Kögel: Plachtové návěsy - Maximalista

Kögel: Plachtové návěsy - Maximalista

 
 

Plachtové návěsy Kögel Cargo-MAXX nabízejí díky modulárnímu systému všestranné využití.

Páteř současné nabídky Kögel tvoří návěsy řady MAXX. Díky modulárnímu konstrukčnímu systému vyrostl Kögel MAXX v rodinu návěsů, která dovoluje docílit co nejvýraznější individuality každého vozu. Z návěsů této řady jsou nejprodávanějšími valníkové typy Cargo-MAXX, mezi plachtovými se těší oblíbě i univerzální návěsy Mega-MAXX či extradlouhý model Big-MAXX.

Valníkové návěsy Cargo-MAXX charakterizuje vysoká úroveň dílenského zpracování a jejich mimořádná flexibilita. Návěsy se dodávají jako standardní nebo v provedení Cargo-MAXX LIGHT. U posledního jmenovaného se k výrobě rámu používají odlehčené profily.

Podlaha z lepených desek je testována na zatížení 7200 kg na nápravu, u Cargo-MAXX LIGHT pak na 5460 kg. Střešní konstrukce se dodává v podobě pevné Hamburské/posuvné Edscha-Lite nebo posuvné Kögel EASY Move s výklopným nosníkem portálu.

Valníkové návěsy Cargo-MAXX jsou ve standardu, podobně jako všechny návěsy rodiny MAXX, dodávány se zesílenou karoserií plnící normu EN 12642 XL. Zesílené karoserie návěsů KÖGEL mají pro dopravce dlouhodobé výhody. Šetří čas a peníze, protože zboží již nemusí být složitě zajišťováno. Nakládka či vykládka tak probíhá podstatně rychleji.

Vzduchové polštáře chrání

Unikátní systém vzduchových polštářů Safebax firma Kögel sama vyvinula a má jej patentově chráněn. Stará se o bezpečnost nákladu pomocí vzduchových polštářů umístěných na plachtě. Systém vytváří rychlé a spolehlivé postranní tvarové uzavření nákladů s nebezpečím překlopení a nemožností naložení na palety tandardních rozměrů.

Safebax lze jako volitelné vybavení obdržet pro všechny návěsy s posuvnou plachtou výrobkové řady Kögel MAXX. Díky promyšlené konstrukci systému je možné plachtu normálně otevírat a uzavírat. Zajištění nákladu se dosáhne během několika minut, zasouvací latě nejsou vůbec nutné. Systém doplňují existující konstrukční prvky podporující bezpečnost nákladu v oblasti podlahy (odnímatelná zarážka palet, oboustranné latě). Safebax představuje zařízení, pomocí něhož do plachty integrované vzduchové polštáře rychle a spolehlivě překlenují vzdálenost až do cca 160 mm mezi nákladem a posuvnou plachtou a vytváří tak nutné tvarové uzavření pro optimální bezpečnost nákladu.

Karoserie a plachta jsou přitom, jak je tomu u firmy Kögel obvyklé, sériově certifikovány podle normy pro bezpečnost nákladu EN 12642 XL. Díky dosažení tvarového uzavření odpadá dodatečné opásání nákladu nebo použití zasouvacích latí v jeho oblasti, kde hrozí překlopení. Důsledek: kratší doba potřebná k zajištění optimální bezpečnosti nákladu.

Systém sestává z 38 velmi pevných polyetylenových vzduchových polštářů (pytlů), každý o průměru 160 mm a výšce 2,20 m, speciálního vysoce výkonného kompresoru a potřebných připojovacích hadic. Vzduchové polštáře se na plachtu upevní pomocí úchytek a suchých uzávěrů a lze je (když nejsou potřebné) rychle a snadno odstranit. V každém poli mezi třemi posuvnými díly plachty se nachází pět navzájem propojených vzduchových polštářů. Každé pole navíc lze použít samostatně, například při částečném nákladu. Speciální kompresor je umístěn v dobře přístupné skříni na nářadí vlevo v zadní části vozidla a využívá pohonu dodatečně instalovaným elektrickým proudem o napětí 24 V z tahače. I v případě eventuálního poškození zůstává Safebax absolutně bezpečný a jednoduše obsluhovatelný. Protože v plně nafouknutých vzduchových polštářích vzniká přetlak pouze 0,5 baru, nepřináší poškození žádné další následky. Poničené polštáře lze během několika minut vyměnit. Celý systém váží pouze 40 kilogramů a nabízí se pro všechny návěsy s posuvnou plachtou výrobkové řady Kögel MAXX.

