Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee'd GT Line: Tříválec 1.0 T-GDi a dvouspojková převodovka

David Bureš
Diskuze (103)
V případě benzinových motorů Kia Cee’d dosud sází hlavně na atmosférické čtyřválce. Nově je doplní přeplňovaný litr.

Automobilka Kia se na nadcházejícím autosalonu v Ženevě pochlubí modelem Cee’d v novém provedení GT Line. Automobil bude kombinovat sportovní vzhled s nejmodernější technikou.

Pod kapotou Cee’du GT Line bude pracovat již dříve avizovaný přeplňovaný tříválec s označením 1.0 T-GDi. Motor bude naladěn na výkon 88 kW v 6000 otáčkách a točivý moment 172 N.m 1500-4100 otáčkách. Kia jednotku srovnává se stávajícím čtyřválcem 1.6 GDI (99 kW, 164 N.m), proti kterému nový tříválec nabídne nižší emise oxidu uhličitého.

Tříválec standardně spolupracuje se Start/stop systémem, který pomůže snížit normované emise motoru. Jednotka disponuje vysokotlakým přímým vstřikováním, pokročilým chlazením a integrovaným výfukovým potrubím.

Nový tříválec si Kia vyvinula sama, o vývoj se postaralo korejské výzkumné a vývojové středisko Namyang. Automobilka plánuje, že 1.0 T-GDi se v budoucnu objeví i v dalších modelech značek. Přeplňovaný tříválec se například objevil již v modernizovaném Picantu pro korejský trh, v tomto případě ale motor disponuje 78 kW a 137 N.m.

Cee'd GT Line bude možné objednávat i s turbodieselem 1.6 CRDi posíleným na 97 kW a 285 N.m. Oba motory bude možné kombinovat jednak se šestistupňovým manuálem, jednak s novou převodovkou v podobě sedmistupňové dvouspojky, která nahrazuje dosavadní šestistupňový automat.

Nové sedmistupňové DCT je schopno přenést na kola až točivý moment ve výši 300 N.m. Kia si převodovku vyvinula sama, opět se počítá s jejím využitím i v dalších vozech. Převodovka nabídne manuální mód, který má zvýšit sportovní pocit z řízení, tak automatický, ve kterém má vůz nabídnout hladké a komfortní řazení.

Kia Cee’d GT Line se na evropských trzích začne prodávat ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Vedle silných motorů vůz nabídne i sportovní vzhled, který odkazuje na vrcholné provedení Cee’d GT. Provedení GT Line bude možné objednávat ve třech karosářských verzích – pětidveřovém i třídveřovém hatchbacku a kombi.

David Bureš
Diskuze (103)
11. 4. 2016 12:13
Re: 1.6 gdi
"Kamarád povídal"... zřejmě budete velký odborník, a proto dodáte i konkrétní důkaz na podporu svého tvrzení, že? ;-) Já to vidím dosti odlišně. Mechanika motoru GDI je docela robustní, a to včetně rozvodů, které jsou "failsave", GDI má proti CVVT jediné slabší místo a tím je dvouhmotový setrvačník, nicméně nezaznamenal jsem dosud majitele, který by měl nějaký problém. Možné problémy bych event. čekal od zaneseného sání díky EGR, což může předsatvovat problém u všech "přímovstřikových" motorů starší konstrukce. Nicméně, bavíme se o nájezdech minimálně +100tis km vůči intervalu, který uvádíte výše. CVVT je prakticky nezničitelné, lidově řečeno, na tom motoru se nemá moc co podělat, pokud měníte olej v motoru každých 15.000 km. Korejský povoz vám dříve morálně zestárne, a pokud vydržíte ještě pár let, tak dříve shnije, než-li vám u něj odejde motor.
22. 2. 2015 20:44
Re: zeby nahrada za gdi?
A jaký to měl být když né seriový.Mimochodem další video je také do 10s. 1,6MPI to dělá přes 12s.To není výrazný rozdíl? >:D
22. 2. 2015 20:40
Re: zeby nahrada za gdi?
2sekundy,ne 1sekunda.A tam to nepoznáš a mezi GDI aTSI jo?Když navíc dle tebe 1,6mpi jede prakticky stejně jako TSI? :-! >:-[]
Avatar - Ozzman
22. 2. 2015 12:02
Re: zeby nahrada za gdi?
Mezi tím MPI a GDI je sekunda na stovku..... sám píšeš, že to nepoznáš >:D
Avatar - Ozzman
22. 2. 2015 12:01
Re: zeby nahrada za gdi?
O životnosti nic neříkám, sám vím jaké to je, když se kazí TSI z vlastní zkušenosti, ale GDI oproti tomu MPI nejede výrazně lépe, což se ve prospěch 1.4 TSI (bez CNG, to je opravdu mrtvola) říct nedá, tam je rozdíl markantní..

To cos poslal, tak to fakt neni GDI sériový, co se dává k nám >:D To má stovku kolem 7-8s a to GDI nemá:D