Diskuse

Nová Kia Ceed představuje své motory. Čím se liší nové 1.6 CRDi?

25.8.2018

Třetí generace Kie Ceed přijíždí s výrazně obměněnou nabídkou motorů. Místo 1.6 GDI je tu 1.4 T-GDI, nový je i turbodiesel 1.6 CRDi.

 

  • 51 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 25.08.  16:48

    S novou Ceed...

    se Kia (podle mě) střelila do nohy.....odcházející model byl pohlednější. :-!
    • 15 Reagovat !

      foto bystron

      bystron 25.08.  17:05

      « Re: S novou Ceed...

      Tak ono Kia je podle mě střelená nejen do nohy odjakživa, v tom by problém nebyl. Ale nemyslím si, žeby to mělo být o tolik horší než minulá genrace. Prostě snaha o pěkně zabalit low cost, nic víc, nic míň. Navíc pořád výrazně lepší, než technicky spřízněné Hounojdé.
      • 21 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 25.08.  18:39

        « Re: S novou Ceed...

        Tak mě přijde nová generace zajímavější než ta předchozí, ikdyž už to není tak velký rozdíl oproti minulému střídání generací. Problém tohoto auta budou benzinové motory, tak kde 1.6GDI excelovalo, nový oturbený 3hrnek bude ztrácet. Dýchavičný základ 1.4CVVT je pro ty, co jdou na cenu “již od” asi v pořádku, střed je jen mdlý a nezajímavý 3hrnek a pak je až použitelná velmi pozitivně hodnocená 1.4T-GDI, která je už ale kolem 0.5mil ;-)
        • 20 Reagovat !

          foto zlysoused

          zlysoused 25.08.  18:48

          « Re: Re: S novou Ceed...

          Minulá generace byla taky mnohem prostornější auto.
          • 03 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 25.08.  20:19

            « Re: Re: Re: S novou Ceed...

            mne na tom foto pride skoro ako taky maly autobus.... strasne dlha strecha... celkovo akasi natiahnuta linia ale rovna zboku.... asi je to dnes in ale mne sa to moc nelubi.... :*)

            v reale som uz novy ceed videl asi pred troma tyzdnami v presovskom OC v MAXe a uz vtedy som pisal ze som sklamany... zboku maximalna nuda.. zadok zvacsene rio alebo stonic? ... predok asi najkrajsi s kapotou ale celkovo za srdiecko uz tak nechyti ako som si myslel ze chyti :*) kdezto stinger to je maso .. a po dnesku co so mho u nas uz koencne videl som doslova plny bielkovin ... pecka kara :yes:
        • 20 Reagovat !

          foto Th0r

          Th0r 25.08.  20:16

          « Re: Re: S novou Ceed...

          Nový oturbený tříhrnek nenahrazuje 1.6 GDI, tu nahrazuje oturbený čtyřhrnek 1.4/103 kW.
          • 20 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 25.08.  21:03

            « Re: Re: Re: S novou Ceed...

            Akorát stojí o 100 tisíc víc.
            • 10 Reagovat !

              foto ericn

              ericn 26.08.  08:49

              « Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

              Přesně tak, 1.6GDI má výkonem sice blíže v 1.4T-GDi, nicméně točivým momentem a hlavně cenou má blíže k 3hrnku, tzn nahrazuje ho 1.0T-GDI. A ta 1.4 je něco navíc = je o dost dražší, což je škoda. Mohl to být s cenou kolem 420 tis prodejní trhák ;-)
        • 02 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 25.08.  20:18

          « Re: Re: S novou Ceed...

          ved toho so bojim... ci ta 1,4tgdi pritiahne aspon tolko zakaznikov ako 1,6gdi ked uz bude podstatne drahsia.. ci nahodou zakaznici neutecu k mazde 3 .. ktora sa uz potom moze javit cenou zrazu "dostupnejsia" ako kedysi ked gdi bolo "za babku"
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 25.08.  20:38

            « Re: Re: S novou Ceed...

            Nový Ceed som síce neskúšal, ale pred rokom som sa viezol s Hyundai i30 1,4 turbo (rovnaké auto). Auto išlo pekne, motor ťahal veľmi dobre... Ale skúsil som spomínanú Mazdu 3 a... Motor síce nejde až tak "divoko" ako 1,4 turbo, ale ako auto je Mazda podľa mňa lepšia. Pocit šoférovať Mazdu a Hyundai je o dosť iný. Mazda je ale menej úžitková a viac "šoférska".
            V podstate som sa rozhodoval ťažko, lebo Hyundai i30 stál menej, mal lepšiu výbavu a motor 1,4 T bol živší - ale bola to v tom čase neznáma novinka (bez skúsenosti so spotrebou...). Ale nakoniec rozhodli detaily... A Mazda sa mi páčila viac. Zatiaľ neľutujem.
            Kia Ceed vychádza vždy ako druhá po Hyundai i30 = vždy sa mi páči viac. Už predošlá generácia Ceed-u bola krajšia ako i30 - zvonka aj v interiéri. Možno práve na tom profituje. Teraz už nie je medzi tými autami taký rozdiel.

            Ešte k Mazda 3 - motor 2,0 88 kW je oproti 1,4 T trochu iný. Ak skúsite obe autá po sebe, lepší pocit asi budete mať z 1,4T. Mazda so svojími atmosferickými motormi je v dnešnej dobe viacmenej pre ľudí, ktorí taký motor chcú. Alebo im je o jedno a berú to, čo sa viac páči, alebo má lepšiu cenu.
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 25.08.  20:47

              « Re: Re: Re: S novou Ceed...

              mazda 3 bude urcite fajn.... jazdi ich u nas hodne lebo ludom sa paci ..... mne sa uz aj mensia 2-ka moc pacila ale v danej cene a velkosti to neprichadzalo v uvahu ... vpredu uzko jak v miniaute... vzadu strecha nizka... a za 14 tacov ( ak zratam lepsiu vybavu, motor, disky --- teda to co uz mam v pole za 12 ) by som uz mohol kukat skoro po golfe.... mazda je ale o inom viem... nie je o maximalnom kufri ani priestore a dnes uz ani lacna nie je ( kvalitka tam teda urcite bude )... ale tak 2ka je obecne mala to kazdy vie.... ale prave ta 3ka je posadena dokonale a ludia na to zaberaju :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 25.08.  21:22

                « Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

                Dvojka je ale malé auto. Horšie je na tom CX3 - je to v podstate vyššie posadená 2-ka, ale stojí ako 3-ka. A ľudia ju kupujú.
                Mazda má viacmenej následovné skupiny zákazníkov a ich kombinácie:
                A. páči sa im dizajn
                B. chcú veľkoobjemovú (na dnešné časy) atmosféru a nechcú malé turbo
                C. radi šoférujú = chcú skvelo jazdiace auto
                D. hľadajú kvalitu - Mazda spolu s Toyotou a Hondou často okupuje vrchné priečky rebríčkov spoľahlivosti. Nebyť problémov s koróziou bola by Mazda asi dokonalé auto ;).
                Osobne spĺňam všetky podmienky :).

                Ak si vezmeme ktorúkoľvek Mazdu - bude vo svojej kategórii jedno z najlepšie jazdiacích áut.
                • 00 Reagovat !

                  foto H-K-svwet

                  H/K_svwet 25.08.  21:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

                  suhlasim so vsetkym... jasne aj CX3 je mala... aj zadne dvere ma doslova miniaturne a hrozne skosenu strechu.... ale chapem ze pre dvoch dospelych a dve deti to ako rodinna stylovka moze stacit ;-)

                  ale napr kolega mazdo-maniak ma dnes focusa... kombika s turbom... tiez docela ulet si clovek povie ale on mi tvrdi ze je spokojny a sam asi najelpsie tiez vie preco sa rozhodol ako sa rozhodol .... a tak to ma byt ( to ale neznamena ze clovek nemoze nadalej fandit dalsim znackam ktore ma rad ) ... kazdy nech je hlavne spokojny s tym co ma a hned sa bude ludom aj lepsie jazdit :yes: ja som tiez spokojny a uz teraz si s predajcom budujem vztahy do buducna >:D ... velka spokojnost s pristupom ... ked aj nieco sa spytam hned si mailom odpiseme a kedykolvek su mi k dispozicii .... ono ked je clovek na spravnom mieste a vidno ze danu pracu robi seriozne a rad tak to proste ide samo a an inie je dovod potom obehovat dalsich 10 showroomov a stracat takto cas spekulovanim u konkurencie ...
                  • 00 Reagovat !

                    foto palix

                    palix 27.08.  11:31

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

                    Práve dnes som pozeral do CX3 a Mazdy 2 (stáli vedľa seba) - v interiéri je to v podstate rovnaké auto. Len cena je o triedu vyššia.
                    Focus je skvelé auto, ale tentoraz u mňa nevyhral.
                    Keď človek číta profesionálne recenzie, hodnotenia a rôzne články, tak sa často dozvie protichodné informácie. Ak vezmeme napr Focus, prípadne Mazdu 3 viacmenej sa zhodujú, že sú to skvelo jazdiace autá. Nie každý sa ale zhodne, ktoré je lepšie. Niektoré recenzie sú dokonca napísané tak, že oproti ostatným vyznievajú tak, akoby autor jazdil na inom aute ako ostatní :).
                    Najlepšie je previezť sa - škoda, že testovacie jazdy sú v podstate len veľmi krátke, prípadne si prečítať pár často silno emotívne ovplyvnených recenzii tu na moje.auto :)...
                    Najlepšie je ak si človek môže auto požičať na nejaký čas - to ale nie je často možné.
          • 10 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 25.08.  21:29

            « Re: Re: Re: S novou Ceed...

            Tak vzhledem k tomu, že Kia v minulosti bodovala hlavně (výrazně nižší) cenou, tak odpověď lze předpokládat. Pokud si do srovnání dám auta s obdobně výkonnými motory okolo 100kW a nějakou tou standardní výbavou, tak jsem obvykle někde mezi 450-500. A tam už se kouzlo nové Kie ztrácí. Mít v takovém výběru koncern, Megana, Astru, Focus, japonce, tak při podobné ceně bych musel být skutečně velký fanoušek Kie, abych do ní šel. A podle mne takových teď velmi výrazně ubude.
            • 21 Reagovat !

              foto Niemand

              Niemand 26.08.  05:59

              « Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

              To je jeden z pohľadov. Ale ja mám iný. Z H/K sa stalo auto, ktoré zaraďujem do výberu budúceho auta. Nemám žiadne predsudku voči Kórejcom. A zdá sa, že pomer price for value majú stále o niečo lepší ako konkurencia. Ceny išli hore u každého, takže drahšia Kia stále patrí k lacnejším.
      • 10 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 26.08.  06:17

        « Re: Re: S novou Ceed...

        Low cost? V čem je lowcostová? V tom, že používá multilink ve všech verzích? V poměrně slušné nabídce moderních motorů? V solidně vybaveném interiéru?

        Na to, že máš takový nick, moc bystrosti v tvém příspěvku není... :-!
    • 00 Reagovat !

      foto zlysoused

      zlysoused 25.08.  18:36

      « Re: S novou Ceed...

      To se střelil i Hyundai. Minulá generace i30/Ceed sice možná tak dobře nejezdila jako ta současná, ale celkově to byly v segmentu chytře zařazená auta s motorizacemi, které dávaly smysl. Auta byla navíc mnohem prostornější, než současná generace. Současné generace se snaží nahánět špičku třídy, ale bez adekvátní nabídky.

      Prodeje tomu odpovídají.
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 25.08.  20:26

        « Re: Re: S novou Ceed...

        mne pride dokonca predosla i30 zaujimavejsia ako ta nova .. tvarovo a akymsi vyzarovanim bola na tom lepsie .. ta nova je vcelku sterilna ale tak opat ako u kii tu vidim jasny ciel... vw ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 25.08.  20:44

          « Re: Re: Re: S novou Ceed...

          Pozeral som pred časom starý i30 a nový (v predajni stáli vedľa seba). Starý sa mi zdal oproti novému dosť veľký "aziat" (divoké tvary, strieborné plasty...). V tom čase by som už starú i30 nekúpil. Nová sa mi zdá o dosť hodnotnejšia - bola robená pre EU ako konkurencia Golfu. Chcel by som vidieť jedného človeka, ktorý by vzal starú i30 a nie novú, ak by nerozhodovala cena, prípadne cena by bola rovnaká.

          Kia Ceed je niečo iné. Už predošlý model pôsobil dynamickým dojmom, mal krajšie krivky ako i30 a interiér bol oproti i30 nádherný. Aj tak by som asi išiel do nového Ceedu. Starý bol skvelý, ale nový je pre mňa lepší.
          • 00 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 25.08.  21:01

            « Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

            ceed je za mna nadalej krasji ako i30... teda aj po tretikrat ;-) ho i30v tomto nepredbehla ale uz je to tesnejsie ako kedysi... nakoniec zlata astra golfik alebo leon :*)
            • 00 Reagovat !

              foto palix

              palix 25.08.  21:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

              Tiež sa mi vždy viac páčil Ceed ;).
              Len rozhodovanie nie je vždy jednoduché.
              Astra
              - má problémy s motormi (vraj)
              - susedina kamoška mala starú Astru F (jednoduché auto) viac ako 20 rokov bez problému. Vymenila za Merivu turbo. Po 1,5 roku je nespokojná (rôzne problémy) a chce auto predať a kúpiť iné.

              Golf
              - ťažko povedať niečo zlé. Je považovaný za dokonalý. Možno práve to odrádza istý typ zákazníka (ako ja). VW je často dosť preceňovaný. Nemôžem povedať, že ho nemám rád -ja ho len nechcem. Preto sa vozím na Mazde ;)

              Leon
              - dobrá cena, je to v podstate lacnejší Golf...
              Problém týchto áut je, že napr za istú cenu budú mať vzadu len jednoduchú nápravu. Je už málo áut, ktoré ju majú v základe. Kedysi bola štandardom u spomínaných modelov.
              • 00 Reagovat !

                foto H-K-svwet

                H/K_svwet 25.08.  21:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

                kolega v praci sa zase rozhoduje medzi mazdou 3 a C-HR... zaujimavy duel... ale ako byvaly majitel aurisu I. uz teraz tusim v com opat skonci :-) :*)
                • 00 Reagovat !

                  foto palix

                  palix 27.08.  11:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

                  Povedal by som, že si kolega vyberá 2 neporovnateľné autá z rôznych kategórii. To znie akoby jedno chcel on a druhé manželka :). Podľa výsledku sa zistí, kto nakoniec vyhral :). Teda ak je ženatý.
                  Protivníci k Mazde 3 sú najčastejšie - Focus, Leon, prípadne Golf.
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 25.08.  21:07

            « Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

            i30 a Ceed su defacto rovnake auta, len s inym designom podla tej ktorej znacky. Takze nerozumiem celkom tomu, ak niekto zatracuje jedno a chvali druhe pre par inak stvarnenych markantov.
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 25.08.  21:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

              asi preto ze dizajn dnes predava ... ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto palix

              palix 25.08.  21:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

              Samozrejme - sú to rovnaké autá. Terajšie nové modely sú viac rovnaké ako kedykoľvek predtým. Ceed 1. a 2. generácie bol ale podľa mňa krajší = hodnotnejší ako i30. Je to ale vec názoru. I30 na mňa pôsobila lacnejšie ako Ceed - hlavne 2. generácia.
    • 20 Reagovat !

      foto zaplosak

      zaplosak 25.08.  18:50

      « Re: S novou Ceed...

      chybí mi tady ten krásný klínový tvar s bočního profilu, co má ceed 2, hlavně sw
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 25.08.  20:29

        « Re: Re: S novou Ceed...

        aj prvy ceed kombi mal pekne linie ( sef ho ma a za mna zreje ako vino )... suhlas.. tu je to uz take akesi "rovne" a nezaujimave zboku ... placate a nafuknute ... nazivo mi ceed prisiel doslova nudny ... predok sice pekny ale zboku nuda ... zadok tlusty a usedly a vlastne ako nafukle rio ale nic sexy ... zlaty slachovity leon s iskryvymi krivkami :*) tam mozem fakt povedat ze "vie vyzerat" ... tu ceed je voci nemu rysava moletka ... ale aj tieto baby samozrejme niekomu urcite pridu pritazlive :yes:
    • 30 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 25.08.  19:03

      « Re: S novou Ceed...

      Tak Kia se hlavně střílí do nohy cenou. Kia (nebo Hyundai) měla velký potenciál v době, kdy ta auta byla 300 - 400 litrů, kdy v té horní půlce byly k dostání solidně vybavené 1.6GDi, a to i v kombíku. Ale posun do hladiny 400-500 výrazně zavřel cenové nůžky vůči konkurenci a čas ukáže, jak moc se to projeví na prodejích.
      • 10 Reagovat !

        foto Velkoodberatel-kukurice

        Velkoodběratel_kukuřice 25.08.  21:40

        « Re: Re: S novou Ceed...

        Máš pravdu, konečně nědo zmínil oč tu jde. Pojem levný Korejec už asi neexistuje. Kia a Hyundai se cenově dotáhli na konkurenci, záleží proto jestli nakupující vidí i to srovnání kvality.
        • 10 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 25.08.  22:12

          « Re: Re: Re: S novou Ceed...

          Tak stačí jeden krásný příklad za všechny. Poslední generace i20, určitě lepší auto než předchůdce, jen taky výrazně dražší. A tak se pak z duelu roku 2015 proti nové Fabii stal totální debakl, protože z poměru prodejů 3:1 v minulé generaci obou aut najednou bylo 10:1 ... Někdy v roce 2011 bylo i20 za 196tKč, dnes se stejnou (bídnou) 1.2-kou atmo 55kW začíná na 300 ...
          • 00 Reagovat !

            foto Niemand

            Niemand 26.08.  12:57

            « Re: Re: Re: Re: S novou Ceed...

            Otázka je, či bol rovnaký vývoj v celej EU? Lebo predaje v ČR sú ovplyvňované aj inými faktormi. A H/K sa aktuálne dosť darí v segmente SUV, ktorý nie je zrovna orientovaný na cenu.
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 25.08.  22:15

          « Re: Re: Re: S novou Ceed...

          boze teba som tu uz pekne dlho nevidel... kde si bol.. na havaji? vitaj ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 25.08.  19:49

      « Re: S novou Ceed...

      na tej foto posobi ten hatch pomaly ako kombik ... ten zadny stlpik mi tam nesedi a dodnes neviem preco sprtali do jeho povodneho tvaru ale ok .... kazdopadne najvacsim plusom je za mna zbavenie sa toho maleho okienka pri A stlpiku ... predok je rovnako akoby aj menej skloneny co tiez chvalim... uz to nie je take mpv na predok ale ma to krajsie proporcie ale ano ten bocny profil je divny uz som to skor pisal... za mna zboku ziadna slava... ale ako celok parada to priznavam.. vidim tu viac plusov ako minusov takze ok... uspech tu bude podla mna jasny... mensie svetla su jasne krajsie predok menej sikmy .. len ta natiahnuta kabina zboku ach jo .... novie kie za mna uz nie su taki krasavci ako kedysi ( nakoniec prvy ceed po facelifte bol asi naj... a aj v kombiku aj v trojdveraku [odkaz] by som mu ten jeho vek netipoval .. dokonaly ) ale stale su sucasne kie slusne kukatelne a to je fajn... uz sice menej emocionalne a pridu mi aj nudnejsie ale je to presne o tom ze kia ide za mna jasne po krku vw takze asi aj preto dnes uz takyto nazvime to pragmaticky "antidizajn" ;-) .. uvuidime ci to ale bude na G8 stacit.. nieco vnutorne mi vravi ze G8 opat "ujede vsem" o milu a ze tentokrat bude uz aj podstatne viac napadny ako doteraz ( ak sa to da vobec takto nazvat ) ved uvidime ;-) ...

      PS: dnes som medzi KE a PO videl prvykrat na slovensku stingera ( bordovy ) ... pozdravujem stastneho sofera zo stredneho slovenska ;-) ( snad to nebol sam rasto na teste >:D ale k nam na vychod moc nechodi a stinger tusim uz davno testoval ) .. ale ozaj krasna kara.... pecka ... a co je hlavne.. predava sa realnym zakaznikom ako vidim .... ( ved v nemecku som za tyzden videl 2 stingery ) a dnes uz konecne jeden aj u nas ( za mna dnes jednoznacne najlepsia a najkrajsia kia ) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto palix

        palix 25.08.  20:48

        « Re: Re: S novou Ceed...

        Sestra má 3 dverový Ceed 1 generácie -presne ako v odkaze. Osobne si nemyslím, že je to taký krásavec. Mne sa oveľa viac páči 2. generácia. Prvý Ceed nebolo zle auto, ale bolo relatívne nudné. I30 z toho obdobia bola ešte nudnejšia.

        Samozrejme Stinger je skvelý. Ale to už je iná trieda, za iné peniaze.
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 25.08.  20:58

          « Re: Re: Re: S novou Ceed...

          asi kazdy to vidi podla seba ved jasne :-) .. a iste su aj taki ktorym zase tato nvoa generacia pride "naj" ... mne sa ale ten "natiahnuty bok" nepaci ... je to akesi autobusoidne a nudne zaroven... pekny hatch si predsatvuje mfakt kusok inak... a aj ked som velakrat pisal ze golf je nuda nuda nuda nuda nuda a nuda tak tentokrat s idovolim povedat ze v reale vie posobit lepsie ako novy ceed a to je uz 6 rokov na trhu... ach jo... ale o uspech unoveho ceedu stejne nepochybujem... o nudne auta z korei zaujem iste nadalej bude... kia vie co robi.. hoc to caro ake mala uz podla mna z niektorych modelov u nej mizne... je to vsetko uz take uni .. este aj ten interier je taky ze uni... predchodca mal jasne krajsiu pristrojovku aj stredovy panel... ale mozno len ja starnem a menim priority :*)
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 25.08.  21:08

        « Re: Re: S novou Ceed...

        Hm. Len v PO su tusim 3 ci 4 Stingre. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 25.08.  21:10

          « Re: Re: Re: S novou Ceed...

          dnes ma predbiehalo bordove GTcko.. mohol som si oci vyocit.. ale malo stredoslovensku znacku... ani palec hore som mu nestihol ukazat ... :-( .. ale masina neskutocna ... ta aura a vizaz... neskutocne maso ... a aj ked sa mi arteon akokolvek paci.. toto je este o level inde... pecka :yes:
  • 32 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.08.  18:52

    Externí dodavatel?

    Pobavil jste pane Bureši, nesmíte skočit na špek marketingovým materiálům společnosti KIA. Žádný výrobce osobních vozidel není schopen si vyrábět vstřikovací systémy sám. V oblasti nákladních vozidel a motorů do stavebních, zemědělských aplikací toho jsou schopni CAT a Cummins, v osobních vozidlech to ale nefunguje.
    Pěkně Vás oblafli, vstřikovací systém do inovovaného motoru 1,6 CRDI pochází od Continentalu. Continental bude dodávat i komponenty mild-hybridního systému.
    • 21 Reagovat !

      foto Th0r

      Th0r 25.08.  20:22

      « Re: Externí dodavatel?

      Vyjímečně se ho musím zastat. Nepíše o výrobě, ale vývoji.

      ... ale Kia si ho vyvinula sama.
      • 00 Reagovat !

        foto Alda1111

        Alda1111 26.08.  00:18

        « Re: Re: Externí dodavatel?

        Spíše spolupracovala při jejich vývoji... Vyrábíme jeden díl do vstřikovacího systému i pro tyto motory a je to pro světového dodavatele těchto systémů.
      • 00 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 26.08.  10:29

        « Re: Externí dodavatel?

        Kia si nic nevyvinula, protože to v minulosti nikdy nedělala. To není jako udělat hop, vyvinout vstřikovací systém. Jen si systém objednala od Continentalu a jako všichni objednavatelé spolupracovala při vývoji, to dělají všichni a jinak to ani nejde :-)
        Faktem je že systém si můžete objednat i s programováním řídící jednotky, nebo třeba bez ….. některé automobilky si objednají systém s prázdnou řídící jednotkou a udělají si mapy a všechno, což je náročné. Toto mohla dělat Kia, nic víc.
  • 20 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 25.08.  20:30

    Nový model(?)

    Popravde, ani mi tak nepripadá, pôsobí na mňa ako trošku iný, ale súčasník odchádzajúcej generácie. Zmena tvarov je zreteľná, ale žiadny progres nevidno. Model stratil na dynamike, línie sú podstatne usadlejšie, automobil je tiež pocitovo "placatejší" (asi aj rozmery doznali zmeny týmto smerom, ale nechce sa mi porovnávať čísla). Interér detto, čistá klasika, bez výstrelkov, ale aj bez zaujímavosti. Za mňa nuda, nuda a šeď, väčšia konzerva ako Golf.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 25.08.  20:41

      « Re: Nový model(?)

      to ma najviac sokovalo.. ta nuda aka z toho v reale sla pritom fotky su vcelku "pekne" a stavnate ... a to som videl vystaveny vcelku pekne naslapany kusok .. dovolim si povedat ze aj sucasny G7 vie posobit jednoznacne sportovejsie a "drzejsie" a chlapskejsie hoc tiez krasavec to nie je ... kia za mna akoby az moc sa upriamila prave na vw ale takto stratila svoju povodnu vytycenu cestu ktoru jej predosly ceed vydlazdil ako na podnose ... mozno az moc sa uz pozera po konkurentoch ( vw ) a potom robi uz taketo "nudy" ktore nie su predsa zauzivane v jej podovodnej DNA akou si ziskavala zakaznikov ...
      • 01 Reagovat !

        foto palix

        palix 25.08.  21:09

        « Re: Re: Nový model(?)

