Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Motors stále ve ztrátě (výsledky za 1. čtvrtletí)

Korejské automobilce Kia Motors se nedaří dostat ze ztráty. Klesající prodeje má zastavit nový závod nedaleko slovenské Žiliny.
Zpět na článek
5. 5. 2007 01:23
neregistrovaný "xor"
5. 5. 2007 14:34
anonym
5. 5. 2007 20:24
neregistrovaný "jozef77"
5. 5. 2007 20:27
neregistrovaný "jozef77"
6. 5. 2007 11:36
neregistrovaný "Roller"
6. 5. 2007 15:07
neregistrovaný "IT"
5. 5. 2007 03:12
neregistrovaný "patrik"
5. 5. 2007 08:47
neregistrovaný "Dan Vořechovský"
5. 5. 2007 09:04
neregistrovaný "Dan Vořechovský"
5. 5. 2007 21:26
neregistrovaný "patrik"
5. 5. 2007 09:05
neregistrovaný "A koupíte ?"
7. 5. 2007 09:24
neregistrovaný "maesho"
5. 5. 2007 07:35
neregistrovaný "Roller"
5. 5. 2007 11:21
neregistrovaný "Ber"
5. 5. 2007 16:46
neregistrovaný "Frantik"
5. 5. 2007 18:14
neregistrovaný "Dan Vořechovský"
6. 5. 2007 15:16
neregistrovaný "IT"
6. 5. 2007 19:08
neregistrovaný "patrik"
13. 5. 2007 14:10
neregistrovaný "MN"
5. 5. 2007 21:47
neregistrovaný "patrik"
5. 5. 2007 22:49
neregistrovaný "patrik"
7. 5. 2007 09:07
neregistrovaný "maesho"
12. 5. 2007 13:39
neregistrovaný "jacco"
13. 5. 2007 21:05
anonym
13. 5. 2007 21:05
neregistrovaný "kubo"
neregistrovaný "xor"
5. 5. 2007 01:23
Kdo by kupoval takovej šrot
Takový auto si může koupit akorát deb*l :no:
Rozbalit vlákno
5
anonym
5. 5. 2007 14:34
Re: Kdo by kupoval takovej šrot
A věčší to muže napsat! Ať žije 120 ne ?
neregistrovaný "jozef77"
5. 5. 2007 20:24
Re: Kdo by kupoval takovej šrot
ty si riadny kkt...
neregistrovaný "jozef77"
5. 5. 2007 20:27
Re: Kampan
Mam pocit ze proti Kia Motors sa vedie na auto.cz tvrda kampan skrz clanok Kulhanek - Kia udelala dost vaznu marketingovu chybu. Skodovka nevie prekusnut ze Kia ma navrch tak utoci z kazdej strany! Inak ako fraska sa toto ani nazvat neda...
neregistrovaný "Roller"
6. 5. 2007 11:36
Re: Kampan
Přesně to stejné mě napadlo, když jsem slyšel o té "vážné marketingové chybě". I když, přiznejme si to, samotný název CEED není asi to pravé ořechové, ale podstata je úplně někde jinde. A právě ta je cílem, vůči které byla namířena, no řekněme, výtka. Dovol osobní názor, když se mě auto fakt líbí a chci ho, název je to poslední, co mě odradí od jeho koupě. S Tvým názorem o "frašce" plně souhlasím.
neregistrovaný "IT"
6. 5. 2007 15:07
Re: Kampan
jj,asi útočí temné síly,že jo... >:D
neregistrovaný "patrik"
5. 5. 2007 03:12
No nevím
Podle tiskové zprávy na websitu kia.com prodala Kia za IQ 07 něco kolem 295000 jednotek (meziroční nárůst 3,3%), přičemž v rámci toho zjevným tahounem byla Severní Amerika (+ 12,7%). Nevím, odkud čerpala údaje redakce, asi záleží na metodice. Každopádně Kia po sérii let, kdy byla v Evropě značkou s nerychleji rostoucím prodejem, narazila (stejně jako Hyundai) loni v Evropě na betonovou zeď a prodeje se tu zlomily. Problémy trvají také doma v Koreji (letos pokles prodejů za I.Q v Evropě+Koreji překročil výrazně 50.000 vozů). Uvidíme někdy v druhém pololetí první známky, jestli odhady Kie při investici do Žiliny byly správné a cee'd začne tahat káru z bláta. Cee'd musí v prodejích především nahradit a předehnat Cerato, které je globálně nejprodávanějším modelem Kie, i když to zní na naše poměry překvapivě.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Dan Vořechovský"
5. 5. 2007 08:47
Re: No nevím
My jsme čerpali z Reuters. Ještě jednou jsem se na to podíval, ale ty údaje mám správně. Takže těžko říct, kde je problém, tohle nemůže být rozdíl v metodice.
