Do konce roku musí tisíce mechaniků stanic měření emisí ze zákona na povinné prozkoušení. Jenže ti nejeví zájem a následky ve finále ponesou motoristé. Přidávají se i kritici kurzů.
Khárle prostudoval jsem tvé odkazy!
Zjistil jsem:
1) auto za 2.5 mega je super
2) že se babiš projel autem za 2.5 mega
3) že by ČR strašně rádo také vyráběla auta za 2.5 mega
4) že jde v ČR koupit kWh za dvě šedesát
Tak a teď již mohu diskutovat Khárle. Takže Khárle, má původní narážka směřovala k tomu, že i ta elektřina pro tebou doporučované auto se musela nějak vyrobit a že při tom zcela nepochybně došlo k vytvoření nějakých emisí.
ok ty muj chlapče :-)
Jasně že při stavbě Temelína vznikly emise a co jich bylo !! Alespoň se nefoukaly rovnou lidem do ksichtu na ulici jako to dělají dnes a denně spalovací popelnice. A jak ti šaman už vysvětlovat, při jakýkoli manipulaci zpracování od ropy v zemi až po benzín na pumpě jak by smet, to bylo emisí a bez elektriky ani ránu. A při spálení benzínu ještě další emise a rovnou do ksichtu [odkaz] ;-) A neříkej mi že ještě něčemu nerozumíš :-) [odkaz]
ac je Kharl dement, tak elektrina se da "tezit" naprosto vsude kolem tebe ;-) vsechno okolo ma urcity druh energie, ktery se da premenit na elektrinu, od vetru a tekouci vody, az po tebe samotneho, a je jen na lidech jak tu energii dokazou ziskat a nasledne vyuzit
a jen ti pripomenu jednu podstatnou vec, bez elektriny by nebyl ani benzin, ani nafta a bez elektriny bys nemel ani kde ty paliva natankovat ;-) v kazdem litru benzinu a nafty kterou nacerpas do auta, je nekde po ceste od chvile kdy se vytezi ropa, az k samotnemu natankovani, spotrebovano na kazdy ten jeden jediny litr cca 4kW elektriny ;-) (a nepocitej s nesmyslnou cenou 4-5kacek za KW, to jsou ceny maloobchodni, ve velkem se cena elektriny v EU obchoduje na prumeru 0.03-0.035 eura)
Koukám, že máš opravdu přehled, ale 4kW na jeden litr phm není spotřeba, to je výkon. A při placení za elektřinu rovněž neplatíš za výkon (4-5kaček za KW). Takové ty filozofy, co vidí elektřinu všude kolem sebe, ale nevidí rozdíl mezi voltem, wattem, ampérem a watthodinou, ty mám opravdu nejradši.
ne to je spotreba ktera byla uvadena v nejake studii kde se do ni pocitala elektrina kterou spotrebuje rafinerie ke svemu provozu, nasledne eketrina ktera slouzi k tomu, aby se z nadrzi dostalo to palivo k tobe do nadrze, pac vsechny ty rafinerie a pumpy jedou na elektrinu ;-) v te spotrebe neni ani zapocteno to, kolik se na to spotrebuje jeste dalsich fosilnich paliv
energeticka efektivita je uplne jina stranka a tu jsem nezminoval
Já asi zakvetu, jeden by myslel, že ti to trkne. Tak jinak, koukni někdy do nějakého výpisu za elektřinu, ať alespoň vidíš, v jakých jednotkách se spotřeba elektřiny udává. Nemá to nic společné s efektivitou. A abych tě moc nenapínal, nejedná se o kW, ale o (k)Wh. Koukám, že ta studie musela být velice kvalitní materiál. Nebo nejspíš ty sám budeš velice kvalitní materiál.
jo aha, takze misto kW ted budem resit kWh a to jestli to nekdo uvadi tak nebo onak, porad je to stejne cislo ;-) ale je me jasny ze se musis chytat takovich drobnosti, kdys jine argumenty nemas
a myslim ze o cenach elektriny, jejich jednotkach budu vedet celkem dost, jako majitel mensi fotovoltaicke elektrarnicky ktera spoleha na finance "zeleneho bonusu" vidim faktury s tim spojene kazdy mesic :)
je uplne jedno zda uvedes ze spotreba je 1kW nebo 1kWh, normalni clovek chape jiz v zakladu ze ta hodnota se uvadi na hodinu ;-)
ta studie se tykala UK a ukazovala jak moc se podili tamni rafinerie na celkove rocni spotrebe elektriny celich UK, a neuvadeli cifty v KWh, ale v GWh ;) a nasledne se z dat kolik dane rafinerie vyprodukovali paliv pocitalo kolik cca elektriny spada na 1 galon toho paliva (ano predtim jsem se sekl, ne litry, ale galony, bylo to z udaju v UK, takze galony) tak jako tak, puvodni myuslenka zustava stejna, bez elektriny bys do sveho auta nemel co natankovat, ani benzin, ani naftu, ani dalsi derivaty co v rafineriich vznikaji ;)
Víš, Šamane, jedno je to nejspíš tobě, ale on je mezi W a Wh přece jen rozdíl. Ovšem chápu, že někdo, kdo vidí elektrony v plápolajícím listí stromů a diskutérech, ten takové drobnosti neřeší ;-)
Ale souhlasím s prvním odstavcem, že se chytám jenom drobností, do závažné debaty o zdrojích elektřiny se pouštět nechci :-)
ja vidim elektrinu treba ve vetru, ve slusnci, v tekouci vode, v hlubinach povrchu zeme, a svete div se, vidi ji tam take lide kteri pro to vymysleli zarizeni ktera odtama tu elektrinu dokazou ziskat, a narozdil od tech co spolehaji jen na tezbu neceho jako uhli nebo ropa, se v poslednich desetiletich posunuji v efektivite mnohem dale a extremne mnohem rychleji ;-)
ne opravdu nejsem clovek ktery by ziskaval elektrinu z listi stromu ;-) ja k tomu potrebuju mit ekonomicky impulz ktery me ukaze ze to ma prave z toho ekonomickeho hlediska smysl a zaplati se to v radu treba nekolika let ;-) a jelikoz je elektrina nejdulezitejsi soucast soucasneho moderniho cloveka, a dala by se s nadsazkou jiz zaradit i mezi faktory bez kterych moderni clovek nedokaze vpodstate prezit (vzduch a vlastne ekosystem k preziti, potrava a piti, nebo spanek, tedy nezbytne faktory pro preziti) tak proc s elektrinou plitvat a nesnazit se najit jeji alternativny vyuziti, treba i naprimo?
ano rafinerie tu bude i tak, ikdys nebude treba vyrabet benzin a naftu, pac bude treba i treba pro vyrobu gumy, leku a dalsich veci co se z ropy vyrabej, ale benzin a nafta opravdu neni neco nezbytneho, a da se v horizontu desitek az stovek let plne nahradit jen cistou elektronou ;-)
K cemu je nam kontrola emisi, ktera nedokaze udhalit vykuchany DPF, zaslepeny EGR a emulovany SCR?
Podivejte na silnice, co tam jezdi. Vyjety dehet, kouri jak uhelna elektrarna a nalepky ma vsechny. Jak je asi dostal?
ale v článku je jasně přiznaný že je to práce pro opici. Pane tady zastavte, vystupte. Najít výfuk nasadit hadici, na přístoji máčknut čudl. A podle displaye párkrát šlápnout na plyn. Hotovo. Možnost cokoliv uvliňovat rovná se nula. Je to jen zbytečnej opruz a tahání peněz z kapsy za nic. Zaplať 3600 a jede se dál. :no: