Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kdo zrychluje lépe: Renault Clio RS, nebo Peugeot 208 GTi? (video)

Dva malé francouzské hothatche s motorem 1.6 Turbo o výkonu 147 kilowattů, Peugeot navíc lehčí a s větším točivým momentem. Kdo zvládne sprint na čtvrt míle s pevným startem rychleji?
Zpět na článek
20. 6. 2013 12:56
20. 6. 2013 13:02
20. 6. 2013 13:43
20. 6. 2013 13:56
21. 6. 2013 09:32
20. 6. 2013 16:10
20. 6. 2013 23:16
21. 6. 2013 08:58
21. 6. 2013 09:33
21. 6. 2013 16:28
21. 6. 2013 09:35
20. 6. 2013 14:19
20. 6. 2013 15:02
20. 6. 2013 15:52
20. 6. 2013 16:18
2. 7. 2013 07:45
27. 6. 2013 08:25
20. 6. 2013 12:56
jasne jako facak
je to Proste Diepe vs. zbytek světa, v Diepe proste kuci umej, umej :-! >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
20. 6. 2013 13:54
Re: jasne jako facak
Diametrálny je aj rozdiel vo zvuku motora vovnútri, Clio je o ligu ďalej, 208 znie rovnako, ako základná motorizácia.
Avatar - Charger
20. 6. 2013 14:25
Re: jasne jako facak
A tos v tom jel, nebo soudíš jen z videa?
Avatar - iudex
20. 6. 2013 16:04
Re: jasne jako facak
Jasné, teraz som z neho vysadol. >:-[] Samozrejme len z videa, ale ten rozdiel vo zvukovej kulise je jasne počuteľný i z toho.
Avatar - Charger
21. 6. 2013 09:30
Re: jasne jako facak
Rozdíl možná slyšíš, ale GTi zní dobře, rozhodně mnohem líp než základní motorizace.
Avatar - PeterLuk
20. 6. 2013 15:13
Re: jasne jako facak
Clio má totiž ten systém - akoze sa volá - čo ti púšťa do reproduktorov zvuk iného auta/motorky >:-[]
Avatar - iudex
20. 6. 2013 16:13
Re: jasne jako facak
Ak tam bude púšťať zvuk V10 z Gallarda, nemám s tým problém. :-)
20. 6. 2013 18:42
Re: jasne jako facak
Hlavně má zvukovod od sání, takže i při vypnutých elektronických blbinkách zní skvěle.
Avatar - white label
20. 6. 2013 14:09
Re: jasne jako facak
V této! disciplíně se 208 GTi vyrovná "pouze" předchozímu CRS.
Avatar - Ham.
20. 6. 2013 13:02
Dvojspojka
proti té žádný fofrklacek nemá šanci. :-)
Rozbalit vlákno
25
20. 6. 2013 13:43
Re: Dvojspojka
Možná v řeči suchých čísel. Za účelem radosti z jízdy by volil dvojspojku jen neználek :-)
Avatar - Ham.
20. 6. 2013 13:56
Re: Dvojspojka
Já mám radost když jsem rychlejší :-)
Nemluvě o tom, že fofrklacek v Cliu nebyl zrovna vzor přesné převodovky.
Avatar - CHerokee
20. 6. 2013 14:01
Re: Dvojspojka
Souhlasím s Hamem. A kdo se chce s dvojspojkou bavit, může mít pádla a cítit se pak jako v F1 :-)
Avatar - white label
20. 6. 2013 14:38
Re: Dvojspojka
Souhlas...., i když ani ta dvojspojka v CRS údajně není celkově zrovna dvojspojkový etalon, Diepe neDiepe.
Jinak bez ohledu na převodovky si nemyslím, že by celkově byl P208 GTi horší auto, než současné CRS.