neregistrovaný "Dan Vořechovský"
5. 5. 2007 09:04
Re: No nevím
Tak už to mám. Ve výsledcích za první čtvrtletí jsou uvedeny pouze prodeje vozů vyrobených v Koreji, protože celosvětové ještě nejsou k dispozici a budou až v pondělí. Takže těžko říct, odkud Kia vzala celosvětové prodeje na svých stránkách, které navíc publikovala už na začátku dubna. Ta čísla jsou navíc značně podivná, protože loni se jen v Koreji vyrobilo za stejné období 291 tisíc vozů a tedy 295 tisíc prodaných vozů letos nemůže být nárůst o 3,3 %.
neregistrovaný "patrik"
5. 5. 2007 21:26
Re: No nevím
Pardon, pane Vořechovský, byl jsem celý den pryč. Nemyslel jsem to jako atak na vaši redakci, prostě jen konstatuju, že se čísla z různých zdrojů různí, což je celkem časté kdykoli kdekoli. Však proto se statistice říká přesná věda o nepřesných číslech. :-). Každopádně se snad shodneme na tom, že trvají potíže Kie doma v Koreji a na evropském trhu, že Kia je v těchto měsících (nebo letech) velmi zatížená svou investiční expanzí a že tudíž prochází něčím, co by se dalo nazvat "růstovým rizikem", a že jasnější obraz o výsledku začneme získávat teprve až se výrazněji projeví prodeje nových modelů, pedevším cee'du. A zároveň, že se jí nadále daří v Severní Americe, takže tím získává určité kompenzační výhody globálního hráče (kdyby se nedařilo, byly by to nevýhody ;-) ), což je fenomén, který automobilky koncentrované na jeden region neznají. Pěkný den :-)
5. 5. 2007 07:15
BEZ PREDSUDKU
Casto se pohybuji na severu Evropy. Co se tyce aut, severoevropsky trh je neovlivneny domaci znackou (nizsi stredni). V teto tride jde tudiz o trh pravdivy a bez predsudku. Navic severani jsou se socialnim zabezpeceni na vysi a prodeje novych aut tam funguji. Splatky (60 mesicu) dostanes s urokem 1% apod. Vsiml jsem si take, ze Kia tam(Finsko) je velice uspesnou znackou. Poptal jsem se vic a zjistil jsem, ze za poslednich 25let byl vzdy nejprodavanejsim vozem Toyota Corolla a pouze jednou ji za prvni pulrok predstihla prave Kia Cerato. Se znamym jsme byli "vybirat auto". Kazdy prodejce velice ochotne nabidl testovaci jizdu (zdarma, klidne i hodinu, prodejce pri jizde nebyl pritomny). U Kie byli take velice ochotni, projeli jsme se se Cee´dem. Tento vuz bude hvezdou nizsi stredni. Preji teto zajimave znacce velike prodejni uspechy.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "A koupíte ?"
5. 5. 2007 09:05
Re: BEZ PREDSUDKU
A koupíte sí nějaké auto Kia ? Svezením se a pochvalou jí moc nepomůžete.
5. 5. 2007 09:50
Re: BEZ PREDSUDKU
Nemyslim, ze Kia potrebuje moji pomoc. Nejsem velkym priznivcem nizsi stredni. Ale teoreticky, jestli bych kupoval automobil nizsi stredni, Cee`d by byl velkym favoritem.
neregistrovaný "maesho"
7. 5. 2007 09:24
Re: BEZ PREDSUDKU
Ja som si Ceeda kupil a som spokojny. Focus bol tiez vo vybere, ale oproti Ceedovi vyzera staro, hlavne v interiery, malo miesta, hnusne okruhle budiky, analogove hodiny, ble... Tolko ospevovany podvozok ma nepresvedcil (snad jediny argument preco focus). Bol som na jazde s obidvoma (diesel). Ak by som chcel sportovy podvozok, KIA uz ma v katalogu prislusenstva sadu sportovych tlmicov so znizenim vysky auta, vzperou, a novym stabilizatorom prednej napravy. Cena zatial nie je znama.
neregistrovaný "Roller"
5. 5. 2007 07:35
Buďte objektivní
Využil jsem páteční akce a svezl jsem se u Zličína s Ceedem (benzín 1,6, výbava EX, manuál). Vezmu-li v úvahu cenu a tuto porovnám s kvalitou jízdy, zpracováním a sedmiletou zárukou (vzhled záměrně hodnotit nebudu), neznám jiný vůz, který by byl na současném trhu zásadně celkově lepší.
