Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia KOUP: koncept výkonného čtyřmístného kupé

Na autosalonu v New Yorku korejská automobilka Kia odhalila zcela nový koncept pojmenovaný KOUP. Dvoudveřové kupé s agresivním designem a výkonným přeplňovaným čtyřválcem představuje zámořskou budoucnost značky.
Zpět na článek
20. 3. 2008 16:03
20. 3. 2008 16:13
neregistrovaný "x-men1"
20. 3. 2008 16:25
20. 3. 2008 16:29
anonym
20. 3. 2008 21:13
anonym
21. 3. 2008 10:11
neregistrovaný "Donaldd"
21. 3. 2008 18:12
neregistrovaný "babo"
20. 3. 2008 16:44
neregistrovaný "chytrak1"
20. 3. 2008 16:59
anonym
20. 3. 2008 21:14
neregistrovaný "Tommy1"
21. 3. 2008 09:11
neregistrovaný "silvergun"
21. 3. 2008 09:21
anonym
21. 3. 2008 15:15
anonym
21. 3. 2008 09:21
neregistrovaný "sivergun"
21. 3. 2008 10:32
anonym
21. 3. 2008 11:14
neregistrovaný "silvergun"
21. 3. 2008 12:40
neregistrovaný "Beppe"
21. 3. 2008 08:31
anonym
20. 3. 2008 16:59
neregistrovaný "aaaaaaa"
20. 3. 2008 17:12
neregistrovaný "civic?"
20. 3. 2008 17:28
neregistrovaný "Stillborn"
20. 3. 2008 18:18
neregistrovaný "gld"
20. 3. 2008 18:09
neregistrovaný "pandan"
20. 3. 2008 21:43
anonym
20. 3. 2008 17:29
neregistrovaný "andy111"
20. 3. 2008 19:40
anonym
20. 3. 2008 17:32
neregistrovaný "Xenofob"
20. 3. 2008 17:40
neregistrovaný ""Ada je zase tady""
20. 3. 2008 23:22
neregistrovaný "VDC."
21. 3. 2008 08:29
neregistrovaný "jjkk"
20. 3. 2008 17:54
neregistrovaný "yaroukh"
20. 3. 2008 17:57
neregistrovaný "Norday"
20. 3. 2008 18:11
neregistrovaný "Joe_ST"
20. 3. 2008 22:52
neregistrovaný "yaroukh"
21. 3. 2008 10:01
anonym
21. 3. 2008 10:35
20. 3. 2008 18:02
neregistrovaný "Joe_ST"
20. 3. 2008 18:29
neregistrovaný "Cjoctavian"
20. 3. 2008 19:13
anonym
20. 3. 2008 19:37
anonym
20. 3. 2008 20:36
anonym
20. 3. 2008 21:12
neregistrovaný "norday"
20. 3. 2008 21:57
anonym
20. 3. 2008 22:58
anonym
21. 3. 2008 06:13
anonym
20. 3. 2008 23:02
neregistrovaný "Spyker"
21. 3. 2008 06:17
anonym
21. 3. 2008 06:58
neregistrovaný "pandan"
20. 3. 2008 19:56
neregistrovaný "LERAK"
20. 3. 2008 20:59
20. 3. 2008 21:09
neregistrovaný "LERAK"
20. 3. 2008 21:14
20. 3. 2008 21:30
20. 3. 2008 21:46
neregistrovaný "LERAK"
20. 3. 2008 22:13
20. 3. 2008 22:19
neregistrovaný "Joe_ST"
20. 3. 2008 22:17
neregistrovaný "Joe_ST"
21. 3. 2008 07:04
neregistrovaný "_King"
20. 3. 2008 20:42
20. 3. 2008 21:27
neregistrovaný "LERAK"
21. 3. 2008 07:14
21. 3. 2008 07:23
21. 3. 2008 08:27
neregistrovaný "LERAK"
21. 3. 2008 17:42
neregistrovaný "povaleč"
23. 3. 2008 21:22
21. 3. 2008 09:44
neregistrovaný "Well-HC"
21. 3. 2008 07:19
23. 3. 2008 21:32
20. 3. 2008 21:37
anonym
20. 3. 2008 23:45
neregistrovaný "Laurin a Dement"
21. 3. 2008 00:35
neregistrovaný "kena1"
21. 3. 2008 00:35
neregistrovaný "kenaa"
21. 3. 2008 08:05
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
21. 3. 2008 08:31
neregistrovaný "LERAK"
21. 3. 2008 08:44
neregistrovaný "Se"
21. 3. 2008 08:57
anonym
21. 3. 2008 09:50
neregistrovaný "nereg"
21. 3. 2008 10:11
neregistrovaný "cože"
21. 3. 2008 12:56
Avatar - CountachSV
20. 3. 2008 16:03
-
moc pěkný, hlavně ta prdka
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "x-men1"
20. 3. 2008 16:13
brutal
skoda ze to v europe nebude...
