Diskuse

Kia Cee’d nyní o 15 tisíc levněji, ceny od 289.980,-Kč, dovozce přesvědčuje zákazníky srovnáním s Fabií

8.9.2008

První důležitou událostí podzimní prodejní sezony v kategorii lidových vozů je snížení všech cen jednoho z nejprodávanějších modelů nižší střední třídy.

 

  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 08.09.2008  09:15

    Porovnanie s Fabiou

    Marketingovo je to skvelý tah. Fabia je stále v CR a SR najpredávanejsie auto, tak kde sa dá najlepsie ubrat zo zákazníkov, ak nie u nej. Mozno mohli PR manazéri viac zdoraznit, ze za rovnaké peniaze clovek dostane o triedu vacsie auto, teda triedu Octavie za cenu Fabie (mozmo HB vzhladom na batozinu nie celkom, ale SW je urcite plnohodnotný konkurent Octavie Combi). A i základný motor poráza 1,4-ku Fábie (výkonovo az tretí v poradí!) na hlavu.
    Rovnako na nasich trhoch viacerí ludia uvazujú stýlom, ze preco si mám kupovat 6 airbagov v základe, stacia mi 2 a nech mi dajú nizsiu cenu. No nech sa páci. (i ked dnes som cestou do práce videl nepeknú búracku - klasické bocné nedsanie prednosti, kde vystrelili predné bagy, ale bolo to figu platné, kedze náraz bol zboku a bocné bagy neboli).
    • 00 Reagovat !

      foto dochtor

      dochtor 08.09.2008  09:27

      « Re: Porovnanie s Fabiou

      Ak strelili predné airbagy, tak náraz musel byť AJ spredu.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 08.09.2008  10:19

        « Re: Re: Porovnanie s Fabiou

        Nie je to celkom tak, senzory predných bagov reagujú aj na náraz do oblasti kolesa zboku. V praxi pritom 90 % nárazov nie je cisto predných ako v crash-teste.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 08.09.2008  18:10

          « Re: Re: Re: Porovnanie s Fabiou

          Jednak nechápu,proč kluci srovnávají slovenské auto s českým.Já bych se styděl a srovnával alespoň s francouzským,německým či italským,takže např. Clio,Corsa,Punto.Pak možná by měli postudovat právo EU,kde v reklamě je zakázáno výslovně jmenovat konkurenci. Výsledkem je,že negativní reklama také reklama.Konečně,auto jim museli udělat němci,ti samí zlí a hloupí,co majíVW...taky jim mohli říct,jak to v EU chodí s legislativou.Soukr. se těším na "úspěšné" reklamace např. vstřikovačů u 1,6 CRDi po 148 tkm a na konci 7. roku."Pane,špatná nafta, to víte, na Slovensku není nafta jako v D či NL, tak co chcete?"..Dával jste aditiva? Ano,dal."Pak to je špatně." Co,vy jste je nedal, no jo, ale to se musí dávat...to máte smůlu... Nějak tak to bude probíhat, na to vsadím 10 měs starou M6 a budu mít dvě.Povíme si za 7 let, pokud ti lidé najdou dvahu se přiznat,že to tak probíhalo.Ač technicky vzdělán,nechápu, jak auto vymyšlené a vyrobené v EU, může být kvalitativně lepší, než např. auto italské??Nějaký důkaz, ale ne jedno auto v jednom náhodném testu. V tom případě mám "hyperkvalitní", neb bylo v jednom testu první, fandové se tím ohánějí, ale bylo v motorizaci 1,8 benzín, která tu nefrčela.Tak k čemu takový test?Tu frčelo 2,0 nebo 2,3 benzín a 2,0 l nafta. Už je to nuda :-! :-! :-!
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 08.09.2008  20:22

            « Re: Re: Re: Re: Porovnanie s Fabiou

            Vida, čecháček sa prebudil zo sna....ale ty si niekedy písal aj celkom rozumne, ale možno sa mýlim? Alebo že by len dokonalý sarkazmus? No neviem...
  • 00 Reagovat !

    foto objekt21

    objekt21 08.09.2008  09:23

    sklamanie,

    nuz, neviem, ako to vytzera v Cesku, ale u nas je uz dlhsie obdobie cenovej vojny. Napriklad Bravo s klimou je za 420 Sk, Auris za 430 Sk, Golf okolo 450 Sk, i30 za 430 Sk a pod.

    V takom kontexte musim pre Ceed pouzit vybavu Active (lebo, nech sa nehnevaju, ale to Base je hrozne slabe!!!) a plus A/C samozrejme. To mame 325 Kc + AC za 10 Kc = 335 Kc. Na nase kredity je to cca 420 Sk.

    Ehm, ale ved za tie prachy dostanem hociaky iny hatchback nizsej strednej triedy!!! A to nehovorim o tom, ze prednedavnom C4 bola aj A/C za 350 Sk!!!

