Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Cee’d SW 1.6 CRDi – V testu ujeto 32.000 km, jak kombi obstálo?

Po 32 tisících najetých kilometrů a patnácti měsících se loučíme s dalším dlouhodobě testovaným vozem. Kombík Kia Cee’d se ukázal být dokonalým premiantem. Na vysvědčení mu dáváme výbornou!
Zpět na článek
28. 2. 2014 11:14
1. 3. 2014 15:22
1. 3. 2014 21:03
28. 2. 2014 12:16
28. 2. 2014 13:16
28. 2. 2014 16:32
28. 2. 2014 23:26
1. 3. 2014 21:07
2. 3. 2014 11:50
28. 2. 2014 11:35
28. 2. 2014 11:49
28. 2. 2014 12:15
28. 2. 2014 12:17
28. 2. 2014 12:15
28. 2. 2014 12:18
28. 2. 2014 13:03
28. 2. 2014 13:23
28. 2. 2014 12:34
28. 2. 2014 13:08
28. 2. 2014 13:26
28. 2. 2014 15:43
1. 3. 2014 21:13
2. 3. 2014 23:05
3. 3. 2014 10:16
3. 3. 2014 18:26
28. 2. 2014 12:19
2. 3. 2014 22:24
28. 2. 2014 11:52
28. 2. 2014 12:22
28. 2. 2014 13:14
28. 2. 2014 16:05
28. 2. 2014 18:09
28. 2. 2014 18:32
1. 3. 2014 21:39
1. 3. 2014 22:56
28. 2. 2014 19:05
28. 2. 2014 21:49
2. 3. 2014 11:57
1. 3. 2014 00:23
3. 3. 2014 21:33
5. 3. 2014 20:28
28. 2. 2014 11:09
long life je blbost
...hele ať je to jakékoliv auto, tak prostě pokud někdo jezdí po městě, tak prostě měnit olej po 30 tis. km je pro ten motor blbý. 15 tis. je podle mě maximální interval výměny olejde. Víc ani ránu. Ten motor zbytečně trpí...
Rozbalit vlákno
16
Avatar - grifith
28. 2. 2014 11:31
Re: long life je blbost
Souhlas, na longlife termíny výměny oleje dojelo už velké množství motorů a rozhodně jde pouze o alibistický údaj výrobců. Také s údajem 15 tisíc km nelze než souhlasit. Motoru to může pouze pomoci k delší životnosti ;-)
28. 2. 2014 12:04
Re: long life je blbost
Je nesmysl je dodržovat paušálně. Na druhou stranu, intervaly si máš zkrátit podle toho, jak auto používáš. Že se to nedělá a že to není zrovna ideální pro lidi, kteří o tom nic neví, je jiná věc. Tyhle opravdu dlouhé intervaly vyhovují jen celkem úzké skupině lidí, pro kterou byly původně určené (aby jim klesly náklady na servis). Není to ideál pro všechny.
Avatar - grifith
28. 2. 2014 12:17
Re: long life je blbost
Dlouhé servisní intervaly byly (a jsou) udělány pouze pro virtuální snížení nákladů na servis. Naprostá většina vozů právě díky prodlouženým servisním intervalům vypověděla službu a jejich dlouhodobější provoz je vcelku diskutabilní. Pokud někdo koupí novotu a do 120-150 tisíc jej střelí, pak to nemusí být překážkou, ti následující již budou mít větší problémy.
Pokud majitel vůz chce udržovat v dobré kondici po celou dobu jeho životnosti, je nejrozumnějším intervalem výměny oleje právě hodnota 15, maximálně 20 tisíc.
28. 2. 2014 13:06
Re: long life je blbost
