Chevrolet Cruze se v červnovém žebříčku dostal už do nejlepší desítky. Kia Cee'd si nakonec udržela pozici nejprodávanějšího dováženého vozu jak v měsíčním pořadí, tak i v tom pololetním.
no zrejme ju budú chcieť zväčšiť. S dĺžkou a šírkou vzhľadom na darcu podvozku nič nespravia a tak podľa mňa pôjdu do výšky. ďalšie auto, ktoré budeš kočírovať v cylindri... Ale nechajme sa prekvapiť.
Neboj nic, ono ti uz niekto vysvetli, ze vsetky tie korejske a francuzske plecky musis z tabulky vyhadzat. A tiez ti objasni, ze -19.1% je vlastne skvely vysledok a novy Guru bude na konci roka jasne dovozova jednicka...
vemeš první místo, další tři vynecháš, pak vemeš páté, přesuneš ho na první, derivuješ jižní koreu, neguješ žabáky, přidáš dvě Lišky a tabulka je jak má být ;-)
Však vím, že kuko je ten správný eurodrzek, kterému žádná Liška ani Lišák neujde, ten komuž logaritmické pravítko či plynulá němčina při nákupu ojetých Volv v Německu nedělá problém.
Přiznám se, neumím s logaritmickým pravítkem, proto nemám Lišku :-(8-s
no to víš, ojeté Volvo musíš v Reichu sjednat, to není jak kupovat Rencka, toho ti dají se slevou a ještě se kvůli tomu naučí česky >:-[]
naštěstí hodiny strávené v dětství sledováním německých satelitních programů se mi vyplatili :-!
S logaritmickým pravítkem jsem byl kdysi machr. Čo bolo bolo, terazky bych s ním už moc parády nenadělal ;-\
Jinak paštiky byly fajn - klasika Májka + švagrová vzala i nějakou Svačinku, taky nebyla špatná. Před cestou párečky, po cestě (x-krát) řízečky, na místě Pepa na grilu.
Řeknu vám, cejtil jsem se tam jako doma >:-[]
mně se náhodou Jetta líbí. Bohužel v ČR vedle Oktávky moc šancí nemá. Cenově byla aspoň ze začátku (teď nevím aktuální stav) hodně sebevědomá + sedan.... ;-\
Člověče, že ty si to neodpustíš. Tady je zvykem posílat pro mokrej hadr, ale já myslím, že ty jsi komplikovanější případ.
Tak se vyvleč z těch vidlí, na který sis tak pěkně naběh a jdi se realizovat jinam, třeba tam najdeš víc pochopení. Na fiat.cz (existuje-li něco takového) jistě najdeš mnohem větší pochopení než tady, v našem milém fauvé klubu.... :-) Jestli ovšem ty nejseš ten masochista, co je blaženej, když to slízne tu zprava, tu zleva....
Až se začne prodávat Chevrolet Cruze jako liftback (zatím je pouze sedan), tak pak se ty prodeje Cruze teprve rozjedou. To uvidíte ten skok v tabulce. Oktávko třes se :-)
Ty musíš psát z Moskvy, nebo nějakého podobného 10ti miliónového města, že se ti zdá, že já jsem z vesnice :-)
Mě osobně kdyby někdo před půl rokem řekl jestli bych uvažoval o koupi korejského auta, tak bych mu jen poklepal na čelo,ale ten Cruze je opravdu pěkné auto, hlavně ten interiér.
Tano netuším sice odkud jsi a je mi to vcelku i jedno. Ale jedno vím jistě. Cruze jsem si prohlédl velmi podrobně a zklamal mne jak exteriérem, tak i interiérem. Prostě to auto se mi nelíbí... :-!
Samozrejme 100 lidi 100 chuti, ale ridim oktavku a kdyz jsem si sedl na salonu do cruze, bylo to labuzo, proste nebe a dudy (vim, oktavka uz ma taky neco za sebou), vsichni musi minimalne uznat, ze od chevroletu toto nikdo necekal a at treba neni ze vsech nejlepsi, vyborne doplnuje vyber v teto tride (prodeje to trochu dokazuji) a pro me osobne je taky jasny favorit :-)
Netuším tedy jakou tu Oktávku zrovna jezdíš, ale jestli ti zrovna interiérem přijde Cruze jako nějaký zázrak, pak jsi asi uplně mimo. Prohlédni si dobře Oktávii II (nemisíš hned lifta) a pak se hned posaď do toho vtého korejského zázraku. Jestli budeš tvrdit to co píšeš, pak to beru buĎto jako provokaci anebo totální blbost anebo možná ztrátu soudnosti. Cruze není špatný, na Daewoo jde o dost slušné auto, nicméně tvrdit že oproti Oktávce je to zázrak je stejný nesmysl, jako tvrdit jak I30 zadupe Golfa do země. To se na mne nezlob a trochu se vzpamatuj. >:D
Jak říkal Chrudoš 100 lidí 100 chutí. Já jsem právě seděl v nové Oktávce a v Cruzeu v jeden den, tak to porovnání mám a interiér v Oktávce je opravdu nudnýýýý a to myslím vážně.