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2008 16:25
Civic
Mne sa to dost podoba na Civic
Rozbalit vlákno
4
anonym
20. 3. 2008 16:29
Re: Civic
presne tak, dalsi kopie z dilny Kia. umi vubec udelat neco sami nebo je kopirovat ??
anonym
20. 3. 2008 21:13
Re: Civic
Neumějí, ty jsou naprosto marný. Docela jsem koukal jak si šikmooký v Ženevě fotili pomalu každej záhyb a prozkoumávali řešení např. výklopný kapsy v zadních dveří u Tuaregu. Kdyby zaplatili pořádný odborníky a udělali auto, který bude svébytný a ne jen kopiií ostatních určitě by se jim to v dlouhodobém horizontu vrátilo (já jsem ale rád že jsou takhle levý, je to bonus pro evropské automobilky).
neregistrovaný "Donaldd"
21. 3. 2008 10:11
Re: Civic
Tím myslíš Kiu, nebo cokoliv z východu.
neregistrovaný "babo"
21. 3. 2008 18:12
Re: Civic
no myslim, ze ziaden japonec uz nekopiruje. Korea, to je este o inom, zrovna teda toto je fajnova kopia CIVICU 5D spredu a americky CIVIC SEDAN Si, plus aj trochu CIVIC COUPE. Aspon ze CEED vymysleli sami, aj ked SW uz kopiruje PEUGEOT. PRO CEED tiez nie je zly. A moze si hovorit kto chce co chce, interier v CEED je prekvapivo podareny, na tie prachy.

Celkovo ale to kopirovanie je dost trapne, to je fakt.
neregistrovaný "chytrak1"
20. 3. 2008 16:44
nic moc
Zajímavej předek. Jinak takový bezduchý, neprpracovaný a neosobní nic. interiér jak z ceedníka. Suma sumárum nedodělek.
Rozbalit vlákno
0
anonym
20. 3. 2008 16:59
...
ten seriovej interier v designovy studii...(se zapomneli a zkopirovali Kiu od Kie, ne;))) jezis to je automobilka....navic ta hydra za volantem (proste na pristrojovku a modelku uz jim holt nezbyly prachy)
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Tommy1"
20. 3. 2008 21:14
Re: Další krok kupředu
S tímhle nemůžu souhlasit, asi o té značce nic nevíš, ale vem si, jak se tato značka oproti jiným začala rozvíjet a tenhle model je jen důkazem toho, že jdou směrem správným. Už je to vidět např. na proceedu - toto auto je kvalitní, spolehlivé (viz. záruka 7 let), což nikdo nenabízí a líbivé - viz. auto roku 2008. A tohle auto bude něco obdobného, akorát ho lehce poupraví.
neregistrovaný "silvergun"
21. 3. 2008 09:11
Re: Další krok kupředu
Jedna poznámečka .... Ta takzvaná záruka 7 let není na celé auto to za prvé . Za druhé , každý kdo měl někdy vůz značky KIA Ti určitě potvrdí , že uplatnit jakoukoli raklamaci u této značky -je více než obtížné -nakonec o tom psalo i několik mot.časopisů. MOc se nehlasí k reklamacím .
JInak k autu --je pěkné -líbí se mi ,ale nic převratného to není -je to směsice několika aut
anonym
21. 3. 2008 09:21
Re: Další krok kupředu
No jo, ale to žádná značka. U Škodovky jsou reklamace ještě horší. Tam z tebe dělají úplnýho pitomce.
anonym
21. 3. 2008 15:15
Re: Další krok kupředu
mám Kiu Carnival asi už sedum let nikdy jsem s ní nic neměl měním jen olej a destičky auto už má nalítáno 219 000 Km jediný co by potřebovalo vyměnit jsou tlumiče ale to je potřeba u každého auta po tolika km.Motor tam je od mercedesu 2,9 turbodiesel naprostá spokojenost s tímto vozem.Možná mám jen naprosté štěstí a každému jinému se to sype už po prvním kilometru nikdy jsem s uživatelem vozu kia nemluvil takže nevím jestli je to opravdu jen náhoda ale já jsem opravdu spokojený
neregistrovaný "sivergun"
21. 3. 2008 09:21
Re: Další krok kupředu
ještě jedna poznámka . Chlubení , že KIa CEED je auto roku není opravdu na chlubení ,ale spíš k pláči . Vždyť vyhrálo auto , které je symbolem průměrnosti . Auta roku by měla vyhrávat ta , která přináší 1. něco nového 2. odlišného 3. technologicky vyspělého a za 4. minimálně o krok lepší. CEEd nesplňuje ani jedno . česká anketa je již dlouho kritizována za to , že nevybírá nejlepší ,ale vetšinou nejlevnější . Přece opravdu nikdo nevěří tomu , že CEED je lepší než kterékoli auto např: od BMW Mercedes atd.
anonym
21. 3. 2008 10:32
Re: Další krok kupředu
Ty lojozo prosimte auto roku je kara pro masový užívání, předtím to byla corsa a podobný káry. Ceed je moc povedená kára, motory mají nezvykle silný už v základu 1,4 110 koníků což na ten obsah není špatný. Celkově se moc povedl aj s cenou a prodejnost to potvrzuje, takže proč by to nemohl vyhrát souhlasím. Pak máš kategorie různý kde máš auto pro vyšší třídu, kupé... Takže myslím že tam kia je správně. Jiáč ted máme C4 coupe, a Megane II coupe cabrio. Měli jsme aj kiu už asi 8 let zpátky a jezdí do ted má 300 000 a klasická údržba jak u všech jiných aut a to jede tak 200 táců na plyn a furt valí >:-[] Nejsou to špatný káry vůbec, myslím že dnes z hlediska globalizace a technologií se káry všechny vesměs přibližují a ve výsledku se lisí jen procenty technologicky a vírobními postupy, takže to je uplně jedno už dnes skoro.