20. 6. 2013 15:10
Re: Dvojspojka
To si samozřejmě myslet nemusíš, o tom, že CRS 4 je lepší, než 208 GTi si důkazů najdeš dost. Jeden z nich viz. toto video. Takže míň skřípat zubama a více naslouchat odborné veřejnosti ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 6. 2013 17:07
Re: Dvojspojka
Jenže mezi tou spoustou objektivní kritiky může ležet i spousta subjektivních (a důležitějších) dojmů.

a nějakých pár desetin na dragrace je úplně jedno, ve finále stejně rozhodují ruce a nohy řidiče...
Avatar - white label
20. 6. 2013 17:42
Re: Dvojspojka
...jistě, a pak taky o "zábavě"/sportovnosti nerozhodují zdaleka jen stopky..., zvlášť u malého hh. Je snad dnes takový P205GTi nezábavný, jen proto, že je (ma dnešní dobu) relativně pomalý...? :-)
Avatar - white label
20. 6. 2013 17:34
Re: Dvojspojka
"...skřípat zubama"? Máš hlaucinace z horka?
Copak, sáhl jsem ti neopatrně na tvůj "plakát"? A to jsem ani nenapsal, že je CRS horší, chudáčku ukřivděný...
To bude zřejmě tvůj problém, ty jen nasloucháš a ještě si dětinsky přesvědčený, že právě ty víš, komu naslouchat a komu ne. :*) ;-)
Avatar - Charger
21. 6. 2013 09:32
Re: Dvojspojka
Jakých důkazů prosímtě? pravda je taková, že 208 GTI je lepší než kdy předtím a Clio RS horší než kdy předtím...
Avatar - iudex
20. 6. 2013 16:10
Re: Dvojspojka
Máš dve autá porovnateľnej veľkosti a hmotnosti s identickým výkonom, ale jedno spraví quartermile ďaleko rýchlejšie. V čom inom ako predovšetkým v prevodovke by mala byť príčina? Evidentne tá dvojspojka v Cliu až taký šunt nebude.
20. 6. 2013 17:34
Re: Dvojspojka
Že by délka jednotlivých převodů? Klidně může mít Clio jedničku kratší...
Avatar - white label
20. 6. 2013 20:02
Re: Dvojspojka
Já psal něco o "šuntu"??? To, že dvojspojka umí řadit rychleji (a hlavně pod plynem), než manuál, je logické, ale to ještě nic neříká o tom, jak je vydařená celkově. A při sprintu nejde jen o systém řazení, ale i jednotlivé převody a trakci.
Avatar - Ham.
20. 6. 2013 23:16
Re: Dvojspojka
Jj, uvidíme jak bude zvládat popojíždění dopředu dozadu, jak rychle bude reagovat na kickdown a na zpětný přechod do klidného plutí, jízdu po městě, parkování, běžnou jízdu krajinou s platem vajíček na okně, prostě komfort, tam se láme chleba mezi dvojspojkami. Řadit rychle nahoru při požadavku na maximální zrychlení umí každá, to je přirozenost dvojspojky.
21. 6. 2013 08:58
Re: Dvojspojka
Teď jsi přesně popsal novou dvojspojku EDC. Dle vyjádření Renaultu i dle prvních testů to jsou vlastnosti na které se soustředily a to i na úkor té rychlosti.
Avatar - Charger
21. 6. 2013 09:33
Re: Dvojspojka
Jo, to vyjádření Renaultu je fakt nosné...

EDC pracuje dobře když jedeš na Race a řadíš si sám. V automatickém režimu silně pokulhává.