Co když jezdím pěkné, delší trasy? Snad žádná automobilka netvrdí, že je takový interval vhodný pro všechny. Prostě jen zodpovědnost hodí na tebe (tvůj servis). Podobně, jako když zákon říká, že máš přizpůsobit jízdu stavu komunikace a vozu. Že tě na to třeba prodejce vysloveně neupozorní, nebo že o tom lidé moc neví, je jiná otázka.
Avatar - grifith
28. 2. 2014 13:14
Re: long life je blbost
Obecně bez ohledu na provoz tento interval považuji za přehnaně optimistický. Ať jezdíš pěkné nebo ne. Samozřejmě je to tvá zodpovědnost na tobě, nikdo ti nic nakazovat nemůže. O problémech spojených s provozem na long life intervaly je psáno již hodně. Jednoznačně zde platí, každý svého štěstí strůjce.... :-!
28. 2. 2014 18:26
Re: long life je blbost
30 tisíc km je 30 tisíc km. Je určitý rozdiel, či jazdíš v kľude, dlhé trasy, alebo hekticky, so studeným motorom a podobne. Každopádne zmienených 30 tisíc kilometrov je riadny nášup pre akýkoľvek olej a nech jazdíš aj úzkostlivo ohľaduplne a šetrne k motoru, k záveru životného cyklu oleja tomu motoru proste ubližuješ, aj keď ho samozrejme zrovna hneď nezničíš. Otázka najmä lásky k autu a hrúbky peňaženky.
28. 2. 2014 19:11
Re: long life je blbost
30 tisíc je hodně. Ale podmínky, za kterých auto provozuješ, mají naprosto zásadní vliv. Z hlediska životnosti oleje stejně nejde přímo o ujeté kilometry. Když motor točí dva tisíce otáček a jedeš sto km/h, stárne olej pětkrát rychleji, než kdyby motor točil stejných dva tisíce otáček, ale auto by jelo jen dvacet km/h (na jiný převodový stupeň)? 15 tisíc kilometrů naplněných jízdou s nezahřátým motorem, častými studenými starty a poskakováním po městě je také slušná nálož.
1. 3. 2014 18:18
Re: long life je blbost
To nerozporujem, hovorím len, že napriek všetkému je 30 tisíc proste príliš. Aj keď to motor znesie a nevykazuje žiadne "následky", končiaci olej mu rozhodne neprospieva. ;-)
1. 3. 2014 20:50
Re: long life je blbost
Nechtěl jsem hájit konkrétní interval konkrétního motoru, bral jsem to obecně. A myslím si, že 30 tisíc za dobrých podmínek nemusí být nutně horších než 15 tisíc strávených poskakováním ve městě. Jestli těch 30 tisíc lze s daným motorem na náplň najet, je jiná otázka. Pokud tohle člověka zajímá, tak bude muset posílat vzorky na rozbor.
Avatar - woody-alien
28. 2. 2014 12:40
Re: long life je blbost
V manuálech k autům Suzuki, v sekci údržba, jsou přímo vyjmenované tři kategorie servisních intervalů prohlídek a výměn, přičemž ta běžně avizovaná (řekněme těch 20.000 km nebo 1rok) platí jen pro běžné provozní podmínky. Dále se dočteš, co charakterizuje další kategorie provozu - ztížené podmínky (zvýšená prašnost, časté studené starty, časté krátké jízdy) a těžké podmínky (převaha provozu v terénu a v prašném prostředí atd.), a jakým způsobem se mění servisní interval. Např.u Grand Vitary s dieselem se při provozu v těžkých podmínkách dostaneš na servisní prohlídku po 7.500 km. To je myslím rozumné předcházení problémům.

