Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Ceed dorazí také jako hybrid. A co elektromobil?

David Bureš
Diskuze (10)
V souvislosti s nadcházející emisní normou Euro 6c lze očekávat rozvoj aut s hybridním pohonem. Nevyhne se mu ani nový Ceed.

Kia Ceed byla v dosavadních generacích dostupná na českém trhu výhradně s konvenčními spalovacími motory. V nastupující třetí generaci se to ale změní, Ceed bude nově nabízen také ve formě hybridu. A v nabídce budou hned dva takové modely.

Nový kompakt korejské značky dorazí ve formě mild hybridu, tedy auta, jehož elektromotor pouze poskytuje sílu navíc, ale neumožní jej výhradně pohánět, bez pomoci spalovacího agregátu. Přiznal to výkonný ředitel evropského zastoupení Kie Michael Cole, podle jehož slov takový Ceed dorazí na trh v příštím roce.

Mildhybridní pohon využívající 48V elektrický systém využijí hned dvě verze Ceedu. Jedna bude poháněna zážehovým motorem (což je pro tento typ pohonu obvyklé), zatímco druhá bude mít pod kapotou turbodiesel. To už tak běžné řešení není, využívá ho již ale třeba Renault (tzv. Hybrid Assist). Stejná technika se objeví i v SUV Sportage, zřejmě už v rámci letošní modernizace.

Do budoucna by to přitom nemusely být jediné hybridy v nabídce. Kia zvažuje také příchod Ceedu s plug-in hybridním pohonem, byť v tuto chvíli není nic potvrzeno. Naopak čistě elektrický pohon Cole v Ceedu vylučuje. V kategorii elektromobilů bude nadále pokračovat Soul, který v příští generaci bude do Evropy nejspíše dovážen pouze s elektrickým pohonem.

Než se hybridu dočkáme, přijde Ceed na trh s pěti motory. Ty benzinové zastoupí osvědčený atmosférický čtyřválec 1.4 CVVT (73,5 kW), nad nímž bude stát již také známý přeplňovaný tříválec s přímým vstřikováním 1.0 T-GDI (88 kW). Naopak vrchol v podobě přeplňovaného čtyřválce 1.4 T-GDI (103 kW) je novinkou, motor známý již z bratrského Hyundaie i30 nahrazuje dosavadní 1.6 GDI.

Turbodiesely zastoupí dvě výkonové varianty 1.6 CRDi s 85 kW a 100 kW. Motory s přímým vstřikováním common-rail pro snížení emisí oxidů dusíku využijí systém selektivní katalytické redukce. Všechny jednotky budou spárovány s šestistupňovým manuálem, pro 1.4 T-GDI a obě varianty vznětové šestnáctistovky bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojka.

Zajímavostí je přitom fakt, že nabízené jednotky nejsou přizpůsobené jen nadcházející emisní normě Euro 6C, ale už i té další, Euro 6d. Ta bude pro nově homologovaná auta platná od roku 2020, když součástí měření emisí bude nově též jízda v reálném prostředí. Měření podle nadcházející metodiky nadále probíhá jen v laboratoři, avšak v novém měřícím cyklu WLTP, bližšímu reálnému provozu než dosavadní NEDC.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (10)
Avatar - Plautus
19. 2. 2018 10:59
Re: je mi to jedno
Veru, dizajn oboch áut bol v predchádzajúcich generáciách veľmi osobitý. A obe nevyzerali, najmä vo vyšších verziách na zahodenie. Nie síce úplne podľa môjho vkusu, ale majiteľom som sa nijako nečudoval, že ich to vedelo zaujať. Nová i30 sa mi nepáči ako exteriérom, tak interiérom, Ceed vyzerá spredu i zozadu o dosť lepšie, ale ten bočný profil je veľmi nudný. Interiérom ale i30 deklasuje úplne. Tak to však bolo aj pri predchádzajúcej generácii. Som zvedavý, ako sa s bočným profilom vysporiadajú v KIA pri kombi a "fastbacku". Vyzerá to však, že H/K privádza zdieľanie dielov na vyššiu úroveň. Z môjho pohľadu je to na škodu pre oboch, ale rozhodne trh a nie ja. Aspoň že na jazdu človek počúva/číta pri i30 všade väčšinou chválu. Každopádne Ceed, ak bude jazdou na úrovni, bude zaujímavou alternatívou k zavedeným európskym značkám.
19. 2. 2018 10:40
Re: super sprava
muzu se zeptat kde pises v tom postu predtim neco o dotacich? ja reagoval na to co jsi napsal, ne na to nad cim premejslis, neb tve myslenky jaksi neznam a znat nebudu dokud je nenapises do postu ;-)

jinak spousta elektraren stoji na okraji mesta, nejblizsi obydlene doby od elektrarny muzou bejt klidne v radu desitek metru, a proc pridavat emise jak z komina elektrarny, tak z vejfuku aut, a ze by diesely byli nejak ciste se snazi vylhavat jen pad jedincu, vetsina vi ze par desitek minus nastartovanym dieselem (s desktivovanyhm stop/start) v uzavrene garazi bude mit podobnej vysledek jaky asi malokdo z nas chce zkouset ;-) takze o cistote to asi faaakt nebude :-!

a kde pises neco o Tesle v predchozim postu? a jak souvisi Tesla s tim o cem se tu puvodne psalo? mimochodem na Teslu dotace v CR nejsou a pravdepodobne ani nebudou, tak jako ve vetsine statu EU, neb vetsina ma dotace pro kupujici nastavene tak aby auta typu Tesla nebili dotovane neb jsou nad hranici nejake sumy
Avatar - KANKUNEN
19. 2. 2018 09:45
Re: super sprava
Samane, ty kujóne, copak elektrárna stojí ve městě? A navíc je odsiřená. Já nejsem proti elektřině, já jsem proti dotacím. A když tak dotovat Leaf a ne Teslu. Musk má můj obdiv, úplně zblbnul svět, výrobce Tesly a plamenometu.
Avatar - speedfred
19. 2. 2018 09:20
Re: je mi to jedno
tak to ani náhodou.
19. 2. 2018 09:04
Re: je mi to jedno
a predchozi Ceed nevypadal jako i30? hmmm