neregistrovaný "silvergun"
21. 3. 2008 11:14
Re: Další krok kupředu
absolutně nesouhlasím , že auto roku má být kára pro masové užívání , nebo auto za dobré peníze. Volí se nejlepší auto . to znamená auto , které přinese odlišnost -nápad -technologii. dÁLE NEMÁŠ PRAVDU ¨, u nás se nevolí kategorie. Toto rozlišení u nás není , ale uvažuje o tom do budoucna anketa viz Autohit. A jak už jsem řekl ceed je výhercem průměrnosti -tím netvrdím , že je to špatné auto , je srovnatelné nic víc . Ale proti třeba Civiku , nebo focusu je o několik kroků pozadu .
neregistrovaný "Beppe"
21. 3. 2008 12:40
Re: Další krok kupředu
Naprosto s tebou souhlasím, jen si myslím, že nemá vůbec smysl reagovat na ty debilní žvásty těch pseudoodborníků.
anonym
21. 3. 2008 08:31
Re: Další krok kupředu
Nesouhlasím - ten interiér není Kia ale Hyundai :-)
Ale ta hydra - ta je snad z Chánova...
neregistrovaný "aaaaaaa"
20. 3. 2008 16:59
aasaa
Honda Civic...ale tisickrat ošklivější :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "civic?"
20. 3. 2008 17:12
good
civic jo? panové asi civica dlouho nebo nikdy neviděli že? jinak ten středový panel neni ze cee´du vy umělci nejchytřejší ale z hyundaie i30. takže než něco vypustíte z ... tak si to první prověřte.
mě se to auto třeba líbí a to dost
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Stillborn"
20. 3. 2008 17:28
Re: good
Ano.... souhlasím... také se mi tento koncept moc líbí... zadní partie sice trochu jednoduchá a nedořešená, jinak super :yes: :yes:
neregistrovaný "gld"
20. 3. 2008 18:18
Re: good
zadok sa mi zdá celkom pelný a originálny, inak: :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "pandan"
20. 3. 2008 18:09
Re: good
Podle mne ten interiér naznačuje, že výroba v sérii je na spadnutí. Mně se taky líbí, jen aby to sériová přední světla a nárazník moc nepokazili. A klidně by se mohla prodávat i v Evropě, když zmiňovaný Civic se tu taky prodává docela dobře.
anonym
20. 3. 2008 21:43
Re: good
pánové myslí americkou verzi civic coupe... koukni na ni pochopíš proč si myslí že jej Kia okopírovala. Protože okopírovala...
neregistrovaný "andy111"
20. 3. 2008 17:29
ceed a KOUP
1. ceed bol vyvinutý len pre Europu, preto vyzera krajsie ako predchadzajuce modely od Kie v tejto triede. a myslím, že so ceedom sa v Europe trafili
2. KOUP - je model pre Ameriku, takze dizajnom sa nemusi pacit v Europe, ale Amíci majú iný vkus, tak je to pre nich
P.S: táto štúdia KOUP nie je pre mňa, ja skôr pro_ceed
Rozbalit vlákno
1
anonym
20. 3. 2008 19:40
Re: ceed a KOUP
JJ presne... je to auto pro jiny narod... ja mam zase radsi Ameriky... i kdyz ProCeed je take muj favorit ;-)
neregistrovaný "Xenofob"
20. 3. 2008 17:32
Pre Coboly je len kvon.
alebo osedlany osipany >:-[]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný ""Ada je zase tady""
20. 3. 2008 17:40
Pekáč
Auto pro ***e z číny, chlapi jezdí Audi 80 coupé... :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "VDC."
20. 3. 2008 23:22
Re: Pekáč
Ale to maj jako druhy auto, do prace jezdej s Audi 100 - doutnik. >:D :no:
neregistrovaný "jjkk"
21. 3. 2008 08:29
Re: Pekáč
V audi jezdí jen nadutí snobi s mindrákem a naši vládní činitelé, což je vlastnš totéž ;-)
neregistrovaný "yaroukh"
20. 3. 2008 17:54
hodně povedený
tak tohle se mi hodně líbí :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Norday"
20. 3. 2008 17:57
beru
trochu civic, ale celkove super, takovyhle auta by mohly dostat kiu do evropsko-japoske ligy
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Joe_ST"
20. 3. 2008 18:11
Re: beru
to auto nebude spatny, ale na Civica a podobny JP auta to mit nebude...ale budiz i tohle ma sve misto na trhu, Civic je trochu jina liga... vyrazne vyssi.
neregistrovaný "yaroukh"
20. 3. 2008 22:52
Re: beru
Proč?
anonym
21. 3. 2008 10:01
Re: beru
Ty si chudak, uvidis auto na obrazku a zaradis do ho inej ligy. Este si ho nevidel na zivo a ani s nim nejazdil. A pochybujem, ze si vobec jazdil s Civicom. Takych mam najradsej. Ja jazdim na striedacku s Kiou Cee'd (vlastny voz), Octaviou II (sluzobne}, Fordom Focusom (bratove), Hondou Civic (druheho brata) a Kia v nicom vyrazne nezaostava. Prevysuje ich v ponuke priestoru na prednych i zadnych sedadlach. O vyhodnejsej cene ani nehovorim.
