reklama


Český trh v prosinci 2008: V nižší střední třídě nejprodávanějším dováženým modelem stále Kia Cee'd

Český trh v prosinci 2008: V nižší střední třídě nejprodávanějším dováženým modelem stále Kia Cee'd

 

První desítka žebříčku registrací v nižší střední třídě zůstává poměrně stabilní. V prosinci ovšem došlo ke dvěma překvapením. Prvním z nich je až 6. místo Fordu Focus, který bývá stabilním členem první pětky. Do Top 10 se tentokrát dostal Hyundai i30.

V prosinci se měsíční podíl Škody Octavia vrátil nad čtyřicetiprocentní hranici, dosáhl 46,1 % a zároveň bylo poprvé zaregistrováno více octávií než fabií. Domácí bestseller má pochopitelně v této třídě první místo předplacené, v prosinci vyjelo na české silnice dalších 1.758 vozů. Mj. i díky prvním registracím policejní flotily Octavií.

Kia Cee'd potvrdila svou druhou příčku a první mezi dováženými modely, když zaznamenala 347 registrací. Třetí skončil tentokrát VW Golf, lidovka z Wolfsburgu má na svém kontě za poslední měsíc loňského roku 237 vozů. Čtvrté místo patří Méganu se 191 kusy. První pětku pak uzavírá Peugeot 308 se 174 novými registracemi. Až šestý skončil v úvodu zmíněný Focus (153), sedmá je už také vzpomenutá i-třicítka (142), osmé tradičně Suzuki SX4 (127), devátá Toyota Auris (110). Desáté místo zbylo opět na Opel Astra, pro který se rozhodlo 108 zákazníků. Mezi nejlepšími tentokrát chybí Honda Civic, která skončila až dvanáctá s 69 vozy, před ní se umístil Citroën C4, kterých se prodalo o deset více.

Srovnání s prosincem 2007 vypadá takto – vedoucí Octavia si pohoršila o 25,7 %, v posledním měsíci předloňského roku se prodalo 2.367 kusů. Ztráty, i když podstatně menší, zaznamenali i další konkurenti – Cee'd 1,7 % (předloni 353) a Golf 7,1 % (předloni 255). Mégane je na tom podstatně hůře, nových registrací bylo o 30,3 % méně, za prosinec 2007 měl totiž na kontě 274 kusů. Poslední člen prosincové Top 5 Peugeot 308 dopadl naopak výrazně lépe, meziroční nárůst činí 443,8 %, ve dvanáctém měsíci roku 2007 našlo své majitele jen 32 vozů. Nutno ovšem dodat, že prodej řady 308 se před rokem teprve rozbíhal, první vozy se v žebříčku objevily v září.

Nejvíce užitkových automobilů N1 v nižší střední třídě má v prosinci na svém kontě domácí automobilka - celkem 523. Jejich podíl na celkovém počtu dosáhl 30,3 %. Druhý je v absolutních počtech Renault Mégane (105 vozů, podíl na celkových registracích 44,5 %), třetí VW Golf (76 kusů, podíl 32 %). Procentní statistice tentokrát dominuje Subaru Impreza, mřížku mělo 8 z 11 vozů, tedy 72,7 %.

Podíly vznětových motorů v nejlepší prosincové pětce vypadají následovně: dieselové Octavie si koupilo 1.234 zákazníků (70,2 %), podíl vznětových motorů je u domácí značky tradičně vysoký. U Cee'du je tomu přesně naopak, ten má v této statistice jen 20,7 %, 72 prosincových vozů polykalo naftu. Golfů s motory TDI byla rovná padesátka (21,1 %), agregáty dCi klapaly pod kapotami 49 Renaultů Mégane (25,6 %). Jeho konkurent se lvem ve znaku a trojčíslím 308 v označení je na tom v tomto ohledu lépe, 59 vozů znamená podíl 33,9 %.

Celkové výsledky za rok 2008

Registrace vozů nižší střední třídy tvořily v roce 2008 necelou čtvrtinu objemu českého trhu. Jejich podíl dosáhl 23,9 %, celkem bylo prodáno 48.677 automobilů. Co se jednotlivých modelů týče, v celkovém pořadí od ledna do prosince zvítězila samozřejmě Octavia s 19.838 vozy (podíl 40,8 %), na druhém místě skončila Kia Cee'd se 4.201 kusy (podíl 8,6 %), se značným náskokem tak uhájila pozici nejúspěšnějšího dováženého vozu i v celoročním žebříčku. Na VW Golf zbyl bronz (3.197 vozů, podíl 6,6 %). Focus kvůli prosincovému výsledku boj o třetí příčku prohrál, má na kontě 3.019 aut (podíl 6,2 %). Na pátém místě zůstal Renault Mégane s 2.454 registracemi a přesně pětiprocentním podílem. Šestá příčka patří Opelu Astra (1.722, 3,5 %), za ním s těsným odstupem jen 4 kusů následuje Citroën C4, osmé Suzuki SX4 ztrácí dalších 13 aut. Devátá skončila i 30 od Hyundaie se 1.402 novými registracemi (2,9 %) a nejlepší desítku uzavírá Toyota Auris (1.174 vozů, podíl ve třídě 2,4 %). Civicu uteklo umístění v Top 10 nejen v prosinci, ale i za celý rok, a to o pouhé čtyři vozy. Mezi nejlepšími chybí například i zástupce Peugeotu.

