy "in" mít SUV, město je pro mne jediný akceptovatelný biotop, kde SUV dává smysl (tedy to malé trendy SUV 4x2). Ale realita je taková, že když už je to auto pro mladé lidi, kteří jsou charakterističtí tím, že mají hodně peněz, tak je tak i SUV naceněno, že ? >:D

Ve výsledku takovým autem jezdí spíš buď manželky, nebo důchodci, kteří už nechtějí další Fabii v řadě.
Rozbalit vlákno
6
23. 5. 2018 12:37
Re: Vkus mladých lidí
Ve výsledku se nejen starším do toho malého zvednutého auta lépe nastupuje...vystupuje...mají větší/lepší rozhled...jsou kratší s lepším rejdem...tím se jim lépe manévruje.
A pokud je společnost bohatší a rádi za to ty peníze utratí...tak proč ne?
23. 5. 2018 13:06
Re: Vkus mladých lidí
Já mám pubertu ještě dnes a zatím jsem se z tužeb o silném macho autě nedostal >:-[]
Avatar - Ozzman
23. 5. 2018 13:43
Re: Vkus mladých lidí
:yes: >:-[]

Tak, taková MB W210 v kombíku.. to je přeci taky macho car >:D >:-[]
23. 5. 2018 13:51
Re: Vkus mladých lidí
No, mám na mysli jiná auta >:D
Avatar - Ham.
23. 5. 2018 13:23
Je to vývoj po spirále.
Automobilky běžné třídy aut (nižší střední a střední) tak dlouho natahovaly, rozšiřovaly a bohužel zároveň snižovaly (to dá selský rozum, že sedan/kombi přece musí vypadat jako speciál DTM v době, kdy průměrná výška populace poměrně rychle roste) až došlo z uživatelského hlediska k nepřijatelnému nepoměru šířky a délky k výšce a navíc aby se někde nějaký centimetr zachránil tak se snižovala i světlá výška. V kombinaci s bezpečností (silné sloupky a rámy dveří) se efektivní prostor pro nastupování snížil u běžných aut s výškou 140-145 cm někam k 130-135 cm a schopnost přejet 15cm obrubník klesla k nule. A to je málo pro většinu běžné populace, která od auta očekává i přiměřenou výšku i světlost a k tomu nějakou udržitelnou manévrovatelnost (středně třídní kombi bohužel vyžaduje ve městě víc místa než středně třídní SUV, protože místa na výšku je všude dost, na délku nikoliv) a ne že si musí auto „obléknout“ na sebe v pozici skrčence z doby lidu popelnicových polí. Takže obliba SUV je jenom reakce na tento trend nesmyslného snižování výšky běžných aut. Automobilky mohla trknout ve své době obliba různých odvozenin běžných modelů s předponami cross/all/out, jejichž odlišností byla výška a světlá výška, nicméně nestalo se tak a cesta SUV byla volná. SUV nejspíše čeká stejný osud, dnes jsou za SUV vydávány běžné hatchbacky s výškou 150-155 cm, když to automobilky dál stlačí pod 150, tak se určitě najde někdo, kdo prohlásí, že SUV jsou mrtvá, chce to „pravé“ offroady a nabídne něco s výškou 180 cm. Nejspíše bude následovat boom a opětné snižování „pravých offroadů“ a dočkáme se nějaké nové kategorie zase s „normální“ výškou.
Rozbalit vlákno
7
23. 5. 2018 14:39
Re: Je to vývoj po spirále.
No nevím....ale např první generace Mondea byla nižší než poslední generace Mondea....Dtto u VW Golf.......celkoe auta ve stejné třídě rostly ve všech rozměrech....(samozřejmě tu a tam je nějaký model nižší než předchudce...nic méně žádné DTM specialy :D)

Lidi jsou pohodlnější.....doprava je hustší pomalejší (z toho vyplývá požadavek lepšího rozhledu)...trávíme v autě více času nežli před 30 lety..z toho vyplývá více nastupování vystupování....a to je u SUvecek pohodlnější.....generačně taky stárneme a jsme bohatší :-)
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2018 18:12
Re: Je to vývoj po spirále.
dokonale napisane... sanka dole... vidim to podobne ... keby neznizovali svetlost beznych aut .. ved taka s105L mala predsa len vyssi podvozok ako felda.. a aj ta mala zase vyssi podvozok ako fabia... tak by nemuseli ludia tuzit po vyvysenych autach... rovnako mi pride ze obrubniky su coraz vacsie silnejsie a robustnejsie a to aj na miestach kde by nemuseli byt ( nakupne centra a pod ) -- co su to dnes za stavitelske normy neviem ale aj u nas mame v areali v praci take nezmyselne vysoke obrubniky .. hotove bariery ( pytam sa preco? na co? kvoli comu? kktina jak mraky ) ze skoro normalne sucham predok ten spodny tmavy plast dole kdesi pod naraznikom ( kamaratova i20 ho uz aj sucha kedze ma ten predok a ten spodny plast asi este 3 cm nizsie ako ja .. v tomto som rad ze ja este netaham predok nejako moc po zemi ) ... no proste keby neboli vsade bariery a prekazky a nezmyselnosti rozneho druhu tak by clovek nemusel a ani nemal dovod a tuzbu kupovat povedzme sportage alebo tigiho do mesta. cele zle.. cely system je zle nastaveny... a mi tie SUV vlastne tymto systemom este aj podporujeme ... takze sa necudujme ;-)
23. 5. 2018 18:45
Re: Je to vývoj po spirále.
Tak sa znizovala svetla vyska:
felicia 105-115mm [odkaz]
fabia I 135mm [odkaz]