Rozhodně bych nad ním apriori neohrnoval nos, aniž bych se nesvezl. Ano, není to třeba, a to ani náhodou, auto mých snů, ale snažím se být nezaujatý, porovnávat srovnatelné a objektivně hodnotit fakta. Zkuste to taky.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ber"
5. 5. 2007 11:21
Re: Buďte objektivní
Ja jo, cenove a myslim, ze neni pochyb , ze i kvalitou Ford Focus - 1.6 verze Collection za 380 tis. Cenove uplne stejne, no a ze ma Kia 7 let zaruku - Ford ma zadarmo nebo za min. poplatek 4 roky. Kia ma motory o par kilowatu silnejsi- Ford lepsi podvozek a je celkove vyzkouseny.
neregistrovaný "Frantik"
5. 5. 2007 16:46
Hodnotit komplexně, prosím!
Pokud někdo "pustí" takovýto článek na veřejnost, je to úplný ťulpas, nebo chce škodit. Pokud vím, KIA Motors velice masívně investuje do nové výroby po celém světě(také ČR a SR). Dále velice masivně investuje do vývoje. Tyto investice jsou pochopitelně nutné, pokud chce KIA v následujících cca 20-ti letech uspět. Proto musí být zákonitě ve "ztrátě", ale to neznamená, že bude krachovat. Prostě si půjčili třeba pár miliard na vývoj (nevím kolik to je ve skutečnosti...), a věří, že to během třeba 10-ti let vrátí. Podobně je to se stavbou nových závodů v Evropě. Musí hodně investovat, aby se v následujícím období vyhnuli dovozní dani do Evropy. Proto jsou ve ztrátě. Abychom mohli posoudit více, musela by nám KIA Motors předat KOMPLETNÍ výsledovku a rozvahu, a já nevím jestli by to KIA dala "z ruky". (podotýkám, že nemám žádné auto KIA)
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Dan Vořechovský"
5. 5. 2007 18:14
Re: Hodnotit komplexně, prosím!
Pouze prezentujeme informace, které jsou veřejně k dispozici. Nic víc. Hodnocení je právě na každém zvlášť.
neregistrovaný "IT"
6. 5. 2007 15:16
Re: Hodnotit komplexně, prosím!
Ona je totiž KIA nekritizovatelná,to tam nevíte??? >:D Pardon za větu,mně je volná jako kdokoliv jiný,ale její zbožňování je fak úsměvné.Povíme si za 6,5 roku,až budou majitelé uplatňovat po 145 tis km nějakou reklamaci.Bych se i vsadil,že... :no: Pardon podruhé:to se asi nikdo nepochlubí,že...Uvidí se.Tečka. :-!
neregistrovaný "patrik"
6. 5. 2007 19:08
Re: Hodnotit komplexně, prosím!
Zkus něco jiného, tahle ironie v duchu strýčka Jedličky už je dost plesnivá. Jestli sis nevšiml, ani Frantík ani já jsme neřekli, že je všechno s Kiou bezva. Já jsem tady v podstatě komentoval modalitu titulků, kterými se velmi podobná situace dá jednou obarvit negativně a podruhé pozitivně. Že je to tak, dokládá i dnešní titulek na Českých novinách-Auto, kde stejná agenturní zpráva o GM nese titulek "Zisk automobilky GM v I.čtvrtletí prudce klesl" - srovnej si to s titulkem k GM tady, snad pochopíš. O garancích a reklamacích tentokrát řeč nebyla, ale když už o tom mluvíš, kladný výsledek téhle novinky od Kie se dostavil např. v tom, že zničehonic dnes už dostaneš u řady značek 4-5 letou garanci. U GM mají pořekadlo zhruba takové: "První auto prodává prodejce, druhé servis." Tak zatím :-)
neregistrovaný "MN"
13. 5. 2007 14:10
Re: Hodnotit komplexně, prosím!
Určite si nebudú. Mám služobné RIO 182 000 km a neviem čo je to porucha. To osvojej Fabii 1,4 MPI povedať nemôžem.(tesnenie pod hlavou, tyčky stabilizatora, ložiska pred. napravy, sťahovanie okien -el. ustavičný unik chlad. zmesi. A v servise tiež len opinkavali až do skončenia záruky.
neregistrovaný "patrik"
5. 5. 2007 21:47
Re: Hodnotit komplexně, prosím!
