Český trh v dubnu 2008: Kia Cee´d ukrajuje z kolače Fordu, VW, Renaultu a Citroenu
Čtyřicetiprocentní převaha Octavií nad konkurencí není velkou záhadou. Překvapuje spíše, že je odolná i vůči atraktivním novinkám a zůstává takřka konstantní v čase.
Mnohem větší vítr v nižší střední dělá Kia. Její Cee´d je nejen nejprodávanějším modelem značky, ale také prvním dováženým zástupcem v nižší střední třídě. Dubnové registrace Cee´du tvoří celou třetinu letošního prodeje tohoto modelu. Loni se v dubnu prodalo jen 238 vozů tohoto jména a letos téměř dvakrát tolik. Za první čtyři měsíce loňského roku Kia udala 522, za první letošní čtyři měsíce to bylo 1577 ks.
Vlažnější start inovovaného Focusu v prvních měsících letošního roku dohnal Ford v dubnu. To se totiž během měsíce prodala více než polovina všech letošních Focusů! Na Golf, a překvapivě ani na Megane, to v letošním celoročním třídním žebříku nestačí, to se ale může v květnu snadno změnit.
Odbyt Hyundaie i30 ještě nenabral dynamiku, kterou má jeho starší sourozenec ze stáje Kia. Letos se prodalo zatím 554 vozů, v dubnu 158 ks - což ale i tak znamená nejlepší letošní výsledek tohoto modelu.
Podíl vozů kategorie N1 je v této třídě rovných 30 %, Octavia s 38 % a Focus s 37 % tento údaj zpevňuje, Cee´d a Golf (oba 27% podíl N1 na letošních registracích) jsou pod průměrem podílu firemní klientely ve třídě. Velkou část odbytu v kategorii N1 má také Renault Megane (55 %) a Audi A3 (58 %).
Nižší střední třída, registrace na českém trhu v dubnu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 4/2008 | 1-4/2008 | 4/2008 | 1-4/2008 |
1. | Škoda OCTAVIA | 2071 | 6872 | 39,7% | 40,5% |
2. | Kia CEE´D | 533 | 1577 | 10,2% | 9,3% |
3. | Ford FOCUS | 441 | 828 | 8,5% | 4,9% |
4. | Volkswagen GOLF | 323 | 1047 | 6,2% | 6,2% |
5. | Citroën C4 | 248 | 754 | 4,8% | 4,4% |
6. | Renault MEGANE | 210 | 907 | 4,0% | 5,3% |
7. | Opel ASTRA | 203 | 656 | 3,9% | 3,9% |
8. | Hyundai i 30 | 158 | 554 | 3,0% | 3,3% |
9. | Honda CIVIC | 124 | 356 | 2,4% | 2,1% |
10. | Suzuki SX4 | 117 | 535 | 2,2% | 3,2% |
11. | Toyota AURIS | 84 | 304 | 1,6% | 1,8% |
12. | Peugeot 308 | 78 | 203 | 1,5% | 1,2% |
13. | Dacia LOGAN | 71 | 283 | 1,4% | 1,7% |
14. | Audi A3 | 62 | 197 | 1,2% | 1,2% |
15. | Fiat BRAVO | 59 | 183 | 1,1% | 1,1% |
16. | Nissan NOTE | 51 | 168 | 1,0% | 1,0% |
17. | Seat LEON | 49 | 173 | 0,9% | 1,0% |
18. | Peugeot 307 | 48 | 265 | 0,9% | 1,6% |
19. | Mazda 3 | 39 | 149 | 0,7% | 0,9% |
20. | Volkswagen JETTA | 34 | 117 | 0,7% | 0,7% |
21. | BMW 1 | 32 | 114 | 0,6% | 0,7% |
22. | Fiat LINEA | 25 | 86 | 0,5% | 0,5% |
23. | Chevrolet LACETTI | 20 | 123 | 0,4% | 0,7% |
24. | Subaru IMPREZA | 19 | 69 | 0,4% | 0,4% |
25. | Seat TOLEDO | 18 | 39 | 0,3% | 0,2% |
26. | Volvo C30 | 17 | 67 | 0,3% | 0,4% |
27. | Mitsubishi LANCER | 16 | 49 | 0,3% | 0,3% |
28. | Nissan TIIDA | 16 | 82 | 0,3% | 0,5% |
29. | Volvo V50 | 13 | 43 | 0,2% | 0,3% |
30. | Toyota COROLLA | 9 | 37 | 0,2% | 0,2% |
- | Jiné | 28 | 137 | 0,5% | 0,8% |
- | Celkem | 5216 | 16974 | 100,0% | 100,0% |