21. 3. 2008 10:35
Re: beru
No Focus má bezesporu lepší jízdní vlastnosti, ale ty stejně většina řidičů málokdy využije. Známej si koupi Focus právě kvůli jeho vynikajícím jízdním vlastnostem. Na ježdění pár kilometrů po Praze úplná zbytečnost. Ceed je dobrej, sám jsem ho zkoušel a oproti Octavii teda žádnej velkej rozdíl. Sice má možná Oktávka lepší provedení obložení dveří textilií a Ceed jenom plast, ale to zase asi mnoha lidem vadit nebude.
neregistrovaný "Joe_ST"
20. 3. 2008 18:02
budiky...
je to koncept tak si odmyslim tu digitalni saskarnu uvnitr... a mam dojem, ze uz jsem je nekde videl, ze by v mem aute???? to je opet kopie jako vysita.....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Cjoctavian"
20. 3. 2008 18:29
mile prekvapko
Pekna, az necakane pekna na Kiu :yes:
Rozbalit vlákno
0
anonym
20. 3. 2008 19:13
co to?
jako civi a focus v jednom ;-\
Rozbalit vlákno
0
anonym
20. 3. 2008 19:37
Srovnani nesrovnatelneho
Tak ted uz mi tu chybi pouze nejaky "cechackovsky" fajnsmekr (viz debata o novem Tiburonu) , ktery KOUPa osoudi a rekne ze Fobie je "da" best >:-[]
Rozbalit vlákno
8
anonym
20. 3. 2008 20:36
Re: Srovnani nesrovnatelneho
sám seš čecháčkovský fajnšmekr tak nás tady s žádnou Fábii neotravuj - pán je asi ze zahraničí, hacky carky nema a to da v úvozovkách napovídá, že svůj původně rodný jazyk - deutsch - už asi taky zapomněl :no:
neregistrovaný "norday"
20. 3. 2008 21:12
Re: Srovnani nesrovnatelneho
"da" = "the" :-)
anonym
20. 3. 2008 21:57
Re: Srovnani nesrovnatelneho
Ale notak >:D taky sis koupil to kvalitni auto? Skvely design, levne nahradni dily, vyborne a hlavne vykone moderni motory >:-[] predevsim HTP, nafty PD a 2.0 s 85kW konstrukcne ze zacatku 80tych :-) Blahopreji >:D Jezis a jeste jsem uplne zapomnel na ty uzasne kvalitni plasty :yes: Necht zije naveky "stadni" vuz Skoda Fobia a Ochcavia >:D vozidla Ceske luzy ;-) a obchodaku ;-) Heeeennnnn heeeennnn at vam to jezdi - zabijaci v HTPckach >:D
anonym
20. 3. 2008 22:58
Re: Srovnani nesrovnatelneho
na co si tu hrajes, ty blbecku? nemas ani na normalni pripojeni (T-Mobile Czech Republic) a delas tady haura...
anonym
21. 3. 2008 06:13
Re: Srovnani nesrovnatelneho
Tak to ty budes nejspis velkej frajer s drsnym pripojenim ;-) Ale hlavne ze ti doma stoji HTPcko.A netvrd mi , ze ne... vzdy me rozesmeje, jak jsou Sadovkari hned ve varu - hosi nemuzu za to, ze si kupujete predrazene *, jen proto, ze vam nekdo v hospe rekl, ze je to dobre auto.Pro tve info... T-Mobile mam od firmy a uplne zadarmo ;-) takze proc ho nevyuzit >:-[]
neregistrovaný "Spyker"
20. 3. 2008 23:02
Re: Srovnani nesrovnatelneho
>:D >:D >:D fakt si mě rozesmál :yes: :yes: :yes: ...tvou blbostí :-O
anonym
21. 3. 2008 06:17
Re: Srovnani nesrovnatelneho
Spykere, utracenim za predrazeny sunt od Skody nikdy na Spykera neusetris ;-) Tvoje skoda... ;-) Tak hosi supky dupky do vasich nejkvalitnejsich trivalcovych "supersportu" a ukazte nam zase na dalnici jak vam to frci tech tachometrovych 160 s Kyrilem v zadech >:-[]
Schade zdar >:D
neregistrovaný "pandan"
21. 3. 2008 06:58
Re: Srovnani nesrovnatelneho
Chybí hlavně tobě, abys tady mohl kydat svoje výkaly.
P.S. Fabii, Škodu, ani nic z koncernu VW nemám. Musíš se u mne zaměřit na něco jiného.
neregistrovaný "LERAK"
20. 3. 2008 19:56
Skvělé
Tedy pánové, tohle jsem od auta se značkou KIA nečekal. Vyvážený neotřelý vzhled s řadou originálních prvků, výborná, vysloveně japonsko-evropská technika pod kapotou a vcelku solidně vypadající interiér. Oproti Hyundai Genesis Coupe, které jsme tu měli nedávno, je tohle auto jako z říše snů.

Moc se mi líbí difuzor na zádi, pěkně stoupající ponton karoserie s bezrámovými dveřmi (odvážný to počin, ta karoserie musí být pevná, aby se nekroutila) a velice neotřele vypadající světla odkazující na koncept Kee. A co teprve ty mlhovky - myslím, že s "obrysovým" efektem ještě nikdo předtím nepřišel. Otázkou ale je, jak moc budou takhle koncipované mlhovky svítit :-)

No a ten motor - jedním slovem paráda. Litrový výkon 107 kW překonává drtivou většinu evropských ikon automobilového průmyslu. Krouticí moment taky nevypadá špatně.

Interiér trochu nedotáhli, to je fakt. Středový panel vypadl z oka Hyundaii i30. Ale to by mi až tak nevadilo - Volkswagen EOS má taky hromadu komponent z Golfu a Jaguar X-Type z Mondea, tak co. Sedadla asi takováhle nezůstanou, a myslím, že je to dobře - nevypadají, že by měla mít nějak zvláštní boční vedení.

