K rekordnímu dubnovému nárůstu českého trhu přispěly nejen malé vozy, ale také modely z nižší střední třídy. Klíčovou roli hraje Škoda Octavie a Kia Cee´d.
vyzera to že golf súperí z korejcami >:D ale GTI to zase otočí podla seba a ešte citujem aj 507: vysvetlí mi niekto prečo?? >:D prečo prečo prečo prečo >:D
no pre vrkuboy to hlavu a patu ma, reagoval som na neho.Snažim sa snad aby mi niekto ako ty odpovedal? ked chces niečo napisat nereaguj nato čomu nerozumieš ale piš inde...
Správně,piš jinde:stále říkám,že na SK autařských serverech je fatálně mrtvo,ani domorodci tam nepíší a já jako cudzinec nemám odvahu.Dosť bolo Havla. :-!:yes:
Já jsem spíš zvědav, jestli bude Ceed na vrcholu i za 5 let stejně jako aktuální Golf. Ceed je dobré auto, které láká svoji cenou, tak by bylo velmi smutné, kdyby se dobře neprodávalo 8-s A o GTI-ho bych strach neměl, ten přežije ještě hodně vln pubertálních nájezdníků.. že? ;-)
No jo, GTI. Pamatuju si hromady nicků, kteří na něho útočili, ale uplynulo hodně vody a nájezdníci odtáhli, ale GTI zůstává dál. GTI to je jistota, jako slunce, že vyjde každý den, tak GTI bude psát na auto.cz:yes:
Já si vždy myslel že Kia byla vždy levnější a ty prodeje nebyly tak vysoké.Takže jen cenou to asi nebude. ;-)
Jakmile ji vyzkouší dlouhodobě více lidí,zjistí že kvalita vůbec není horší než u dražších výrobců,odpadne důvod kupovat předražené.
Jak to bude za 5let nikdo 100%neví.Kdyby někdo před 5lety tvrdil,že Kia bude mít tuto pozici,tak to tady pěkně schytá.Dnes je to jasné.
Presne tak, a dalsia vec, kvalitou pojde KIA len hore, spustili novu fabriku, nabrali neskusenych ludi... Pokial sledujem ich interny spravodaj (da sa stiahnut z KIA stanok ako pdf), tak na zvysovanie kvality, vystupnu kontrolu kvality a optimalizaciu vyrobnych procesov kladu korejci velky doraz.
Preto verim ze sa casom bude kvalita ich aut len zvysovat. Tak ako aj skusenosti a zrucnost robotnikov.
Ja len dufam ze ich aj dobre zaplatia, pretoze spokojny zamestnanec znamena aj dobre odvedenu pracu.
Cee'd sa predava lebo je to dobre auto, na to pride kazdy kto si da jednu skusobnu jazdu. Ja sa len modlim aby mu to aj vydrzalo, mam ho uz rok a zatial bez problemov.
Ale minimalne jedneho cervika mam v hlave - kvalita laku. Kedze je to "ekologicky" vodou rieditelny lak, otazka je kolko vydrzi, kazdopadne odkedy som sa to dozvedel skoncil som z autoumyvarnami a umyvam auto rucne.
jj svým způsobem to je pravda ale není to zase takové akční. hold nová móda... "zelení" hýbou světem a tak musí být vše ekologické a ekologicky odbouratelné. je to podobný ojeb jako tzv. "bio" příměsi do paliva. :no:
jinak ale je ceed bez problémové auto. mám ho přes rok a jsem zatím max. spokojen. a motor 120koní v naftě a za 5-6 l/100km je taky dobré ne?
myčka ublíží každé nové barvě. zkus se zeptat jakéhokoliv prodejce a ten ti řekne že prvního půl roku se nedoporučuje jezdit do myčky. je to pak na každém člověku jak se zachová.
a není to jen kia ale třeba i škoda která toto doporučuje
Je to pravda že úplně novej lak by se měl nechat pořádně vytvrdnout a buď nejezdit do myčky nebo neumývat vůbec. Jinak třeba Škdovka používá vodou ředitelné laky už více než 10 let a na jejich kvalitu to vliv nemá. Jedinej lak kterej se v poslední době třeba Škodovce nepovedl je malinově červená barva na Feliciích Trumf. Hrozně ho šisuje sluníčko. Viděl sem to už na víc kusech.
Ono je to pravda, som lakovnik v TOP Aute (Jaguar,Volvo,Land Rover) ono to zalezi od umyvacej linky, v robote mame umyvacku Christ a ta je bezchybna, a samozrejme na novych autach treba najprv najvacsiu spinu umyt vapkou s koncentratom a potom zapnut linku, a lak je neporuseny.
To se neboj. jde jenom o to, že tyhle laky schnou daleko déle, protože neobsahují aceton a jiná organická rozpouštědla, která způsobují skleníkový efekt. Ale po zaschnutí je to lak jako každý jiný. Jinak k Cee´du gratuluju. I já sem absolvoval zkušební jízdu a musím říct, že sem byl mile překvapen.
Jasně že se dobře prodává. Vždyt je levná. Na to lidi slyší. Jde jen o to jestli si kia zákazníky udrží, jestli si koupí i další auto od ní. Protože já osobně znám dva majitele ceedu a ani jeden o tom už přesvědčený neni. A o golf nebo focus bych se nebál, Golf V je na trhu už dlouho a stále stačí na špičku segmentu. Koncem roku přijde navíc nová generace a nové CR dieslové motory. Benzíny už má ted golf vynikající.
jasně že golf je stálice a ceed ho nemůže v prodejích razantněji ohrozit.
a k tomu že je levný, co je levný podle tebe??? když octavia jde teď s cenou dolů o 60 000kč tak to znamená že bude už taky levná? a že na to lidí uslyší? nebo to znamená že byla roky hrubo předražená? jedna z nejdražších v evropě (a vzhledem k místním platům myslím že i nejdražší).
buďte rádi za ceeda že rozhýbal konečně ty nehorázné ceny!
a co se týče dalšího auta u mě, tak bude to už určitě něco většího. mám zálusk na novou mazdu 6 s 2,0 D. ale to je hudba budoucnosti. zatím nemám potřebu měnit.