Na druhou stranu, je tu na ACZ nejmenovaný majitel koncernového vozu, který tvrdí, že když automobilka stanovila servisní interval na 30.000 km, tak to tak má být, a častější výměny jsou zbytečná opatrnost. Vždyť si zaplatil prodlouženou záruku.
28. 2. 2014 13:12
Re: long life je blbost
Už jsem měl i kratší servisní interval (a pořád mám). Komu by se líbilo, kdyby automobilka předepsala návštěvu servisu každých 5 tisíc kilometrů, pokud nechceš přijít o záruku? Někteří lidé by tam byli i dvakrát za měsíc. Suzuki si zaslouží pochvalu za detailnější plán. Bohužel to není samozřejmost.
1. 3. 2014 22:04
Re: long life je blbost
Ja menim olej co 3000 mil (teda rikaji tomu olej), long-life pres 15 000 km urcite neni pro kazdeho. V podstate mne nenapada lepsi pripad kratkozrakosti pri "setreni".
Avatar - Katikakus
28. 2. 2014 18:20
Re: long life je blbost
Podobne je to u KIA - tam jsou dve hodnoty, jedna normalni, a druha polovicni pri ztizenych podminkach. Kazdopadne tech 15tis. povazuji za odpovidajicich, delsim intervalem bych motor netrapil.
28. 2. 2014 12:58
Re: long life je blbost
Vždyť klasický longlife od VW si intervaly zkracuje podle používání (vyhodnocuje to ŘJ), takže kdo jezdí jen po městě, tak má servis právě kolem 15 tisíc. Naopak je blbost měnit olej po 15 tisích u auta, které je používáno na dálky. Já jezdím skoro jen dálky a měním vždy po 30 tisících už od roku 2002 a za tu dobu jsem vystřídal 4 různá auta a ani s jedním nebyl problém a to jsem měl nájezd i 265 tisíc km. Takže bláboly např. od pana "cimbu", že se má olej měnit po 7-10 tisích, jinak odejde turbo atd. jsou naprosté nesmysly.
28. 2. 2014 13:20
Re: long life je blbost
Setkáš se i s intervaly pod 10 tisíc. A třeba úprava řídící jednotky si může vyžádat zkrácení intervalu (záleží, co se přesně dělalo).
28. 2. 2014 14:17
Re: long life je blbost
Hezky napsáno :yes:
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2014 11:14
gratulacia
32 000 KM sice nie je vela ale auto ukazuje ze rozhodne patri k tomu lepsiemu v triede :yes:

