Kia GT: Reakce veřejnosti jsou dobré, chystá se výroba
Sériový automobil by měl přijít v roce 2013. Šéf evropské divize automobilky Kia v rozhovoru pro britský Autocar mimo jiné uvedl: „Prvním krokem je mít dostatek mainstreamových modelů, schopných konkurovat velkým hráčům jakými jsou Ford či Citroën a to ve všech segmentech. Když se pak na ně můžeme plně spolehnout, je čas rozvíjet se dál“. To sice jako jednoznačný závazek výroby nezní, podle britských médií je však výroba modelu téměř hotovou věcí.
Aerodynamicky tvarovaný koncept GT s karoserií dlouhou 4.690 mm, širokou 1.890 mm, vysokou 1.380 mm a rozvorem náprav 2.860 mm se může pochlubit například světlomety z LED nebo koly z uhlíkových vláken. Kia GT s krátkým předním a dlouhým zadním převisem, dlouhou kapotou a kabinou posunutou vzad má již svými proporcemi dávat jasně najevo, že poháněna jsou zadní kola. Ta prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky roztáčí zážehový vidlicový šestiválec Lambda 3,3 T-GDI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním.
Automobilka u tohoto motoru uvádí výkon 291 kW (395 k) a točivý moment 534 Nm. Faktem je, že Kia již testuje nástupce modelu Opirus, model K9. A právě ten by se později mohl s GT podělit o tento nově vyvinutý agregát.
V současné době Kia montuje do svých nejvyšších modelů šestiválce od Hyundaie (Theta, Lambda), Hyundai má v záloze ještě velký pětilitrový osmiválec Tau. Moderní přeplňovaná benzinová jednotka by se tak duu Hyundai/Kia pro boj (nejen) na evropských trzích nepochybně hodila.