Ceed je levný v porovnánmí s konkurencí. Ale jen v základní výbavě, pak už to taková paráda neni. Navíc ta jejich automatická klima... ještě ted se musim smát našemu hospodskému že za ni připlácel. Nevim jak focus, ale climatronic v golfu je uplně jiná liga. Jsou to detaily kterých si při nákupu nevšimneš, ale ty potom ve výsledku rozhodnou o dalším autě. Já už to s osobákama vzdal a mám multivan.
teda nevím co máš proti klimě. jasně není to dvouzonovka ale jestli je nějak super lepší climatronic tak to teda nevím. brácha měl superba a tata octávku a nebyla to žádná sláva...
jinak jestli patříš do té sorty hospodských fajnšmejkrů ala zelený okřídlený šíp tak je zbytečné ti tu něco vysvětlovat. zkusis si přečíst nějaký nezaujatý test (světu motoru se vyhni) pak se běž svést a pak si tu můžem povídat. jinak to je zbytečné.
Nepatřím, neboj. Ale z mé zkušenosti i peprných nadávek nespokojeného majitele vím že manualní klima je v ceedu asi lepší volba. Nevim jak škoda, ale novější modely vw s dvouzonovou klimou fungují naprosto skvěle. Jasně že v Lexusu to bude ještě o chlup lepší, ale na třídu hatch je to paráda. Kia bod mrazí nebo topí, nic mezi tím. A nejedná se jen o jeden konkrétní kus, viděl jsem to u dvou, jeden nafta druhý benzin. Vim, je to blbost, ale zrovna v těchto dnech nasere. S oběma jsem samozřejmě i jel. Ta 1,4 rozhodně nevypadá že má víc jak 100 koní, ale disel byl fajn.
V cem je problem u te autom. klimy u Ceedu? Piises topi nebo mrazi, problem je v tom ze neudrzuje prubezne teplotu ale jen semtam foukne studeny nebo teply vzduch aby srovnala teplotu? Rozdeluje autom. proud vzduchu vice vydechy podle aktualni potreby?
Hele to fakt netušim, jen vim že v golfu si nastavim otočným ovladačem 19stupnů a mám je tam,nikde nic nefouká, jen se ochladí. V ceedu jsem nastavil taky tak a z výdechů šel proud ledovéhu vzducu. Už dávno tam bylo chladno, ale foukalo to dá. No a pak se kia zas rozhodla přitopit, protože už byla větší zima než nastavená na klimě. Prostě jak když si na manualní klimu namontuješ termostat z OBI, jak jsem u jednoho kutila viděl:-)
funguje to tak že když máš v autě třeba 40stupňů a nastartuješ a máš klimu na AUTO a nastavené třeba na 22 tak je fakt že klima začne makat svižně a snaží se zchladit interier na 22, ale je absolutní blbost že pak razantně topí!!! to není vůbec pravda! jakmile klima dosáhne tebou požadované teploty tak fouká jemně studený vzduch a to úplně neslyšně. a tak to je ve všech autech. tak tu nevěš bulík lidem na nos ok???
a jak píšeš že si "nastavíš v golfu 19 stupňů a máš je tam a nic nefouká" tak to mě úplně dostalo >:D >:D a jak je tam můžeš mít když nic nefouká??? funguje to tam úplně stejně až na to že si tam můžeš nastavit teplotu pro řidiče a spolujezdce jinou, ale mezi náma, moc to nefunguje protože každý inteligentní člověk ví že vzduch v kapině cirkuluje a nedrží se v jedné půlce auta, atkže se ti to stejně promíchá a výsledek je nula.
Nejsem odborník na klima, ale když mi na nohu začne foukat teplej vzduch tak auto asi topí a ne chladí. Bylo to v poloze auto a teplota na 19. Uplně stejně to fungovalo v obou ceed co jsem měl možnost projet. Tim že to u golfa nefouká jsem myslel že nikde neni cítit tak výrazný proud vzduchu jako v té kie. Tam to fičelo pěkně.
No podle tvé teorie je asi vícezonová klima blbost, já ale za sebe můžu říct že mám v autě třízonovou a funguje bezchybně.
Auto je to určitě dobrý, rozhodně bych ho bral radši než francouze, ale golf je i po 5 letech výroby víc než vyrovnaný. S motorem 1,4TSI je to podle mě nejlepší volba ve třídě. Jo ale je drahej, a to pekelně.
no k te klimě nevím ja sem to nespozoroval. je fakt ze v lete nejezdim na 19 stupnu protoze nejsem sebevrah a v zime jezdim bez klimy pouze s topenim, usetris tak okolo 0,5-1litru na sto a v zime je klima stejne o nicem, co bys potrebovals asi tak chladit?
a k te 1,4TSI nevim jestli se to dobrá věc. ja osobně emusím tady ty male turba. kdoví co ten motůrek bude dělat až bude mít 100 000km... raději tu 1,8TFSI jiank u benzinu neni z čeho vybírat. o naftě ani nemluvím... jedině 2,0 TDI CR
No nevim jak Ceed ale VW a spol. a jiste i dalsi znacky vypinaji (pod urcitou teplotou) klimu automaticky kdyz neni potreba, takze to neni nutne resit a moc tim rucnim ovladanim neusetris.
S 1,4 TSI problemy právě nejsou. V servisu mi ukazovali touran co měl najeto víc než 180t. km a motor uplně v pohodě. A to je těžší než golf. Jediný problem je asi ta cena. U té nafty je ted vážně jen ten 2,0 CR ale brzo bude i 1,6 TDI CR. Ten bude v golfu ideal. Já vůbec netvrdim že ceed je špatné auto, za ty peníze je dobré. Ale už při uvedení na trh to je průměr, co bude za 5 let?
tak to teda nevržou. naopak dveře se zavírají absolutně tlumeně. až mě to překvapilo. je treba ale více síly, zato jsou perfektně odhlučněné a diesel vůbec nejde slyšet. nehledě na to že to působí i bezpečným dojmem když jsou dveře takhle stavěné a nejde slyšet bouchání plechů při zavírání. ne nadarmo má ceed 5*
Mam automatickou klimu a uplna pohoda, zadny pruvan nebo hluk, ktery jsem znal z Renaulta. Fakt je, ze musis mit zaplou klimu(AC)jinak se vyskytuje tebou zmineny ucinnek - auto topi ikdyz by melo spis chladit. Prijde mi to jako chyba v sw, ze pokud nemas zaplou klimu, pak se nebere v uvahu namerena teplota s cidel. Ale vyrobce by to mel jiz resit, projevuje se to u vsech aut. klim v Ceedech. Se zaplou AC je vse paradni...