skvele auticko, rozhodne treba prestudovat viac dlhodobych testov ale aj tento potvrdil ze to nebude nahoda ze je kia tam kde je ;-) , dobra praca kia :yes: rasto chvala vo svojom dlhodobom teste tiez slovami chvaly nesetril a ani sa mu necudujem, skvele auto :yes:
Rozbalit vlákno
10
28. 2. 2014 11:23
Re: gratulacia
já bych se soudy počkal tak na 120 tis. km. ve 30 tis. musí šlapat každé auto...
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2014 11:35
Re: gratulacia
to mas pravdu, tu je stary ceed po 150 tisicoch [odkaz]
1. 3. 2014 15:22
Re: gratulacia
na Slovensku maju tie starsie Kia Ceed policajti, kamos policajt hovoril ze maju 300 000km a bol problem akurat tak s alternatorom
1. 3. 2014 21:03
Re: gratulacia
Na to, ze su v policajnej sluzbe, to je priam skvele. Ale raz ma predbiehala jedna na dialnici a ani nemusela mat majak, spolahlivo ho zastupilo piskajuce turbo. To tipujem, ze tam dost trpi studenym knedlikom a utnutim horuceho motora a este nemaju ani DPF, na ktory v policajnej praxy asi nebude cas na vypalovanie. Ceska policia ma benzinaky, to je myslim lepsie riesenie.
28. 2. 2014 12:16
Re: gratulacia
To je pravda. Po 30tisic km sa ten motor akurat zacina "dostavat do nalady". Dnes kazde nove auto musi zvladnut aspon tych 100 tisic km bez vaznejsich problemov (ak to nie je zrovna daky "pondelkovy zmatok")...
28. 2. 2014 13:16
Re: gratulacia
Dneska běžně v bazarech seženeš stále bez problému pojízdná auta s 1.2 HTP a nájezdem kolem 300 tisíc km a to každej říkal, že ten motor sotva vydrží 100 tisíc.
Takže test na 30 tisíc o kvalitě auta neřekne vůbec nic.
28. 2. 2014 16:32
Re: gratulacia
Jasně, to mi připomíná rozhovor se známým, říkal jak mu to HTPéčko krásně jezdí a málo žere, už měl skoro 200k nalítáno. Pak se přiznal že už tam má druhý motor, ale bylo to prý za babku... ;-)
Avatar - KubikCv
28. 2. 2014 23:26
Re: gratulacia
u mýho motoru výrobce (VW) odhadoval životnost 150tisíc....zatím mám 250 :-)
1. 3. 2014 21:07
Re: gratulacia
S 10w60 tomu motoru predpovedali dlhu zivotnost :-)
Ale vazne, s castou vymenou oleja, aj zakladneho a prevazujucimi dlhymi jazdami mimo dialnice = bez velkeho tepelneho zatazovania oleja, sa ten motor mohol dozit. V rodine mame jedu Fabiu - kupenu s viac ako 230tisickm.
2. 3. 2014 11:50
Re: gratulacia
A jak víš, že tam není třetí motor? >:D
28. 2. 2014 11:25
Vyssi, nez vyrobcom udavany vykon motora
Ta informacia, ze auto ma v skutocnosti o peknych 10 KW viac ako udava vyrobca, ma vobec neprekvapila. Podobne meranie som vykonal i na mojom Sportage 2,0 CRDI (135 KW po asi 20000 km) a vysledok skoro ten isty, o par KW je v skutocnosti vyssi vykon, co potesi. Podobne to bolo i na mojom predchadzajucom Pro-ceed. Je to zaujimave, ocakaval by som od vyrobcu skor opak. Na druhej strane neviem posudit, aky vplyv ma na to spravanie sa vodica a jeho zaobchadzanie s danym motorom.
Rozbalit vlákno
4
28. 2. 2014 12:13
Re: Vyssi, nez vyrobcom udavany vykon motora
Motor od motoru se to liší, ale do nějakého bodu jim výkon stoupá (může přesáhnout i povolenou odchylku).
28. 2. 2014 12:55
Re: Vyssi, nez vyrobcom udavany vykon motora
Nebud naivny, podla mna by si mali lepsie nastavit tu brzdu kde to merali, pretoze im premeriava. Urcite je tam par velicin, ktore zadavas pri merani (tusim preklz napr.) a potom mozes aj namerat co chces. Co myslis, ze tebe preco namerali viac >:D
28. 2. 2014 13:03
Re: Vyssi, nez vyrobcom udavany vykon motora
Neviem, na akom principe sa meria vykon motora...to musim objektivne priznat. V kazdom pripade mi to nemerali v KIA, ale oba auta na dvoch odlisnych miestach, jedno na Slovensku, jedno v Rakusku. Meranie Pro-ceedu malo dovod v mojej zvedavosti, ako to na tom motor naozaj je, meranie Sportage malo dovod v eventualnom cipe motora, cez ktory by som ten vykol este o nieco malo zvysil.Ci obe firmy pouzili spravnu techniku merania, nedokazem ako laik posudit. Ale nevidim ziadny dovod, preco by ho mali nejakym sposobom "umelo" navysit. Okrem toho som bol na merani s kolegom so Subaru XV, temu namerali ti isti zamestanci na tej istej brzde (ak sa nemylim) o 3 KW mensi vykon.
28. 2. 2014 14:02
Re: Vyssi, nez vyrobcom udavany vykon motora
Ale tak zase moze byt. ;-)

