Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Keanu Reeves a jeho Arch Motorcycle představují trojici luxusních motocyklů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Kalifornská značka Arch Motorcycle si pro modelový rok 2018 připravila rovnou trojici strojů v podobě modelů KRGT-1, 1S a Method 143.

Arch Motorcycle založili v říjnu roku 2012 herec Keanu Reeves a Gared Hollinger, původně majitel County Choprods, ale její kořeny lze vysledovat až do roku 2007, kdy se tito dva pánové seznámili.

Právě tehdy si totiž Keanu Reeves u County Choprods nechal na zakázku postavit jeden motocykl a od něj se pak rozvinula další spolupráce, která vyústila ve zrození Arch Motorcycle.

První model této mladé značky nese označení KRGT-1. Ve své původní podobě byl zákazníkům nabízen od roku 2015 a pro příští modelový rok se dočkal přepracování techniky i lehkých retuší v designu.

Srdcem modelu KRGT-1 v jeho nové podobě je vzduchem chlazený vidlicový dvouválec o objemu 2032 cm3, splňující emisní normu Euro 4, což mu spolu s brzdovým systémem doplněným o ABS, umožňuje legální vstup na evropský trh.

Vedle motoru si KRGT-1 zaslouží pozornost i díky svému ocelovému rámu, který doplňuje v zadní částí pomocný rám frézovaný z hliníkové slitiny a stejným způsobem vyrobenou zadní vidlicí. Podvozek tohoto motocyklu se pyšní přední vidlicí Öhlins FGRT a karbonovými koly BST.

Evolucí modelu KRGT-1 je model 1S, který s ním sdílí hlavní části rámu i samotnou pohonnou jednotku, ale je prvním strojem značky Arch Motorcycle s letmo uchyceným zadním kolem. Specifickým rysem tohoto modelu je palivová nádrž kombinující CNC obráběné komponenty s karbonem.

Vrcholem v nabídce Arch Motorcycle pro modelový rok 2018 je ovšem zcela nový model Method 143, který má vzniknout v sérii, čítající pouhých 23 strojů. Působivý a futuristicky působící café racer má karbonový rám, který doplňují prvky frézované z hliníkové slitiny. Uhlíková vlákna a hliník jsou použita i na kapoty, palivovou nádrž a podsedlový rám.

Pohonnou jednotkou tohoto modelu je vzduchem chlazený vidlicový dvouválec o objemu 2343 cm3, který splňuje emisní normu Euro 4 a je ozdoben výfukovým systémem z titanu a karbonu, inspirovaným výfuky závodních speciálů pro MotoGP. I v případě modelu Method 143 jsou použity komponenty podvozku z produkce značky Öhlins a karbonová kola BST.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)