        Kia / Hyundai sa tuším ani netaja, že nové autá majú konkurovať VW. Tuším ich navrhovali v stredisku tu v EU (Nemecko?).
        Mne sa páči svojím prístupom Mazda - ide vlastnou cestou (pekný dizajn, atmosferické motory...) a nemieri na zákazníkov Golfu. Golf má dostatok konkurentov. Povedzme si - človek, ktorý chce kúpiť Golf asi ťažko skúsi niečo iné - nejakého "trápneho" japonca už vôbec nie.
        Práve som čítal jeden článok, kde bolo napísané niečo ako:
        ...
        Nemci majú radi pravidlá. Nemeckí inžinieri očakávajú od zákazníkov, aby následovali ich pravidlá.
        Nemecký inžinier: Spravím tento produkt a zákazník ho bude používať daným spôsobom, ktorý mu určíme. Ak nastane neajký problém, bude to jeho vina, lebo nedodržal postup, nie moja.
        Opriti tomu japonskí inžinieri vytvárajú produkty s otázkou: "Ako bude zákazník používať náš produkt? / Ako sa vyhneme problémom pri používaní nášho produktu?"

        Článok mal názov:
        Prečo sú japonské autá spoľahlivejšie ako Nemecké aj keď nemecké autá sú považované za najlepšie?

        Nebude to predsa len pravda? ;)
        • 10 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 25.08.  22:00

          « Re: Re: Re: Nový model(?)

          Ale on se i ten přístup Mazdy mění. V Americe koupíš CX-9 s 2.5T (který nahradil atmo 3,5), stejně jako M6 se stejným motorem. A pokud vím, tak další generace Skyactive taky bude pracovat s přeplňováním.

          A výsledkem té vlastní cesty u značky, která dělala zajímavé MPS kousky, je dnes i to, že dnes motoricky končí tam, kde má konkurence průměr a to ještě často podstatně levnější díky tomu, že si s tím nejlepším motorem nemusím kupovat top výbavu.
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 27.08.  11:54

            « Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

            Skyactive X bude mať tuším kompresor. Bez toho by asi nedosiahli požadované výsledky vo všetkých režimoch. Mazda má skúsenosti s turbomotormi, ale asi si povedali, že 2,0 nepotrebuje turbo. 3,5l motor je už možno až veľmi veľký v dnešnom ECO svete - to už by ani Mazda nedala ;).

            Súhlasím, že výkonovo nie je Mazda niekde v TOP kategórii, ale na druhej strane si povedzme, že ani MX-5 nemá extrémne silný motor a jazdí dobre (vraj).
            Podľa mňa veľkej časti vodičov stačí aj výkon, ktorý poskytuje Mazda na to, aby sa aj dobre zabavil za volantom a na druhej strane neporušoval predpisy.
            Konkrétne - o Mazde 3 som čítal veľa dostupných testov na nete a napr motor s 88 kW je často označovaný za slabý, ale niektorý redaktori ho označili za príjemný, dostatočný a úsporný motor. Rovnako jazdné vlastnosti sú pre jedného špičkové, pre iného priemerné. Hodnotenie je subjektívne. Rovnako zákazníci sú rôzni.

            Ohľadne silných motorov a MPS verzii som kedysi čítal, že Mazda to tak trochu vzdala, pretože sa tých áut aj tak predávalo minimum v porovnaní so zvyškom a úsilie radšej vložila do výroby výborných áut pre bežného vodiča. Mazda predsa len nie je obrovský koncern, ale pomerne malá automobilka.

            Ak by som chcel silné a drahšie auto (hothatch), tak v pohode pozerám na Civic Type R a podobné autá.
            To čo som hľadal u auta - príjemné zvezenie s rezervou stability v rámci rýchlosti dovolených zákonom - mi ponúka Mazda 3 s 88 kW v dostatočnej miere ;).

            Nakoniec celkom nechápem v dobe, kedy sa naháňame za emisiami, to neustále zvyšovanie výkonu a túžbu zákazníka po silnom aute.
        • 01 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 25.08.  22:00

          « Re: Re: Re: Nový model(?)

          ved bracha ma prave japonca... lancer a po 7 rokoch nic... este nemenil ani ziarovku ( ale je tam slabsi lak na kasni... obcas nieco musi prebrusit a skrabance poopravovat ) ;-) ... ale ludia dnes radsej zlozite vozy proste ... taka je doba ... co spravis .. mne pride ze niektore vozy su hodne podcenovane u nas ale je to samozrejme mozno kusok aj subjektivne.. ok ... ja som kazdopadne spokojny s tym co mam... yaris mi nesedel vobec a mazda 2 bola draha a mala v danej triede az prilis ... a colta mitsu uz nerobi... tak co no... tentokrat u mna ostal japonec az na konec aj ked v reale maju velmi dobre vozy to viem z vlastnych skusenosti jak vidis ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 27.08.  12:31

            « Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

            Mitsubishi trochu odstavilo všetko okrem SUV - to je škoda, robili skvelé autá.
            Pokiaľ človek nezažil problémové auto, tak nevie, ako to vie potrápiť. Ja som našťastie nemal nikdy auto, ktoré by sa kazilo, alebo ma niekde nechalo. Nakoniec som vsadil na nového, benzínového japonca. Hádam niečo vydrží. Na druhej strane, ak by sa mi to auto nepáčilo z viacerých uhlov pohľadu, alebo vôbec nebolo na trhu tak ho nekúpim a možno by som skončil pri Focuse, alebo hoci aj pri Toyote.
        • 10 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 26.08.  08:07

          « Re: Re: Nový model(?)

          AK nie je mazda 3 konkurencia ku golfu, tak k comu? Je to jedna trieda. Inak mazda si sla vlastnou cestou nie preto, ze v tom videla zmysel, ale ze nemala inu moznost - dovod boli prachy a nemohli si dovolit vyvoj dalsieho motora. Dnes z toho robia mazda fans ako nejaku cnost/ cestu proti prudu a podobne. Pricom dovod bol velmi prozaicky - nedostatok penazi. Netvrdim, ze je to zle auto, dizajnovo sa mi paci aj vnutri celkom fajn, horsie je to s priestorom a atmosferu nepovazujem za modlu alebo nieco vynimocne. Rovnako to vidia aj zakaznici, kedy predaje stale nie su tak zavratne ako by si mnohi priali, alebo predpovedali. Navyse aj modelova paleta je skromna a cena dost optimisticka.
          • 01 Reagovat !

            foto Niemand

            Niemand 26.08.  13:07

            « Re: Re: Re: Nový model(?)

            Píšeš nezmyli. Spraviť motor s turbom dokáže prakticky každý. A pre veľké modeli to spravila aj Mazda. Mazda zvolila veľmi zložitú konštrukciu atmosferického motora a určite to nebolo kôli finančnej úspore. Lacnejšie by spravili dáku oturbenú 1,6 z ktorej by do menších modelov odrhli valec.
            • 10 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 26.08.  17:18

              « Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

              Jasne, vyvoj stoji par korun , len co z toho ked ich nemas. Mazda nemala prachy na vyvoj maleho turbomotora, to je cele. Nic ine v tom nie je. Takze jedinou cestou bolo dokoncit ten, do ktoreho uz vsetko naliali a otocit to na nejaku vyhodu. Su to cca len 2 roky kedy aj Honda fans tvrdili nieco o Honde a zrazu prisiel civic s litrovym turbom. Tiez to bolo asi preto, ze to bolo tak jednoduche. Toyota detto a to napriek tomu, ze ma navrch v hybridnej technologii oproti komukolvek a napriek tomu to turbo spravili. Takze ani japonci nevedia co robia, len Mazda ano, vsakze?
              • 00 Reagovat !

                foto Niemand

                Niemand 26.08.  19:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                Na tú blbosť si prišiel ako? Mazda je posledné roku v pluse a vypláca dividendy. Takže peniaze by boli. Nemali problém spraviť 2,5T, ľahko by spravili aj 1,5T. Lenže 2,5T bol nutný, lebo nahrádza viac valec, ktorý by už bol naozaj pre Mazdu drahý. Ale do EU nemieri ani 2,5T. Proste nezaujímavý trh a inde o turbá nie je záujem. Motory Hondy boli stará škola a pri inovácii sa rozhodli pre turbo ako ľahšiu cestu. Toyota v zámorí turbá moc nenasadzuje a predstavila niekoľko nových atmosfér, ktoré sú výrazne nadštvorcové. Majú oveľa viac života v nižších otáčkach, ale o to menej sa im chce do tých vysokých.
                • 01 Reagovat !

                  foto palix

                  palix 27.08.  14:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                  "Niemand" má pravdu o Mazde ;). Povedal by som, že aj na našom trhu zaznamenala Mazda priam raketový nárast predajov a záujmu o jej autá (od nástupu KODO dizajnu).
                  Na jednej strane vyrába nádherné autá, ktoré skvelo jazdia - vo svojej triede patrí každá Mazda k najlepšie jazdiacim autám. Majú atmosferické motory -nie len slabé základné verzie, ale aj stred, alebo "vrchol" - aj keď nie sú výkonovo až tam kde konkurencia. Navyše čo sa mechanickej spoľahlivosti týka, sú niekde na vrchole rebríčka.
                  Ak to všetko zosumarizujeme - máme tu autá, ktoré sú skvelou alternatívou k akejkoľvek značke.
                  Ak niekto povie, že atmosféra neide tak ako turbo... Súhlasím - ide podobne, len je potrebné vytočiť ju. Ak je v aute automat, tak to je v podstate vodičovi jedno, o dynamiku sa stará automat.
                  Navyše napr motor 2,0 / 88 kW je alternatívou k silným 1,0 turbo motorom, normálnym 2,0T a slabším 1,4 turbo motorom. Na nič viac sa nehraje. Mám ho a je to veľmi príjemný motor. v skvelo jazdiacom aute.
                  • 10 Reagovat !

                    foto tesnav

                    tesnav 27.08.  19:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                    Upřímně, motor G120 jsem vůbec nepochopil. Značka, která jde svou cestou a nevyužívá přeplňování, vezme "velký" atmosférický motor, ne zrovna jednoduché a levné konstrukce, a ten zařízne veb4.000 výkonově tak, že se vykony i charakteristikou dostane na úroveň základních polovičních přeplňovaných motoru konkurence, které předpokládám budou i výrobně levnější (hmotnost materiálu, velikost opracovane plochy atd.). V reálu to navic žere víc (OIII 1.0 TSi v manuálu - 5,9, M3 G120 - 6,6).

                    Na druhou stranu beru, že je to jediná realne "použitelná" motorizace, protože základní 1.5-ka je na takové auto v dnešní době slabá a G165, dostupná pouze v top výbavě, je zase cenově mimo.
                    • 00 Reagovat !

                      foto palix

                      palix 28.08.  20:49

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                      K 1,5 od Mazdy sa bežme predávajú základy - napr 1,4 u Kie a podobné motory (slabší 1,0 Ecoboost), ktorých je stále menej. Každopádne je aj základná Mazda 3 s motorom 1,5 podobne kvalitne jazdiace auto (okrem dynamiky), ako tá najdrahšia Mazda - má rovnaký podvozok, čo je dnes viacmenej raritou.
                      Kolega má Mazdu 3 1,5L a je spokojný. Na druhej strane všade sa píše, že 1,5 nemá význam, lebo ani nejazdí za menej ako 2,0L.
                      G120 je motor, ktorý je vhodný pre bežného vodiča, nie notorického porušovača predpisov, prípadne "športovca". Ja som ho (a Mazdu) volil preto, že je úplne v pohode použiteľný na krátke jazdy, nevyžaduje špeciálne zaobchádzanie (dochladzovanie), má dostatočný výkon - pre bežného vodiča (koľkí ľudia sa vozia na horších autách) a jazdí za rovnako ako moja stará 1,4 -ka 66kW / 125 Nm.
                      Otázka znie - prečo by som mal chcieť 1,0 turbo, ktorý nebude jazdiť oveľa lepšie (isto nie v ťažšej Octávii) a bude náchylný na vyššie menované veci (niektoré)? Ďalšia otázka - prečo práve od VW?