    Sakra, si z Vas ti korejci asi robia *...

    Osobne som cakal v tej "superakcii" cenu tak okolo 350 Sk (cca 270 Kc)

    Takze zaver: vela penazi za malo muziky. Ja si to nekupim.

    Ale napokon - dakujme Kii za to co pre nas urobila!

    Cesi povinne dakuju Hyundaiu! >:D >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 08.09.2008  09:31

      « Re: sklamanie,

      nechcem sa hádať, ale si si istý, že ten Golf za 450tis bude nejak rozumne vybavený? Nebude to skor 1.4 59Kw základná výbavu + manuálná klíma a koniec?
      • 00 Reagovat !

        foto Rysguf-

        Rysguf. 08.09.2008  11:34

        « Re: Re: sklamanie,

        Ano aj nie, motor je pri tej cene 1,4 59kw ale vybava je nadupana, full elektrika, aut. klima (+ 6000sk), vsetko vo farbe, alarm, tempomat, 5dv. verzia... a este x veci, fakt nadupana vybava.
        Ide nova generacia Golfu a potrebuju sa zbavit skladovych zasob, u Golfa sa daju ocakavat este dalsie zlavy.
        • 00 Reagovat !

          foto Jozki

          Jozki 08.09.2008  12:54

          « Re: Re: Re: sklamanie,

          Na dalsie zlavy by som sa nespoliehal. VW totiz nerobi auta na sklad. Ked je auto na sklade tak je to u predajcu a mozno u importera. Ale rozhodne nie na sklade VW. A to je dost velky rozdiel. :yes: :yes: :yes: za prehlad. Jeden z mala kto si obehne predajne a pozrie cenniky. To ze Golf je drahy je rovnaka blbost ako ze Octavia je lacna. Treba si porovnat napr. ten Golf co uvadzas a ceed EX. Kia je lacnejsia len o par % rozhodne nie o desiatky % ako si ludia myslia.
    • 00 Reagovat !

      foto Hvarcz

      Hvarcz 08.09.2008  09:37

      « Re: sklamanie,

      Já teda nevím, ale mám nabídku na Ford focus 5 dv. 1.6 papírově je slabší než Fabia i Ceed, ale když porovnám jízdu už to tak není ...

      Do konce roku si něco malého koupím, zatím vítězí Ford, ale ještě je dost času ....

      • 00 Reagovat !

        foto Udaj

        Udaj 08.09.2008  12:46

        « Re: Re: sklamanie,

        Jestli hodnotíš motor, tak určitě vyzkoušej Fiat 1,4T-JET i ta verze 120k je výborná, běžné 1,6 nemají vůbec šanci rovnat se dynamikou.
    • 00 Reagovat !

      foto 1zdavu

      1zdavu 08.09.2008  09:42

      « Re: sklamanie,

      No neviem ci je zrovna rozumne prepocitavat ceske ceny na slovenske.
      Aj na Slovensku mas Cee'd v konkurencnej cene voci zvysku nizsej strednej triedy t.j. akcia olympic od 399900,-SK + 35900,- z klimu, takze spolu za 435800,- mas auto s 6xvak, ABS, klima, el. prednych okien, central, palubny pocitac, radio atd.
      • 00 Reagovat !

        foto objekt21

        objekt21 08.09.2008  12:09

        « Re: Re: sklamanie,

        hm, preco by sme nemali porovnavat? Mame Schengen, mozeme nove auta kupovat hockde. Samozrejme, Cesi to maju lepsie, lebo maju silnejsiu korunu a vyssie platy, ale ked porovnavame absolutne cisla - ktore asi napokon zaujimaju kazdeho kupujuceho, tak je porovnanie dost dolezite.

        Stale tvrdi, ze ta cena nie je zla, ale vzhladom na stav koruny vs. eura je stale dost priestoru na znizovanie ceny.

        BTW: KMS chce mat navratnost investicii v SR najneskor do 5 rokov. To znamene obrovsky prebytok zdrojov - a teda obrovksy predrazene auta!!

        Uvedom si napr., ake mali ceny Kie doposial, ked sa vozili z Kr. U nas platia ludom polovicne mzdy a napriek tomu auta nelacneju - robi pre nich vratane dodavatelov minimalne 10. 000 ludi.
        • 00 Reagovat !

          foto 1zdavu

          1zdavu 08.09.2008  12:17

          « Re: Re: Re: sklamanie,

          Tak porovnavaj porovnavatelne v Cechach alebo porovnavatelne na Slovensku. Lebo ani ostatne modely nevychadzaju potom tak ruzovo pri prepocte z CZK na SKK. Islo mi o taketo porovnanie a nie ze budem porovnavat modely co mi "vyhovuju" v slovenskej cene s modelmi co prepadnu po prepocte z ceskej. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 08.09.2008  10:27

