Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai a Kia chtějí letos zvýšit prodej o 6 procent na 7 milionů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Hyundai a Kia jsou společně pátým největším prodejcem aut na světě.

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor a její dceřiná společnosti Kia Motors plánují v letošním roce zvýšit prodej svých automobilů úhrnně o šest procent na celkem sedm milionů. Tempo růstu prodeje tak zpomalí, protože firmy v předchozích letech zažívaly dvouciferný procentní růst prodeje. Loni se prodej automobilek, které vyrábějí svá auta mimo jiné i v České republice a na Slovensku, zvýšil o 15 procent na 6,6 milionu vozů.

Hyundai a Kia jsou společně pátým největším prodejcem aut na světě. Oběma společnostem se dařilo i v době finanční krize, v poslední době se však potýkají s rostoucí konkurencí, napjatou kapacitou výroby a začíná je trápit nejistý makroekonomický vývoj. V letošním roce také vstoupí v platnost dohoda o volném obchodu s USA, která sníží cla na dovoz amerických aut do Koreje, a zvýší tak konkurenci na domácím trhu obou automobilek.

"Očekávám, že růst automobilového průmyslu zpomalí kvůli evropské dluhové krizi a zpomalení globální ekonomiky, zatímco konkurence mezi automobilkami letos zesílí," uvedl v proslovu k zaměstnancům šéf Hyundai Motor Group Čong Mong-ku.

Skupina Hyundai Motor Group, která obě automobilky zastřešuje, se namísto dalšího prudkého zvyšování výrobních kapacit chce letos zaměřit na zlepšování kvality produktů a zisky. "Posílíme řízení kvality, o jejíž zlepšení neustále usilujeme," řekl Čong.

Čong je syn zakladatele konglomerátu Hyundai a v roce 2000 vyvedl obě automobilky z původní skupiny, kterou oslabila finanční krize a rodinné boje o následnictví. Podle korejských médií by jeho společnost letos měla z hlediska čistého zisku předstihnout největší korejský konglomerát Samsung Group, který zahrnuje výrobce mobilních telefonů, televizorů a další spotřební elektroniky Samsung Electronics.

Hyundai chce letos spustit výrobu ve své třetí továrně v Číně a plánuje vybudovat první závod v Brazílii. Kia nemá pro letošní rok v plánu žádnou novou továrnu.

Hyundai a Kia loni výrazně zvyšovaly své podíly ve Spojených státech, Evropě a na dalších klíčových trzích a využily problémů japonských konkurentů, poškozených březnovým katastrofálním zemětřesením doma, pozdějšími záplavami v Thajsku a silným kurzem jenu. Akcie Hyundai Motor vzrostly za celý rok o 23 procent a tržní hodnota Kie stoupla o 32 procent, zatímco index jihokorejského akciového trhu klesl o 11 procent.

Celosvětový odbyt automobilů Hyundai v prosinci stoupl meziročně o 22 procent a prodej vozů Kia se zvýšil o osm procent, sdělily dnes obě firmy. Na americkém trhu by měla Hyundai vykázat za minulý měsíc přírůstek o zhruba 40 procent, a předstihnout tak ostatní prodejce.

Japonské automobilky se však už zotavily z loňských problémů, což zvýší konkurenci na světovém trhu v době, kdy ekonomiky pocítí dopady dluhové krize v eurozóně. Největší japonská automobilka Toyota Motor minulý měsíc předpověděla pro letošní rok nárůst prodeje o 20 procent na rekordních 8,5 milionu vozů.

Německé sdružení automobilového průmyslu VDA minulý měsíc odhadlo, že prodej aut celosvětově letos vzroste o čtyři procenta na 68 milionů vozů. K růstu má přispět vysoká poptávka v USA. Za celý loňský rok se po celém světě prodalo podle VDA 65,4 milionu vozů, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
2. 1. 2012 20:08
Re: Další růst?
Co je na tom k nepochopeni? Realita je takova, ze to funguje uplne stejne jako za doby komunismu u nas, vzdyt cina je komunisticka! ;-)
Cinani tvrdi vyrabime pro vas adidas? Neni to vase vlastnictvi! Vyrabime pro Vas I pody? Neni to vase vlastnictvi! Vyrabime pro vas BMW? Neni to vase vlastnictvi!
Vyrabime pro vas skodu a Vw? Neni to vase vlastnictvi!
Pokud se to danym subjektum nelibi at si to vyrabi na svojich linkach, ve svojich tovarnach se svymi zamestnanci! Co je na tom nejasneho? ;-) To co vyrobi cinsky lid je majetkem cinskeho lidu!
Avatar - Special-line
2. 1. 2012 17:33
Re: Další růst?
Videl jsme nedavno dokument BBC o pristupu ciny k investicim z venci a celkovem pristupu k dusevnimu vlastnictvi a tam bylo jednoznacne poukazano na cinske zakony a na to ze vlastnikem neni ten kdo danou vec vymysli ale ten kdo ji ve skutecnosti vyrobi, aby nemohlo dochazet ke klamani zakazniku!

Pochopil jsem to dobře? To je teda dost blbej zákon, vždyť tohle je klamání zákazníků !
2. 1. 2012 17:05
JEDNODUCHA MATEMATIKA
Poctiva prace + kvalita + spolehlivost + libivost = uspech = Hyundai. Kdo tam byl, pochopi.
2. 1. 2012 14:22
Re: Další růst?
VW má v Číně výhodu, že je tam nějakých 30 let. Jeho pozice je celkem pevná. Ale to neznamená, že se situace nemůže změnit.

Co se prodejů týče, je to jednoduché. Populace Asie 4 miliardy, EU 500 milionů. Západní Evropa je relativně malý, ale přitom velmi náročný trh. Evropské automobilky tahají za kratší konec provazu a dlouhodobě mohou uspět globálně pouze přizpůsobením se daným trhům.
2. 1. 2012 11:49
Re: Další růst?
Za tu severni a jizni Koreu :yes: >:-[] >:-[] >:-[]
Jestli nekteri jezdi tak jak ovladaji zemepis ..... ;-)