Tolko k tvojmu beznemu "odhadu".
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2018 18:58
Re: Je to vývoj po spirále.
blud ;-) ... felda je tank .. ale favo co som nasiel malo 125 na papieri... takze felda sa voci nemu podla tohto tiez znizila ... akurat fabia mozno mala vacsiu na papieri .. aj ked celkovo by som povedal ze je nizsie posadena ako felda ... obzvlast vyfuk aj celkovo zadok .. a nasa ktoru sme mali na 14tkach mala doslova offroad podvozok :-) ... skusim najst stare foto a hodit to sem niekedy do galerky casom .. mal by som ju mat nafotenu na 14tkach Enzo H u nas v meste pri Hornade ... len ten comp ma uz teraz otec tak ked to tam este bude pridam a uvidis ze posobi az terenne ...
23. 5. 2018 19:18
Re: Je to vývoj po spirále.
Pozri sa. Mne je jedno co si o tom myslis, alebo o com si presvedceny - tam mas udaje.
Mali sme doma ako filcku, tak fobiu I. A tam, kde filcka narazila vyfuk, fobia bola nad obrubnikom. Na to nepotrebujem tvoje fotky, kedze som s obomi jazdil.
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2018 21:27
Re: Je to vývoj po spirále.
jasne rozumiem... no my sme mali kusok vacsie kola na felde ako je standard ... takze mala vyssi podvozok ...
23. 5. 2018 22:22
Re: Je to vývoj po spirále.
Nuz sklamem ta, ale nemala. Pretoze velkost diskov nevplyva na vysku podvozku, pretoze iny disk znamena aj iny profil pneu. Ak by to tak nebolo, tak by ti rychlomer ukazoval bludy. Je toho samozrejme viac, co by ti nesedelo, ale iba to jasne ukazuje ako sa radsej chces zamotavat v tom co hovoris, miesto toho aby si priznal, ze taras.
23. 5. 2018 13:52
štúdia hovorí jasne
aj mladí preferujú suv, to znamená, že všetky tie výhovorky typu pohodlné nasadanie a pod sú irelevantné. Mladé Z zaujíma len, či je to kúl a trendy. Suv sa kupujú, lebo sú kúl a trendy. Konec. Majú aj výhody, niekto si ich kupuje aj racionálne, ale hlavný dôvod masového svetového úspechu je kúlfaktor.
Rozbalit vlákno
5
23. 5. 2018 15:01
Re: štúdia hovorí jasne
mladí jako neradi sedí pohodlně? .....spíše je odklod mladé generace od sportovních vozů....k pohodlným....co je dovezou za aktivitama
23. 5. 2018 15:15
Re: štúdia hovorí jasne
v suv sa nesedí pohodlnejšie ako v heči. Mladí nemajú problém s pohybom, s ohýbaním, skákaním a chrbticou, tí neriešia pohodlie nastupovania, ale kúlfaktor, hlavne musí byť zábava, sranda, baby, žúr. Sám spomínaš, že pretým u mladých fičali športové autá a tie fičali, lebo boli kúl, bolo im jedno, ako sa do nich nastupuje. Teraz sú kúl suv, tak fičia na suv a je im jedno ako sa do nich nastupuje. Mladí ti na pohodlie kašlú.
23. 5. 2018 15:18
Re: štúdia hovorí jasne
Nesouhlas >:D ale jen bych se opakoval :-) holt více lidí více názorů :-!
23. 5. 2018 16:10
Re: štúdia hovorí jasne
nemám problém :-!
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2018 18:20
Re: štúdia hovorí jasne
u nas vo firme v autoparku mame medzi zamestnancami co vidim na parkovisku jedno jedine SUV z asi 25-30 aut ... ( aj to 2kolka ASX ) ;-) ( asi blba nahoda alebo? ) .. inak su tam vacsinou bezne male auta ( polo ibiza yaris i20 fabie ) .. nizsia stredna ( focus, golfy IV-VII, astra starsie leony ) .. potom nejake passaty nejaka starsia mazda 6.... a nejakych par skoro uz srotov starych ( feldy, escort, P205 a pod ) .. takze nepovedal by som ze vsetci jazdia SUV ale je fakt ze je ich dnes uz hodne... mozno aj kazde tretie stvrte auto v priemere na ceste je uz SUV to je fakt... ja sa priznam ze mna tiez lakalo SUV ... ale "nastastie" som na neho este nemal :-) pritom nejake auto uz som nutne potreboval .. ale aj ja si raz chcem kupit SUV :*) ... na zahradu k tete tam preto ani svojim moc nemozem jazdit ale beriem tam otcove stare polo ktore znesie uz vsetko >:D
23. 5. 2018 14:53
Byly doby
kdy se připlácelo třeba za klimatizaci, a není to zase tak dávno. A přestože klimatizace taky zvyšuje spotřebu a u malých aut to bylo znát dokonce i na použitelném výkonu, nikdo se tomu snad nedivil. Přitom u SUV nejde o nic jiného než o přípatek za lepší výhled, pohodlnější nástup, subjektivně větší bezpečí a v případě 4x4 za většinou neškodnou iluzi, že kdyby na to přišlo, tak znás může být dobrodruh. A rádobyodborníci se diví, že lidi, kteří mají víc peněz než kdykoliv v historii (dobrá, neplatí pro Řecko), ten příplatek zaškrtnou...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2018 16:12
Re: Byly doby
Tos řekl dobře. Příplatek za subjektivní pocity a iluze.
23. 5. 2018 16:17
Re: Byly doby
"lepší výhled, pohodlnější nástup, subjektivně větší bezpečí a v případě 4x4" - to sú veci, ktoré zaujímajú generáciu 30+, ale generácia Z ich má v paži. Z vlastností suv im príde vhod snáď len vyššia svetlá výška, aby sa mohli dotrepať kamkoľvek, ale hlavne ten neodolateľný kúlfaktor.
24. 5. 2018 06:39
Re: Byly doby
Generácia Z nerobí 30percentné predaje SUV v EU. Tý sa na tom podieľajú nanajvýš v jednotkách percent.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2018 17:35
Vědci dokázali, že lidé věří tomu, co vědci dokázali...
:-)

