Ono totiž u německých "prémiových" značek, pokud nechcete jezdit v totální holotě, musíte vždycky vysypat spoustu peněz za výbavu. V základu se výbavy německé prémie od té Dacie zase o tolik neliší... >:-[] Pamatuji si, že dokud se v ČR nabízela Honda Legend, tak měla naopak vše v "základu" a člověk si v podstatě vybral jen barvu.
Bohuzel to "vse" co mela v zakladu Honda Legend nebylo zdaleka vse co tehdy nabizela nemecka konkurence, takze narocnejsi zakaznik si radeji priplatil na Eckoveho Mercedesa nebo A6tku, coz bylo videt i na prodejich.
Za 1., ten priklad Legendu je dosti zajimavej, protoze i kdyz je nepochybne hodne kvalitni auto, snad uz premiovy vyrobek, z duvodu znacky se neradi ani mezi premii, kazdopadne jen to, ze to auto srovnavas s E-classe uz vypovida o kvalite Legendu.
Za 2., to tve tvrzeni neni vubec pravdive, Legend jiz v zakladu (kterej ale oproti zakladni E-classe, nebo A6 zacinal minimalne o 30% vyssi cene) mel skoro vsechno, co v te dobe premiova konkurence nabizela.
:yes: tak nejak, mal napríklad vo výbave systém, ktorý vydával antifrkvenciu ktorá eliminovala hluk od kolies a aerodynamický hluk čo veľa prémiových značiek neponúka ani dnes... A netreba zabúdať nato, že Legend sa predáva(l) len s jedným benzínovým V6, takže predajné čísla nie sú vôbec relevantné... ;-\
Je komické a zároveň smutné, že pri takýchto cenovkách si človek musí priplatiť napr. za parkovacie senzory a to nie zrovna málo. 8-s
Zial sa priplaca skoro vsade. Alebo si clovek kupi lexus, ci infiniti... na druhu stranu vysoka uroven individualizacie je urcite dobra vec, ale ked uz sa jedna o premiove auto na urovni 5er, tak by malo byt aj slusne vybavene uz v zaklade.
představ si že jdeš do hračkárny a kupuješ si model ferrari stojí 1500kč a můžeš si dokoupit za 50kč karbonový zpětný zrcátka , za 70 kč chromovanou hlavici řadící páky , za 200 kč stavitelnej podvozek , za 10 kč vyšití malinkatýho nápisu ferrari na ruční brzdu , za 150kč keramický brzdy , za 120kč hlasitější výfuk , ...... a teďka si to převeď do realu ... asi takhle se kupuje třeba ferrari >:D peníze jsou asi na tom posledním místě >:-[]
Pořád jsou to skromné částky. 300 tisíc utratíš i na A6 než mrkneš okem. Ale těžko říct, jak to vlastně počítali. A také záleží, jakou mají v UK u daných modelů nabídku.
Otázka znie: posudzovať absolútne alebo relatívne čísla?
Pri takýchto porovnávaniach je zásadná otázka - porovnávať absolútne čísla (v eurách, librách) alebo relatívne čísla (percentá)?
Škoda, že tento článok neuvádza, koľko percent z ceny auta dávajú zákazníci jednotlivých značiek za príplatkové výbavy. Je logické, že zákazníci Porsche dajú za extras najviac, pretože Porsche patria medzi najdrahšie automobily. Asi by bolo absurdné, keby si 10.000 eúr v priemere priplácali zákazníci Dacie, keď priemerná Dacia nestojí ani 10.000 €. Ale pri autách nad 100.000 € príplatok 10.000 € zase až taká veľká suma nie je.
Možno by relatívnych parametroch vyšlo úplne iné poradie.
Re: Otázka znie: posudzovať absolútne alebo relatívne čísla?
Áno, u Porsche štatistiku "nekazia" nižšie modely ako v prípade D3.
Tabuľka nepriamo prezrádza to, že veľa ľudí kupuje autá v základnej výbave. Zarátanie týchto aut do štatistiky podstatne znižuje priemernú cenu výbavy. Ak by sa štatistika viedla tak, že by sa vylúčili autá bez príplatkov a brali sa iba autá s príplatkovou výbavou, boli by čísla podstatne vyššie.
Zaujímavá by bola takáto štatistika pre Nemecko.
Re: Otázka znie: posudzovať absolútne alebo relatívne čísla?
Nevím, jestli lze říct, že nižší modely výsledek kazí. Ano, jsou levnější, takže lze předpokládat těsnější rozpočet, ale zase bývají hůře vybavené, takže potřeba připlácet je větší. Spíš ukazuje, že ani u vysoko postavených modelů moc nepřiplácí.
Re: Otázka znie: posudzovať absolútne alebo relatívne čísla?
V podstatě nemá smysl ani jedno, protože důležité je, co dostáváš a za kolik. A to ti taková statistika neřekne. Obecně z toho spíš plyne, že spousta Britů kupuje auta téměř bez příplatků (vezmou jen pár věcí, které chtějí).
Zajímaly by mne pravidla a důvody výběru vozů. Nějak se mi nezdá, že nejdražší příplatky by ve VB připadaly na Cayenne. Když si odmyslím takové Bugatti a pár luxusních zakázkových strojů, myslím že takové topmodely od Ferrari si musí nechat zaptatit více.
V tomto ohledu mne ale fascinuje, že podle všeho ve VB nejvíce u Porsche zaplatí za příplatky u poměrně "obyčejného" SUV a ne třeba 911 turbo. Stejně tak nechápu, proč je tomu tak u SLK a ne třeba S.
U Porsche jsem spíš čekal Panameru. 911 podle mne rozdělovat na jednotlivé verze nebudou a Carrer s minimem příplatků se prodá hodně. Ale jsou to až překvapivě nízké částky. Obecný závěr mě nepřekvapuje, ale čekal bych přeci jen o něco více. Částečně to může být odlišnými výbavami pro britský trh (co jsem si tak všiml, mívají bohatší základ než třeba v Německu). Pokud jde o SLK, z nedostatku peněz si ho nekoupíš a v základu mu toho chybí rozhodně více než S. Tak možná proto.