Schreyer je jedním z nejtalentovanějších designerů s famózní progresí. I kdyby kia neudělala nic jiného kromě jeho angažmá, tak je to stále valná část úspěchu.
P.S.: slovní spojení "klasické čtyřdveřové kupé" mě velmi pobavilo :-)
Je docela zajímavé, že pod každým článkem o KII se hned připomíná genialita P. Schreyera. To se u jiných značek nevidí. Skoro to vypadá, že Schreyer je na KII to nejzajímavější. Zatím jsem však od něj neviděl auto, které by stálo za řeč. Nebo snad existuje nějaká Kia na kterou by si člověk po pár letech vzpoměl ? Pro mě je to věčné zmiňování Schreyera spíš jen kopanec, který mě má přivést k obdivu designu KIE.
Souhlasím s tím, že je vždy uváděn jmenovitě on. Ale to je dobře - dokonce by to mělo jít dál a měl by se uvádět i konkrétní autor (vedoucí týmu) designu daného modelu (Picanto - Kee Hong Park, Venga - Gregory Guillaume). To, že to jiné značky nedělají (potažmo novináři nezjišťují), je jejich mínus.
Samozřejmě, mně by to přišlo nejen přirozené a slušné, ale taky profesionální a umožňující novinářům psát i o něčem jiném než o odporu řízení ve středové poloze ;-) Externí design je totéž jako módní kolekce a u těch je dobrým zvykem, že je uvádí návrhář jako autor nápadu, ne krejčí nebo prodavačka. A protože u automobilů je design výrazněji spojený s funkčností, je i myšlenkově závažnější, takže vlastně i zábavnější. Plus: jen ať se designér modelu pod něj pěkně veřejně podepíše, nejde jen o lízání smetany, ale na druhou stranu i o přijetí odpovědnosti za výsledek. Pěkné odpoledne :yes:
Vytvoril hlavne novú identitu značky. A to si myslím je v globále väčší prínos pre značku, ako jednotlivý úspešný model. Schreyerovo meno má byť zvýraznením novej éry značky, proste Kia už nie je outsider.
Presne tak, pozri sa koľko značiek sa "nevie nájsť" a potom to dopadne tak, že čo nový model to iná maska, iné línie... skrátka ani nevieš kam to auto zaradiť. ;-\ To, že šiel od VW do KIA bol dobrý krok, toľko "voľnosti" by pod Nemcami nemal.
:yes: Vím o lidech (na manažerských pozicích), kteří odešli od německého zaměstnavatele (obchodní řetězec) do jiné firmy (CZ), kde dostali sice jen poloviční plat, ale mnohem větší možnost kreativity.
Sice je to ohřívání starých hrnců, ale dám sem pro osvěžení odkaz, ze kterého je jasné, že odchod PS ke Kie byl pro něj opravdu asi vysvobozením - s Muratem Gunakem si prostě nepadli do oka: [odkaz] A je tam taky řeč o našem starém známém T Ingenlathovi.
Tak tak. Sice jsem zpohodlněl a využívám google-translate, ale díky tomu se občas dozvím i něco ze zákulisí (o tomto pozadí odchodu PS vím).
Zkusil jsem hledat fotku, kde by byli oba pánové spolu... marně >:-[]
Souhlas, myslím, že dosud nic úchvatného nestvořil, pokud vím tak u Audi stál za designem TT což byl a je nejslabší výtvor v prémii v oblasti roadsterů (za Z4 pajdá TTčko v designu o světelná léta) a no u Kia je mu připisována Sportage což je opět něco na co si nikdo za 5-8 let ani nevzpomene (takový malý oplechovaný tančík). Za každým skutečně geniálním designerem stojí něco (a nemusí to být zrovna složitý výrobek jako auto, stačí židle Thonet), co přetrvává a čeho si lidé obecně váží i po letech co to je u PS to je ve hvězdách.
V něčem bych s tebou souhlasil - a to, že verdikt dá čas.
Jinak jsem před lety byl překvapen, že jsou jen tři ocenění designéři (čestný doktorát od Royal College of Art) v rámci automobilového průmyslu: Sergio Pininfarina (bez pochyb), Giorgetto Giugiaro (a nikoliv Bertone, přátelé!) a ten třetí byl (svět se vidil a já též) Peter Schreyer. A okomentoval to: "Kia mi dal příležitost zformovat celou svou značku, design a charakter. Málokdy má designer takovou příležitost pracovat s čistým kontem."