Kia je rozhodně lepší volba než cokoliv od renaultu, to věřim. Já u toho prostě nastavil teplotu. Jestli se mělo dělat ještě něco jiného nevim, ale u všech jiných aut, a že jsem jich vyzkoušel hodně, stačí nastavit teplotu a zmáčknou "auto". Nebo opačně.
Zjisti si kdo má nejlepší klimu ve střední a v nižší střední ;-)
A byl bych nerad, kdyby moje auto chladilo tak jak třeba Fobie nebo Octávka, to raději ta nejhorší volba, jak říkáš
octávku ani fabii neznám, golf V má automat bezchybný. V meganu s automatickou klimou jsem nejel, myslel jsem ale auto jako celek. Moje zkušenost s Renaultem mi uplně stačila. Jak megane 1 tak Laguna 2 byla jedna velká noční můra. Žena se dokonce bála jezdit dál od domu, protože už ji nebavilo vracet se na odtahovce. No ale ušetřil jsem za benzin, to jo. Auto co nejede moc nežere.
No znám pár fanatických příznivců různých značek, ty vždy považují lidi co nejsou s jejich značkou spokojeni za lháře. Musim říct že passat B5 byl jen o trochu lepší než ta laguna. u renaulta byl ale dost otřesný přístup prodejce-servisu.
Jo, s těmi prodejci a servisy to je problém. Do originálu jsem zavítal jednou. Řekli mi, že mám více najeto, než kolik je na tahometru. Ani přes naléhání mi nechtěli říct kolik, což mě nasralo. Jen že v databázi mají u minulé prohlídky více. Když to srovnám s Hondou sestřenky, která před koupí poslala distributorovi VIN a ten ji poslal celý soupis informací k autu a mě majiteli nepoví nic, tak je to... no, co dodat;-\
Pokud tedy do servisu (výměna destiček a brzdovky zatím jen), tak ke známému neautorizovanému.
no já mám u Megana 20 C celý rok a o nic se nestarám a že když přijdeš do rozpálenýho auta a nic ti nikde nefouká tak to je spíš k vzteku se tam pařit ne ?
Ja mel Scenica a tam je ten ventilator umisten nekde pred spolujezdcem a pokud jde na vysoky vykon, tak uvnitr hrozne huci a zene vzduch primo na posadku, coz Ceed proste nedela... Klima v Ceedu ochlazuje vzduch okolo posadky, nefouka primo na ni To je ten rozdil...
Cena škodovky šla dolů hlavně kvůli řádně přitvrzelý koruně. Určitě sis všiml, jak nám naše měna tvrdne, euro za 25, dolar za 16, libra za 32. Tak se nediv, že škodule šla s cenou níže. :-!
až na to že škodu nedovážíš za zahraničí a vetšina dílů je české výroby a dělníci jsou skoro češi, ale vliv to může mít taky. ovšem drsné je že na západě si ji koupíš i o 50 000kč levněji než u nás... asi abyy byla konkurenceschopná jinak si to neumím vysvětlit.
Až na to, že většina (téměř všechny) suroviny na výrobu těch dílů, se dováží a platí se v Eurech...kolego. Musíš v tom vidět trošku širší souvislost. :-!
Správne, širšie súvislosti. Ale my by sme radi vedeli, prečo v západnom nemecku kúpiš tú istú (alebo dokonca lepšiu) Škodu za menej peňazí, ako doma, kde sa vyrába...
Už som sa tejto téme venoval na inom mieste, len poviem, že veľmi oceňujem súčasné cenové úpravy Škody, najvyššie ceny v EU boli nefér voči Čechom, ktorí túto značku vybudovali.
Např. velikost trhu hraje důležitou roli. Taktéž snaha škody se dostat do širšího a pozitivního povědomí. Tedy nejdřív vybuduj základnu a pak si postupně nechávej zaplatit. Je toho víc. Ale jak říkám, nikdo tě nenutí škodu kupovat tady. Kup ji třeba práve v Německu. Pokud to tak bude dělat více lidí, poté škoda zlevní i tady. Protože když dokáže prodávat za současnou cenu, tak moc důvodů ke zlevnění není.
Absolútny súhlas so všetkým, Škoda predáva v ČR draho, lebo sú zákazníci a zaplatia. Mne len príde nefér, že tou najdrahšou krajinou je práve ČR, teda krajina, ktorá vytvorila túto značku, budovala ju, keď ju predala VW, tak na to dala dotácie a úľavu na dani, lacnú pracovnú silu,... Skrátka nemyslím, že by VW ublížilo, keby ceny v ČR = ceny v Nemecku, ale kapitalizmus je sviňa, ja viem... :-)
Ono se s tím Megošem není co divit. Ve Grantoure s 1,5 dCi v N1 je to pro firmy velké lákadlo. Renault jim tam nahodí pořádné slevy, dostanou k tomu nějakou výbavu, jeden z největších kufrů, motor s dobrou spotřebou a pokud se jezdí na servisní prohlídku po 20 000 a ne 30, tak i spolehlivý. Takže kupující pak za cenu Fobii pro své zaměstnance nakoupí o třídu větší Megany a má vystaráno
No já nevím, chodím do práce kolem bazaru a prodávají tam právě zástupce nižší střední tak do 5-7 let stáří. A Megan tam nikdy dlouho nevydrží, rozhodně zmizne rychleji než třeba Astra. I když zase Focusa jsem tam viděl 2 dny a hned byl fuč >:-[] Otázkou je cena, ale to už je vykoupeno tou cenou pořizovací... takový je život.
Nahoře nic nového. Klasika v čele a mezi nejlepší se zaklínil nováček jen díky své nízké ceně a sedmdesátileté záruce. Tak mě napadá, kdyby Golf stál to co cee´d, kolik by se ho tu asi prodalo... To by nejspíš zaplakala i Octavia. Uvidíme jak dlouho tahle cenová politika Kii vydrží.