Jinak se mě z venku nová Oktávka líbí hodně.
dobrá, neberu ti tvůj názor. Ale jel jsi v něm anebo jen seděl?? Já jen seděl, z toho soudím a doufám, že už bude možnst se projet poupravím si své mínění. Zatím však bída s nouzí... :-|
Ne, neprojížděl jsem ty auta. Já budu auto kupovat až příští rok. Jen jsem zkoušel jak bych se v kterém cítil a Cruize to zatím vyhrává. Samozřejmě, že podvozkově a možná motorově na tom bude Ockávka lépe, to ale budu zkoušet až před koupí vozu. Zatím mám času dost ;-)
Tak šťastnou ruku při výběru. Cuze motoricky (alespoň papírově) rozhodně špatný neni a cena je více jak slušná. Jak se obě či mě líbí anebo nelíbí je věc druhá... ;-)
Jedna věc je nudný, ale opravdu kvalitně a solidně udělaný interiér oproti té "Nokii" v Cruze s pochybnými látkovými výpni dveří. Popravdě Cruze je odvaz, ale je to pravé vyjádření "kvalitnější interiér"? To je jako s Fordy, ty jejich palubku a la Hi-fi věž z roku 2000 je taky úlet, ale kýč.
Tak o zazraku tu nikdo nepsal, presti si me jeste jednou prosim te, srovnavam tyto dve auta, oktavka nejprodavanejsi a cruze moje volba, takze logicke srovnani a jak pise Tano, oktavka je to nuda, neurazi nenadchne, interier cruze mi proste prisel prijemnejsi (nepomeruju mnozstvi a velikost cudliku a prihradek, proste jen a jen prvni dojem). nekdo ma rad nemeckou preciznost, nekdo 120ku, nekdo smesku amika a korejce :-)
Hele nech toho jo?? Na das auto ti kaká liška... ;-) >:-[] Ostatně koupí X-Typu se moc neposunu oproti tý mojí dýzlový potvoře... :-) ale blinkací pytlik (raději dva) beru s sebou. Mám je trochu propérovat??? >:-[]
Pierro sice Cruze nemusí, ale mně se fakt líbí, hlavně ten masivní předek je moc povedený. Už jsem jich pár v provozu potkal a se slušnými elektrony je to paráda. Interiér jsem zatím ale neokusil ;-\
No to jsem si vsiml, ze ho pierro nemusi, nahore jsem od nej dostal takovy kartac, jako jeste nikdo:) Pritom nechapu, hezke auto, zadna kontroverze, zadna vycurana reklama v podobe 7lete zaruky, zadne hrani na auto nemecke vyroby, tak co, pokud se nekomu libi, pohoda, pokud nekomu ne, at voli neco jineho
Mě až tak Cruze nenadchnul. Ani z venku ani uvnitř. Tedy uvnitř skoro vůbec. Zkus se poptat Avantima, jsme to hodnotili spolu, ale na Octavii nemá. Možná strčí do kapsy základní A3, ta ať si nadáváte kolik chcete, byla bída. Ta guma na povrchu palubky kolem ventilace se na prémiovku nehodí 8-s
Na interiéry je tady jasná trojka: Megane, Golf, Octavia, pak dlouho nic... a ten zbytek nestojí ani za zmínku >:-[]
Ja teda nevim, interier oktavky neni samozrejme spatny, ale takovy nejaky jednoduchy, obycejny, ikdyz na druhou stranu drzim volant a max ladim radio, takze je pravda, ze za jizdy je to docela jedno :-)
Oktávka má velice pěkně spracovaný interiér :yes:
Je sice trochu stísněnejší, ale jinak výborný.