Já bych to, Frantiku, nebral hned jako nějaké záškodnictví. Nedávno jsme tu měli podobné zprávy o potížích PSA, GM nebo VW. Jen myslím, a v tom se asi shodneme, že zveřejnění takovýchto zpráv by si ve skutečnosti žádalo zároveň komentář nějakého analytika odvětví, abychom si tím mohli korigovat vlastní nedostatečně informované interpretace. S tím, co říkáš o investicích Kie a logice jejich dopadu do hospodaření, samozřejmě souhlasím. nemusíme chodit daleko - Škodovka nevykazovala zisk celá léta, jelikož lidově řečeno, to, co vydělala, vrazila zpátky do podniku - a to ještě měla jako bonus možnost přelévání prostředků v rámci vnitrokoncernové ekonomiky, takže určitě ne všechno musela vykazovat jako své náklady. Jinak výroční zprávu určitě Kia zveřejňovat musí, jen jestli není pouze v korejštině >:D
neregistrovaný "patrik"
5. 5. 2007 22:49
Re: Hodnotit komplexně, prosím!
No, fakt je, že jsem se teď podíval na sousední zprávy o BMW a GM, takže musím přecejen dost přitakat Frantíkovi - v podstatě všechny 3 značky mají porovnatelné problémy, přitom žádná z nich se neřítí bezprostředně do bankrotu. Ovšem titulky vidí každou ze značek jinak - GM pozitivně, BMW s pozitivní tendencí, jen ta Kia je na tom prý holt špatně. Opravdu bych ocenil, kdyby tyhle agenturní zprávy dostal do ruky nezávislý analytik a udělal nám tady k nim komentář. Podstata věci je v tom, že samo (ne)vykazování zisku ještě neříká nic o zdraví nebo nemoci podniku, jsou různé důvody, proč se zisk někdy vykáže a jindy ne, neexistuje žádná přímá úměra mezi počtem prodaných vozů a ziskem.
neregistrovaný "maesho"
7. 5. 2007 09:07
Ceed
Ta sprava je mozno pravdiva, ale o vyvoji v KII po uvedeni prelomoveho (pre KIU) Cee`da sa v nej nehovori nic, takze pockajme si rok a uvidime. Je uplne jasne ze KIA musela vrazit do vyvoja a budovania tovarni velke peniaze a tak zisk proste urcity cas nevykaze. Zaujimalo by ma ci sa zvysili obraty, co by predznamenalo buduci zisk. Ja KII drzim palce, pretoze sa snazi predavat cenovo prijatelne auta s maximalnou vybavou a bezpecnostou uz v zakladnej vybave, z coho tazi hlavne zakaznik. Cee`d sa im podaril, predava sa lepsie ako sa planovalo a tak urcite prinesie zisk a zlepsi image znacky v EU.
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2007 08:31
PRACUJEM V KIA MOTORS ZILINA
TY CO NADAVATE NA KIU S TE NA OMYLE!!!!!!!!!!JA SA PODIELAM NA VYROBE TYCHTO AUT A VRAVIM PATRIA FAKT MEDZI NAJBEZPECNEJSIE ANAJLEPSIE KONSTRUOVANE.AKAKOLVEK CHYBA SAHNED MUSI ODSTRANUJE AK SA NA NU PRIDE,OPAKUJEM LEN ABY SA PREBRALI TY CO TVRDIA LEN TO NAJHORSIE ALEBO SKODOVKA LEN ZAVIDI?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jacco"
12. 5. 2007 13:39
korejske dobrodruzstvo
hmm, 15% pokles akcii za mesiac ...

hlavne ze sa ti korejci na Slovensku nadrapuju do nebies a nechavaju si od statu stavat manazerske vily. Do roka je po nich a ich slavnej fabrike a nam neostane nic ine len vratit sa k ostiepkom.
Rozbalit vlákno
2
anonym
13. 5. 2007 21:05
Re: korejske dobrodruzstvo
Ak už nič iné nepriniesla na náš trh Kia, tak je to 7 ročná záruka a nižšiu cenu vozidiel ( s celkom slušnou výbavou ). A to je dobré pre nás,čo si chceme kúpiť nové auto, máme možnosť porovnávať. Už konečne skončili poradovníky na š120. to som tam stál celú noc a tešil sa ako na vianoce. Nebude to žiaden zázrak, tak ako aj Škodovka, ale na také bežné používanie je dobré.
neregistrovaný "kubo"
13. 5. 2007 21:05
Re: korejske dobrodruzstvo
Ak už nič iné nepriniesla na náš trh Kia, tak je to 7 ročná záruka a nižšiu cenu vozidiel ( s celkom slušnou výbavou ). A to je dobré pre nás,čo si chceme kúpiť nové auto, máme možnosť porovnávať. Už konečne skončili poradovníky na š120. to som tam stál celú noc a tešil sa ako na vianoce. Nebude to žiaden zázrak, tak ako aj Škodovka, ale na také bežné používanie je dobré.