Ve srovnání s rokem 2007 se registrace Octavie propadly o 14,2 % (z 23.108 kusů), Cee'd si naopak o 57,5 % polepšil (předloni 2.667), navýšení počtu zaznamenal i klasik z Wolfsburgu, a to téměř čtvrtinu, přesně 24,9 % (v roce 2007 2.560 kusů). Focus je na tom naopak hůře, byť jen o 5,2 % (předloni 3.185 aut). Mírnému pádu tedy nepomohl ani facelift, ani akční ceníky. Odcházející Mégane skončil poklesem o zanedbatelných 0,9 % (2.476), uvidíme, jak si povede třetí generace, jejíž základní model startuje pod hranicí tří set tisíc korun. Opel Astra se podobně jako naše Škoda Octavia prodává ve dvou generacích, nízkými cenami vyniká zejména již jedno desetiletí vyráběné géčko prodávané jako Astra Classic. Loňský výsledek přesto znamená mírný pokles o půl procenta, neboť v roce 2007 našlo své majitele 1.731 nových vozů. Extravagantní C4 si naopak o sedmnáct aut, tedy o 1 % polepšil, předloňské registrace překročily jen těsně hranici 1.700 vozů. Další tři modely zaznamenaly prudké navýšení - SX4 ze 1.179 kusů o 44,6 %, Hyundaiů i30 bylo předloni jen 361 (nárůst o 288,4 %) a Toyot Auris 674, ta si tedy polepšila o 74,2 %. Poslední dva jmenovaní zástupci nižší střední třídy se však neprodávali celý rok.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v prosinci 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období12/20081-12/200812/20081-12/2008
1.Škoda OCTAVIA17581983846,1%40,8%
2.Kia CEE´D34742019,1%8,6%
3.Volkswagen GOLF23731976,2%6,6%
4.Renault MEGANE19124545,0%5,0%
5.Peugeot 30817410884,6%2,2%
6.Ford FOCUS15330194,0%6,2%
7.Hyundai i 3014214023,7%2,9%
8.Suzuki SX412717053,3%3,5%
9.Toyota AURIS11011742,9%2,4%
10.Opel ASTRA10817222,8%3,5%
11.Citroën C47917182,1%3,5%
12.Honda CIVIC6911701,8%2,4%
13.Audi A3385701,0%1,2%
14.Fiat SEDICI281160,7%0,2%
15.Dacia LOGAN266000,7%1,2%
16.Seat LEON244090,6%0,8%
16.Toyota COROLLA241910,6%0,4%
18.Peugeot 307215880,6%1,2%
19.BMW 1193190,5%0,7%
19.Mazda 3194110,5%0,8%
21.Fiat LINEA182620,5%0,5%
21.Nissan NOTE183660,5%0,8%
23.Fiat BRAVO165580,4%1,1%
24.Volvo S40/V50141670,4%0,3%
25.Mitsubishi LANCER121610,3%0,3%
26.Subaru IMPREZA111940,3%0,4%
27.Volvo C30101950,3%0,4%
28.Chevrolet LACETTI82300,2%0,5%
29.Volkswagen JETTA63070,2%0,6%
30.Alfa Romeo 1473340,1%0,1%
30.Nissan TIIDA31580,1%0,3%
-Ostatní modely01530,0%0,3%
-CELKEM381348677100,0%100,0%

Žádná velká novinka se v roce 2009 nečeká, snad kromě nové Astry. Ta se v showroomech ovšem objeví až napřesrok. Předpokládáme tedy stejné rozložení sil jako loni, s čísly by mohl směrem nahoru dále zahýbat nový Golf a také jeho francouzský protivník Mégane, o jehož základní ceně jsme již informovali. Oba modely se v nových generacích teprve začínají prodávat. Pochopitelně vše ale závisí na dopadech finanční krize a také na akčních nabídkách dovozců jednotlivých značek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
Zdroj: Data SDA
 

Přidat názorDiskuse: Český trh v prosinci 2008: V nižší střední…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama