americká klasika a tohle je klasika ze všech nejklasičtejší, opravdoý král silnicic a král tzv. Conventional Cab. Nádhera s moderní technikou :yes::yes:
Souhlasím... ale... je to sestaveno na fakt jiné silnice, než jsou ty evropské. Jako linkový kamion polykající tisíce a tisíce kilometrů napříč Amerikou nebo Austrálií ideální, fakt obývák. Ale kluci, co tady v Čechách jezdí s vozy podobné konstrukce, si velmi často stěžují, že z kabiny není na našich silničkách moc vidět. Co se ale týká tahače samotného, tak opravdu klasika - přímo umělecké dílo.
Já vídám jeden červený Freightliner velmi často kolem nákladového nádraží Žižkov + občas sem vídal i černý Kenworth a dva Internatonaly s Cabover budkou (trambusová). Ale je fakt, že v čr to provozují jen nadšenci a většinou to je bud speciální přeprava rozměrných nákladů nebo cisterny a kontejnery.
O tom červeným vím, toho nelze přehlédnout (a ani to, že je pořád naleštěnej, čili ho vlastní fakt veliký nadšenec a mí kluci si o něm vždy štěbetají jako vrabci na střeše - prostě king). Jak píšeš, buď spec. přepravy nebo cisterny, pravidelné linky... na takové to popojíždění stačí Scania :-)
No právě... neobyvatelné, když koukneš do současnosti. Ale ta šedesátka dobrá. Jestli si dobře vzpomínám, táhla silou něco kolem 320 - 350 kW a krouťák byl 2100 nm při skvělých 1200 ot/min...motor v pohodě, ale kabina nee...
hehe... ty pryčny... to bylo něco. Ještě teď mě bolí záda při vzpomínce na začátky... a šuk...t se na nich taky moc nedalo :)... jojo, 110-tkou jsem před dvaceti lety začínal... furt jsem se pod tím plazil a spíš než jako "podnikatel" jsem vypadal jako kominík... kde ty mladé časy jsou :-) Současní řidiči ani netuší, jaký mají luxus.. a to je jedině dobře!
Preto ťahajú len cisterny a kontajnery lebo to sú kratšie návesy a nepresahujú maximálne povolenú celkovú dĺžku súpravy 17 metrov.
A na záver malá provokácia... Volvo je lepšie ako Scania >:-[]