Registrujme dobré umístění prémie, zejména AUDI ohromuje. Ovšem s bravem... to je tedy sukces, někdo tu snad nedávno psal, že s příchodem brava půjdou všichni do šmelcu... Hmm zajímavá prognóza. A tiše vzpomeňme na Logana, loňského skokana roku. Jo, někdo je na vrcholu třicet let někdo třicet... týdnů. Chce to holt mít ten GOLFAKTOR :yes:
Tak GTI, tu sa rozhodne "sakra" mýliš, Kia neboduje len cenou a dlhou zárukou, boduje aj svojou kvalitou. Takto pred rokom som prišiel so svojou Kiou ceed za mojím dobrým kamarátom, veterinárom, ktorý vždy preberie od svojej manželky VW Golf, a ona si kúpi nový.A hoci jeho načipovaný Golf 4 diesel mal 15 tis.km, tak bol ohromený motorom na KII Ceed. Ja naopak som z dieselu 1,9 TDI hoci načipovanému nadšený vôbec nebol. Prečo? Lebo bolo citiť, že podvozok naň nie je stavaný, a auto je aj tak relatívne pomalé.Myslím, že vtedy ĺutoval, čo už kúpil, ale už nemohol od kúpy odstúpiť.Moja Kia ceed má 41 tis.km a zatiaľ funguje bez problémov. A reči GTI o niečom, prečo sa Ceed predáva ma vôbec neiritujú, predáva sa len preto, lebo ho zákazníci chcú. Rozumná cena a dobrá kvalita už oddávna bodovali v obchode a ešte dlho budú.
Porovnavat auto starsi generace a nekolik let stare s nejakym pochybnym chipem (chipovani je stejne blbost) je trochu mimo misu, ne? Proc nesrovnava Golf V? Navic najet 15Tkm za 4 roky (2004 se prestal prodavat Golf IV), to moc nechapu, to musi mit ve valcich pavuciny.
Bohužiaľ toľko urobila za 3 roky jeho manželka lekárka a on ho mal vtedy len týždeň, ja nový ceed asi takisto.Takže sme porovnávali vtedy aktuálne naše nové autá.Mimochodom, Golf5, ktorý kúpili mal ten istý motor, 1,9 TDI.
Tak to je sila s tim najezdem, levneji by ji vysel taxik. V Golfu V neni docela urcite uplne stejny 1.9 motor jako v G IV co se tyka parametru (ani nepises ktery motor porovnavas se kterym, bylo vice vykonovych verzi). Golf V 1.9 se 77kW ma stejnou nebo lepsi dynamiku (dle zvolene prevodovky) nez Kia Ceed s tim silnejsim 1.6 dieselem. Z porovnani dvoulitru co maji vykon kolem 103kW u VW i Kia vychazi dynamikou Golf jeste lepe.
Zkus si porovnvat predchudce Kia Ceedu s Golfem V, uvidis ze to taky neni srovnatelne. Golf IV se zacal vyrabet v r. 1997 tusim takze srovnavas konstruknce 10 let stare auto s novou generaci.
Myslim ze to nie je pravda, realny vykon 1,6CRDi je okolo 95kw/275Nm (Svet Motoru c.36/2007 str.14 - Test troch motorov 1,6 crdi na brzde v AS Jarov)
Samozrejme, 1,9 si vies chipnut asi viac ako 1,6, uz koli tomu objemu.
Inak aj ta 1,6 sa da chipnut, vykon je potom 104kw/327Nm a 140k, tuto upravu mi ponukol priamo predajca KIA, vraj bez padu zaruky na motor, ak to spravia oni, co im neverim :-)
Nevim na co reagujes ze neni pravda. Mas recht ze skutecny vykon motoru byva vyssi nez papirovy, ale nemuzes porovnavat papirovy vykon u VW s brzdovym vykonem u Ceedu (VW taky nameri vic nez 77kW na brzde). Mereni zrychleni a pruznosti se ale dela s realnymi auty, tam ti je jedno jaky vykon je napsany v papirech, porovnavas zmerene hodnoty.
S tim chipnutim 1.6 na 104kW to bude asi celkem divocina, a na zaruku muzes zapomenout kdyz pujde do tuheho tipuju. Ja chiptuning moc neuznavam, nez chipovat 1.6 na 104kW je uz rozumnejsi jit do dvoulitru ktery ten vykon ma a je dimenzovany i z hlediska pohonu (poloosy, spojka).
No mne bol ten "chiptuning" prezentovany skor ako jemna uprava, optimalizacia krivky vykonu.
Ked vezmes ze real motor ma v principe okolo 90-95kw, tak tych 10kw navyse nie je nic strasne...
Graf pred upravou: [odkaz]
Graf po uprave: [odkaz]
Ako vidis, ten priebeh vykonu je po uprave lepsi. Zatial o tom neuvazujem, mozno neskor, po prezuti na 17" disky...
Ten motor ma dle mereni 88,4kW, ne 90-95kW. Novy vykon po "chiptuningu" je 103,6kW, to je +17% výkon. To teda neni malo.
Jeste vic to je u tociveho momentu, z 265Nm na 327Nm, tedy +60Nm = +22%. Vazne si myslis ze nejakou jemnou optimalizaci dosahnes parametry o 20% lepsi? Prubeh krivky vykony se zmenil jen v nejnizsi ot. oblasti (celkem prekvapil pokles vykonu kolem 1900ot. u puvodniho motoru), hlavne se ale cela krivka posunula razantne vys. Byt tebou bych se na to vykaslal, akorat ti to zhuntujou.
jenze to je prave ten omyl :-) golf si to s tou cenou nezaslouzi. to, ze stoji o dost vic nez cee'd jeste neznamena, ze je o tridu vys... a jelikoz o tridu vys neni (pokud za tridu teda neberes cenu), pak musi golf sklonit hlavu a uvolnit misto (minimalne) stejne kvalitnimu a (jiste) o dost levnejsimu souperi z ziliny...
chlape chod k ocnemu ze tiguan je nadherny a ze bravo nema dizajn G5 dizajn )bodov hmm ty si fakt expert porovnal som vela aut ale VW ma uz v urcitych firmach stop nakup kvalita sa = 0 bodov
ano GTI. KDYBY stal golf to co cee'd, prodaval by se lip. Jenze on uz tolik dlouho nestoji ! cena je uplne nekde jinde a kvalita je stejna. v dieslovych motorech snad jeste horsi. PROTO, GTI, se prodava kia lepe nez golf a to dokonce i prez pseudoimage VW co u nas v cechach panuje. no v skrytu duse doufam, ze uz to takhle vydrzi na dlouho, protoze si to cee'd zaslouzi...