                      Samozrejme, nebyť Mazdy, tak nemám na výber a beriem asi nejaký 1,0 turbo, prípadne 1,4 od Hyundai / Kia... Alebo 1,0T od Hondy. Alebo 1,5 T v Civic sedan. Alebo by som sa premohol a kúpil skladový Golf ;).

                      O Mazde a jej motoroch sa často v profi recenziach píše, že je to tzv. old school auto = ako kedysi dobré veľkoobjemové atmosféry. Keďže sa mi nikdy nepáčilo to, čo je moderné a čo chce každý, alternatíva prišla celkom vhod. U mňa OK...

                      Záver - už nebudem písať o iných značkách ako Kia... ;)

                      Nový Ceed považujem za veľmi dobré auto. Navyše za dobrú cenu ponúka peknú výbavu a motory. Pekne vyzerá, dobre jazdí...
              • 01 Reagovat !

                foto palix

                palix 27.08.  13:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                Možno si Honda povedala, že bude nasledovať trendy a spravila turbomotor. Možno ďalší vývoj atmosféry je zložitejší, ako vývoj turbomotora, kde turbo spraví podstatnú zmenu oproti atmosfére.
                Ako som písal inde - atmosféry nevyvíja iba Mazda, ale Toyota dáva podobné atmosféry do Hybridov (Auris 2019). A hádajte s kým podpísala spoluprácu? S Mazdou. Prečo nie s VW, Hondou?... Alebo iným priekopníkom malých turbomotorov? Vie už Toyota niečo, čo vedeli doteraz iba v Mazde?
                Alebo turbomotor zvláda aj Toyota, ale vysokoúčinný motor je už "iná káva"?
                Uvidíme o 10 rokov ;). Navyše už tu bude dosť jazdených malých turbomotorov, aj veľkých atmosfér.
                • 10 Reagovat !

                  foto Reco

                  Reco 27.08.  14:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                  Mozno, keby, asi ... silne argumenty. Vyvoj motora ako takeho je zalezitost v miliardach €. To nie je suma v ktorej sa pohybuje Mazda pri svojich predajoch. Toyota podpisala spolupracu aj s mnohymi inymi znackami, to nehovori vobec nic, kedze sa to robi bezne napriec vsetkymi automobilkami.
                  Toyota prisla s malym turbom, ziadna slava to nie je, konkurencia je dalej. Mam 3 kolegov, co maju aktualne mazdy a podla ich slov je to posledna mazda, ktoru maju. Asi preto, ze su to najspolahlivejsie a najviac soferske auta, alebo zeby nie...
                  • 00 Reagovat !

                    foto Niemand

                    Niemand 27.08.  18:11

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                    Vývoj celej rady motorov u Mercedesu stál 1,4Mld a to je komplet cena pre naftu, benzín, 4 a 6 valce. Kde jeden z cieľov čo predražoval vývoj bolo čo najviac spoločných dielov medzi naftou a benzínom, čo zas zlacní výrobu. Takže miliardy to môžu byť, ale nie za prilepenie turba. Mazda spravila 2,5T pomerne ľahko a lacno. A tak by vedeli spraviť aj 1,5T, alebo 2,0T. Cenu motor roka by s tým asi nezískali, ale 2,5T je hodnotení pozitívne. Otázkou je prečo by to robili. Turba ťahajú predaje hlavne v EU. Ale aj keby mala Mazda 12 turbomotorov, tak predaje Golfu by nezískala. EU trh je konzervatívny a veľa kupcov volí domácu značku aj keby to bol črep.
                    1,2 od Toyoty možno nie je najlepší motor, ale rozhodne nezaostáva nejak dramaticky. Jazdne je príjemný a ani nie je nijak rozožratý. Ďalším vývojom by sa to dalo dohnať. Otázka je či ďalší vývoj príde. Lebo Toyota na US trhu turbá úplne odpísala a predstavila celú radu nových atmosfér a v EU jej robia polovicu predajov Hybridy.
                    • 00 Reagovat !

                      foto palix

                      palix 28.08.  19:59

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                      V konečnom dôsledku môžme byť celkom radi, že máme alternatívu = atmosféru od Mazdy. Keby nepredávali u nás, tak by mali predaje v USA, Rusku... EU nie je pre Japoncov prvoradý trh - vidno to aj na tom, že nerobia zo všetkého kombíky a tiež nepredávajú všetky motorizáciu v EU...
                      Človek si nemusí kúpiť ani Toyotu, ani Mazdu, ani Hondu... Sú ale tu a predávajú sa, nie ako Škoda, VW a podobné, ale zákazníkov si nájdu. Všimol som si ale, že na našej ulic parkuje bežne plno japonských áut - cca 1/2 (celkovo asi 20 áut) Zvyšok sú Kórejci, Nemci, Francúzi. Japoncov ale najviac. Nežijem v Japonsku ;).

                      V každom prípade - za roky čo sledujem autá, nikde inde ako u japonských značiek som nenašiel toľko spokojných majiteľov. Kvalita sa ale často ukáže až po čase - 10 rokov, prípadne 150 000+ km.
                      Občas sa stáva, že verný fanúšik značky zmení "stajňu". Napr jeden kamoš - od mala priaznivec Audi - otec mal kedysi Audi 80... Potom mal on pár "Audín". Totálny fanúšik. Naposledy keď som ho videl mal Hondu Accord ;). Ešte som sa ho nepýtal, prečo taká výrazná zmena ;).
                  • 00 Reagovat !

                    foto palix

                    palix 28.08.  20:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

                    Tie slabé "domnienkové" argumenty samozrejme neobstoja. Niektoré riešenia ukáže čas. Napríklad čas ukázal, že motory Ecoboost sú v pohode, benzínové Skyactive tiež OK... Ibaže niekedy je aj 10 rokov málo na isté "odhalenia".
                    Pracujem v strojárskej firme a viem, ako ľahko sa dá čokoľvek nezvratne pokaziť - od návrhu, cez výrobu, montáž. Preto si vážim každý vývoj, výrobu, ľudí, ktorí napr autá navrhujú, montujú, servisujú... Veľa z nás nemá ani predstavu, koľko úsilia to všetko stojí. Vidíme iba finálny výrobok, ktorý sa ľahko kritizuje. Hlavne ak to kritizuje človek, ktorý nikdy nič nevymyslel, ani nevyrobil.
            • 00 Reagovat !

              foto palix

              palix 27.08.  13:40

              « Re: Re: Re: Re: Nový model(?)