Jinak ale je to víceméně logické: napřed se HB snižovaly tak, že se staly nepoužitelné. Všechno je sportovní, nízké sezení... hlava na stropě...

I zjistili lidi, že sportují v autě málo a začali kupovat auta, kde se sedá normálně a prostoru nad hlavou je dost.

Podle zákona kyvadla je to teď zase přehnané... ale už dneska jsou za SUV prohlašovaná auta, co mají prostě jen normální světlost, normální pozici za volantem a normální výšku.
:-)

To přejde.

Móda extrémně malolitrážních tříválců, vysoce prospěšná pro výrobce a stejně vysoce nevýhodná pro majitele aut, mi vadí víc.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
23. 5. 2018 21:30
Re: Vědci dokázali, že lidé věří tomu, co vědci dokázali...
s poslednou vetou suhlas.. osobne mi SUV vobec nevadia ( dokonca sam by som chcel SUV a vyssi podvozok .. eclipse cross je u mna dokonaly ) .. a naopak 3 valce a kdejake malolitrazne kosacky to je podla mna krok mimo... a automobilky ( niektore ) uz na to prichadzaju ... ;-)
Avatar - JuckiCZ
23. 5. 2018 22:28
Taky jsem to odsuzoval...
Taky jsem SUV odsuzoval, ale postupem času mi nezbylo nic jiného, než se po takovém autě koukat...
Chci sedět co nejníž, bavit se za volantem, mít malou hlučnost, spotřebu a tudíž koeficient čelního odporu, chci mít těžiště co nejníž, aby mohly být dobře naladěné tlumiče, ale potom přijde druhá strana mince - potřebuju občas do lesa pro dřevo, k řece na ryby, ke známým na návštěvu (2km lesní cestou) a tam už potřebuji vyšší světlou výšku (dnešní běžná auta jsou příliš nízká), potřebuji občas odtáhnout vlek se stavební sutí, s balíky sena, s fůrou dřeva a tudíž potřebuji alespoň 700 kg nebrzděný přívěs (momo třídu SUV toto dnes již nenajdete), potřebuji občas odtáhnout 2 koně někam na závody (brzděný přívěs tak 1800 kg - mimo SUV téměř nereálné).
SUV dnes zaplnila mezeru na trhu - auta se slušnou světlou výškou, aby člověk v lese nic neurval, která něco za sebou utáhnou - splnit to dnes obyčejné auto, hned po něm rád sáhnu, ale trh to bohužel nenabízí.
Takže auto podle požadavků seženu buď jako SUV (crossover) kolem 500k, nebo můžu zkusit zvýšený kombík, ale tam je to minimálně od 700k.
Naštěstí se trochu blýská na lepší časy auty jako Focus Active, tam vidím svoji budoucnost, pokud ovšem něco utáhnou, jsou to auta jako HB kdysi - slušná světlá výška a plasty navíc, to přežiju.
Další výjimkou je třeba nový Scénic, ale tam nedávám design, neočekávám zábavu za volantem a děsím se 20" kol v lese...
A ty řeči o městě mě fakt neberou, tam bych si koupil Jazze, nejsem blázen!
Rozbalit vlákno
0