Nový Megoš je taky moc povedený, je velice správné jít v šlápějích Laguny, která má ve své třídě podle mně osobně nejpovedejší interiér :yes:
Pro mně by ale asi interiér při výběru nového vozu hrál hodně malou roli - prostě v 10 důležitejších kritériích by to muselo být vyrovnané, a pak by to vyhráli hezčí čudliky >:-[]
Neříká se stísněnější, ale útulný >:-[] >:D Co tě v marketingu učili? >:-[]
Já bych zase odpustil zadní víceprvek před pěkným interiérem, prostě není nad to se v autě cítit příjemně. Samozřejmě, postavte vedlě sebe Golfa 1,4 v základu s pěkným interiérem a Focusa za stejnou cenu s lepším motorem a Golf je vez šance, protože bych odjel Meganem >:D >:-[]
No teda ja si zase myslim, ze ten interier hraje nemalou roli, kdyz do auta sednu a necitim se, je neco spatne. Treba do cruze jsem se posadil a nadhera, pripadal jsem si jak v jirikove videni...kecam :-) Ale ma velice prijemny interier, akorat nevim cim to bylo, zadek velkej nemam, ale nejak az moc jsem citil bocni vedeni, to me trosku zarazilo ;-\
Nemůžu říct, že jsem se cítil v Cruze vyloženě zle, na Daewoo perfektní výsledek, ale ve srovnání s konkurencí prostě jsem to pomyslné sedmé nebe nepocítil.
Neříkám, že ani v Golfu bylo vše na 100%. Třeba ta fádnost v některých místech byla už přehnaná a například ovladače klimatizace nekladly ten správný odpor, bylo to takové, že kdybych projel po tom prstem, tak se to bude točit dál, což u tohodle auta se neodpouští.
Za to Octavku jsem zkoušel pořádně za volantem asi 3 týdny tomu a bez jakýchkoliv výtek, prostě posadíš se, jedeš, vše je tam kde má být a perfektně udělané. Megane mne příjemně překvapil na autosalunu. 308 bohužel v Brně neměli, bude třeba odzkoušet, od pohledu vypadá interiér hezky, však už 307 byla perfektní. Nicméně u 308 nezkousnu předek, jako skoro každý nový Peugeot. Zbytek jako studená Astra, průměrný Ceed je klasika.
Součástí interiéru jsou ovšem i věci, které někdo prostě nerozdejchá. Např. volant s pevným středem, přístroje uprostřed auta nebo digitální místo analogu, chybějící otáčkoměr nebo ukazatel teploty...
Někteří z nás jsou hrozný konzervy (myslím sebe) a za klasický analogový budíky hezky pod "normálním" volantem by se šli třeba i bít...nebo spíš by si prostě vybrali jiný auto. ;-)
Co je správného na tom, jít ve "šlépějích" současné Laguny..., tedy kromě toho stylu interiéru BMW?
To jeden neprodejný (za normální cenu) model Renaulltu opravdu nestačí... ;-)
uz to bolo tolko krat omielane, ze dizajn nechali urobit europanom, kedze pochopili, ze to je cesta ako sa etablovat na europskom trhu vyraznejsie, kde nebude az tak vidiet, ze auto je korejske ... co je potom na tom divne ??? vyvojarske centrum je priamo v nemecku. a ked mam posudit dizajn poslednych rokov tak niekto to tu pekne napisal. volne zacitujem : Vsetko je hore nohami, korejci robia auta s europskym dizajnom a europa zacina robit auta ako s korei. :-!
No séfdizajnér mal asi dost zviazané ruky predstavou Skodovky a jej súcasným dizajnovým jazykom. Ako to vyzerá, ked má J. Kaban volú ruku, uz ukázal u Bugatti :-!
No, tak to tu opět máme. Tabulka garážové pravdy. Co je pod ní, je většinou z musu, co je nad ní, je z rozkoše. Kompakt je tak akorát. Nikde nepřečníváš, nikde ti nic z auta netrčí.
Octavia je eso. Co by v Itálii dali za to, kdyby se tam Bravo umísťovalo tak jako Octavie zde, co? Jak tak jezdím krajem... pořád se ovšem u mne nedostavuje ajfr z těch nových světel. Jedou sice na aktuální stylistické evropské notě, však trochu ubrala Octavii na vizuální skvělosti. Každopádně, Octaviia i se světly je královnou třídy. A nejen v Česku. Koukám že už i číňan pochopil, kdo to v Evropě umí...
Jinak je stále vše při starém, přepočteně je GOLF samozřejmě supermainstreamová dovozní jednička, za ním Focus. Mégane více než vizualitou nejspíše přitahuje cenou. Obdobné to je pravděpodobně i u korejských dvojčat.
Ovšem číslem měsíce je číslo - 92 Chevrolet Cruze... to je skok pololetí.
Nezbývá, než vytvořit tu jedinou správnou (avšak realistickou) tabulku:
I keď Oktávia je určite dobré auto - na Slovensku ju už však valcuje Ceed.