No, jedinou neznámou zůstává podvozek. Elektronická regulace tuhosti tlumičů ale působí slibným dojmem. Doufám, že motor nebude podvozek předbíhat ...

Dobrá práce. Už se těším, až se nějaká podobná štika objeví v Evropě.
Rozbalit vlákno
9
20. 3. 2008 20:59
Re: Skvělé
:yes: ... ještě k tomu Genesisu Coupé: jiná cílová skupina, souhlasíš? Když vedle sebe postavíme Infiniti G37 a Civica TypeR, bude nejspíš G37 vypadat trochu unyle, žádné hvězdné války, každé to auto se obrací na někoho jiného.
neregistrovaný "LERAK"
20. 3. 2008 21:09
Re: Skvělé
Souhlas. Genesis Coupe je výš a ve vyšších sférách se na hraje na trochu jiné noty.
20. 3. 2008 21:30
Re: Skvělé
Ano, předek je chytlavý, i na zádi se také něco najde. Ale prvky, které tě na tomto konceptu zaujmou se do série s největší pravděpodobností nedostanou. Odmysli si přední diodová světla i mlhovky, agresivní nárazník, kola, zrcátka. Vůz určitě dostane sloupek B. Tohle řešení na konceptu je sice vizuálně efektní, přesto tuhost a jednoduchost řešení budou jedny z požadavků na sériovou výrobu. A pak je tu záď, nárazník s difuzorem a výfuky také zmizí, stejně tak zadní světla. A co zbyde? Jen další Kia s designovými prvky z již vyráběných vozů.
Pro žádnou automobilku není problém udělat motor takových parametrů, ale otázka je proč? Takové výkony motoru jsou sice poutavé, ale reálný charakter motoru čili komfort dávkování výkonu nebude zrovna jeho předností. Nemluvě o pohonu jen přední nápravy. Mnohé o tom jak bude sériové auto vypadat nasvědčuje interiér, přesněji středový panel. Tedy obyčejně. Požadavek nízké ceny jako konkurenceschopnosti je bohužel neúprosný.
neregistrovaný "LERAK"
20. 3. 2008 21:46
Re: Skvělé
No, na tom, co říkáš, taky něco je. Diodová světla bych až tak nevylučoval (má je i Kee), agresivní nárazník také ne. Difuzor jistě nebude karbonový, ale nevadil by mi, ani kdyby byl z černého plastu. Bezrámové dveře zmizí, to je pravděpodobné. Snad i mlhovky - tyhle jsou zkrátka nepraktické. Motor bude jistě priškrcený, ale i kdyby sundali 50 kW, tak by to stále byl hodně silný nadprůměr mezi přeplňovanými dvoulitry. S pohonem přední nápravy nemám problém - Ty snad ano? Trochu mám strach z toho interiéru. Tam totiž ubrat nemohou, tam by měli přidat. čert vem pestrá sedadla a zářivé budíky, ale ta středová konzola musí být jiná, protože to auto jinak shodí.
20. 3. 2008 22:13
Re: Skvělé
I Kee byla studie. S těmi diodami bych počítal maximálně vzadu. Navíc se jim podařilo s ním havarovat, nevím kolik jim z ní zbylo, ale finanční škoda obrovská. Koncepty jsou drahá hračka na projížďky.
S předním pohonem problém nemám. Ale takový výkon posílat na přední nápravu, tedy těch 290 koní, to je moc. Dvěstě už je reálných. Důležitý je jak naladí podvozek. Což bude pro Kiu asi největší oříšek-sportovní a komunikativní podvozek. Tedy žádný tvrdý Ceed. To bude opravdu problém. V tomhle směru nemá Kia žádnou zkušenost narozdíl od VW třeba GTI či Ford ST nebo RS v předchozí generaci. V interiéru se bude zcela jistě ubírat. Volant, sedadla, budíky, ten bude rozhodně slabinou. Holt musí hoši zabojovat. Tady už nestačí jen nízká cena.
neregistrovaný "Joe_ST"
20. 3. 2008 22:19
Re: Skvělé
podle me to auto vyrabet budou, mit neco proti Civicu Si at Coupe ci sedan.... mrzi me ze Coupe Honda no evropy nevozi. Cenou konkurovat budou dobre, to kia umi, ale tohle je koncept a u znacek tohoto levelu se seriovy model musi hooodne umirnit aby se to rentovalo.
neregistrovaný "Joe_ST"
20. 3. 2008 22:17
Re: Skvělé
290 koni na prednich kolech takoveho relativne lehkeho auta je velkej problem, udrzet trakci u takoveho vykonu je nutne dat nejaky podpurny system, nejspis LSD nebo nejaky el. system snizeni vykonu pri prokluzu.