      « Re: sklamanie,

      Golf za 450 tis.? Mozno 3-dverak a bez klímy, rádia. Aj ten Auris za 430 tis. je pre mna novinka, ja som doteraz videl cca. 490 tis. Mozno len tá C4 je v porovnatelnej cene.
      A co je hlavné: hovoríme o dovybavení na rovnakú úroven výbavy ako konkurencia. Ale that´s the point, Ceed ponúka nieco co iní nie, t.j. základnú verziu pre tých, ktorým ide najma o cenu, t.j. iná cielová skupina ako klienti Audi a spol. A pre tých je to vítaná ponuka.
      • 00 Reagovat !

        foto Rysguf-

        Rysguf. 08.09.2008  11:40

        « Re: Re: sklamanie,

        Ne, ne ludia. Fakt nic v zlom, ale zujimate sa o auta? Chodite len tak kazdy vikend po predajinach, po autosalonoch, citate casopisy, web, cenniky? Ja kazdy bozi den.

        Pisal som uz hore, neda mi vyvratit taky strasny omyl ci nevedomost. Golf za cca. 450 000SK, je s motorom 1,4 ale nadupanou vybavou. 5dverovy, listy vo farbe, radio, tempomat, alarm, airbagy, full elektronika a klima "len manualna", no doplatok za automaticku je cca "6000 SK"... to je za VW dobra ponuka
        • 00 Reagovat !

          foto 1zdavu

          1zdavu 08.09.2008  12:24

          « Re: Re: Re: sklamanie,

          No sklamanim je ze ta full verzia nema take zakladne veci ako palubny pocitac, vyskovo nastavitelen sedadla bez bedernej opierky a odkladacich vakov vzadu, t.j. su tam len zakladne a kto ich poza vie co su zac.

          Niekedy ked citam tie vybavy a nejedna sa len o Golf, tak si myslim ze si v tych automobilkach na niecom ficia.

        • 00 Reagovat !

          foto martinX34

          martinX34 08.09.2008  16:00

          « Re: Re: Re: sklamanie,

          Golf je ale s motorom 1,4 /59 kW nepouzitelny, prvy zaujimavy motor je 1,4 TSI /90 kW a ten v akcii nie je. Na aute je pre mna motor jeden z najdolezitejsich parametrov a take veci ako lakovane listy, lakovane zrkadla, alarm, elektrony, elektricke zrkadla dokazem ozeliet.
          • 00 Reagovat !

            foto chlapecx

            chlapecx 31.12.2008  22:18

            « Re: Re: Re: Re: sklamanie,

            nooo ale TSI je novinka, tak ta bude někde na ceně jak nedavno byl ten atmosfrickej... ono ten už je z módy tak elda "akčně" čili je furt eště vlastně drahej...
        • 00 Reagovat !

          foto oIoo

          oIoo 08.09.2008  16:01

          « Re: Re: Re: sklamanie,

          a psali v časopisech, webu a ceníkách že 59kW s puštěnou klimou je tak 52kW a to je na 1200kg těžký auto TROCHU málo. Takovej výkon měl před 15ti lety Renault 19 a to byl o 200kg lehčí :-!
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 08.09.2008  10:34

      « Re: sklamanie,

      Ten Golf za "okolo 450" je v skutocnosti za 15630 euro, t.j. 470870 sk (samozrejme uplny zaklad, prakticky holota, 3-dverak). Cee'd je momentalne od 429700sk, t.j. o "dobrych" 40 tisic sk lacnejsi. A to ani nehovorim ten rozdiel v motoroch (1.4CVVT/80kW co ma Cee'd, versus 1.4/59kW Golfu). Takze tak...
      • 00 Reagovat !

        foto Rysguf-

        Rysguf. 08.09.2008  11:44

        « Re: Re: sklamanie,

        Golf nie je za 450k Sk uplny zaklad.
        [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto objekt21

        objekt21 08.09.2008  12:15

        « Re: Re: sklamanie,

        nemas pravdu - vid cennik nizsie.

        Ale, aj keby to pravda bola.. Aku hodnotu bude mat po 3 rokoch Ceed a aku Golf??

        Aby nedoslo k omylu - nie som koncernista, len porovnavam pre a proti...

