Kia odhalila novinky pro rok 2013
Kia letos uvedla na trh nový Cee'd a v Evropě i sedan Optima. Ještě letos k zákazníkům zamíří také nová generace kombi Cee'd SW, současně s ním facelift SUV Sorento a pařížský autosalon bude místem premiéry velkoprostorové Kie Carens a třídveřového Pro_cee'du.
Tím ale přísun korejských novinek zdaleka nekončí. Hned v lednu roku 2013 se představí nová generace sedanu Forte. Ten se na některých trzích jmenuje postaru Cerato a v Koreji ponese název K3, v Evropě se zatím takový model neprodává.
Kupé Forte Koup a hatchback (příbuzný evropké Kia Cee'd) jej budou následovat v létě, základní verze dostanou zážehový čtyřválec 1,8 l. Technika pochází jinak ze současné Elantry a Cee'du. Aktuální řada se přitom nabízí jen čtyři roky, takže ji Kia nahrazuje relativně rychle.
Menšími úpravami projde i Optima, která je pro nás stále relativní novinkou, přitom ale měla světovou premiéru už v březnu 2010.
V létě se také představí zcela nová Cadenza. Sedan vyšší střední třídy vznikne na platformě Hyundai Grandeur/Azera. Bude se nabízet s motorem 3,5 V6 pohánějícím přední kola. V Evropě se tento model neprodává, naposledy jsme v místních showroomech mohli vidět předchozí model Opirus.
Pozdní léto znamená debut pro druhou generaci crossoveru Soul, který tentokrát bude sdílet mechanické skupiny s modelem Rio. Extravagance a odlišnost zůstanou, zvětší se prostor pro cestující.
Očekává se také příchod velké limuzíny Quoris (v Koreji K9) s vidlicovým šestiválcem 3,8 l o výkonu 246 kW a pohonem zadních kol. Standardem bude osmistupňová převodovka, zřejmě i adaptivní tempomat, hlídač mrtvého úhlu a nechtěného přejetí jízdního pruhu. Koupíme si jej ale možná až v roce 2014, byť jeho podobu již známe.
A co nás čeká v dalších letech? Na zbrusu nové Sorento si budeme muset ještě počkat, nejdříve do roku 2015. I zde jihokorejský koncern uplatní sdílení základních komponentů, Sorento dostane platformu nejnovějšího Hyundaie Santa Fe. Stále se spekuluje o sériové výrobě sportovního sedanu Kia GT, jehož studie byla vystavována na IAA 2011. V útrobách měla zážehový přímovstřikový vidlicový šestiválec 3,3 l s 295 kW, spojený se zadními koly. Šéfdesignér Peter Schreyer nedávno řekl, že za něj lobbuje, ale velcí bossové koncernu dosud nerozhodli, protože si nejsou jisti jeho úspěchem na trhu. Marketingové průzkumy zatím probíhají.