              Mazda sa tradične vybrala zložitejšou cestou - zamerala sa na zvýšenie účinnosti motora (zvýšenie kompresného pomeru). Nemyslím si, že by to bolo jednoduchšie, alebo lacnejšie ako pridať na motor aj Mazde známu technológiu - turbo. Museli sa popasovať s detonaciami, zapaľovaním... A podarilo sa. Mazda turbomotory vedela robiť už dávno, prečo to nevyužila? Vedela niečo, čo ostatní nevedeli?
              Predpokladam, že pri dlhoročnom "zabávaní as" s wankelom prišli v Mazde na kadečo.

              Väčšina značiek si povedala, že najlacnejším a najrýchlejšie aplikovateľným riešením bude turbomotor s nízkym objemom. Tak to spravili a za menej, ako by stál vývoj motorov s vyššou účinnosťou.
              Čo bude ďalším krokom Mazdy? Do Skyactive-X pridajú kompresor, lebo ho tam potrebujú v istých spektrách otáčok. Čo bude následovať? Hybrid, turbo... A čo budú robiť ostatní? Budú už na konci so silami? Alebo pôjdu po ceste, ktorú vyšľapali iní?

              Správnosť riešenia situácie okolo emisii, downsizingu v podaní Mazdy mi potvrdzuje nasadenie podobných motorov do nových hybridných Toyot (Auris 2019) - atmosféra s vysokým kompresným pomerom + hybridná technológia.

              V podstate nech si každý jazdí čím chce - atmosféra, turbo, hybrid, elektromobil... Ja som si vybral atmosféru od Mazdy. Prečo? Lebo robia skvelé celkom šoférske autá a ich motorom verím. Možno ešte nie som ovplyvnený turbom. V EU sa až priveľmi šetrí.
  • 02 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 25.08.  22:19

    Dobře tak!

    KIA pochopila, že budoucnost Evropy je dieselová! :yes:
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 25.08.  22:24

      « Re: Dobře tak!

      dizle tu este nejaky cas v tejto triede budu to nejde popriet... ale zeby zrovna boli buducnostou to sa vsadim ze nie ;-) .... ada.... neblazni.... v tvojom veku by si uz kusok mohol v niektorych veciach mat vacsi prehlad... v dobrom :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 26.08.  08:47

      « Re: Dobře tak!

      Budoucnost Evropy je velbloudová.
    • 00 Reagovat !

      foto otatomekahoj

      otatomekahoj 26.08.  10:52

      « Re: Dobře tak!

      To je jen reakce na konkurenci. 1.6 hučák už vocpodu..
  • 00 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 26.08.  08:51

    Ceed

    bude mít šanci jako základ, kde je proti většině konkurence levnější, ale zbytek už nic zajímavého nepřináší. Veškerá výbava jen v nejvyšší verzi a ještě v paketech. Druhá výbava je v podstatě zbytečná, tohle mohli dát v základu.
    Tahle korejská generace neuspěje. Sám chci auto téhle třídy, ale o Ceedu ani nebudu uvažovat.
    • 00 Reagovat !

      foto Niemand

      Niemand 26.08.  13:00

      « Re: Ceed

      Pre mňa je zaujímavý aj tým, že ho viem mať s motorom ktorý je dobrý na poskakovanie okolo domu pre manželku pritom kvalita a výbava už je na slušnej úrovni.
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 26.08.  18:25

        « Re: Re: Ceed

        Na poskakování kolem domu ale vyjde levněji a lépe Mégane s 1.6 85 kW nebo třeba Tipo s 1.4 70 kW. Nebál bych se sáhnout ani po 308, i když je s turbem. Té už Ceed vůbec nemůže konkurovat, a to jsme stále jen u základu.
        • 10 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 26.08.  20:17

          « Re: Re: Re: Ceed

          Srovnání s Tipem je docela drtivé. Skladovky v základu se prodávají i pod 300 a za cenu Ceedu si poskládám výbavu jak chci, bez otravných korejských paketů.
          • 00 Reagovat !

            foto Niemand

            Niemand 27.08.  08:11

            « Re: Re: Re: Re: Ceed

            Tak ti neviem. Ale ak chceš do Fiatu výbavu tak cena už naskakuje. Ale aj tak z toho slušne vybavené auto nespravím a niektoré veci ako LED svetlá neviem ani priplatiť.
            • 10 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 27.08.  10:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ceed

              No ano, to platí i o motoru. Záleží, jaké mám nároky. Pokud mi jde o levné poskakovadlo do 400 tisíc, pak ocením konfigurovatelnost Tipa, do kterého si naskládám vše důležité.
              • 01 Reagovat !

                foto Niemand

                Niemand 27.08.  18:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ceed

                Mňe ide skôr o spoľahlivé poskakovadlo. Tam Fiat tak nejak nespadá(časté problémy s elektronikou). Okolo 16tisíc EUR viem mať v Ceede LED svetlá, ktoré manželka pol roka využije pri dochádzaní do práce. A nízky výkon je v jej prípade skôr výhoda, lebo nešpekuluje. Po stránke podvozku je to tiež inde ako Tipo.
                Ale myslím, že my dvaja sa tu budeme zbytočne dohadovať. A odpoveď či spravili dobre, že už nebojujú len cenou dajú až celoeurópske predaje.
        • 00 Reagovat !

          foto Niemand

          Niemand 27.08.  08:05

          « Re: Re: Re: Ceed

          Pár ľudí v okolí má Fiaty a ešte som nevidel taký kde by sa už po pár rokoch nesypala elektrika. Pri Megane je otázka do kedy bude v ponuke tá 1,6. Ale hlavne je tam strašný ten interiér. A tiež vo mňe nebudí dôveru čo sa elektroniky týka.
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 26.08.  13:18

      « Re: Ceed

      Nezbývá mi, než souhlasit. Ani ten základ nic extra není, sotva třídní průměr, pokud vyloženě netoužím po atmosférickém kompaktu. Možná v plné výbavě s 1.4 T nebo naftou vyjde lépe než konkurence, nevím.

      Celkově mám z Ceedu dojem, že nemá čím zaujmout. Už ani cenou. Pokud je jeho jediným účelem nabídnout levnější Golf, pak si nejsem jistý, jestli to v této třídě stačí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

 

iSport.cz

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou smlouvu s Buffalem

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou…

Český hokejový útočník Matěj Pekař, který v současné době působí v celku Barrie Colts v juniorské OHL, podepsal…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…