        Aj ked je pravda, ze cenovu vojnu u nas sposobil prave Ceed. Lenze to bolo pred dvoma rokmi, teraz je uz cas sa pohnut dalej. A znizovanie cien si nepredstavujem cez 2 bagy 8-s 8-s :no: :no:
        • 00 Reagovat !

          foto jamp

          jamp 08.09.2008  14:16

          « Re: Re: Re: sklamanie,

          má to len malý háčik. KIU mi nikto za tri roky neukradne, u Golfa nie som si moc istý. Takže je jasné, že predajná hodnota 3-ročného golfa je vyššia. Ale pravdepodobnosť, že bol už dávno ukradnutý, je tiež vysoká ( aspoň v porovnaní s kórejcom ). Takže po troch rokoch by som predával kórejca, bol by stále ešte môj.
      • 00 Reagovat !

        foto objekt21

        objekt21 08.09.2008  12:16

        « Re: Re: sklamanie,

        a k tym motorom. Vysoky vykon je sice fajn, ale myslim, ze dolezitejsi krutiaci moment. A pokial nemas turbo, krutak je podobny na podobne objemovo velkych motoroch - bez ohladu na vykon...
        • 00 Reagovat !

          foto -Teddy-

          _Teddy_ 08.09.2008  12:33

          « Re: Re: Re: sklamanie,

          V prvom rade, krutiaci moment neznamena nic podstatne. Jednak je priamo zviazany s vykonom (vykon = krutiaci moment * uhlova rychlost), a druha vec, nezachovava sa po sprevodovani. Zarad si za motor staly prevod 1:2, a budes mat 2-nasobny krutiaci moment (priblizne, dake percento-dve straty tam su).

          Ale v tomto pripade ani nie je tak problem vykon (vsak nie kazdy ide Golfom pretekat), ako skor koncepcia: Motor 1.4 co sa dava do golfu (a bohuzial aj octavie) je jednoducho uz zastaraly. Nemoze sa porovnavat s modernym 16-ventilovym motorom s variabilnym casovanim. Skratka si myslim, ze Golf by si zasluzil lepsi zakladny motor...
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 08.09.2008  12:41

            « Re: Re: Re: Re: sklamanie,

            Presne tak, variabilné casovanie je pomaly uz vseobecným trendom, motor 1,4 16v - 59 kW je len evolúciou (aj to nie poslednou, tou je 63 kW verzia) technicky nemoderného (alebo povedzme inak: nicím technicky nevynikajúceho) motora. Výkonový rozdiel 18 kW je len logickým dosledkom.
            • 00 Reagovat !

              foto objekt21

              objekt21 08.09.2008  13:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: sklamanie,

              hm, tazko mi je to hodnotit, nie som fyzik :*)

              Ale jazdil som na 1,4 CVVT v i30 a je pravda, ze ide velmi pekne. Ale jazdil som aj v starom Leone s 1,4 a nezdal sa mi nejako pomalsi, alebo menej zivy...
              Mozno je to aj tou prevodovkou, neviem.

              A teraz si spominam, ze som niekde videl dokonca test pruznosti 1,4 VW a 1,4 Kia a 1,4 Toyota - a Vw vyhral hoci ma papierovo maly vykon - a osobne si myslim, ze pruznost je dolezitejsia ako vykon samotny. Hoci to moze byt tym, ze jazdim na turbonafte ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto jamp

                jamp 08.09.2008  14:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: sklamanie,

                to bol AUTOBILD, takže asi mali nemecké hodinky ( tie, čo dávajú v Nemecku zdarma k predplatnému ) a na 14 sekundách meškali 3 sekundy, potom vyhrali. Novinári, čo šli s KIou a AURISOM, nedostali zadarmo hodinky a museli sa spoľahnúť na svoje presné. FIKCIA
                • 00 Reagovat !

                  foto mikesh

                  mikesh 08.09.2008  15:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sklamanie,

                  Asi ti nejak moc prazilo slunko na hlavu, soude podle tveho komentare...
              • 00 Reagovat !

                foto PKSPKS

                PKSPKS 08.09.2008  15:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: sklamanie,

                Nie je dolezity maximalny vykon, ale priebeh vykonovej krivky. Napr. urcite bude lepsie zrychlovat auto, ktore ma pri otackach 2000 vykon 50kW a pri 6000 tiez 50kW (teoreticky) ako auto ktore ma max. vykon pri 6000 60 kW a pri 2000 otackach 10 kW. Priemerny vykon prveho auta bude 50kW, druheho (pocitam linearne) 35kW. Krasna ukazka toho je Dodge Caliber nafta a benzin, nafta 103kW Max, zrychlenie 0-100 za 9,3, benzin 110kW Max zrychlenie 10,9s. Pritom ten benzin je este o skoro 150 kil lahsi.
                • 00 Reagovat !

                  foto oIoo

                  oIoo 08.09.2008  16:19

                  « co to je za plky?

                  "průměrný výkon počítaný lineárně" to jsem ještě neslyšel >:D. Od dob co mají auta převodovku auto s vyšším výkonem a stejnými dalšími parametry vždycky dojede a předjede auto s nižším výkonem. Sám sis našel Calibra který má pro naftu bezstupňovou převodovku která mění moment zatímco motor dodává pořád maximální nebo potřebný výkon.
                  • 00 Reagovat !

                    foto PKSPKS

                    PKSPKS 08.09.2008  16:24

                    « Re: co to je za plky?