Ja len moc neverim meraniam roznych tunerov, pretoze sa s tym da celkom pekne manipulovat...
28. 2. 2014 11:35
...
Náš šéfredaktor nikdy po ránu neškrábe sklo, ale vytrvale jej za současného ostřikování drhne stěrači.

Takhle ničit stěrače...vždyť na tu vrstvu ledu stačí nalít kbelík horké vody. >:-[] :yes:
Fakt, nevěřím vlastním očím.
Rozbalit vlákno
17
28. 2. 2014 11:49
Re: ...
To je taky nápad. To si dej patentovat.... :yes:
28. 2. 2014 12:15
Re: ...
Tak nemusí být ani horká......občas to tak dělám, bó skla mám pojištěné. ;-)
28. 2. 2014 12:17
Re: ...
To bys ale asi pojišťovně neřekl, žes vymrzlé sklo polil horkou vodou. ;-)
28. 2. 2014 12:15
Re: ...
Měl bych trochu strach, aby neprasklo sklo.
28. 2. 2014 12:18
Re: ...
Příště tam těch smajlíků dám víc >:D
Dalo mi práci vymyslet ještě zhovadilejší nápad než škrábání okna stěrači, no koukám, že se to nepovedlo :'-(
Avatar - wakantanka
28. 2. 2014 13:03
Re: ...
Ešte by sa dalo ako tí poliaci v jednom videu kde ľad obíjali gumeným kladivom >:D
28. 2. 2014 13:23
Re: ...
>:D To víš, sedím si na vedení. Možná kdybys napsal vařící. Horká je relativní pojem a spíš jsem se zamýšlel, jak teplou asi vodu sklo může vydržet, když je venku lehce pod nulou. :-)
28. 2. 2014 12:34
Re: ...
Takže věc se má asi tak.....taky jsem si vždycky říkal, že to může prasknout atd.Asi i může.....ale když jsem viděl jak kdysi kolegové v práci polejvali sklo imrvére a nejen sklo a nic......tak jsem se to naučil dělat taky.Samozřejmě ne v nějakém super mrazu, ale když lehce mrzne, poleju to "opatrně" a můžu valit.Ve velkých mrazech do toho nejdu a používám vodu vlažnou. ;-)
Avatar - sargis
28. 2. 2014 13:08
Re: ...
Vlazna voda v mrazoch pomoze...a v etremnych aj klasika, raz som si kupil na cerpacke vychladenu mineralku a tiez bolo po namraze - vonku bolo cca. -15 a auto tam stalo celu noc. No kolegyna doma sa nesr---- - voda z rychlovarnej kanvice priamo na celne sklo a puklina ako od umelca ;-\
28. 2. 2014 13:26
Re: ...
Voda může být klidně studená, jen je to méně účinné (pořád to ale funguje).
Avatar - trapid
28. 2. 2014 15:43
Re: ...
Dlouhodobě (cca 8 let na dvou autech) odzkoušeno takto:
Dvoulitrovka odstáté vody mi stačí na čelní sklo do -5 až -6°C. Pětilitrový kanystr odstáté vody tak do -12°C.
Pak už to nechávám odmrazit teplem motoru.
Přímému škrabání se vyhýbám, protože škráby jsou při jízdě proti slunci velmi nepříjemné.
1. 3. 2014 21:13
Re: ...
Problem je len v tom, ze po chvili v minusovych teplotach zacne ta voda snova namrzat.
Avatar - trapid
2. 3. 2014 23:05
Re: ...
Ale už ne na skle - to je vyhřáté od vody a pokud ji hned setřeš, tak nemá co namrzat. No a po chvíli ti naběhne topení, takže pohoda. Proto uvádím ty hraniční teploty.
Pokud je -10°C, tak vím, že jedna dvoulitrovka vody nestačí a spodek skla zůstane namrzlý i od použité vody.
Dlouhodobě odzkoušeno - jako pivo ze sedmého schodu :-) .
3. 3. 2014 10:16
Re: ...
Mne nez nabehne topeni (a to mam nepriamovstrekovy benzin), tak mi zacne namrzat este aj rozmrazovaci sprej z Tesca. Odpari sa z neho alkohol a aj ked vodu stieracmi zotriem, tak tam ostane mikrofilm, ktory okamzite mrzne, lebo je prilis tenky. Staci ho znova zotriet stieracom, ale za 1sekunku uz zase namrza, takze musim mat cyklovac na veke otacky. Mozem ale buducu zimu skusit to este vyriet do sucha po poliati vodou.
Avatar - trapid
3. 3. 2014 18:26
Re: ...
Rozmrazovací sprej jsem vyzkoušel asi třikrát a letěl do koše. Přesně jak píšeš. Zůstal tam tenký film z vody, který ihned zamrznul. Je to vážně nepoužitelné.
Proto používám vodu - pokud je v dostatečném množství, zahřeje sklo nad 0°C a pak se námraza netvoří.
Samozřejmě za jízdy se sklo zase ochladí, ale tam už nastupuje topení.
Voda se musí lít pomalu, ať stačí předat svou teplotu sklu. Pokud tam chrstnete naráz všechnu vodu, tak to nemusí stačit. Pokud dvoulitrovku naráz prsknu na sklo, tak jsou ty 2 litry účinné do -2°C, jinak to zamrzne, ale pokud to leju pomalu, tak i do -6°C :-) .
28. 2. 2014 12:19
Re: ...
Pritom staci dva-tri krat tresknut bejzbolkou po skle, a ono ten zamrznuty sajrajt odskace...
>:-[]
Avatar - rokyta.p
2. 3. 2014 22:24
Re: ...
u Kie bych taky neškrábal a nechal ji ať si poradí, stejně se to po testu vyhodí, to tak je ty jejich vozy, chvíli funguje, posbírá pozitiva pak za stálého míchání vylijeme do wc
28. 2. 2014 11:52
Spotřeba
V článku je zmíněno, že spotřeba je o hodně vyšší než udává výrobce.
Tuto věc bych tomuto konkrétnímu kusu nevyčítal. Naopak si myslím, že spotřeba byla celkem příznivá vzhledem k tomu, že auto jezdilo krátké (10 km) trasy, a že tyto trasy vedly hlavně po městě. To auto se snad nemohlo ani pořádně zahřát a už bylo v cíli. Pro tyto podmínky by se asi více hodil benzín.
Jen by mě zajímalo, jak by asi vypadaly vstřiky a další komponenty při delším užívání auta v takovýchto podmínkách.
Myslím si, že motorizace pro test v těchto podmínkách nebyla úplně vhodně zvolená.
Rozbalit vlákno
2
28. 2. 2014 12:22
Re: Spotřeba
Druha vec je ze oficialny system merania spotreby auta je tak blby, ze sa pri tom nameraju uplne hausnumera, ktore su hodne daleko od reality u kazdeho auta...
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2014 12:22
Re: Spotřeba
suhlas.... navyse je spotreba u diesla ina pri 10 000 km a ina pri 100 000km najazdenych ... ale inak kratke trasy su najhorsie pre spotrebu to mas pravdu a zvlast pre diesel... trpi nielen motor ale aj spotreba je len trosku nizsia ako v benzine.

