Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Optima: V Německu za 25 tisíc Euro

Velký sedan Kia se bude u našich západních sousedů prodávat v přepočtu od 615 tisíc korun.
Zpět na článek
6. 2. 2012 08:30
6. 2. 2012 08:39
6. 2. 2012 09:27
6. 2. 2012 11:02
6. 2. 2012 11:31
6. 2. 2012 14:39
6. 2. 2012 20:08
6. 2. 2012 14:54
6. 2. 2012 09:07
6. 2. 2012 09:08
6. 2. 2012 09:19
6. 2. 2012 10:33
6. 2. 2012 11:15
6. 2. 2012 11:28
6. 2. 2012 12:35
6. 2. 2012 12:47
6. 2. 2012 14:33
6. 2. 2012 09:27
6. 2. 2012 09:43
6. 2. 2012 09:47
6. 2. 2012 10:57
6. 2. 2012 12:45
6. 2. 2012 09:28
6. 2. 2012 09:49
6. 2. 2012 10:15
6. 2. 2012 11:01
6. 2. 2012 12:34
6. 2. 2012 14:15
6. 2. 2012 14:40
6. 2. 2012 09:33
6. 2. 2012 10:35
6. 2. 2012 11:00
6. 2. 2012 11:27
6. 2. 2012 10:51
6. 2. 2012 16:02
6. 2. 2012 09:20
6. 2. 2012 09:42
6. 2. 2012 10:36
6. 2. 2012 10:29
7. 2. 2012 07:18
7. 2. 2012 06:55
6. 2. 2012 10:26
6. 2. 2012 19:39
6. 2. 2012 16:05
6. 2. 2012 17:27
6. 2. 2012 17:58
6. 2. 2012 19:25
6. 2. 2012 19:40
6. 2. 2012 20:49
7. 2. 2012 06:31
7. 2. 2012 07:04
7. 2. 2012 07:15
7. 2. 2012 06:22
8. 2. 2012 07:05
6. 2. 2012 17:54
6. 2. 2012 19:53
6. 2. 2012 19:33
6. 2. 2012 20:11
6. 2. 2012 20:45
Avatar - KANKUNEN
6. 2. 2012 08:30
Motory
Opravdu by mě zajímala skutečnost, proč nabízí korejci tak podivné motory.
Každý ví, že to chce 1,6T a větší diesel.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2012 08:39
Re: Motory
presne tak, motory musia byt silnejsie, mal by casom prist silnejsi diesel 1.7biturbo a aj benzinove turbo zrejme pride. Zatial nas to nejak takovat nemusi lebo samotna optima sa v eu este ani nepredava a v USA im to slape s benzinom super, takze verim ze ponuka motorov sa v priebehu rozbehu predaja v eu rychlo rozsiri, myslim ze su si toho vedomi ze ponuka motorov musi byt vacsia a lepsia a konkurencieschopnejsia tak uvidime co s tym spravia.

Kazdopadne aj tieto motory co zatial v ponuke su si isto zakaznikov najdu, kto nechce diesel a neurobi rocne viac ako 30 000 a auto za 5 rokov preda a poruchove turbo nemusi pre toho je ten benzinovy dvojliter idealny. Samozrejme to chce silnejsi diesel ale ten pride niet pochyb.
6. 2. 2012 09:27
Re: Motory
Taky me prijde ze na takovy auto jsou tam motory hodici se do nizsi tridy :-)
6. 2. 2012 11:02
Re: Motory
O optimu se hodně zajímám a mám zatím nepotvrzené informace, že koncem roku by měl přibýt v nabídce i dvoulitrový diesel cca 125kW.

Ono když se podíváte na prodeje superbu a passatu, tak je také nejprodávanější parametrově srovnatelný 2.0 TDi 103 kW.