Prodejnost auta neni o zásluhách, ale u nás je na prvnim místě cena a hlavně masírování lidí se zárukama. Druhá věc je, že přijde novej Golf a jelikož je většina aut v týhle třídě na nekonečný splátky a tudíž ho kupující bude mít déle, než je životnost modelu, tak je toto spíš rozhodující. Rozum je u nás až na jednom z posledních míst.
no vsak ja taky nerikam ze prodejnost je o zasluhach. to ze si ceed zaslouzi byt v cele je obrazne receno. on tam je protoze tam ma byt a ne proto ze si to zaslouzi. vysoka kvalita, nizka cena, v ... kii "vzdy" zarucena...
beru to proste tak, ze za min penez dostanes minimalne stejne muziky a proto se u nas v cechach prodava dobre... diesel dostanes dokonce lepsi :-)
No tak v případě toho Ceedu to vypadá, že rozum je spíš na předních místech ne?...nebo je koupě vozu technicky srovnatelnýho, levnějšího a bez toho pozlátka (který stejně 90% lidí vůbec nevnímá a jen my blázni si tady na obdobnejch volovinách honíme ego) nerozum? Kdyby byl onen rozum na posledních místech, tak všichni jezděj v o třídu lepších autech ale nemaj co žrát
Ano, přesně si to napsal...Lidi nemaj co žrát, všichni jedou ruku v ruce s Homecreditama, maj doma placatý televize, poslední modely mobilů, sušičky na prádlo a půjčky i na menstruační vložky a dovolený! To nevíš? Zavítej někdy na stránky o exekucích a pak mě vyprávěj o rozumu v ČR!:))))))))))))))
jenze ceed si nekoupi velka cast obyvatel cech. homecredit vyuzivaj hlavne ty osoby, ktere o nakupu ceedu vazne vubec neuvazujou ;) neuvazujou o zadnem aute... nadruhou stranu to ze se zacina zit na dluh je pravda. odstartovali to v cssd kdyz nam zadluzili stat na bilion >:D ja to napriklad nechapu. sam dluhy nesnasim a pokud to neni absolutne nezbytne, nejdu do nich...
Velká část...co to ale je? Ceed si kupujou lidi hlavně z důsledku ekonomiky (ne všichni, vy rozumní mě netahejte za slovo!) a jsou to hlavně i ty "vymetači" Homecreditů, protože na něm ušetří, aby jim zbylo na další kravinu do pronajatýho kvartýru. U takovýho typu auta jde i o tu výbavu, kterou si u konkurence musí těžce připlácet. Ale to je na dlouhý debaty a je potřeba vědět, jaký lidi si to kupujou a proč. Určitě ne proto, že by Golf byl horší. Další úhel pohledu je ze strany leasingovek a pod. subjektů, kde je přesně vidět charakteristika oněch kupujících. Ale "golfistů" je tam opravdu málo.
to se pletes. ceed si nekupujou zadni homecreditaci. tyhle pujcky vyuzivaj lidi co nemaj penize vubec, natoz s 300 tisici na auto.. nebudu se s tebou hadat. golf je proste proti ceedu drahej a nenabizi nic navic. proto je kia pro me lepsi volbou (z ciste hipotetickeho hlediska...)
No napr. na Slovensku je kvôli slabému euro momentálne Golf lacnejší.
Porovnanie 5-dverových verzii:
Ceed 1.4 LX 429700 SK
i30 1.4 classic 429900 SK
Golf 1.4 Trend 404000 SK
-
Ceed 1.6 EX 532700 SK
i30 1.6 Comfort 529900 SK
Golf 1.6 Comfortline 509000 SK
Ak pôjdu ľudia iba po cene, je jasné, čo si vyberú :-)
"kde lowend je dražší než supermainstream"
To je pravda, Na západe low-endová octavia combi je tu o vyše 50t korún drahšia, než rovnako vybavený "supermainstream" Golf Variant.
Inak najlacnejší Golf v Čechách má narozdiel od Ceedu v základe aj klímu.
To ti tu již vypsali jiní - GOLF je supermainstream, kdybys ho chtěl jako holátko, musel bys k tomu doložit potvrzení z úřadu práce... Na nízké ceny jsou kádři jiní.
Hele, fakt je u váš cee´d tak drahý, nebo nás tu houpeš? S odkazem na aktuální kurs našich korun počítám, že KOKO budou od zítřka překračovat houfně hranice...
Pozri, to sú len zákony trhu. Každý výrobca si može pýtať iba toľko, koľko sú mu ochotní ľudia zaplatiť. Že sú na Slovensku Ceed, Octavia a i30 jemne povedané, pridrahé... s tým my dvaja nič nenarobíme ;-)
Jak nejdou? Ced není levnější o 35 tisíc, neporovnávej slevovou akci na vybraný model. Rozdíl v ceně těchto aut je 110 tisíc, to je bezmála třetina. Umíš si představit, jakou fušku dá lidem, co kupují auta za cca 300 tisíc nastřádat těch 110 tisíc?
ale ta akce netrva tyden... ted je to o tech 35 tisic a kdyby byl golf lepsi tak si lidi v dubnu koupili golfu vic nez ceedu. 35 tisic uz zase tak moc neni nemyslis ?
Není to o 35tisících, je to o standardních cenách, tedy o 110 tisících. Ty akce u premiantů tolik nezabírají, neb v základu asugerechnet nějakou akci kupuje v supermainstreamu málokdo.
Navíc výsledky akcí se promítnou do čísel až tak nejdříve za dva až tři měsíce (musí ti ho vyrobit a dodat) Přesto nemohou změnit čísla z více jak cca 10%.
Je to prostě tak, že cee´d je tu levnější o 110 tisíc korun než GOLF. A těch 110 tisíc korun je třetinový rozdíl, který rozhodne. Přece mi nechceš vysvětlovat, že fajnšmekři na kompakty si kupují cee´dy :-) Nebuď bláhový, skejpo.
A jedna malá rada na závěr - až skončíš školu, začneš brát mzdu. Vzpomeň tehdy na svá slova, že 35 tisíc je brnkačka... :-)
35 tisic je dost a fajnsmekri nekupuji cee'd. jenze golf neni natolik dobry aby za nej dali lidi vic nez 35 tisic navic (natoz 110) a fajnsmektri si nekoupi ani golf za 450 tisic...
a jen tak mimochodem. pred rokem sem dal za notebook 40 tisic takze vim kolik je to penez. a pokud taky pracujes, vis, ze se to da s prehledem vydelat za 1-2 mesice. a to si ty lidi kvuli autu klidne vydrzej ne ? no sem zvedavej na vysledky za 2-3 mesice az se tam rpomitnou ty prodeje golfu v akci...