                    Ani jedno z tychto aut nema bezstupnovu prevodovku. A evidentne si to co som napisal nepochopil. V druhom pripade co som spominal vykon rastie LINEARNE od 10 do 60, priemer je 35KW, ak by nerastol linearne tak by sa na vypocet musel pouzit integral funkcie krivky vykonu. A nie je pravda,ze auto s vyssim max. vykonom vzdy predbehne auto s nizsim max. vykonom. Ver tomu,ze ak by som mal auto s nizsim max. vykonom ako ty, ale moja vykonova krivka by bola nad tvojou v 70% otacok tak ta dam v pohode. V reali by sa to prejavovalo tak, ze moja auto by "tahalo odspodu".
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 08.09.2008  13:44

      « Re: sklamanie,

      Rozoberiem C4. Na slovensku bola na C4 akcia za 400 000sk.
      Motor 1,6l 16V 80kW. Vybava: 2predne, 2bocne,2 hlavove airbagy, dvojzonova automaticka klima, elektrochromaticke spatne zrkadlo, dazdovy senzor, el. zrkadla, el. predne okna, tempomat II. generacie, radio s CD a ovladanim na volante, palubni pocitac + navigacia VDO Dayton. Zaruka len 2 roky. Pre niekoho akceptovatelna ponuka.
  • 00 Reagovat !

    foto -patrik

    _patrik 08.09.2008  10:19

    Rozkrojená debata a folklórní Base

    Moc nechápu, proč redakce prostě nedoplnila nové info k už rozjeté debatě na stejné téma u předešlého příspěvku. Většinu argumentů jsme už proprali o víkendu.

    Podstatné k celé věci je to, že Kia ani po slevě (bez započtení o leasingové akce) opravdu cenově není pod hladinou ostatních mainstreamových subkompaktů, rozdíl nějakých 10-20 k sem nebo tam není podstatný. "Může si za to" sama, spolu s Hyundaiem, protože donutili ostatní značky postupně k výraznému snížení cen, urychlenému sílící recesí na automobilovém trhu i vnitřními problémy některých "velkých" značek.

    Na druhé straně je to teď situace celkem na férovku a kupující můžou +/- v klidu porovnávat technické kvality a výbavu, bez neurotického šilhání do peněženky. Tahle chvíle rovnováhy cen bude zřejmě jen velice přechodná, cenové šachy se za chvíli dají do pohybu znova. Je to takové uzbrojování - vyhraje ten, kdo vydrží nejdéle setrvat na nízkých cenách (nikoli nejnižších! to bychom všichni jezdili v Sanderu) a hospodářsky se nezhroutit. K čemuž mají nejlepší předpoklady automobilky s dostatečně pestrou globální přítomností na různých trzích, aby dokázaly kompenzovat regionální výkyvy prodejů a všelijaká další překvápka. A samozřejmě s optimalizovanou cenou práce atd.

    Srovnávání cee'du Base s Fabií je lokální foklór, do značné míry daný tím, že Kia ČR od r2005 nedokázala na zdejším trhu efektivně pracovat s Riem II, které je přirozeným rivalem Fabie. Lidem, kteří pokládají auto rozměrů Fabie za tu správnou volbu, lze doporučit, aby nahlédli právě do ceníků Ria, najdou tam o hodně lépe vybavená vozidla za výrazně příznivější peníz, než cee'd Base, který je na dnešní poměry jednoduše nedostatečný. Mám podezření, že Base je verzí výbavy, kterou Kia hodlá posílat do přední a střední Asie, možná i do Číny, případně nanutit České poště pro její skvělý projekt motorizovaných postamtů.
    • 00 Reagovat !

      foto objekt21

      objekt21 08.09.2008  12:19

      « Re: Rozkrojená debata a folklórní Base

      spravne,

      napokon Dacia sa nepredava ktovie ako dobre prave preto, ze holobyt, ktory ponuka v zaklade nikto nechce - servo za priplatok >:D >:D >:D
      a ked si doplnis vybavu na akceptovatelne polozky - tak si na cene cednika, alebo i 30 a pod. o Fabke ani nehovorim
      • 00 Reagovat !

        foto Navtech

        Navtech 08.09.2008  13:59

        « Re: Re: Rozkrojená debata a folklórní Base

        To si napsal dobře ten holobyt. Na těch holobytech tu většina lidí staví svoje myšlenky, že si každej kupuje jen auto v základu a jen 1% kupujících si volí nějakou výbavu. Pravda je ovšem jiná stejně, jako výsledná cena danýho auta. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto GTI

      GTI 08.09.2008  12:59

      « Re: Rozkrojená debata a folklórní Base

      :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Josef-1

    Josef 1 08.09.2008  10:57

    To se čekalo

    To jsem čekal, ale až o něco později, po náběhu Nošovic.

    Srovnávat s Fabií? Tedy v jaké ceně má Fabia motor s 80kW a technikou VVT. Myslím si, že co se týká podobného motoru, je Fabia o třídu dražší.