21. 6. 2013 16:28
Re: Dvojspojka
Vždyť to říkám. EDC je uživatelsky přívětivější a komfortnější. Jen je to na úkor rychlosti. Pro normální ježdění je proto v testech označována jako lepší než DSG. Ta kritika EDC v Cliu RS je většinou proto, že každý od Clia čekal, že bude opět ostrý HH pro puristy. Renault však chtěl Clio jiné a nijak se tím netají. Stejně tak EDC je přesně taková jakou ji Renault chtěl mít. Clio RS IV je prostě HH pro každodenní použití. Jízda je srovnatelná s P208 GTi nebo Fiestou ST. Jako bonus si k tomu přidej o třídu lepší komfort na horších silnicích. V tom je Clio mnohem lepší než předchozí generace nebo nynější konkurence. Mnoho redaktorů to chápe a i nadále je pro ně Clio RS nejlepší dnešní HH.
Nemusíš nutně hledat v bulvárním Autoexpressu. Je lepší si najít test od někoho, kdo má trochu jméno. Třeba test od Chrise Harrise ti o autu asi řekne víc. nebo zkus Rasťo Chválu. To jsou lidi, kteří umí i trochu řídit.
[odkaz]
Avatar - Ham.
21. 6. 2013 09:35
Re: Dvojspojka
Podle vyjádření výrobce jsem ještě o špatné převodovce neslyšel. O svých kvalitách bude muset teprve přesvědčit.
Když vynechám Němce, kde by mohla být namítána jistá zaujatost tak první testy Britů označují EDC za slabinu
[odkaz]
Avatar - white label
20. 6. 2013 14:12
Re: Dvojspojka
>:D
Potom ty budeš Všeználek alias brouk Pytlík. >:-[]
Ani u jednoho z těchto aut si nelze převodovku vybírat, takže kdo si podle tebe vybere CRS, je automaticky (jen k vůli převodovce bez třetího pedálu) "neználek"... 8-s ;-)
20. 6. 2013 15:02
Re: Dvojspojka
Prd :-)

Mam dvojspojku a bol som na sprintoch. Ma to aj funkciu "launch control" ze drzis brzdu a plny plyn (otacky sa drzia na 2000 tusim) a potom iba pustis brzdu. Pri kazdom starte sa to nehorazne zakuckalo, aj slabsie auta s manualom ma z miesta prvych 20metrov odbehli, predbehol som ich az neskor silou motora. Keby som pretekal s rovnako silnym autom, tak na starte mi ujde a to uz nedobehnu ani tie preradenia...

Inak ide o dvojspoku TCT v Alfe, neviem ako funguju v tomto rezime ine skrine. PDK urcite lepsie >:D
Avatar - Ham.
20. 6. 2013 15:52
Re: Dvojspojka
Na to je jediná odpověď, launch control ti nefunguje správně, ty 2000ot se mi zdají málo, chtělo by to tak kolem 3000ot (nejvyšší kroutící moment má třeba 125kW 1.4 až od 2500).
Mokrá DSG tě odpálí z místa daleko lépe než jakýkoliv manuál [odkaz]
třeba u V6 se DSG rozjíždí z místa s cca 3500 ot.
[odkaz]
20. 6. 2013 16:18
Re: Dvojspojka
tak to ti to nastavili asi blbe, u Clia RS4 je to v rezimu race nastavene na 2500ot. a zadne zakuckani se nekona , auto krasne vypalilo :-)
2. 7. 2013 07:45
Re: Dvojspojka
Boli ste s tym realne na sprinte s porovnatelne silnym autom alebo su to iba vase subjektivne pocity?
20. 6. 2013 13:50
Není nad osobní zkušenost
Podle jiných testů a jízdních zkušeností zase ale Clio ztratilo svoji ostrost a dravost . V testu Autotipu museli dokonce soudruzi z NDR sáhnout k argumentu kaplička přístrojů u 208ky aby mohlo o prsa zvítězit Polo GTI , a Clio v tomto srovnání propadlo
Rozbalit vlákno
3
20. 6. 2013 14:06
Re: Není nad osobní zkušenost
V Autotipu nezvitezi nic jineho nez VW..povetsinou....a kdyz zmini nejaky minus...tak jen tak okrajem..pritom vetsinou jde o zalezitosti, ktere mohou vadit az az...kdez to u ostatnich zvelici kde jakou prkotinku ;) asi tak :-)
20. 6. 2013 15:13
Re: Není nad osobní zkušenost
Musíš sledovat opravdové testy, né placenou reklamu, stejný argument může být nějaké francouzské nacionální médium, kde to POLO pošlou do kopru tak nějak automaticky... takovéto testy jsou k ničemu.
20. 6. 2013 18:21
Re: Není nad osobní zkušenost
autotip neber vážně, to je bulvár placen koncernem.
Avatar - 3_diamanty
20. 6. 2013 13:50
clio ma lepsie zrychlenie
aj v oficialnej tabulke zrychlenia ako peugeot takze video je vcelku neprekvapujuce... otazne je s ktorym autom je lepsia zabava a ako su na tom v pruznom zrychleni... ja by som bral pezota s manualom urcite
Rozbalit vlákno
5
20. 6. 2013 14:41
Re: clio ma lepsie zrychlenie
Pokud máte na Slovensku jen kvalitní silnice, tak si vem klidně P208. Pokud tam však potkáš sem tam nějakou tu díru, tak o třídu lepší podvozek Clia RS by byl lepší volbou. Clio RS funguje na okruzích i na těch rozbitých cestách. To je asi největší pokrok oproti předchozí generaci Clia RS a oproti současné konkurenci. Navíc ostřejší verze teprve přijde.
Avatar - 3_diamanty
20. 6. 2013 14:59
Re: clio ma lepsie zrychlenie
cesty velmi kvalitne nemame.... chcelo by to skor dustera :yes:
Avatar - iudex
20. 6. 2013 16:12
Re: clio ma lepsie zrychlenie
Ak by som mal kupovať auto len podľa kvality našich ciest, musel by som ísť jedine do tohto: [odkaz] >:D
20. 6. 2013 16:23
Re: clio ma lepsie zrychlenie
jj to se me na projížďce libilo, 3 nastaveni podvozku/auta a na to normalni nastaveni je to proste uplne normalni "komfortni" male auto :-)
Avatar - Charger
21. 6. 2013 09:35
Re: clio ma lepsie zrychlenie
Eh... Clio RS nemá nastavitelný podvozek. Můžeš si akorát vybírat mezi klasickou verzí a Cupem.
20. 6. 2013 18:20
může za to převodovka
je jasné, že ten automat přeřadí o něco rychleji než handklacek. mě bude spíše zajímat čas na okreskách a na okruhu..
Rozbalit vlákno
0
20. 6. 2013 19:07
Ovšem pořád si stojím za tím...
...že je lepší volba Škoda Fabia RS :-!
Rozbalit vlákno
1
20. 6. 2013 19:20
Re: Ovšem pořád si stojím za tím...
jasně jseš jednička :yes: i s tou fabii.
21. 6. 2013 02:06
A teď by to ještě chtělo srovnání
s obstarožním Clio V6 :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
21. 6. 2013 09:04
Re: A teď by to ještě chtělo srovnání
To jezdí jen rovně >:D
Avatar - Charger
21. 6. 2013 09:36
Re: A teď by to ještě chtělo srovnání
tak určitě....
21. 6. 2013 23:06
Re: A teď by to ještě chtělo srovnání
To je pravda, ale zato zatraceně rychle. A když je zatáčka, dá se jet na rozdíl od těchto moderních předohrabů dveřma napřed :-)
28. 6. 2013 08:55
Re: A teď by to ještě chtělo srovnání
zial, mylis sa. clio V6 nevie ist dverami napred. aspon nie v kontrolovanom smyku. to auto sa ta snazi v kazdej zakrute zabit. :-)
Avatar - viteKH
27. 6. 2013 08:25
HH
Tak tohle je asi to poslední co někoho zajímá u hot hatche. Na nejlepší hodnoty 0-100 jsou tu jiný kategorie aut...
Rozbalit vlákno
0