v pripade aut nizsej strednej triedy s rocnym nabehom priemerne okolo 20 000km a s podielom mestkej prevazky 70 percent a dlzkou tras priemerne okolo 10-20km je stale jasnou volbou benzin v pripade ceedu je to teda GDI :yes:
28. 2. 2014 12:53
Dazdovy senzor zbytocnost???
Nesuhlasim s vami (druhy odsek), podla mna je dazdovy senzor uplne super a povazujem ho za jeden z najlepsich priplatkov, ktore som pri kupe auta pred 2rokmi zaskrtol. Naozaj je fajn nemusiet sa v dazdi o nic starat, iba ho zapnut... :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - wakantanka
28. 2. 2014 13:07
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
No pokiaľ funguje tak ako si to človek predstavuje je to výborná vec. Kupodivu ten môj funguje výborne cez deň. Keď idem za tmy tak už začína mať značné problémy a mnohokrát to radšej prepnem na cyklovač a nastavím interval manuálne. Môj má ale 10 rokov, takže verím tomu že podobné nepríjemnosti medzičasom odstránili a vylepšili.
28. 2. 2014 13:27
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
Ten moj "dazdovy senzor" si zije vlastnym zivotom, a dlabe na mna. Niekedy nezotrie ani zaboha, aj ked uz cez sklo skoro nic nevidim a citlivost som mu nastavil najvyssie ako sa da. Inokedy sa zase zblazni a zacne besne kmitat stieracmi "na dvojku" aj ked na sklo padlo len par kvapiek. Skratka zalezi na tom, ci kvapka vody padne presne na ten senzor alebo vedla.

A co je este horsie, ja nemozem prepnut na cyklovac, pretoze ho tam nemam. Zevraj je nahradeny v ramci "vyssieho stupna vybavy" prave dazdovym senzorom. Pritom ja by som ovela radsej mal obycajny cyklovac.

Kedysi to otec dorobil do nasho Skodylaka120: maly plosak, par suciastok, navod v "amaterskom radiu", cele to stalo hadam sto "ceskoslovenskych". Hja, lenze dnes sme uz inde! Auto je pretkane kadejakymi zbernicami po ktorych lietaju signaly, to clovek nemoze len tak lahko nieco vymenit/dorobit. Hned by sa pocitac zblaznil a hadzal chyby. V servise vraveli ze ak chcem mat miesto dazdoveho senzora cyklovac, vraj by museli daky modul vymenit, a to je bratm za 300€. To je pokrok kamo, to nezastavis...
Avatar - wakantanka
28. 2. 2014 15:51
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
Ehm, u mňa sa citlivosť nastavovať nedá :-( ale čo som vyčítal v príručke tak že je to nejako prepojené aj so svetelným senzorom a ten sa tiež nedá nastaviť >:D Ale plus mínus tiež si niekedy žije vlastným životom >:D
Ten cyklovač v 120 si dobre pamätám veľmi dobre >:D jeden potenciometer s kolečkom, zapojené za 10 minút >:D Ako vravíš, pokrok jak sviňa >:D
1. 3. 2014 21:18
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
Akoby som bol v roku 2040 a cital nazory ludi o autonomnom riadeni aut. Niekedy to zastavi, ked nechcem, inokedy nezastavi, tam kde som chcel.. :-)
3. 3. 2014 13:19
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
>:D >:-[] :yes:
28. 2. 2014 13:10
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
Hm...ja zastupujem zlatu strednu cest ;-) , po skusenostiach to pouzivam skor mimo zimneho obdobia, tam je jeho funkcia podla mna vyhodna. V zime si to zacne stierat kedy chce a iba tu (casti i nepatrnu) sol spod kolies aut pred tebou na skle rozsmuchtla.
28. 2. 2014 14:10
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
Moj funguje dobre, ale viete co povazujem za dolezite? Nenechavat ho zapnuty neustale, ale jednoducho ho mat vypnuty a zapnut iba v pripade potreby... Lebo vela ludi ho ma zapnuty aj ked je tyzden sucho a potom to blbne ;-)

Dalsie auto bude urcite iba s dazdovym senzorom.