    U Golfu si budete muset zaplatit za 80kW o 200 000 více.
  • 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 08.09.2008  12:39

    Base aneb kdo chce jezdit

    Auto nižší střední třídy s cenou jen o trochu vyšší než u malých aut. To je férová nabídka. Je jasný že rozum říká Active Plus, přece jenom komfort je pak jinde a taky prodat v dnešní době ojetý auto bez klimy není nic lehkýho. Ale je to slušná nabídka. Nejvybavenější 1,4 stojí tolik co ještě před pár lety základní modely segmentu C. Kia prostě hodila rukavici :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Pierro

      Pierro 08.09.2008  12:54

      « Re: Base aneb kdo chce jezdit

      jo jo. naprostej souhlas. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 08.09.2008  13:29

        « Re: Re: Base aneb kdo chce jezdit

        I můj :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto ladlen

      ladlen 08.09.2008  21:12

      « Re: Base aneb kdo chce jezdit

      Mám Kiu ceed, takže môžem porovnať. Pravdupovediac, neviem si predtaviť jazdu v Ceede v tom holom základe, možno niekto, kto spraví za rok pár tisíc km, tak tomu by chýbajúca klíma, počítač, polohovanie sedadiel a volantu, autorádio a keby bolo zle aj airbagy, tak možno by mu nechýbali, ale kto chce jazdiť trochu ďalej a v lete, bez toho sa už dnes nezaobíde.Myslím, že proti Fabii by mala Kia postaviť niečo podobné, ako Hyunday nový I-20. Ja som sa dnes vrátil z Hamburgu a na ceede mi predsa chýba jedna vec, ktorú som vo výbave EX nekúpil. Tempomat. Odkrútiť 1000 km po diaľniciach v kuse je pre pravú nohu dosť únavné.Ale ináč motor 1,6 CRDI všetka česť mu, zrýchlenie na 5-ťke zo 100 na 160 i viac je naozaj výborné.
      • 00 Reagovat !

        foto -patrik

        _patrik 09.09.2008  13:17

        « Re: Re: Base aneb kdo chce jezdit

        Kia v marketingovém sdělení Fabii nejmenovala, řekla pouze, že si přeje umožnit lidem, kteří kvůli ceně kupují malá auta, aby si koupili subkompakt, který je v Evropě běžný standard. Tolik marketingová argumentace. (Teď se dívám, že faux pas srovnávání s Fabií se událo na reklamním letáku. Nevím, jestli je to neetické, ale rozhodně to není chytré, už dávno si myslím, že Kia ČR by měla vyhodit svou PR agenturu a najmout si jinou. Nedejbůh, že by si tyhle reklamní výtvory vyráběli sami, ale skoro to tak vypadá.)

        Jinak asi víš, že za pár neděl se v Paříži představí Kia Soul, který se sice tváří jako malé SUV, ale je to stejné supermini jako třeba Fusion. I když kolem něj Kia dělá stylovkové tance, při troše chladného rozumu vyšle Soul na naše trhy v realistickém provedení, aby dokázala konkurovat právě Fusionu, případně Note apod. Bude-li pracovat s cenou a marketingem správně, určitě má šanci získat i některé kupce Fabie a dejme tomu i Roomsteru (Scout?). - Jinak si ale musíme počkat na novou generaci Ria, která bude využívat (delší) platformu i20, mám pocit kolem r.2010.

        Souhlasím, ani já bych si rozhodně nevybral u cee'du nejnižší výbavu, dokonce i Active mi přijde málo. Ceny jsou velmi přívětivé i u vyšších výbav, a pokud člověk jezdí dál než v neděli k babičce pro vajíčka, zaslouží si komfort a maximální pasivní bezpečnost. Právě proto jsem tu někde doporučoval méně majetným, aby si za cenu cee'du Base/nebo nižší raději koupili pořádně/slušně vybavené Rio.
  • 00 Reagovat !

    foto jurajos

    jurajos 08.09.2008  13:54

    OT: HLASOVANIE

    Technické problémy a moja nešikovnosť spôsobili že som trochu v predstihu...[odkaz]
    Za spamovanie sa ospravedlňujem.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 08.09.2008  18:00

    KOUPĚ AUTA

    Já radím jediné. Projít všechny autosalony, vyzkoušet a co mi sedí to koupit. Podle vlastní zkušenosti mohu říct, že člověk pak i rád něco přihodí a nejnižší stupeň výbavy a jeho cena pak není zajímavá. A dát za auto 290 000 a pak se 5 let bouchat do hlavy, že sem raději nevzal auto s klimou atd..., které by mne v podstatě stálo třeba měsíčně o 500 míň... myslím, že tady je rozhodnutí na každém z nás. Cena hraje roli, ale narovinu. Není to nejvýznamnější argument, pokud cenový rozdíl u srovnatelných aut není 100 a více tisíc. A také... víceprvková zadní náprava je fajn věc...,a le co je to platné, když pět let koukáš na tu strašnou výplň dvěří... Např...
    • 00 Reagovat !

