Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2008: Kia Cee´d ukrajuje z kolače Fordu, VW, Renaultu a Citroenu

Ondřej Láník
Diskuze (199)
K rekordnímu dubnovému nárůstu českého trhu přispěly nejen malé vozy, ale také modely z nižší střední třídy. Klíčovou roli hraje Škoda Octavie a Kia Cee´d.

Čtyřicetiprocentní převaha Octavií nad konkurencí není velkou záhadou. Překvapuje spíše, že je odolná i vůči atraktivním novinkám a zůstává takřka konstantní v čase.

Mnohem větší vítr v nižší střední dělá Kia. Její Cee´d je nejen nejprodávanějším modelem značky, ale také prvním dováženým zástupcem v nižší střední třídě. Dubnové registrace Cee´du tvoří celou třetinu letošního prodeje tohoto modelu. Loni se v dubnu prodalo jen 238 vozů tohoto jména a letos téměř dvakrát tolik. Za první čtyři měsíce loňského roku Kia udala 522, za první letošní čtyři měsíce to bylo 1577 ks.

Vlažnější start inovovaného Focusu v prvních měsících letošního roku dohnal Ford v dubnu. To se totiž během měsíce prodala více než polovina všech letošních Focusů! Na Golf, a překvapivě ani na Megane, to v letošním celoročním třídním žebříku nestačí, to se ale může v květnu snadno změnit.

Odbyt Hyundaie i30 ještě nenabral dynamiku, kterou má jeho starší sourozenec ze stáje Kia. Letos se prodalo zatím 554 vozů, v dubnu 158 ks - což ale i tak znamená nejlepší letošní výsledek tohoto modelu.

Podíl vozů kategorie N1 je v této třídě rovných 30 %, Octavia s 38 % a Focus s 37 % tento údaj zpevňuje, Cee´d a Golf (oba 27% podíl N1 na letošních registracích) jsou pod průměrem podílu firemní klientely ve třídě. Velkou část odbytu v kategorii N1 má také Renault Megane (55 %) a Audi A3 (58 %).

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v dubnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20081-4/20084/20081-4/2008
1.Škoda OCTAVIA2071687239,7%40,5%
2.Kia CEE´D533157710,2%9,3%
3.Ford FOCUS4418288,5%4,9%
4.Volkswagen GOLF32310476,2%6,2%
5.Citroën C42487544,8%4,4%
6.Renault MEGANE2109074,0%5,3%
7.Opel ASTRA2036563,9%3,9%
8.Hyundai i 301585543,0%3,3%
9.Honda CIVIC1243562,4%2,1%
10.Suzuki SX41175352,2%3,2%
11.Toyota AURIS843041,6%1,8%
12.Peugeot 308782031,5%1,2%
13.Dacia LOGAN712831,4%1,7%
14.Audi A3621971,2%1,2%
15.Fiat BRAVO591831,1%1,1%
16.Nissan NOTE511681,0%1,0%
17.Seat LEON491730,9%1,0%
18.Peugeot 307482650,9%1,6%
19.Mazda 3391490,7%0,9%
20.Volkswagen JETTA341170,7%0,7%
21.BMW 1321140,6%0,7%
22.Fiat LINEA25860,5%0,5%
23.Chevrolet LACETTI201230,4%0,7%
24.Subaru IMPREZA19690,4%0,4%
25.Seat TOLEDO18390,3%0,2%
26.Volvo C3017670,3%0,4%
27.Mitsubishi LANCER16490,3%0,3%
28.Nissan TIIDA16820,3%0,5%
29.Volvo V5013430,2%0,3%
30.Toyota COROLLA9370,2%0,2%
-Jiné281370,5%0,8%
-Celkem521616974100,0%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (199)
3. 6. 2008 12:24
Re: GOLFAKTOR
Ten motor ma dle mereni 88,4kW, ne 90-95kW. Novy vykon po "chiptuningu" je 103,6kW, to je +17% výkon. To teda neni malo.

Jeste vic to je u tociveho momentu, z 265Nm na 327Nm, tedy +60Nm = +22%. Vazne si myslis ze nejakou jemnou optimalizaci dosahnes parametry o 20% lepsi? Prubeh krivky vykony se zmenil jen v nejnizsi ot. oblasti (celkem prekvapil pokles vykonu kolem 1900ot. u puvodniho motoru), hlavne se ale cela krivka posunula razantne vys. Byt tebou bych se na to vykaslal, akorat ti to zhuntujou.
Avatar - gld
2. 6. 2008 16:07
Re: geeee golf?
nemusíme teda hádať do ktorého tábora patríš ty, že?
Avatar - gld
2. 6. 2008 16:06
Re: geeee golf?
čaw xeno, pozdravuj fóbusa
2. 6. 2008 13:32
Re: GOLFAKTOR
No mne bol ten "chiptuning" prezentovany skor ako jemna uprava, optimalizacia krivky vykonu.
Ked vezmes ze real motor ma v principe okolo 90-95kw, tak tych 10kw navyse nie je nic strasne...

Graf pred upravou: [odkaz]

Graf po uprave: [odkaz]

Ako vidis, ten priebeh vykonu je po uprave lepsi. Zatial o tom neuvazujem, mozno neskor, po prezuti na 17" disky...
2. 6. 2008 13:20
308 & Bravo