Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není
Aktuální generace Kie Optima se prodává od konce roku 2015, přičemž od té doby byla její nabídka postupně rozšiřována. Hlavní expanze proběhla ve třetím čtvrtletí loňského roku, kdy portfolio doplnilo kombi s přídomkem Sportswagon, plug-in hybrid a sportovní verze GT. Nyní je rozšíření nabídky završeno, na trh přichází Optima Sportswagon s plug-in hybridním pohonem.
Optima Sportswagon Plug-in Hybrid přebírá techniku z již prodávaného hybridního sedanu, což znamená kombinaci zážehového čtyřválce 2.0 GDI (115 kW) s elektromotorem o výkonu 50 kW. Dohromady toto ústrojí dodává vozu výkon 151 kW a točivý moment 375 N.m.
Překotný vývoj v oblasti akumulátorů ale znamená, že kombík mohl použít modernější lithium-iontové polymerové baterie s kapacitou navýšenou o 15 % na celkových 11,26 kWh. Díky tomu hybridní Optima Sportswagon ujede v čistě elektrickém režimu 62 kilometrů, o osm více než sedan.
Automobil navíc využívá nejmodernější techniku zvyšující účinnost bateriového modulu, jako je velice účinný systém rekuperace brzdné energie či vyspělý systém topení, větrání a klimatizace, který umožňuje ventilaci vzduchu pouze směrem k řidiči ve prospěch úspory elektrické energie.
I díky tomu je udávaná kombinovaná spotřeba podle evropské metodiky nízká i ve srovnání s jinými plug-in hybridy, činí jen 1,4 litru paliva na 100 kilometrů. Jak ale dobře víme, tohle jsou jen laboratorní čísla, při reálném provozu bude spotřeba jako u jiných plug-in hybridů mnohem vyšší.
Výhodou kombíku oproti sedanu je samozřejmě větší zavazadlový prostor, udávaný objem 440 litrů je o 133 litrů více než u hybridního sedanu. Zároveň je ale o 112 litrů menší než u konvenčních variant Optimy Sportswagon. Objem totiž ukrajují baterie umístěné pod podlahou zavazadelníku.
Stejně jako hybridní sedan i Optima Sportswagon Plug-in Hybrid prošla designovými úpravami ve prospěch lepší aerodynamiky. Proto byly upraveny oba nárazníky, proto je v masce chladiče umístěna nová aerodynamická clona s aktivními lamelami. Specifická jsou i 17palcová kola z lehkých slitin. Před řidičem je zase speciální přístrojový štít, na němž jsou zobrazovány klíčové informace o hnacím ústrojí, ať už stav nabití baterie nebo podrobnosti o jízdním stylu a spotřebě .
Na českém trhu bude Kia Optima Sportwagon Plug-In Hybrid nabízena v jediném stupni výbavy, a to za nemalých 1.199.980 korun, což je o 50.000 korun více než v případě plug-in hybridního sedanu. Výměnou za vyšší cenovku však dostanete bohatou výbavu v podobě full-LED světel, navigace ovládané prostřednictvím osmipalcové obrazovky, hudebního systému Harman Kardon s deseti reproduktory, koženého čalounění či vyhřívaných sedadel vpředu i vzadu. Nechybí ani přední ventilované sedačky nebo bohatá nabídka jízdních asistentů, jako je adaptivní tempomat, udržování vozidla v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů nebo aktivní parkovací asistent. I na plug-in hybrid se přitom vztahuje sedmiletá záruka (s omezením na 150 tisíc kilometrů po prvních třech letech), která platí také pro bateriový modul.