Já bych mu dal čas :-)
No kdyby mu bylo 25-30 tak mu čas dám ale je to starý dědek, myslím, že mu táhne na 60 a to už toho moc nevymyslí, takže buď za ním něco je nebo není a to už by u tak rychloobrátkového zboží jako jsou auta bylo dávno vidět. A ocenění, ano u Pininfariny i Giugiara se mi okamžitě vybaví auta která jsou legendy, já si tedy víc vážím toho prvního než druhého ale to je subjektivní názor, oba patří na piedestal ale, že někdo dostal příležitost z něj ještě nedělá genia.
Ano, mám v případě Schreyera pocit, že škola udělila tento doktorát-ocenění možná spíš z vlastního zájmu, protože jde o jejich studenta... a v té době potřeboval (možná) trochu ověnčit, když přesedlal k jiné značce.
Jinak ještě je čtvrtý (mušketýr do trojice) >:D Colin Chapman (Lotus), který má totéž ocenění.
No ale Chapman si ocenění zaslouží za konstrukci geniálních šasí, některé postupy spojené s aplikací ulíkových vláken atd. Předpokládám, že to nebylo za design pokud ano tak je ta cena šaškárna.
Jasne... ale keby to malo na grile napr. štyri kruhy bola by to neskutočná pecka, takto to je iba zmenšenia (menuj mi ktorú Kiu by mohli zmenšiť aby dostali cca 5m auto >:D ). Fakt nechápem predsudky niektorých ľudí voči či už kórejským, talianskym alebo neviem akým autám. :no::no::no:
;-) Na to ,že kyjá vyrobila v roce 1953 první jízdní kolo ,tak tento vůz vypadá jak z Jiříková vidění.K Italským autům nic nemám .Protože Italové umí auta a kafe! :-!
Aké dobré autá kto robí sa pozná podľa toho, ako dlho robí autá? Podľa toho by Japonci a napríklad VW museli robiť len o trochu lepšie šunty od Kórejcov a najvyššiu prémiu by robili Francúzi...
, protože Kia nikdy nic takového nevyrobí a nebo to bude trvat cca 5 let a více.
Design se povedl, ale kolik takových krásných konceptů jsme už viděli......
Taktéž příliš nepochybuji o tom, že se auto dostane do série... Spíš mně zajímá, jestli to bude v podobě klasického sedanu nebo tohoto "4dveřového kupé"... Celkový sportovnější charakter Kie (oproti Hyundai) by tomu napovídal, ale těžko říct, na odpověď si asi ještě počkáme... Každopádně, výsledek by mohl dopadnout zajímavě Hyu/Kia na to dost odvahy a drzosti určitě mají (viz Hyundai Veloster, Kia Soul atd.)...
Nazval jsi to velmi přesně - "drzost"! A chápu to spíš v tom pozitivním smyslu... takže i slovo "odvaha" i "risk" to jen dokreslují :-)
Jinak víme, že za pár týdnů bude k vidění reálný velký sedan (K9) s pohonem zadní nápravy a nějakým "velikým motorem" (V8) - na netu jsou spy-foky. K tomu se dá leckde dočíst, že se pracuje na sportovním voze o stejném základu (alias Genesis coupe?). Koncept, o kterém se tu bavíme, mi do toho nijak moc nezapadá, leda... že jde jen o designové cvičení. Něco jako Š Vision D.
Tiez by som ten realny prichod tohto auta nespochybnoval. Kia je znacka, ktora takmer vsetky koncepty da i na trh. O Soule ako o seriovej vyrobe sa povodne tiez vobec neuvazovalo a hla...je tu a uspesne.
Pleteš se. Koncern HKMC má velmi rychlé tempo vývoje modelu - určitě ne 5 let (pět let trval vývoj nového modelu ještě tak v 70. letech). Mimoto vozí studie/koncepty pravidelně na autosalony cca 2x do roka. Klobouk dolů za tu pracovitost, byť ty koncepty jsou někdy velmi nehezké (tento je povedený).
Vyrobí, nevyrobí. 5 metrové kupé asi kia vo výrobnom programe nepotrebuje...ale, svetlá, masku a vlastne celý dizajnový jazyk môžeme čakať na nových modeloch od kie. Na novom ceede by to mohli použiť, a ak to implementujú správne tak to bude pecka. :yes:
Trojka u mě znamená dobré, což je v tomhle případě slušné hodnocení. Já bych možná šel i na čtyřku. Problém je, že mi chybí řada úhlů, abych to mohl posoudit. Takhle na mě celek působí jako slátanina. Vzhledem k tomu, že dvojku u mě mají auta jako BMW F10, tak tohle není dvojka ani omylem.