Prémiová náprava Trax

Nové konstrukční řešení brzd, vlečného ramene nápravy a spojení zaručují výbornou funkci vozidla. Další důsledek tvoří dlouhodobá životnost. Kögel vyrábí nápravové systémy Trax ve vlastních výrobních a montážních provozech svého závodu v Burtenbachu u Augsburgu a poskytuje je bez navýšení ceny pro všechny návěsy výrobkové řady MAXX. Podle svého přání získávají zákazníci dále možnost volby vybavení svého návěsu nápravou od firem BPW, SAF a Daimler.

Díky celosvětové síti vývojových kapacit, zkušenostem firmy ArvinMeritor a know-how společnosti Kögel v oblasti návěsů se podařilo oběma partnerům vyvinout nápravový systém, který spojuje všechny výhody moderní technologie v jeden systém. Zvláštní pozornost se přitom věnovala odolnosti proti opotřebení brzdového obložení a kotouče při současném dosažení výborného brzdého účinku.

Jako základ sloužily kotoučové brzdy s průměrem 430 milimetrů, známé u tahačů Volvo a Renault. Tyto byly dále vylepšeny pro nasazení u návěsů. Okolní vzduchová mezera pro kotouč zde slouží k dosažení dobrého provětrání a výborného odvodu tepla. Zabraňuje též teplotnímu přetížení ložisek kol. Mimořádný význam mají speciální brzdové kotouče-„Anti-Coning“. Jsou konstruovány tak, aby se pod vlivem tepla roztahovaly výhradně v radiálním směru. Tímto způsobem se zabraňuje vytváření trhlinek na kotouči. Ten v důsledku zmíněné vlastnosti zůstává vždy rovný a obložení brzdy doléhá celou plochou.

Zesílená ochrana proti podjetí

Společnost Kögel standardně vybavuje všechny návěsy řady MAXX zesílenou ochranou proti podjetí. Ta je již v souladu s úpravou směrnice EU č. 70/221/EEC. Ta stanovuje, že v budoucnosti by ochrana proti podjetí v zadní části komerčních vozidel měla odolat dvojnásobné síle ve srovnání s dnešními požadavky. Ochrana na vnější straně (30 cm od vnějšího okraje) a ve střední části v budoucnosti odolá testovací síle 50 kN (odpovídá cca pěti tunám), v oblasti délkové nosné části musí vydržet zatížení deseti tun.

Konstrukce zadní opěrné části s plastovým držákem masky a masivní ocelovou trubkovou ochranou proti podjetí znamená, že všechny části umístěné vzadu na vozidlech Kögel MAXX mohou být měněny individuálně. Konstrukce držáku masky se navíc chlubí velmi nízkou váhou a nepodléhá korozi. Jako obvykle tvoří součást standardního vybavení návěsů MAXX moderní světla s bezúdržbovými zadními diodami LED. Ocelová ochrana proti podjetí nabízí velkou nárazovou plochu a dostatečný prostor pro různé výstražné symboly i retroreflektivní značení, které je v některých zemích povinné.

Ochrana ocelových komponent

Díky standardnímu konstrukčnímu systému Kögel Euro se dnes každý produkt této značky vyrábí jako jednotný a kompaktní celek, využívající nejlepší dostupné vzory na trhu. Kögel Euro znamená jednodušší logistiku, menší zásoby náhradních dílů a vyšší efektivitu při nasazení. Firma chrání ocelové komponenty všech svých produktů prostřednictvím vlastního unikátního systému Kögel KTL, založeného na zinkofosfátování a ponorném nanášením nátěrových hmot. Metoda Kögel KTL vykazuje vysokou odolnost proti klimatickým vlivům a chemickým látkám, důvod k obavám nepůsobí ani vysokotlaké čištění a mechanické namáhání. Návěsy chráněné touto metodou si navíc díky vynikajícímu stavu udržují vyšší zůstatkovou hodnotu.

Celý článek najdete v časopise AutoProfi č. 3/2009, který si můžete objednat na adrese: casopisy@axelspringer.cz

Předplatné časopisu AutoProfi
On-line objednávka zvýhodněného předplatného AutoProfi
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 

Štítky Renault Volvo

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…