Mě osobně tenhle motor nestačí a ani s 1.7CRDi v Hyundai i40 se mi moc dobře nejelo. Chybí větší výkonová rezerva na předjíždění apod.
Avatar - Atlis
6. 2. 2012 11:31
Re: Motory
diesel ma byt 1.7 biturbo a 1.6 turbo benzin 200k
6. 2. 2012 20:08
Re: Motory
Motor 1,7 CRDi je strop objemu u dieselu. Výkon 118 kW v biturbu. Dvoulitrový diesel se díky výšce do motorového prostoru nevejde na výšku asi o 9 cm ,je to stejné jako u Hyundai i40.
6. 2. 2012 14:54
Re: Motory
Ono to chce hlavně 2.0T co se prodává v USA. ;-)
6. 2. 2012 09:07
škoda no
ta nabídka je taková konfekční, ber nebo nech
no a bohužel automat je zrovna dost tragický
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
6. 2. 2012 09:08
cena
Tak cena v Německu je skoro totožná s cenou Passatu v Německu a o neco vyšší než cena Superbu, Peugeotu 508, Mondea a Citroenu C5 v Německu. Pokud budou české ceny kopírovat ty německé, tak to bude opět "prodejní trhák" jako i40.
Rozbalit vlákno
25
6. 2. 2012 09:19
Re: cena
otazka, zda vubec maji zajem to v evrope prodavat, nebo jim staci to nabizet
soude podle vysledku v americe maji poptavku vic nez dostatecnou
Avatar - Dinar
6. 2. 2012 10:33
Re: cena
Dobrá úvaha, taková odborná. Zkus si jen tak zhruba uvědomit, co musí stát zavedení modelu na trh, jeho homologace, prodejní a servisní zázemí, třeba ti dojde, že "nabízet" a "neprodávat" může být bohužel výsledek, ale rozhodně ne záměr.
6. 2. 2012 11:15
Re: cena
to vis ze jo...
a predstav si, ze jsou dokonce automobilky, ktere zamerne dokonce vyvyjeji a vyrabeji ztratove auta (o zavadeni na trh, homologaci a servisni siti nemluve)
jenze v takovych pripadech to neni "bohuzel vysledek", vid?
Avatar - kari.laz
6. 2. 2012 11:28
Re: cena
Snad nechceš narážet na Bugatti Veyron.
Avatar - iudex
6. 2. 2012 12:35
Re: cena
Možno myslel skôr Phaeton.
Avatar - beibej
6. 2. 2012 12:47
Re: cena
no nevim tam to zrovna ředí Bentley Continental a Audi A8
6. 2. 2012 14:33
Re: cena
Jenže tam to byl výsledek, nikoli záměr.
6. 2. 2012 09:27
Re: cena
Cena je opravdu trochu nadsazená. Podívejte se ale třeba na ceny i30 v Německu, vychází tam o 50% dráž než u nás (stará generace). Nabídka motorů taky nic moc, chtělo by to alespoň ten jejich nový 1.6 Turbo 201 koní a 2.2 CRDi 135 kW. Snad se dočkáme, spolu se snížením ceny.
6. 2. 2012 09:43
Re: cena
Mozno sa Kia spolieha na ocenenia, ktore Optima v Amerike dostala [odkaz] navyse bola Optima pred rokom - zrejme podla americkych skusok - najbezpecnejsie auto vo svojej kategorii a na to sa uz hladi. Ale tie motory sa mi tiez javia nedostatocne. Na druhej strane, asi mnohym vyhovuju. Uz som rozpraval s predajcom v Rakusku- uz su prve objednavky a nie je ich malo. Najvyssia cena je vraj okolo 31000Euro a prave za taku cenu sa im tam najviac predava. Ale Rakusko ma napr. oproti nam auta s rovnakou vybavou drahsie aj o 5000 Euro (Sportage s plnou vybavou, Hyundai Genesis Coupe), takze na Slovensku by mohla byt cena neporovnatelne nizsia.
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2012 09:47
Re: cena
veru tak, casy lacnych a smejdavych korejcov su uz davno prec, snad aj vdaka tomuto modelu to uz aj bezni ludia pochopia. Neexistuje dnes zle auto, existuje len dobre a lepsie, zla volba dnes uz nie je, auta su uz spotrebny tovar na par rokov nie ako kedysi kedy sa kupovali na cely zivot. Preto sa nejako autom vyvysovat alebo sa ukazovat je uz uplne na smiech, kupujem co potrebujem a co mi posluzi mojmu ucelu. Na frajerovanie dnes uz treba lietadlo alebo jachtu, doba pokrocila
6. 2. 2012 10:57
Re: cena
Jo, tak presne tuhle vetu, ze dnes uz spatna auta nejsou, jsem cetl pred drahnou dobou v casopisu Svet Motoru, rocnik tak cca 1984-1986. Pamatuju si, ze to byl srovnavaci test Skody, Wartburgu, Lady a Dacie.
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 09:28
Re: cena
Ty znas specifikaci vybavy, kdyz srovnavas? Sem s ni.
Avatar - kari.laz
6. 2. 2012 09:49
Re: cena
Nejnižší ceny jsou ty, co jsem uvedl. Takže nevidím důvod sem tahat nějaké výbavy. Prostě zákazník vidí v první řadě cena X a pak teprve bude koukat na nějaké specifikace. A tam uvidí spoustu konkurentů pod cenou KIE. Poívej se, jak se u nás prodává i40.
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 10:15
Re: cena
Jak jsem predpokladal - bychar koukajici na cenu "od". Neprekvapils... 8-s :no:
Avatar - kari.laz
6. 2. 2012 11:01
Re: cena
Já nevím, jestli to jenom děláš, nebo jsi opravdu tak natvrdlý. Odpovědět si musíš sám. Já sem zde napsal, jak začínají konkurenti a jak začíná KIA. Tobě jako korejofilovi to prostě nešlo přes nos, tak jsi sem zatáhl specifikace.
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 12:34
Re: cena
Natvrdly vypadas ty, uz hodne dlouho. Pokud chces srovavat, musis vybavu brat v uvahu. Bez znalosti vybavy je to jenom blaboleni - v tvem pripade jiz tradicne. Auta se nekupuji za cenu "od", to ty ale nemuzes vedet...jako ostatne zadny bychar...