Áno je pravda, že kórejcom sa darí i vďaka nižšej cene, ale je faktom, že za posledné dva roky musela ísť viac dole Škoda ako Hyundai/Kia - čiže ten rozdiel sa zmenšil.
Vďaka kórejcom si škodovkári môžu kúpiť lacnejšiu Oktáviu. Najväčším nedostatkom Oktávií sú stále pomerne zastaralé základné motory. Nech je 1,9 TDI akokoľvek spoľahlivý a úsporný, ten rachot už dnes k novému autu jednoducho nepristane.
No, ti co mají kam jít s cenou(dneska je aktuální směr dolů) jsou na tom dobře. Otázka je, kam budou klesat ti, co už jsou na hranici rentability.
Nicméně rozdíl v kvalitě mezi československými Korejci a 3kodovkou je. A to dost značný. Ani Kia ani Hyundai na Oktávii nemají, byť to rozhodně špatná auta nejsou. Jejich soupeřem v Evropě je totiž spíš italská a francouzská produkce.
Líbí se mi ty neustálé nářky nad rachotem TDI. Při startu možná (pár sekund), při jízdě už rozhodně ne - navíc tahle motorizace je pro delší cesty, ne pro malá městská auta. Žádný CR není tak úsporný, jako TDI - je zajímavé, že v jednom případě je rozhodujícím kriteriem cena (když je to ve prospěch Cee´du), ale jindy je to zase hluk (když už ty ostatní parametry jsou výrazně horší...). Lepší rachot motoru v audině, než sametový běh korejského dieselu v Kii. Jinak, když se tak furt srovnává Cee´d s Oktávií - co takhle brzdy, řazení, podvozek, použité materály? A co takhle kvalita a řešení sedadel? Nic? Hlavně když je Cee´d levnější a jeho motor nerachotí....
Re: U mňa rozhodla 7 ročná záruka a 7 ročný lízing.
Mať za 37 tisíc Sk auto s 1,6-kou, klímou, 6 airbagmi - to neponúkal nik. Keď má človek manželku na materskej tak si inak vyberá auto ako dvojice bez detí.
Samozrejme ten "zvyšok" platím dodnes a ešte 5 rokov budem, ale nič nie je zadarmo.
Tá záruka bola pre mňa dosť dôležitá a všetky autá so zárukou pod 3 roky (v rátane Škody) som vyškrtol. Ono tie štatistiky spoľahlivosti sú o ničom ak sa človeku pokazí jeho vlastné auto. A čo viem - kazia sa všetky - a nepoznám úplne bezporuchovú značku.
Samozrejme iné nároky má niekto kto mení auto každé dva roky. Tak tomu sú tie záruky ukradnuté.
Osobne som čítal myslím veľmi trefné hodnotenie Oktávia vs. Ceed na českých novinárov.
Oktávia jendoznačne je lepšie auto ako služobné, lebo v absolútnej kvalite Ceed poráža, ale do domu jednoznačne Ceed, lebo jeho pomer cena/úžitková hodnota je jednoznačne lepšia.
Re: U mňa rozhodla 7 ročná záruka a 7 ročný lízing.
Rad vidim, jsi ocenil Chevrolet, takovy skok tu jen tak nekdo nemel, je videt, ze na sobe korejci s amikama dost zapracovali, snad tato vlastovka samotnemu GM pomuze
Re: U mňa rozhodla 7 ročná záruka a 7 ročný lízing.
Myslíš jako, že by v tabulce měl mít povinné zastoupení každý stát, který vyrábí kompakty? No, zde nesledujeme proporce, nýbrž než a jen to, která auta jsou ta nejlepší. Já jsem dokonce přesvědčen, že kdyby rozhodující roli nehrála paněženka, dopadlo by to takto (napříč segmentem):
1. A3 (BMW1)
2. BMW1 (A3)
3. Golf
4. Focus.
Re: U mňa rozhodla 7 ročná záruka a 7 ročný lízing.
Proti Astře je spoustu lepších aut, 308, Megane... víceméně cokoliv, konkurent ji může být snad jen C4, i když i to má například snesitelnější interiér. Chápu, že tam cpeš Golfa, i toho Focusa, ale Astra je již přecejen pomalu za zenitem.
Re: U mňa rozhodla 7 ročná záruka a 7 ročný lízing.
No, také je za dveřmi nová generace. Tahle stávající je ovšem v jízdě velmi dobrá. Uznávám, že vnitřek spadl do doby, kdy to Opel zrovna ne moc přitažlivě střihal, ale i tak, je to stále auto, které má svou hodnotu. S C4 bych ovšem Astru neporovnával...
