Kögel: Plachtové návěsy - Maximalista

Kögel: Plachtové návěsy - Maximalista

 
 

Plachtové návěsy Kögel Cargo-MAXX nabízejí díky modulárnímu systému všestranné využití.

Páteř současné nabídky Kögel tvoří návěsy řady MAXX. Díky modulárnímu konstrukčnímu systému vyrostl Kögel MAXX v rodinu návěsů, která dovoluje docílit co nejvýraznější individuality každého vozu. Z návěsů této řady jsou nejprodávanějšími valníkové typy Cargo-MAXX, mezi plachtovými se těší oblíbě i univerzální návěsy Mega-MAXX či extradlouhý model Big-MAXX.

Valníkové návěsy Cargo-MAXX charakterizuje vysoká úroveň dílenského zpracování a jejich mimořádná flexibilita. Návěsy se dodávají jako standardní nebo v provedení Cargo-MAXX LIGHT. U posledního jmenovaného se k výrobě rámu používají odlehčené profily.

Podlaha z lepených desek je testována na zatížení 7200 kg na nápravu, u Cargo-MAXX LIGHT pak na 5460 kg. Střešní konstrukce se dodává v podobě pevné Hamburské/posuvné Edscha-Lite nebo posuvné Kögel EASY Move s výklopným nosníkem portálu.

Valníkové návěsy Cargo-MAXX jsou ve standardu, podobně jako všechny návěsy rodiny MAXX, dodávány se zesílenou karoserií plnící normu EN 12642 XL. Zesílené karoserie návěsů KÖGEL mají pro dopravce dlouhodobé výhody. Šetří čas a peníze, protože zboží již nemusí být složitě zajišťováno. Nakládka či vykládka tak probíhá podstatně rychleji.

Vzduchové polštáře chrání

Unikátní systém vzduchových polštářů Safebax firma Kögel sama vyvinula a má jej patentově chráněn. Stará se o bezpečnost nákladu pomocí vzduchových polštářů umístěných na plachtě. Systém vytváří rychlé a spolehlivé postranní tvarové uzavření nákladů s nebezpečím překlopení a nemožností naložení na palety tandardních rozměrů.

Safebax lze jako volitelné vybavení obdržet pro všechny návěsy s posuvnou plachtou výrobkové řady Kögel MAXX. Díky promyšlené konstrukci systému je možné plachtu normálně otevírat a uzavírat. Zajištění nákladu se dosáhne během několika minut, zasouvací latě nejsou vůbec nutné. Systém doplňují existující konstrukční prvky podporující bezpečnost nákladu v oblasti podlahy (odnímatelná zarážka palet, oboustranné latě). Safebax představuje zařízení, pomocí něhož do plachty integrované vzduchové polštáře rychle a spolehlivě překlenují vzdálenost až do cca 160 mm mezi nákladem a posuvnou plachtou a vytváří tak nutné tvarové uzavření pro optimální bezpečnost nákladu.

Karoserie a plachta jsou přitom, jak je tomu u firmy Kögel obvyklé, sériově certifikovány podle normy pro bezpečnost nákladu EN 12642 XL. Díky dosažení tvarového uzavření odpadá dodatečné opásání nákladu nebo použití zasouvacích latí v jeho oblasti, kde hrozí překlopení. Důsledek: kratší doba potřebná k zajištění optimální bezpečnosti nákladu.

Systém sestává z 38 velmi pevných polyetylenových vzduchových polštářů (pytlů), každý o průměru 160 mm a výšce 2,20 m, speciálního vysoce výkonného kompresoru a potřebných připojovacích hadic. Vzduchové polštáře se na plachtu upevní pomocí úchytek a suchých uzávěrů a lze je (když nejsou potřebné) rychle a snadno odstranit. V každém poli mezi třemi posuvnými díly plachty se nachází pět navzájem propojených vzduchových polštářů. Každé pole navíc lze použít samostatně, například při částečném nákladu. Speciální kompresor je umístěn v dobře přístupné skříni na nářadí vlevo v zadní části vozidla a využívá pohonu dodatečně instalovaným elektrickým proudem o napětí 24 V z tahače. I v případě eventuálního poškození zůstává Safebax absolutně bezpečný a jednoduše obsluhovatelný. Protože v plně nafouknutých vzduchových polštářích vzniká přetlak pouze 0,5 baru, nepřináší poškození žádné další následky. Poničené polštáře lze během několika minut vyměnit. Celý systém váží pouze 40 kilogramů a nabízí se pro všechny návěsy s posuvnou plachtou výrobkové řady Kögel MAXX.