Napriklad svetelny senzor, ktory pri sere zapina stretavacie mam a nepouzivam, blika to hore dole a xenonom to nerobi dobre, mam automaticke denne svietenie diodami a ked sa zoserieva zapnem stretavacky sam. Tento senzor je zbytocnost podla mna :-)
1. 3. 2014 18:24
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
Tým pádom je to zbytočnosť. Je jednoduchšie zapnúť stierače keď ich potrebuješ, ako odhadovať náladu a schopnosti senzora... Bez dažďového senzoru o starosť menej čo sa týka ovládania auta, o druhú starosť menej, čo sa týka údržby a opravy pri prípadnej poruche a o tretiu starosť menej, keď zaň ušetríš peniaze pri kúpe auta... Podobne je to so svetelným senzorom. Stretávačkami svietim stále, pretože denné svetlá sú blbosť, a na diaľkové prepínam podľa potreby. Na čo ešte nejaký senzor? Ďalšia blbosť, čo bude liezť na nervy alebo sa môže pokaziť...
Avatar - Katikakus
1. 3. 2014 19:41
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
Nesouhlasim, destovy senzor mam jiz v tretim voze a uz bych nechtel auto bez nej. To same svetelny senzor - mam diodove DRL, pri vjezdu do tunelu nebo pri stmivani se automaticky zapnou potkavacky a zadni svetla, nemusim nic resit ani na to myslet. Jsou to takove veci, o kterych tvrdis, ze je nepotrebujes jenom do doby, kdy okusis jejich komfort.
Avatar - Ronault.
2. 3. 2014 00:22
Re: Dazdovy senzor zbytocnost???
:yes:
28. 2. 2014 13:12
vrzgajuce plasty a -10°C...
mam novy VW Passat 2.0 TDI 4MOT z Nov2013….vsetko fajn, keby to tam nevrzgalo…z lavej strany pristrojovky, z rukovate lavych dveri, zo stredoveho tunela pod pristrojovkou…plasty asi z recyklovanych PET flasi…taky lacny papundekel...
Ostatne veci super…spotreba priemer 6,2 hravo (po 17000km)…auto je tiche…len tie vrzgajuce plasty….pred tym som mal Mazdu 6 (11/2010) no a ta tak nevrzgala...
Rozbalit vlákno
2
28. 2. 2014 14:05
Re: vrzgajuce plasty a -10°C...
Snad sa to zlepsi v lete :-) Moje autko (Talian) tiez nema rado zimu, u VW som o tom ale nepocul :-)
Avatar - Nerez
28. 2. 2014 16:58
Re: vrzgajuce plasty a -10°C...
Opel vrže v zimě taky ;-\
28. 2. 2014 13:14
Test o ho_vně
nevím jaký má smysl test na 32 tisíc... tyhle kilometry najedu za cca. 5 měsíců a ještě s žádným autem jsme v tak malejch kilometrech neměl problém. Maximálně to může vypovědět něco o tom, jestli tam není nějáká zásadní chyba z výroby, jinak o kvalitě a životnosti auta to nevypovídá nic. Škoda, že někdo neudělá test třeba na 300 tisíc km... to by bylo teprve zajímavý... Jinak cena servisu za skoro 9 tisíc - to je fakt pecka. Já platím běžně tak kolem 5 tisíc u VW na první 30 tisícové prohlídce.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2014 15:34
Re: Test o ho_vně
niekto to spravi za 2 roky .... preco by to malo byt o *?

nie kazdy jazdi autom 100-200km denne zamysli sa, nie si tu sam ... pre niekoho su to urcite uzitocne informacie a kadeco sa dozvie

prispevky takehoto typu ako tvoj su o * , to je lepsie nepisat nic
28. 2. 2014 16:05
Re: Test o ho_vně
v tom případě je úplně jedno zda si koupíš kiu, volvo nebo renaulta... každé auto dneska bez problémů 30 tisíc km vydrží, takže hodnotit tento test, že je super, že kia zvládla 30 tisíc je hodnotné možná tak pro toho, kdo přesedlá z trabanta nebo Š120... >:D
Avatar - grifith
28. 2. 2014 16:27
Re: Test o ho_vně
Mnohdy i pro toho, kdo přesedlá z 1,2 TSi .... >:-[]
28. 2. 2014 16:35
Re: Test o ho_vně
Přesně, v 18tkm šel rozvoďák na výměnu.Jen čekám kdy začne zase cinkat. :-)
Avatar - HEMI
1. 3. 2014 11:34
Re: Test o ho_vně
test na 300 000km sa už uskutočnil, síce C-klasse 180, ale predsa:

[odkaz]
2. 3. 2014 17:45
Re: Test o ho_vně
také mne zaskočily ty dvě čísla. Kupuji auto nové a nalítám na něm min 100k, do 60k se nikdy nekazí. A u Škodovky jsem zvyklý také na levnější servis. Ale když se všichni tvářili jako že nic a vidím ty reakce, tak asi jsem ten divnej já ... :-)
28. 2. 2014 18:09
Test
Taky si myslím, že test po 32 tis. nemá velkou vypovídací hodnotu. Od 150 tis. a výše by to bylo mnohem zajímavější, a to nejen u tohoto kusu. Jezdím Subaru Forester MY 07, najeto 185 tis. a zatím v pohodě. K debatě o oleji - měním po 15 tis. (10W-60), tak je i předepsáno.
Rozbalit vlákno
0
28. 2. 2014 18:32
Test
No myslím,že ceed neni špatné auto,hlavně v naftě. Kvalitou bych řekl,že patří mezi nejlepší auta ve své třídě a oproti i30 je i hezká.Bohužel,za kkvalitu už si nechá Kia zaplatit.Trochu vybavená v naftě už neni levná.Záruka super,ale cena 1.garančky je přemrštěná.Mam Golfa VI 1,6 TDI a v lednu jsem byl na 1 garančce ve 30tis km a stála 5800 i s věcma navíc(vyčištění interieru,kabinový filtr) nad předepsaný rámec.Myslim,že i spotřeba by při stejném stylu jízdy jako s test.ceedem byla o malinko menší.
Rozbalit vlákno
2
1. 3. 2014 21:39
Re: Test
Lenze ty mas 77kw/250Nm/5st. a Ceed ma 94kw/260Nm/6st. To je uz takmer ina liga.
1. 3. 2014 22:56
Re: Test
No nevim,papírově asi ano,ale zrychlení,maximálka a tak, jsou téměř shodné.Jiná liga je 2.0tdi.
28. 2. 2014 19:05
Multivan 4.5?
Pane redaktore, kde jste byl na tom že VW MULTIVAN 2.0 TDI má náplň oleje 4.5 litru?Mám v garáži Transporter 2.0 TDI 103 Kw-naprosto totožný motor co je v Multivanu a náplň je 7 litrů.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Katikakus
1. 3. 2014 07:24
Re: Multivan 4.5?
Je to tak, mas samozrejme pravdu - v clanku je nesmysl.
1. 3. 2014 21:44
Re: Multivan 4.5?
VW Multivan Transporter 2.0TDI 85kw 5W-30 4L

[odkaz]

2.0TDI 103kw 7L

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
1. 3. 2014 19:43
Re: Multivan 4.5?
na informacie tu na stranke by som sa veru nespoliehal, velakrat su tu chyby a nejasnosti a pritom clovek caka skutocne odbornost na urovni.... je to ale marny
Avatar - Hittman
28. 2. 2014 21:49
1,6
Hmm, tak v A3 s 2,0 TDI PD udělám Prahu z Kroměže rychlostí 140 - 150 km/hod za 5,9 L, mimo město (např. Olomouc - Krom.) se dostanu na 4,8L, takže u mne dobrý >:-[]
Rozbalit vlákno
1
2. 3. 2014 11:57
Re: 1,6
No a? Chceš se pochlubit, že máš A3? Tak to gratuluju k luxusnější verzi Golfa >:D
1. 3. 2014 00:23
Spotreba
Co to ma za motor? Moj 2.0 CDTi 160k v istom "strasne tazkom" aute ma dlhodobu priemerku 5,6L... Priemernu rychlost ani nehovorim, ale som rad, ze mam este vodicak ;)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Katikakus
1. 3. 2014 07:37
Re: Spotreba
Spis nez od motoru to zavisi na stylu jizdu. Sami uvadeji caste stridani ridicu a kratke pojizdky.
Avatar - Stejsn
3. 3. 2014 09:08
Postrádali vyhřívaný volant a dešťový senzor považovali za z
No jo, každej to má holt nastavený jinak...
Rozbalit vlákno
0
3. 3. 2014 21:33
dakujem
pekny test, nabuduce ale pls najazdite za ten rok a stvrt viac km, ved tolko najazdim ja na sukro jazdy.
Rozbalit vlákno
0
5. 3. 2014 20:28
sw
Novou Ceed SW jezdim 5 tis. jako rodinne auto asi nej co jsem ridil v tehle cenove kategotii jen benzin 1,6 gdi mi pride poneud linejsi v nizkych otáčkách, od 4 tis tahne slusne i na 6tku. Hooode svizna jizda v 1 kazdy den 60km a sem tam ve 3 prumera 7,3l/100
V tehle mrazech predni sklo rozmrazene a odmlzene za 3minuty, zrcátka a zadni nemluve.
Zimni pneu trochu hlucnejsi ale audio hraje dobře, usb a jack potesi.
S Kia Ceed sw nemam problém, prave naopak. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
8. 3. 2014 09:50
Žvásty
Co to je za kravinu, pokládat 32 tis km ujetých během 15-ti měsíců za dlouhodobý test?

Dlouhodobý test by bylo ujet 320 tis km. Těch 32 tis km jsem najižděl před pár lety za půl roku. :no:
Rozbalit vlákno
0