Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilka Kia bude na Slovensku vyrábět pouze v jedné směně

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Jihokorejská automobilka Kia Motors přikročí kvůli poklesu poptávky k dalšímu omezení produkce ve svém slovenském závodě u Žiliny.

Firma bude v továrně od pondělí do konce února vyrábět automobily pouze v jedné směně namísto současných dvou. ČTK to řekl mluvčí slovenské divize společnosti Dušan Dvořák. Propouštění ale podle něj automobilka ve slovenském závodě, kde pracuje zhruba 2800 lidí, nechystá.

"Výroba v jedné pracovní směně je naplánována na období dvou týdnů. Průběžně budeme situaci monitorovat a poté zvážíme další postup," řekl Dvořák. Dodal, že v továrně bude jeden týden pracovat první směna a druhý týden druhá. Zaměstnanci, kteří zůstanou doma, budou dostávat 60 procent mzdy.

Továrna již kvůli světové hospodářské krizi v uplynulých dnech naběhla na zkrácenou šestihodinovou pracovní dobu v obou směnách. Minulý měsíc navíc kvůli problémům s dodávkami plynu zcela zastavila výrobu.

Kia spustila sériovou výrobu v továrně u Žiliny koncem roku 2006. Loni v továrně vyrobila přibližně 200.000 vozů. Pro letošní rok firma původně plánovala produkci 240.000 vozů, tohoto cíle ale vzhledem k poklesu poptávky po automobilech zřejmě nedosáhne. V budoucnosti by se v závodě podle dřívějších informací mohlo vyrábět 300.000 vozů ročně.

Světová hospodářská krize trápí také další dvě automobilky, které na Slovensku působí. Francouzská společnost PSA Peugeot Citroën minulý týden oznámila, že ve svém slovenském závodě v Trnavě propustí do konce letošního roku 190 zaměstnanců. Volkswagen Slovakia zase podle odborů nabízí zaměstnancům sedm měsíčních platů a další odměny za dobrovolný odchod z firmy. Automobilky přitom dosud patřily k hlavním tahounům slovenské ekonomiky.

Slovenské ministerstvo hospodářství minulý týden uvedlo, že celková výroba automobilů na Slovensku může v letošním roce klesnout až o čtvrtinu. Příčinou podle úřadu bude slabší zájem o koupi nových vozů v důsledku světové hospodářské a finanční krize.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
13. 2. 2009 16:41
Re: kde je problém?
Zatím je velmi brzy hodnotit letošní prodeje,ale Hyundai klesal v Evropě (celé i jen západní,pokles měl všude stejný) podobně jako VW,méně než celý trh,takže to zatím není pro ně kritické.Kia je na tom (na západě) o poznání hůře,ale také zatím žádná tragédie.Nicméně uvidí se na konci roku,nebo až skončí krize.Zatím je moc brzy hodnotit,kdo jak bude silný,vše se může v mžiku vyvinout úplně novým směrem.
13. 2. 2009 13:48
Re: kde je problém?
Tak podle informací z ACEA v západní evropě měl Hyundai v roce 2001 podíl 1,4% a v roce 2008 podíl 1,5%.Kia rok 2001=0,4% rok 2008=1.2%.Tak v tom nevidím pokles,se střední a východní evropou podíl roste,ale nikde nemají pokles podílu. :-!
12. 2. 2009 20:06
Re: kde je problém?
on asi bude problém v tom, že korejcům stoupají prodeje jen u nás, resp. ve východní evropě. Celoevropsky je hyundaj s kiou na ústupu (vyjádřono podílem na trhu) a v západní evropě (kam německo patří) je pokles za poslední roky největší. Tudíž je málo pravděpodobné, že by němci najednou začali kupovat tuhle značku, když maj dost svých produktů, popř. škodofku, PSA atd.
Pokud by se chtěl někdo hádat, tak doporučuji projít stránky ACEA - evropské sdružení výrobců aut, kde jsou prodeje všech značek i podle zemí.
12. 2. 2009 13:33
kde je problém?
... vždyť kvůli šrotovnému v německu většina automobilek opět rozjíždí výrobu. Vždyť cenově je v kategorii Ibiza, Fabia, Corsa, a i frantíci se prý radují