To je právě úhel pohledu každého hlasujícího. To BMW (F10) z mého pohledu nepřináši nic nového - cizelují se stejné tvary k dokonalosti. Zde u konceptu Kia ... (nemá ani název, divné) je několik věci, které jsou novátorské. Např. přední světla překrytá částečně plechem z blatníku (je-li to blatník nebo už nárazník - nevidno spáru), řešení A-sloupku, disky kol, možná i zadní světla (uvidíme je později)...
Ono je to jedno z dalších rozpracování konceptu Kia Kee (2007) a je na tom výborně vidět, že PS se průběžně názorově vyvíjí - podle mého velmi dobrým směrem k určitému odlehčení, uvolnění, pohybu a nadhledu. A přitom si pořád zachovává své konstanty: minimalistickou stylizaci linií a vynikající cit pro hmoty. Jeho spojování s tradicí školy Bauhausu je opravdu na místě. Tady je odkaz na Kee: [odkaz]
BMW F10 je z jiného těsta, mnohem bližšího Hyundaii (aby ne, že pane Bürkle). Schreyerův a jejich vesmír mají jiné adresy. Když už porovnávat, tak snad opravdu raději s tím Astonem One 77. Nebo možná ještě líp s Audi E-Tronem ([odkaz] ) :-)
Díky za postřehy. Kee ve mě vždy vzbuzovala pochybnosti (nicméně i to je nejspíš účel konceptů). Ovšem tento koncept je opavdu u něco dál. Říkám opakovaně: jde o práci s hmotou! A v tom to vidíme shodně.
Jinak je zajímavé sledovat, jak se ten či onen pán-designer pohybuje mezi značkami a hlavně, jakou za sebou nechává "stopu". Jen s tímto pohledem je pak možné dát do jedné "poličky" Mercedes Benz, Hyundai a BMW.
Hezký večer.
Trojka je síce "dobré", z opačného pohľadu je to ale známka znížená o celé dva stupne a celkovo je presne v polovici hodnotiacej stupnice. Čiže zrejme je v tom niečo zásadné.
Mimochodom, rovnakým pohľadom hodnotíš koncepty aj sériové autá? Ja nie.
Prakticky stejným pohledem. Krása je jen jedna. Takže koncepty mají trochu výhodu. Píše se, hodnoťte jako ve škole. Lidé jsou na jedničky zvyklí. Dávají je kde čemu. Podle mě jednička patří elitě a trojka není něco, za co by se člověk měl stydět. Elita značí, že se pohybuješ někde kolem 5, možná 10 procent.
A trojka je uprostřed, protože průměr je dobrý. Nepochválí tě za to, ale vedeš si jako ostatní, tedy dobře, obstojně.
No zejména ta "tyčka" za A sloupkem, to je dle mého cítění krajně neestetické a přijde mi to jako technologická berlička, což u konceptu tohohle ražení nemá co dělat. Zadek je takovej opticky vysokej, trochu mi to přijde jak zadní "čelo" u Corvette C5/6 se světly jako z nějakého virtuálního mixu od Fiskera. Navíc přední část je daleko víc futuristická a složitější než zbytek od prvních dveří dál, resp. styl předku mi nesedí ke zbytku auta a opět to nevzhledné dělení skla v předních dveřích zvýrazněné lištou, aby to ještě víc přitahovalo pozornost. K tomu nerovná horní hrana čelního skla, zajímavé, ale pro mě rušivé. Takže to pozitivní je boční profil a zajímavá kola. Trochu málo na to, abych tomu mohl dát lepší než 3.
Zepředu se teda inspirovali až moc Astonem One-77. Jinak to ujde... Kia a Hyundai se mi teda vůbec nelíbí. Hyundaiův fluidní design s rozteklým předkem a zabedněná Kia Sportage, co vzadu má jen malé okno. :no:
Jediné korejské auto, co se mi líbí, je Genesis.
Klasický strýček Bobek....škoda čakať čokoľvek iné. Ale už začínaš byť nudný, skús niečo iné.
Mimochodom, Lidl je aspoň iný - všetky ostatné reťazce ponúkajú prakticky to isté, Lidl má z veľkej časti vlastný sortiment, ktorý budeš inde hľadať márne. Aj to sa cení. ;-)
Ja by som to tak tiez nazval ;-) . Jednoduch su auta, ktore su niekde "medzi". Vsetci vieme o ake auta sa jedna. Myslim, ze oznacovanie aut nie je ziadna dogma.
Asi narážal na to "klasické"....proste po Mercedese, Passate CC a ďalších už pojem "štvordverové kupé" začína byť klasikou. Aj keď je to vlastne nezmysel.
Tvé myšlenkové pochody jdou nějak mimo mě, srovnává se tu (nebo se snaží srovnávat) Aston a studie Kia a Ty sem matláš Panameru a Škodovky. Nějaký mindrák?
