Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Carens na českém trhu: výkon i výbava za půlmilion

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Zbrusu nové sedmimístné MPV dynamicky rostoucí korejské automobilky se představilo na madridském autosalonu. Evropský styling a moderní uspořádání interiéru jsou pro vůz tohoto jména novinkami, atraktivní cena přes zásadní vylepšení zůstává zachována.

Kia vsadila na politiku sedmi míst v kompaktní karoserii, variabilita je vyřešena systémem zanořování sedadel druhé a třetí řady do podlahy. Pak vzniká zcela rovná plocha a 2106 litrů objemu vyhrazeného pro zavazadla. Pětimístná verze nabízí 430 l pro zavazadla, v sedmimístné je k dispozici 74 až 2106 l, podle aktuální konfigurace.

Novinka je o 55 mm delší, o 50 mm širší a o 40 mm vyšší než předchůdce. Výrazně větší (+130 mm) je rozvor i rozchod kol (+80 mm). Palivová nádrž integrovaná do zadního pomocného rámu umožnila snížení výšky podlahy o 40 mm. Zadní náprava má moderní čtyřprvkovou konstrukci.

Na českém trhu bude mít zákazník možnost volby mezi dvěma výkonnými čtyřválcovými motory. Pohon bude obstarávat buď benzinový motor 2.0 CVVT (106 kW) s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou nebo turbodiesel 2.0 CRDi (103 kW) se šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou. Oba motory lze kombinovat se čtyřstupňovou automatickou převodovkou (+40.000,-Kč). Silnou stránkou nového MPV, zacíleného na zákazníky Touranu a Zafiry, bude také dynamika jízdy. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládají obě motorizace s manuálně řazenou převodovkou za 11 sekund, nejvyšší rychlost činí 190 resp. 187 km/h. kombinovaná spotřeba turbodieselu činí 6,1 l/100 km, benzinový motor žádá o dva litry více.

Cena je podle našeho názoru atraktivní. Za kiovskou cenu 499.980,-Kč pořídíte základní model s dvoulitrovým motorem (106 kW), který již obsahuje slušnou výbavu čítající 6 airbagů, ABS+EBD, aktivní opěrky hlavy, elektrické ovládání všech oken a zrcátek, manuální klimatizaci nebo centrální zamykání. Příjemně nízký je příplatek za třetí řadu sedadel (jen 15.000,-Kč), za metalický lak dáte 11 tisíc.

První cena turbodieselové verze se stejnou výbavou začíná na 559.980,-Kč, připlácet přitom není třeba ani za standardní filtr pevných částic. Stabilizační systém zůstává doménou nejdražší turbodieselové verze EX+, která se u nás prodává za 679.980,-Kč.

Připravuje se také verze N1 s možností odpočtu DPH.

Ondřej Láník
Diskuze (17)