      foto Navtech

      Navtech 08.09.2008  18:11

      « Re: KOUPĚ AUTA

      Ty jsi jak ty politici se skříní plnou kabátů, co se nacamraj demižónem vína a vyprávěj o vodě. Škoda, že tady neni Dinár >:D
      • 00 Reagovat !

        foto wolff

        wolff 08.09.2008  20:31

        « Re: Re: KOUPĚ AUTA

        Poslední dobou tě sleduji a přijdeš mi nějaký agresivní... škoda. Jinak by se s tebou dalo bavit.
        P.S. Dinar není zrovna tvrdé platidlo...
        P.S.2 Co konkrétního se ti nelíbí na tom, co jsem napsal?
        • 00 Reagovat !

          foto Navtech

          Navtech 08.09.2008  23:08

          « Re: Re: Re: KOUPĚ AUTA

          Wolffe z jednoho prostýho důvodu. Jeden den vynášíš Fiat do nebes, druhej žmouláš prachy v kapse, aby si pak napsal, jak si dopřáváš skoro maximální výbavu, ale nakonec u jiný značky, přičemž jinde píšeš, že si výbavu nikdo nekupuje. Mám z tebe prostě smíšený pocity.

          Jinak v tom asi žádná agrese nebude. Jen si ujasni, co vlastně chceš.
          • 00 Reagovat !

            foto wolff

            wolff 09.09.2008  07:21

            « Re: Re: Re: Re: KOUPĚ AUTA

            Už to tady napsal i FX. Prostě cena rozhoduje a né že ne a než něco jdeš koupit tak sleduješ nabídky. Je to tak? No a prostě teď se Kia zdá býti levná..., ale nemá ani klimu. Tak je otázka jestli opravdu levná je (tady už můžeš vybírat třeba Bravo ve výbavě Activ, kde se s cenou dá dostat ještě i pod Kiu). Pokud už chceš klimu, tak stejně o výbavě Base nebudeš uvažovat a přistupují ti do hry i další auta, třeba i ten Fiat a nebo VW, kteří se mohou na první pohled zdát drazí. Prostě nic víc nic míň.

            P.S. Mám nového Fiata... ;-) (a to i po tom, co jsem dal všechna plus a mínus a zvažoval různé, i podobně "výhodné" nabídky, jako jsou současné akční různých automobilek). Fakt je ten, že pokud něco chceš, tak se blbě ustupuje z požadavků. Ale tohle není o mě a ani třeba našem doktorovi, ale o autech (kia a spol., dole o Golfu)...
          • 00 Reagovat !

            foto wolff

            wolff 09.09.2008  07:32

            « Re: Re: Re: Re: KOUPĚ AUTA

            Ad výbava...
            No já nevím, lidé si kupují výbavu..., ale fakt je ten, že co znám lidi v poslední době, co si auto koupili (nové), tak si připláceli většinou za metalízu a tím to haslo. Většinou vzali střední stupeň výbavy (který už dnes u většiny automobilek má vše podstatné, čest výjimkám, např. u škodovky začíná být zajímavá až výbava Elegance)... Já myslím, že o nás fajnšmekrech do aut to není, ber to spíše tak, že většinu aut podle gaussovy křivky kupují lidé co se o auta moc nezajímají a jestli mají DSG 3. generace a nebo 6 st. převodovku je jim jaksi putna. Ono je to vidět i na tom, že aut s automatickou převodovkou v nižší střední je opravdu minimum. Např. u Astry je počet dodaných aut s aktivním podvozkem minimální. To byla spíše reakce na top příplatkové vychytávky... Ano je dobré, že to automobilky nabízí, ale pořídí si to jen mizivé procento z nás. A ještě jinak... ano...jsem ochoten akceptovat příplatkovou položku třeba v ceně 20 000 za xenony, ale pochybuji, že si někdo, kdo si koupí např základní 1600 připlatí třeba 45 000 za DSG... A ještě jinak.. protože nechci kůži na sedačkách.. vůbec by u mne nedegradovalo z výběru auto, pokud by tot auto nemělo možnost koženého interiéru, stejně tak u mne nedegraduje auto, nemožnost koupě převodovky DSG s 10°řazení. (ale je to můj názor). Na druhou stranu mi vadilo, že např. u Laguny neexistuje možnost připojení iPod...(celkem v dnbešní době běžná věc a pro mne rel. mladého kluka :-) zajímavá)
  • 00 Reagovat !