Prémiová náprava Trax

Nové konstrukční řešení brzd, vlečného ramene nápravy a spojení zaručují výbornou funkci vozidla. Další důsledek tvoří dlouhodobá životnost. Kögel vyrábí nápravové systémy Trax ve vlastních výrobních a montážních provozech svého závodu v Burtenbachu u Augsburgu a poskytuje je bez navýšení ceny pro všechny návěsy výrobkové řady MAXX. Podle svého přání získávají zákazníci dále možnost volby vybavení svého návěsu nápravou od firem BPW, SAF a Daimler.

Díky celosvětové síti vývojových kapacit, zkušenostem firmy ArvinMeritor a know-how společnosti Kögel v oblasti návěsů se podařilo oběma partnerům vyvinout nápravový systém, který spojuje všechny výhody moderní technologie v jeden systém. Zvláštní pozornost se přitom věnovala odolnosti proti opotřebení brzdového obložení a kotouče při současném dosažení výborného brzdého účinku.

Jako základ sloužily kotoučové brzdy s průměrem 430 milimetrů, známé u tahačů Volvo a Renault. Tyto byly dále vylepšeny pro nasazení u návěsů. Okolní vzduchová mezera pro kotouč zde slouží k dosažení dobrého provětrání a výborného odvodu tepla. Zabraňuje též teplotnímu přetížení ložisek kol. Mimořádný význam mají speciální brzdové kotouče-„Anti-Coning“. Jsou konstruovány tak, aby se pod vlivem tepla roztahovaly výhradně v radiálním směru. Tímto způsobem se zabraňuje vytváření trhlinek na kotouči. Ten v důsledku zmíněné vlastnosti zůstává vždy rovný a obložení brzdy doléhá celou plochou.

Zesílená ochrana proti podjetí

Společnost Kögel standardně vybavuje všechny návěsy řady MAXX zesílenou ochranou proti podjetí. Ta je již v souladu s úpravou směrnice EU č. 70/221/EEC. Ta stanovuje, že v budoucnosti by ochrana proti podjetí v zadní části komerčních vozidel měla odolat dvojnásobné síle ve srovnání s dnešními požadavky. Ochrana na vnější straně (30 cm od vnějšího okraje) a ve střední části v budoucnosti odolá testovací síle 50 kN (odpovídá cca pěti tunám), v oblasti délkové nosné části musí vydržet zatížení deseti tun.

Konstrukce zadní opěrné části s plastovým držákem masky a masivní ocelovou trubkovou ochranou proti podjetí znamená, že všechny části umístěné vzadu na vozidlech Kögel MAXX mohou být měněny individuálně. Konstrukce držáku masky se navíc chlubí velmi nízkou váhou a nepodléhá korozi. Jako obvykle tvoří součást standardního vybavení návěsů MAXX moderní světla s bezúdržbovými zadními diodami LED. Ocelová ochrana proti podjetí nabízí velkou nárazovou plochu a dostatečný prostor pro různé výstražné symboly i retroreflektivní značení, které je v některých zemích povinné.

Ochrana ocelových komponent

Díky standardnímu konstrukčnímu systému Kögel Euro se dnes každý produkt této značky vyrábí jako jednotný a kompaktní celek, využívající nejlepší dostupné vzory na trhu. Kögel Euro znamená jednodušší logistiku, menší zásoby náhradních dílů a vyšší efektivitu při nasazení. Firma chrání ocelové komponenty všech svých produktů prostřednictvím vlastního unikátního systému Kögel KTL, založeného na zinkofosfátování a ponorném nanášením nátěrových hmot. Metoda Kögel KTL vykazuje vysokou odolnost proti klimatickým vlivům a chemickým látkám, důvod k obavám nepůsobí ani vysokotlaké čištění a mechanické namáhání. Návěsy chráněné touto metodou si navíc díky vynikajícímu stavu udržují vyšší zůstatkovou hodnotu.

Celý článek najdete v časopise AutoProfi č. 3/2009, který si můžete objednat na adrese: casopisy@axelspringer.cz

Předplatné časopisu AutoProfi
On-line objednávka zvýhodněného předplatného AutoProfi
Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 

Štítky Renault Volvo

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…