Kia v historickych dobach kupovala techniku (respektive cele modely) od Mazdy, ani mazda si moc dobre neporadila s tim prenest 260 koni na predek Mazdy 3 MPS a to ma LSD. Pridat plyn v MPS 3 v zatacce je objednavka na cestu po tecne ze zatacky ven. Predokolka s takovym vykonem je potencialne nebezpecna.
neregistrovaný "_King"
21. 3. 2008 07:04
Re: Skvělé
Ano, předek je chytlavý, protože je téměř shodný s Civicem Type R :-! >:D
20. 3. 2008 20:42
Pár dojmů
Zatím média úplně nechápou, kam Kia s Koupem míří. Jedni kritizují reminiscence na Civica, druzí nadbytečnost ve stínu Genesis Coupé. Zkusme se na to podívat jinak: co nám to auto oznamuje? Podle všeho dostala jednotlivá regionální design centra od P.Schreyera za úkol předvést své první rozpracování "nového jazyka" Kie, v Koupu to dělá KMA (= US). Společně s premiérou dost nedovařeného faceliftu Optimy/Magentisu je to další jasné sdělení, že Kia nenechá nic japonského na pokoji. Pozornější pohled ukáže, že Koup není opisování Civicu, ale drzé dráždění Hondy vlastním názorem na to, jak by šel Civic stylisticky pročistit, odlehčit a přepracovat na něm některé diskutabilní prvky, zejména masku (hatch) a zadní lampy (sedan). Výsledek je sice trochu uspěchaný, ale vůbec ne špatný, protože stylistika je maximálně jednoduchá, zřetelná a dokonce místy zábavná. Ta zábavnost je další sdělení, které už předtím přišlo se Soulem: Kia se rychle zbavuje pokorné křeče druhořadého člena, který si není jistý sám sebou a tudíž se tváří seriózně jako funebrák nebo naopak šaškuje mimo mísu. S tím je konec, Kie roste sebevědomí a nadhled s každým dalším krokem. Pak je tu sdělení o náhonu a motoru: Hyundai bude masírovat trh mladých a neklidných zadokolkou, Kia předokolkou, čili karty v koncernu jsou rozdané. A dostane i famózní benzinový přímovstřik, což je sice trochu obžerství, ale zároveň i další zpráva: Kia nebude pořád jen laciná masovka a kromě toho velmi intenzivně pracuje na podvozcích (aby nebyly pomalejší než motory). Takže když si to shrneme, je to docela srozumitelná zpráva: Kia rychle zavede do produkce novou identitu značky podle Schreyera, za své prvořadé konkurenty (a etalony) pokládá v USA japonské značky, chce si získat oporu v mladé (=perspektivní) klientele, pokračovat ve zlepšování podvozků a motorizací a v rychlém sledu přinášet na trh novinky, které chce nově směrovat zčásti na ty poněkud movitější ale zároveň neztratit cenovou a pocitovou přístupnost pro "běžné" lidi. To je zase o pořádný skok dál ve srovnání třeba s Riem sedan, o kterém jsme se tu nedávno bavili (a je to jen 4 roky starý model).

Ještě odkaz na technické specifikace pro závisláky [odkaz]
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "LERAK"
20. 3. 2008 21:27
Re: Pár dojmů
Palec nahoru. Lépe bych to neřekl.

Snad bych jen moc nesouhlasil s tím, že KIA cizeluje Civic. Já mám pocit, že tohle auto jde svou cestou a že toho od jiných moc nepobralo. Dobře, ten zadek se možná Civicu sedan podobá, ale Patriku, ruku na srdce, jinak to dnes snad ani nejde. To bychom mohli rovnou říct, že přední světla se podobají novému Superbu :-)

V čem ale s Tebou jsem naprosto zajedno, je orientace značky KIA na mladé lidi. Schreyer sám říká, že chce, aby KIA nebyla jen odrazem funkčního designu, ale aby vzbudila emoce u mladých lidí. Tenhle koncept to potvrzuje. A stejně tak to ukazuje evropský Ceed. KIA zkrátka nabízí fajnovou techniku, stále se vylepšující design a přitom neztrácí na cenové přístupnosti. A ať si říká kdo chce co chce, mladej člověk zakládající rodinu a pořizující si byt nepůjde jako osel do předraženého VW když má v podstatě to samé za podstatně méně peněz. Pozor, já neříkám, že KIA je levná. Já říkám, že nabízí "good value", tedy dobrou hodnotu za vynaložené peníze. A to bude i případ tohohle auta. Vsadím se, že tenhle sportáček nebude stát ani tolik co dopované kompaktní hatchbacky. Výsledkem tedy bude to, že KIA skutečně získá mladou klientelu a tím i velký růstový potenciál.

Jen tak dál. Doufám, že Ceed nalomí vnímání značky KIA v Evropě, aby se takovýhle mazel jako KOUP mohl objevit i na starém kontinentu.
Avatar - King
21. 3. 2008 07:14
Re: Pár dojmů
Chce to lépe se dívat. Prohlédni si fotku Koupu zepředu a pak se podívej sem [odkaz] . Obšlehli dokonce i prolisy na kapotě. :no: Co se profilu týče, je to jasný Civic Coupe [odkaz] . A pokud si dáváš do spojitosti záď Coupu a Civic, svědčí to o tom, že se opravdu moc neorientuješ - to je zcela evidentní Mitsubishi Lancer... :-O
Avatar - King
21. 3. 2008 07:23
Re: Pár dojmů
Jen pokud jsi obzvláště nevnímavý - přední světlomety jsou pro změnu z Accordu [odkaz] . ;-)
neregistrovaný "LERAK"
21. 3. 2008 08:27
Re: Pár dojmů
No, myslím, Kingu, že tohle už trochu přeháníš. Type R vypadá zepředu opravdu jinak než tohle, nemůžu si pomoci. A prolisy na kapotě? Co bys jako chtěl? Zřejmě aby do ní udělali díru metr krát metr - to aby je náhodou někdo nenařekl, že kopírují jiné, že. Zadek - totéž. Zcela jiný sklon, než u Lanceru, několik prolomení, difuzor - no, mě to stejné zkrátka nepřijde. Přední světla - sakra, vždyť ten Accord je taky novinka. Kdyby ho opráskli, tak by to svědčilo doslova o průmyslové superšpionáži.