    foto Beekey

    Beekey 08.09.2008  18:31

    Dalsi dobry tah

    Najprv si Kia ziskala par zakaznikov pomocou zaruky, ci relativne dobrou cenou Ceedu. A mimochodom do teraz som videl iba fakt par krat Rio na cestach, v poslednej dobe ich stretavam v dost velkom pocte. No a ze by ich Kia chcela predat i viac?
    Samozrejme, za ano, preto tato akcia. Ceed v tom uplnom zaklade si kupi iba neaky fakir co maniak, ale ked uz v tej predajni bude, objavi tam Rio, o ktorom mozno ani do doby co vstupil do showroomu ani nevedel, a zbada ze je este lacnejsie, na druhu stranu zas plnohodnotny konkurent Fabie, a so slusnou vybavou...
    • 00 Reagovat !

      foto Ricardo

      Ricardo 08.09.2008  19:24

      « Re: Dalsi dobry tah

      Pokud se Rio dováží z Koreje tak se z něj platí clo 10 % a možná kvůli tomu se nemůže Kia dostat na zajímavou cenu. Jestli se vyrábí v EU tak jako bych nic neřekl :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -patrik

      _patrik 09.09.2008  12:53

      « Re: Dalsi dobry tah

      Pro tvou teorii svědčí a zároveň nesvědčí fakt, že dlouho mrtvé prodeje Ria v ČR se po uvedení cee'du začaly přecejen zvyšovat. Zdá se, že díky dobrému marketingu cee'du a tedy i nastartování změny image Kie začalo víc lidí vnímat existenci značky a jsou ochotni dojít se podívat do showroomu. Záleží už pak na prodejci, aby zasekl háček, třeba právě na Rio. Uvidíme, jestli teď zavedení výbavy cee'du Base přitáhne k dealerům další zástupy, které bude možné na místě "opracovat" Riem ;-) Jinak marketing Ria zůstává dál prachbídný, neviditelný (např. o nové zavedení verze sedan na náš trh asi ví málokdo).

      Problém Ria (pro Ricarda) určitě není v ceně, tím spíš, že od 1.9. na něj taky platí "permanentní" akce (-20 000 z ceny), ve které se 1,4/Active pořídí za necelých 235 000 (- dalších 30 000 na leasing). Problém se (kromě mizerného marketingu) jmenuje imho dominantní postavení Fabie na Českém trhu - třída supermini je v ČR naprosto určující a Fabie v ní přes pokračující pokles prodejů vládne jako synonymum malého vozu. Globálně patří Rio mezi nejúspěšnější modely Kie: např. za 1-8/08 se jich prodalo přes 108 000 ks
      • 00 Reagovat !

        foto chlapecx

        chlapecx 31.12.2008  22:27

        « Re: Re: Dalsi dobry tah

        RIO je pěkný to jo:-) noooo -30 000 mna leasing je fajn věc, ale dej tam taky RPSN a kolik oproti autům jinejch znaaček za stejnou cenu při leagsingu na 3-4 roky přeplatíš.... takhle se má brát sleva na leasing u všech aut...
  • 00 Reagovat !

    foto JGucci

    JGucci 09.09.2008  00:29

    Bezpecnost

    S tou bezpecnosti bych to tak jednoznacne nevidel. Fabii uniklo 5 hvezdicek o jeden bod a Ceed dosahl na 5 hvezd s 6 Airbagy, takze jak by asi dopadl ted jen s 2 ??? Fabia ma uz v zakladu 4 airbagy.
    • 00 Reagovat !

      foto chlapecx

      chlapecx 31.12.2008  22:28

      « Re: Bezpecnost

      právě proto se mi ten systém, nelíbí, protože v tom máš pravdu
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tajemství exmanžela Urbánkové: On byl Mužem s krvavou slzou, symbolem okupace 1968

Tajemství exmanžela Urbánkové: On byl Mužem s…

Nejsmutnější muž Československa po 21. srpnu 1968. Tím se stal první manžel zpěvačky Nadi Urbánkové (79).…

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

 

iSport.cz

Povede Plašila legendární Henry? Má o to zájem, prozradil Wenger

Povede Plašila legendární Henry? Má o to zájem,…

Českého fotbalistu Jaroslava Plašila by mohl v Bordeaux trénovat legendární kanonýr Thierry Henry. Bývalý kouč…

Barcelona měla nejdražší lavičku v historii. Proč mizí hráči z akademie?

Barcelona měla nejdražší lavičku v historii. Proč…

Patří mezi nejvyhlášenější fotbalové akademie na světě, ale poslední týdny pro ni příznivě nevypadají.…

 

Reflex.cz

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní akci k srpnu 68 před Českým rozhlasem

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní…

Pískot a provolávání hesel proti přítomnému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) provázejí před budovou Českého…

V rozvodněných soutěskách v Itálii zahynulo nejméně deset lidí

V rozvodněných soutěskách v Itálii zahynulo nejméně…

Nejméně deset lidí v pondělí zahynulo podle nové bilance v rozvodněných soutěskách národního parku Pollino na…