S přehledem vydělat. Hmm. Ale pouze v případě, že se necháš živit rodičema a bydlíš u nich. Vzpomeň na své slova, až budeš živit děti a platit hypotéku na bydlení. :-!
Hodně budoucích kupců golfa čeká no novou generaci. Ale třeba Golf variant nestíhá VW vyrábět, prodává se v celé evropě výborně. Tiguan to samé. U obou přitom existuje možnost výrazně levnějšího korejce, takže asi cena zas tak velký problém nebude.
Je zajímavé číst příspěvky některých diskutérů.Názory mění jako korouhev,ale to je u nás vlastně celkem běžný.Nedávno se někteří rozplývali nad článkem o prodejnosti v Evropě a kvalita měla být hlavní důvod.Pokud jsou výsledky trochu jiné,může za to jen marketingová masáž.
Znovu připomínám že Kia byla u nás vždy levnější než konkurence,ale tato pozice přišla,když kupující zjistili že kvalita nezaostává a to není hned.To byla a bude dlouhodobá práce,která nezačala s prodejem Ceedu,ale už dříve.
Zdravim GTI, po dlouhé době:-) O trochu níž někdo srovnává Ceed s golfem 4, a kia je samozřejmě lepší:-ú No aby ne, golf 4 už se 6 let neprodává, že ano >:D Kii se podařilo dobrý auto, proti těm co vyráběla před tím. Je dokonce na dostřel nejlepších ve třídě, dokonce se vyrovná výběhovému modelu-golfu 5. No fajn. Za 5 let se nová kia ceed zas vyrovná Golfu 6. Výběhovému modelu. Docela by mě zajímalo jaké jiné auto by jsi zdejší kupci ceedu koupili kdyby ceed nebyl. Určitě min. v 50% auto o třídu níž, protože na lepší by neměli, bez urážky. Prostě to tak je, ceed přetahuje hlavně zákazníky pola, fabie atd, ne golf, focus, astra. A když už tak kupce základních modelů, a ty u golfu zas tak velké procento netvoří. Osobně jsem ještě neviděl G5 bez climatroniku, komplet aibagů a elektriky. Když chceš uplný základ musí se specialně objednat:-)
:-):yes: Také zdravím. Přesně jsi napsal. Zde si KOKO (korejskej kovboj) neuvědomuje, že Golf, to stále nejprodávanější (!) auto Evropy bude za pár měsíců vystřídán novou raketou a zase tu budeme dalších pět let psát - G6... dokonalej bod Gé... :-):yes:
Napsal jsi to správně, cee´d přitahuje nerozhodné ze subkompaktů, kteří řeší dilema, zda echtovní subkompakt či nejlevnější kompakt. Nic pro kovboje-fajnšmekry.
Ale GTI přece Ty si vybíráš auta podle okolí.Z toho lze soudit že jim moc nerozumíš.Vdyť kdo se vyzná v jakémkoliv oboru rozhoduje se vždy podle svého vědomí.
takže tvé soudy k jednotlivým modelům jsou naprosto bezvýznamné.
No to ses zase předvedl. Jak, že autům moc nerozumím? Já autům nerozumím přece vůbec. To tu ví každej, tím zde nikoho nezaujmeš. Až vyjdu ze základky, chtěl bych nastoupit do Alfy do vývoje. Nevím sice co je vývoj tak nehodnotím, moje zásada, ale tak nějak si to představuju ;-):yes:
Ale to je tvůj názor kupovat auto dle okolí.Ani neřeším něčí věk.
Kdo má z auty vlastní zkušenost,tudíž kupuje podle sebe.Tak si projeď konečně Ceeda i GolfaV a pak můžeš tvrdit,že většina jde jen po ceně,nebo nerozhodné.
Buďto se mnou chceš regulérně diskutovat, pak se budeš muset napřed omluvit za ten nesmysl o nějakém okolí, nebo se chceš špičkovat, pak to napiš a můžem to tu rozpálit. Takhle se mi zdá, že nevíš na jakou židli si sednout.
Nebylo by od věci, aby ses soustředil na tu svou zkušenost a tu zde rozsáhle vypsal. Všichni to uvítáme.
Má zkušenost je taková,že golf nenabídne nic lepšího proti Ceedu,proto jsou prodeje takové jaké jsou.Mimochodem Ceeda nevlastnim ale řádně jsem ho vyzkoušel.
Omlouvat se za tvé vlastní názory,to opravdu nemohu.
Napsat, že Ceed je lepší než Golf, může jen ten, který ty auta srovnával s ceníkem a katalogem v ruce. Jako, že klimu to má, elektriku taky, takže to sou vlastně stejný auta a Ceed je levnejší, takže je lepší než Golf. :-!
Jenže na detailech, které má Golf dotažené do detailu hodně záleží a tam jdou poznat opravdový rozdíly a lepší uživatelská přívětivost Golfu.
Nic proti, na auta sice nejsem žádný znalec, ale chápu, že škoda má v evropě stejné postavení jako kia u nás a proto podlézá s cenou aby byla konkurence schopná a někdo ji kupoval. To, že na tomto trhu působí už delší dobu jen podtrhuje její pozici.Ceed teprve začal a už svou politikou a prodejností donutil jít s cenami dolů všechny ostatní a je zajímavé jak všechny ty podle tebe kvalitní značky s cenou plně odpovídající kvalitě srovnávají cenu s ceedem. Asi začli vyrábět z nekvalitních materiálů nebo prostě jenom snížili své marže a prodávají za konkurenční cenu. Škodovka jde taky dolů a né kvůli euru, ale prodejnosti. Všichni šli dolů museli prostě i škodováci je to prostě normální vývoj na trhu.Protože ceed by třeba škodovku neohrozil, ale VW nebo focus za cenu ceedu už určitě.
Takhle nastupovat na trhy (s podskočenou cenou) to se prostě v dobré spočnosti nedělá. V konečném důsledku je to kontraproduktivní neb společnost si zanamená postupně kii jako výrobce levných vozů, což v autobranži nefunguje. Že to tak je vídíš v bohatších zemích. Tam nikdo po cee´du ani neštěkne. Tedy jedná se o korejský přístup k zákazníkovi. Je mi milejší přístup Evropy - důstojné ceny (pokud děláš v automobilce, chceš přece také důstojnou mzdu) a důstojné kvalitní auto.