Nepouštěj tolik uzdu fantazii. Nejhorší jsou takoví ti designoví puristé, co by nejraději viděli zadní světla na předku auta a přední vzadu, motor na střeše a pohon předního levého kola, jen aby se auto náhodou nezaprodalo tím, že někoho zkopírovalo.
Avatar - delphino
21. 3. 2008 09:01
Re: Pár dojmů
no už jen ukázané fotky mě přesvědčili, že nekopíruje ani jedno z toho co tu bylo řečeno.
Svým způsobem bych řek, že KIA si bere designovým jazykem AUDI. Nechci říct, že by se jí snažilo vyrovnat, nebo kopírovat (tedy aspoň ne přímo) ale její čistotu a jednoduchost designu vyplývající z perfektně vyvážených proporcí doplněných jen o elegantní linie. Žádné komplikované křivky, divoké tvary, které za půl roku budou už pasé...
21. 3. 2008 11:07
Re: Pár dojmů
S tím Audi máš určitě kus pravdy - logicky, protože Peter Schreyer, dnes globální hlava designu Kie, byl léta jedním z tvůrců stylistického jazyka Audi. Na téhle úrovni spolu vedou přes různé značky dialog světová designérská esa. Nesmíme taky zapomenout, že na světě jsou zhruba 2-3 vysoké školy, které jsou pro automobilový design určující. A špičkoví designéři mají proto ledacos společného.
neregistrovaný "povaleč"
21. 3. 2008 17:42
Re: Pár dojmů
Těch dobrých škol je víc, nejsou jen v Evropě.Spíš mnozí designéři tam učí a žáci pak mají sice svůj rukopis, ale mírně ovlivněný-navíc i v designu je něco jako "móda", takže si auta musejí být podobná,ono také aerodynamika je do rychlosti šíření vzduchu jen jedna a je třeba ji respektovat.Pak to trošku neplatí(viz bojová letadla).Je problém přijít s něčím,co tu ještě nebylo a aby to bylo fatálně originální.Také to musí být vyrobitelné,např.,rozumná cena a už se to předělává...nicméně německému designérovi se to podařilo, takže holt zase ta Evropa.Nedá se nic dělat. :-)
21. 3. 2008 23:07
Re: Pár dojmů
Díky :yes: Móda zcela určitě, v tom se autoprůmysl téměř neliší od hadrů, jen sezóna z technických důvodů trvá déle než jedno jaro. Evropa má výhodu v tom, že za staletí svých globálních expanzí a centrálního postavení do sebe nasákla kdeco ze všech kontinentů a standardizovala to, je to záležitost kulturní dominanty. Je docela typické, že si ani asijské značky netroufnou redefinovat estetiku aut podle svých kánonů (i když o tom občas mysticky mluví) - Evropa dál zůstává arbitrem. Kia myslím měla kliku, že se jí podařilo nakoupit Schreyera, vývoj jejího designu teď začíná akcelerovat a stíhat ten technický.
Avatar - King
23. 3. 2008 21:22
Re: Pár dojmů
Za to, že něco nevidíš, skutečně nemůžu. ;-) Podoba světel Accordu je známa od září loňského roku, to ještě Koup možná ani nezačali kreslit... Sorry, ale jedna věc je obecná podoba různých aut, druhá je evidentní kopírování. Tohle je ten druhý případ. Jediná originální věc je tvar zadního sloupku, i když tam bychom taky našli nějaké to Camaro... :-) Ale buď v klidu, mě se ten celek líbí, jen by to chtělo méně té Hondy.
neregistrovaný "Well-HC"
21. 3. 2008 09:44
Re: Pár dojmů
Kopírování Hondy pokračuje i v interiéru. Volant je jednoznačně Honda (stejný má Civic). Palubní přístroje zase pro změnu Mazda.