To srovnání nám podsouvá redakce a Klaudius to srovnání ironizuje.
Wikipedie: "Ironie je literární nebo řečnická forma, která dosahuje zvláštní, často humorný účinek tím, že vyslovuje něco podstatně jiného než skutečně míní: může přehánět, zastírat nebo říkat přímý opak. Je na posluchači nebo čtenáři, aby si toho všiml a rozuměl podle toho."
Zbytočná práca, ale díky. ;-) Píšem pre tých, ktorí pochopia. Kantor si spomedzi nich asi jediný, takže žiadne "postihnutie" nehrozí, to skôr u niektorých iných...
AM Rapid je dizajnersky paskvil - natiahnute kupe s priestorom na dalsie dvere bez akejkolvek napaditosti. Nehovoriac o schode v kufri... Keby to mol Moskvic, prosim. Kia si sice poziciava od Astonu, ale auto nevzniklo natiahnutim ineho modelu.
V kazdom pripade, vzhladom na to, ze Aston patri co sa spolahlivosti a kvality tyka (kvalita auta sa nemeria kvalitou koze) niekde medzi cinskych a talianskych/francuzskych vyrobcov, tak je volbou jednoznacne Kia.
Aspon mate zaruku, ze vam rano po 2 dnoch necinnosti nastartuje.
Myslim si, ze je uplne jedno ako budu auta od Kie vyzerat, pokial budu mat na kapote KIA, budu podla mnohych uz od "narodenia" strasne, hrozne, hotovy paskvil, des, hroza. Ak by sa tam len tak nahodou zmenil znak.... bude to super. Za mna ma Kia :yes:
Dle evropských statistik nezjistím, jak jsou na tom Číňani, ale můžu se podívat na Korejce. Ti zatím mohou o francouzské kvalitě a spolehlivosti jen tiše snít. >:-[]
Mně jde spíš o to, aby auto jezdilo a ne o to, že mi Korejci dají dlouhou záruku. Dle ADACU mně to korejská auta nezaručí. Dávat odkaz na korejskou samochválu by se taky asi nemělo : " Hyundai vyrábí nejkvalitnější a nejspolehlivější vozy na německém trhu " - k tomu není co dodat.
Tusil jsem, ze se budes tocit na tech strankach Hyundai. K tomu zaveru ovsem dosel nemecky AutoBild, takze si to klidne najdi u nej. Je to v tom clanku dostatecne jasne uvedeno, takze budu predpokladat, ze jde o prehlidnuti a ne o neschopnost chapat psany text.
Problematika ADAC tady byla rozebirana nescetnekrat... :no:
Znovu budu citovat: " Hyundai vyrábí nejkvalitnější a nejspolehlivější vozy na německém trhu ". statistiky TÜV a ADACU mluví jinak. Proto jde o cenu za dlouhou záruku a levný servis + malá a lehce splnitelná očekávání zákazníků / stačí se podívat na ceny korejců v Německu /. Pohádce o nejspolehlivější značce na německém trhu může věřit jen ten nevětší pomatenec. I ten však bude se svým novým autem určitě spokojen.
Jak už jsem psal - Jen pomatenec věří víc novinářům než ADACU nebo TUVu. Jinak ten britskej index taky samozřejmě není o spolehlivosti. Navíc řešit spolehlivost aut dnes nemá asi cenu. Já kupuji jen to nejhorší a vše je v pohodě. Pokud dnes někdo tleská Korejcům, tak bude za pár let oslavovat i Číňany. U těch Číňanů bych to i pochopil. Nejsou tak uzavření a dle jejich nákupů moc dobře vědí, kde se dělají nejlepší auta. To Korejci nebo jejich obdivovatelé budou tvrdit, že si kupují výhradně korejská auta jen kvůli tomu, že jsou nejkvalitnější a nejspolehlivější na světě / zatím v Německu a UK /.
ADAC ma zkreslena cisla - vsechny nemecke automobilky maji vlastni asistencni sluzby. TUV ukazuje pouze to, jak majitel o auto pecuje - resp. v jakem stavu s autem prijede na STK. Prave proto novinari prihlizeji k vicero faktorum, aby mozne zkresleni co nejvic eliminovali. Jenom pomatenec toto nevi a nebere v uvahu.
Britsky index ma k objektivite pochopitelne nejbliz, Kazdy, kdo umi cist a precte si metodiku, toto davno vi.
Aha....ja väcsionou citam o kvalite Kia nieco ine ako to, ze by neboli spolahlive.[odkaz]
A ved staci sa pozriet i na test Adac po 100000 km, kde bol Ceed medzi prvymi (vedla BMW 1, Mazda 6, Seat Ibiza).