Nikdo nesestoupil na cenu cee´du. VW dělá nyní akci na Golf a nejlevnější je štále o cca 40 tisíc dražší než cee´d.
GTI, len 3 malé poznámky. 1. Kórejské autá boli v Europe vždy lacnejšie. 2. Cee'd sa nepredáva zle, hlavne on dopomohol k minuloročnému zhruba 5% nárastu predajov kia v Európe. 3. Cee'd na západe až tak veľmi nepodlieza, mrkni napr. na cenníky Octavie Combi a Cee'du SW v Anglicku. Veď tá oktávka je tam tiež "za babku". Vyčíta jej to snáď niekto?
GTI značka ,která se chce na trhu prosadit se musí nejprve nějak dostat do podvědomí zákazníků a proto ta cena. Jak tady už někdo psal v evropě je cena škodovek a to v omnohem lepší výbavě nižší než u nás a tak podlézá ostatní výrobce stejně jako ceed akorát ten ceed má v evropě taky jinou cenu.Dokonce, když jsem kupoval auto tak octavie vycházela dráž než VW jeta v lepší výbavě. Takže srovnatelný VW v lepší výbavě byl u nás levnější než octavie,takže VW se snaží u nás zase dělat taky jinou politiku ceny jsou nastaveny pro každý trh individuálně a u nás má největší sílu škoda, ale časem si lidé asi začnou zvykat na nové věci a zjistí, že neexistuje jedna značka.Ještě jedna věc zkus někdy opravdu od srdce a nezaujatě posoudit nějaké auto jiné značky než group VW.Myslím, že člověk ,kterému se líbí fabie 2 nemůže říct,že se mu líbí i nový seat ibiza. Jsou to totiž stilově tak odlišná auta, že to prostě nejde aby někdo komu se líbí určitý tip auta vychvaloval obě dvě. Bohužel u tebe je jediný směr VW group a nic víc neexistuje. Je mnoho pěkných aut a to ,že to není VW přece není vada i když pro tebe asi áno.
A brácha GTI aby se nezastal, máš bohužel stejný problém. Já to beru takhle pokud se mi líbí sportovně laděné auta, jen velice těžko přijdu na chut krabici jako je fabie2. Prostě se ti nemůže líbit všechno co vyrábí jeden koncern. Mě se líbí sedany Jetta, Passat nová elantra jelikož jsem ji viděl naživo, Hondy jsou velice pěkné, některé mazdy, stará Laguna, Bravo, Cordoba nová. Ovšem třeba Fabie 2 ne tak samo koncepce Soul je hrozná, některé citroeny jsou škaredé.Prostě mě se líbí určitý stil, je to stejné jako s ženskýma, taky se ti nelíbí každá češka, ale v každé zemi se pěkná baba najde. Vy dva máte jen VW group vše ostatní je odpad nekvalita.
Ještě bych dodal,kdo je nerozhodný sáhne tradičně po Škodovce,jakožto tradiční domácí automobilce.A toto rozhodnutí také nikomu neubírám.Protože se snaží zvolit jakousi jistotu(děda měl Škodu,táta měl Škodu,budu mít ke své spokojenosti také Škodu).
No možná se nebudeme my diskutující snažit neobjektivně na základě svých sympatií a antipatií porovnávat Ceeda a Octávii. Na to tady jsou odborní redaktoři, kteří to za nás nedávno udělali a pokud jsis ten test četl, tak jsis určitě všiml, že Octavia sice vyhrála, ale že by vyhrála až tak výrazně? To rozhodně ne. [odkaz]
To rozhodně ano... přečti si to celé. Je to porovnávačka v níž Octavia (samozřejmě) vyhrála. Mimo to, tu nikdo nehaní cee´d. Za ty peníze člověk získá dobrý vůz. Ovšem je nutno vědět co je dobrý vůz dle kii a co dle fordu. Opravdu se domníváš, že je možné řešit (bez ohledu na finance) dilema zda Octavii nebo cee´d :-)
Nebudeme si nalhávat, to je jasné, že když se nebudu dívat na cenu a pokud mi VW konečně dodá 1,6 TDI CR, tak bude Octavia jasná volba. Ovšem zase pokud se dívám na cenu, tak Kia za ty peníze poskytne vyvýženou hodnotu. V ničem podstatném nepropadá, desifnově vypadá opravdu svěže, 7 let záruka, což je hodně podstatná věc. ;-)
GTI, drobná korekce. Nutno přiznat, že dlouhodobě nejprodávanějším autem Evropy není Golf, ale Opel(+Vauxhal) Astra. To, že v některých měsících ho Golf předstihl, na tom nic nemění, Golf je nepochybně 'druhý vítěz', podobně jako ...(Češi ví kdo, nechci sem tahat politiku ).
A přiznejme si, že se vzrůstajícím podílem čínských dílů, montovaných do supermainsreamů z VW a zbytku koncernu (k čemuž, jak sám VW oficiálně přiznává, je tlačí právě cenové náklady) se postupně stírají rozdíly mezi 'korejskými' a 'německými' auty. Řečeno s JDC, nemusí se nám to líbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi vše, co můžeme dělat.
Trochu problém je, že on Ceed není nejlevnější ve třídě. A pokud si vezmeme verze s klimou, pak za podobnou cenu koupíme i Auris, Focus nebo Golf, levněji Mégane, Bravo, C4... O hodně levněji pak Dacii nebo Ladu, které bodují přes poměrně nízkou cenu spíš úměrně svojí kvalitě.
A nebavíme se o ceníkových cenách, ale o tom, kolik za to v autosalónu vysázím.
Lidojedi zajmou Pražáka, Brňáka a Ostraváka. Přijde náčelník a povídá: "Máte to špatný, pánové, sežerem vás a z vašich kůží si naděláme kánoe...ale že jste cizinci, můžete si vybrat jak umřete."
Pražák se zamyslí a pak si řekne o dvě krabičky rohypnolu, všechny ty prášky sní, usne a tiše umře.
Brňák se zamyslí, řekne si o pět litrů slivovice, vypije to na ex, upadne do bezvědomí a umře na selhání jater.