Re: U mňa rozhodla 7 ročná záruka a 7 ročný lízing.
Bohužel jestli bude interiér ve stylu Insignie, tak moc radosti z nové Astra asi mít nebudu. Kde jsou ty časy druhé generace Astry a Vectry.
C4 je jízdně jiné zaměření, o tom žádná, v některých bodech samozřejmě lepší, jinde horší, ale spíše jsem se zaměřil na interiéry, ono odezva od volantu kompaktu není plnohodnotným měřítkem pro tuto třídu.
Trochu si ten "design z Číny" prohlédni, pak se podívej na jiná auta a možná budeš překvapenej. Ta oktávka II po faceliftu nevypadá vůbec zle, jenom při množství těch starších to byl nezvyk. Zejména v tmavých barvách to vypadá velice dobře, ale to je asi věc názoru.
Mně to taky chvíli trvalo, na ¨design škodovek je třeba si trochu zvyknout (není to jediná značka, která se touhle vlastností vyznačuje), prvoplánově "nádherná" auta se dost často okoukají - stačí si připomenout Mondeo. I tam jsem byl docela fascinován a dneska mám názor poněkud jiný. Na Fabku jsem si nezvykl dodens, ale faceliftovaná Oktávka je lepší, než ta předchozí. V tomto případě je lepší se dívat a poopravit názor, než furt dokola omílat slogan, který řekl někdo jiný (korejský design škodovky...).
Jinak Klabana bych nechal na pokoji, snad víš, že design, který ponese jeho rukopis přijde za pár let, protože nastoupil loni. W. da Silva je už ve VW taky pár let, ale ty pěkný auta (Passat CC, Golf, Polo a především Scirroco) jsou na světě druhým rokem....
Jinak Cee´d budu hodnotit, až ho uvidím naživo, dosavadní byl z hlediska designu povedený, troufl bych si říct že byl trochu německo-japonský (tu poslední corollu tam prostě vidím a bez toho, co se mi na ní nelíbilo), rozhodně bych řekl že Kia Cee´d je hezčí než "jižněji" designovaný i30. Nevím proč, ale obecně mně Hyundaie připomínají Peugeoty, snad nejmarkatnější je to na na i20.
asi pred mesiacom som cital v nemeckych publikaciach, ako to vlastne je s platformou pre GOLF V/VI, Okt.II a spol...
kedze Golf VI konci v roku 2012, a pride VII, ta uz bude musiet urobit priestorovy SKOK sopredu aby uspela / vid priklad nova Astra/.preto planuju aktualny razvor 2,57 predlzit o 7-10 cm !!!
tym padom by uz aj ta Okt.III mohla vyzerat trosku proporcne lepsie / hlavne ten extremny zadny previs/...tesim,tesim ;-)
Trochu je mi záhadou ten rozdíl v prodejích i30 a ceeda(1500 vs 2600)Jestli v tom nemá prsty reklamní masáž, ale v červnu už šly na i30 velké akce a i tak prohrál
Spíš bych tipoval, že lidi berou Ceeda jako zavedenou značku. Na i30 si zatím nezvykli. Ostatně masivní reklamní a slevová akce to už pomalu dorovnává.
Mně třeba se víc líbí i30 víc, jinému se může víc líbit Ceed. Ale faktem je, že Hyundai je v koncernu ten hlavní, Kia je až dvojka. Čili u Hunda vidím trochu lepší zpracování za skoro stejnou cenu. A navíc ho Češi za nějakou chvilku začnou brát jako "polodomácí" značku.
"Kia Cee’d i Hyundai i30 v DOVOZOVE TOP3" => nechapu nerozumim ?! to jako toho Hnujdaje jeste nevyrabej u nas ? odkud ho dovazej ? mam pocit jako by tuhle ""domaci znacku"" chtel mermomoci tlacit do nadpisu clanku...
ach jo, ten nas rybnik, jeste ze jsou dulezitejsi a vic vypovidajici prodeje v zapadni Evrope
Přesně tohle mně zarazilo, takže by tam snad mělo být kromě mezi domácí Oktávii a i30 se vklínil dovozový Cee´d......když už, tak už. Jenže vysvětlit to musí redakce, ne já. Nebo možná berou dovoz i z Ostravska, proboha to snad ale né......
Ale vážně, ona ta kolínská trojčata taky lidem k srdci moc nepřirostla, a a s ostatním zbožím je to podobně. České televize Panasonic z Borských polí v Plzni? Maďarská Nokie 6300? Turecká Honda City 2. generace?