Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry. V naší galerii si můžete prohlédnout pětici těchto strojů, která patří k největším z nich.
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč u těchhle potvor je vždycky kabina na straně (většnou levé)? Kvůli pravostranným silnicím to asi nebude. Kabina uprostřed by mi z pozice celkového přehledu o dění kolem auta přišla logičtější.
Řekl bych že to bude kvůli přehledu. Tak aby se řidič mohl orientovat vždycky třeba na levý bok rypadla, nebo tak něco... Nebo je to proto, aby to neměl tak daleko od schodů ;-)
Asi nevies, aku to ma sirku. 65 t dumpre maju okolo 4,5 metra. Takze stred je mu na... a kvoli nakladke je dobre, ked vidi na nakladac, keby nahodou nepochopil klakson alebo svetelne znamenie. Dozadu neuvidi tak ci tak, jediny vyhlad je dopredu a do stran, na ostatne je kamera...No a v strede je motor a prevodovka, ta kabina je vacsinou dvojsedadlova.