Ostravák se zamyslí, řekne si o vidličku a začne se s ní bodat všude, po celém těle.... Už je samá díra, krev stříká, Ostravák pomalu vypouští duši, ale z posledních sil se ještě vzchopí, koukne na náčelníka a povídá: "A máš po kánoi, pi.čo!!!!!!!!"
Ale musim smeknout před slovákama. A to bez ironie. Mají u sebe automobilku z Koree, která dělá korejská auta bez jakýchkoliv slovenských zásahů při vývoji. A i přesto ta auta považují za slovenský výrobek a jsou na ně právem hrdí. To my, češí, máme automobilku s dlouhou historii, má vlastní vývojové centrum, její auta jsou na velmi dobré evropské úrovni, automobilka má v evropě dobré jméno a přesto se tu na diskusích haní kde se dá. Vim že majitel je VW, ale jsem rád, protože získat to tenkrát renault, vyrábí se tu variace na téma logan. A to by teprv byla ostuda, i když levná, to asi jo.
No tak to se máš tady na co těšit s těma "remdlíkářema"! >:D Měl by si dostat kázání, kdo první dal do aut pásy, arbagy, klébry, trojůhelníky, lékárničky a v neposlední řadě, kdo je průkopníkem řiditelných náprav! A to někdy prej i vepředu! >:D Sice vždycky, jako druhej, ale je to stvořitel, ne? >:D >:D
Renaut stvořil i umělou inteligenci a jako první ji nainstaloval do aut. Elektronika obou dvou renaultů co jsem měl totiž žila vlastním životem naprosto nezávislím na jejich původním naprogramování:-)
Škoda je rozhodně víc česká než kia slovenská. A přesto jsou slováci na "svou" kiu hrdí. Narozdíl od čechů kteří na škodovke nadávají kde se dá. mě osobně to mrzí, škodovka si to nezaslouží. Kecy o předražených autech neberu. Že je škodovka v německu levnější? Fajn, kup si jí tam. Nemáš na ní ani tak? To ale neni problem škodovky.
je jednoducha
minus pre VW, Skoda "golf, octavia"
- sterilny dizajn "hlavne u golfu od verzie g4 nic prevratneho"
- zle sedacky nepohodlne na dlhsie vzdialenosti
- poruchovost " svietiace kontrolky"
- nikdy sa mi nepodarilo dosiahnut tu nielen na webe deklarovonu spotrebu 5,5 nie som blazon jazdit 90km
ale je mi jasne ze teba sa pacia auta koncernu VW alebo skoda uz si nejake konecne kup napis o nom blog a prestan tu nerespektovat iny nazor "cital som mnoho tvojich nezmiselnych diskusii napr. min tyzden tusim v sobotu aj priatelka sa na tebe zabavala :yes: "
a preco cee'd a nie octavku naco mi je drahsie auto ktore splni to iste za menej penazi vsade inde sa bere auto ako presuvadlo z bodu A do bodu B len tu asi nie.
1.) nie som pubertiak ako ty a tvoje prispevky to je fakt ubohe ako sa snazis obhajovat nieco
2.) evidentne si sa nedostal do situeacie ked ides 140 po dialnici a ta tvoja uzastna technika VW ti znicoho nic zhasne motor a ztuhne posilnovac riadenia dakujem zabit sa nepotrebujem
3.) uz si si kupil nove auto a vies ako sa nan zaraba moje boli nad 700tis takze ties nie najlacnejsie
ceed je dobrý design exteriéru, průměrná technika, průměrné materiály nadprůměrná cena = pro lidi, kteří kašlou na image značky a chtějí vysoký poměr ceny k nabízené hodnotě je to dobrý argument. Není to tak dávno, kdy tímto stylem útočila na kupce Škoda
ceed je lacny ????? maximalne trocha oproti oktavke, ale tu si ludia kupuju bez ohladu na techniku a cenu. ostatne cenove porovnania na slov. trhu tu uz niekto spominal. naco to opakovat.
***********
stale chces vediet preco nie golf a preco ceed ? jednoducho preto, ze ked sa pozrem na golfa je mi na zvracanie, je skaredy ako vacsina nemiek. toto je odpoved na tvojej urovni, kedze vsetky ostatne odpovede ktore si tu dostal su mimo moznosti tvojho chapania. lebo ked chces nieco extra na pobavenie a vrazit do toho kopec penazi a lestit si to a hovkat si pritom a vozit si pekne *. kupis si krasne auto, ktore ta chyti za srdce, co stoji kopec penazi. ak sa chces vozit z bodu A do bodu B, ako tu robi vacsina, kupis si normalne auto. Ak si Xuj, kupis si golfa a myslis si, ze si si kupil to co som opisoval pred tym.
boze co budem teraz robit ? :-O stary, bez vkusu, prehladu. normalne by ma mali vedci skumat ako mozem tak dlho zit bez ludoveho vagonu ci jeho trapnej skodlivej nahrazke.
2006: Golf vedie.
GTI: Najlepší je proste vždy najlepší, trh vie, predaje to dokazujú.
2008: Golf je na 4-tom mieste
GTI: Konkurencia nehrá fér, predáva za nižšie ceny a my vieme, že nízke ceny sú podraz. Ale aj tak je víťaz iba jeden, Gé ako GURU!
2010: Golf je na 8-mom mieste
GTI: Gé6 ako GURU je tu iba rok, ľudia si musia zvyknúť, ale vidíš, stále poráža UFOna a to jasne dokazuje jeho kvalitu a nadčasovosť!
2012: Golf je na 21. mieste
GTI: Vidíš tú perlu? Vycibrenú, vybrúsenú ako diamant, iba pár fajnšmekrov na kompakty dokáže oceniť jeho nadčasovosť. A kupujú ho iba prémioví zákazníci, veď aj BMW1 má podobné predaje!
2014: Golf je stále v tabuľke predajov, len ju museli rozšíriť na 50 miest
GTI: Ale pozri sa na Európske predaje, tam je o 3 miesta vyššie!
>:D Just joking, ale pravdou je, že niektoré veci sú nemenné. Len či to bude zrovna pozícia Golfa, to som si neni istý ;-)
Velmi smutná je pozice Peugeotu 308 a Fiatu Bravo, obě nejnovější auta segmentu. Jejich prodeje by měly být na úrovni aspoň Oplu Astra....jenže překonává je i nenápadná Toyota Auris. Nechápu to ;-\