21. 3. 2008 11:17
Re: Pár dojmů
Ahoj Leraku, díky. Viz moje další poznámky tady kolem. Možná jsem se na začátku špatně vyjádřil, nemyslím, že Kia nějak "vylepšuje" Civic. Je to spíš jako v muzice - vezmeš téma od jiného frajera a uděláš na něj svou variaci. Vyjádříš v ní svůj výklad tématu. Původní autor, když je to kofr a ne pako, se vůbec neurazí. Když je variace dobrá, je naopak rád za kvalifikovaný feedback. Koup mi i přes tu horkou jehlu připadá jako kvalifikovaný. :-)
Avatar - King
21. 3. 2008 07:19
Re: Pár dojmů
Viz moje reakce na Leraka o chlup výš. A Civic Coupe rozhodně pročistit nepotřebuje, je čistý až až, tedy možná až moc, chtělo by to trochu ostrých hran. Ovšem CV Coupe je už 3 roky staré auto. A nějaké dráždění Hondy ať si Kia nechá. Sice by mě mělo těšit, že je design Hondy považován za následováníhodný, ale z nějakého důvodu mě to člověče netěší... :no:
21. 3. 2008 10:59
Re: Pár dojmů
Kingu, mám Hondu snad nejraději mezi japonci. Přesto si myslím, že na Civicu lze a je záhodno dál designérsky pracovat, prostě dál čistit jazyk Hondy. Nevidím na tom nic urážlivého, naopak u excelentní značky by to měla být hrdost a pýcha. Dialog, i když agresivní, který se Civicem vede tým Kie America, mi taky nepřipadá urážlivý, ale podnětný i pro Hondu. Spíš mi vadí, že je uspěchaný, zřejmě narychlo ušitý pro New York. Není to ryzí Schreyer, ale domácí úkol jeho amerických podřízených a v Kie teď určitě bude následovat interní analýza. Stejně jako jsem někdy v roce 2000 tvrdil, že ten směšný Hyundai se stane za pár let vážným hráčem na globálním trhu (díky zlepšené kvalitě a technice), dovolím si teď zase tvrdit, že zhruba do dvou let se Kia díky Schreyerovi stane jedním z trend-setterů v designu. Jedině že by Schreyer dostal předčasně neblahý syndrom W.da'Silva.Měj se :-)
Avatar - King
23. 3. 2008 21:32
Re: Pár dojmů
Myslím, že mi úplně nerozumíš - Civic není Audi, není smyslem Hondy vybrušovat 15 let jeden recept. Honda něco uchopí, rozvine a jde od toho. Jestli je to správné, nebo ne, to nechme stranou. Ale aby jiná automobilka vzala Civic a řekla: podívejte se, jak bychom vám toho Civica navrhli my, to mi přijde dost nesmyslný. ;-\ A s Kiou jako trend-setterem bych to moc nepřeháněl. Jedna věc je designér, druhá filozofie značky a třetí cílovka zákazníků. Bangle taky dokázal udělat Fiat Coupe a současně BMW 7. W.daS. Alfu 156 a Seat Toledo a Schreyer zatím pouze vybrušovat stylistiku Audi a podivný koncept Kia Kee. Já bych na těch jménech tak nebazíroval. ;-)
anonym
20. 3. 2008 21:37
JE TO TOTO AUTO!
Exklúzivne, aj s interiérom!
www.worldcarfans.com/9080
129.020/
engineer-in-new-kia-concept
-gives-us-the-bird
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Laurin a Dement"
20. 3. 2008 23:45
Honda?
Je to pěkný auto ale nějak moc připomíná Hondu.Ale třeba je to jen můj dojem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kena1"
21. 3. 2008 00:35
hruza
to je * a jeste koncep,skutecnost bude jeste horsi jako vzdy u kii
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kenaa"
21. 3. 2008 00:35
hruza
to je * a jeste koncep,skutecnost bude jeste horsi jako vzdy u kii
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Hugo_z_hor"
21. 3. 2008 08:05
KOUPĚ ROKU
No jestli to pojede tak jak to vypadá a bude to stát jak je u této značky zvykem, pak to bude KOUPě roku :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "LERAK"
21. 3. 2008 08:31
Re: KOUPĚ ROKU
To si piš. Jen doufám, že to neořežou tak brutálně jako škodovka Yettiho. Fakt je, že podvozek a interiér bude asi oříšek - v tom zcela souhlasím s kolegy nahoře.
neregistrovaný "Se"
21. 3. 2008 08:44
pěkný modýlek..
..az na ten interier, ten je tragickej..zvenkku je okradeny o detaily a zevnitr preplacany...
Rozbalit vlákno
0
anonym
21. 3. 2008 08:57
Design
Ano, v dnešní době nelze nic originálního vymyslet, tudíž všechno tu už jednou bylo. Ale korejci (KIA+Hyu.) mě vždy překvapují skloubit několik aut do jednoho a vytvořit smysluplný - ba i pohledný celek.
Ale vezměme to popořadě:
Čumák je jasnej Civic, ale ten spoiler mi připomíná EVO.
Boční linie - nevím jak vám, ale mě z toho čelněbočního pohledu co je v titulku článku připomání liniíé střechy EOSe s nataženou střechou.
Zadní světla, to je jasnej novej Lancer.
Ale jako celek - až na tu bachratou střechu - je to SUPER!
Pan Schreyer opět dokázeal že umí!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nereg"
21. 3. 2008 09:50
Civic???
Kde si "půjčili" ten čumák???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cože"
21. 3. 2008 10:11
nuudaaaa
Tak jako přet 5 lety by to byl slušný koncept, ted zapadá mezi ostatní průmer...krom linie od zpět. zrácátka k zádi nevidím vůbec nic nového a zadek je celkem průser....aspon že ten interier to trochu zachranuje.
Rozbalit vlákno
0
21. 3. 2008 11:19
A co nová Kia Optima
tzn. Magentis. Dneska sem jí zkouknul na autoblogu a musím říct, že nic moc. Jedná se jenom o facelift. Z poměrně nudného designu udělali novější nudný design.
Rozbalit vlákno
1
21. 3. 2008 13:03
Re: A co nová Kia Optima
Myslím je to kreace amerického design centra Kie. Takový taneček z povinnosti, bez nadšení. No, později na ni taky dojde, stejně jako na Opirus, zatím si Kia v těchto segmentech není jistá svou pozicí ani cílem, podle toho to i vypadá. Mohla by jim možná pomoct rozšířená expanze do Číny, která si brzy bude přát "velká" auta. Nevím ale, jestli to plánují.
21. 3. 2008 12:56
Kópia.
Dopekla, veď to má predné svetlá, zadné svetlá, kapotu, blatníky, strechu aj okná...Dokonca palubovku, volant aj kolesá!!!
Tá banda šikmooká všetko bez hanby skopíruje...
Rozbalit vlákno
0