Podobne to bylo pri uvedeni nove i30 - tos tady s jinymi vyrvaval jak je draha - a hle po clanku, ktery srovnaval, co clovek za sve penize dostne, uz najednou tak draha nevypada, vid? Pouzivej hlavu, snad ti to pujde.

PS: krome korejofila jsi zapomnel na japanofila, italofila, svedofila, fordofila, amerikofila, bmwfila... :no: Kdyby hloupost nadnasela, tak tady letas jako vzducholod.
Avatar - kari.laz
6. 2. 2012 14:15
Re: cena
Kaktusi. jsi jednička. Doufám, že to uspokojilo tvé přebujelé ego. Protože jiná diskuze s tebou nemá cenu.

PS: U nové i30 dostaneš za 290000 auto s centrálem a el oknem v předu. Toť vše.
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 14:40
Re: cena
Tvuj zbabely uprk pouze poukazuje na fakt, ze nemas koule priznat, zes nahore napsal blabol... 8-s
Avatar - R32
6. 2. 2012 09:33
Re: cena
Pokiaľ sa pozrieme späť aké čísla robil Magnetis bude Optima určite úspešnejšia. S tou cenou si veria, ale asi nastal čas prestať sa hrať na diskontného predajcu ktorý predáva len vďaka najnižšej cene a pritom ponúka najväčšie záruky... Prečo by mala byť Optima lacnejšia ako 508, C5 a spol keď je na tom kvalitatívne, dizajnovo (minimálne) rovnako? Ponuka motorov je úzka ale keď sa pozrieme na ponuku Japoncov zistíme, že tiež nemajú oveľa väčší výber. Otázny je dízel objemu 1,7 keď Európa v tejto triede "vyžaduje" 2,0... hoc má podobné výkony. ;-\
Avatar - Tomas_2002
6. 2. 2012 10:35
Re: cena
Podle mě to zabije interier. Myslel jsem, že tento tvar zemřel spolu se značkou SAAB, ale KIA ho podle mě naprosto nesmyslně oživila. U Saabu chápu, že to mělo kopírovat kokpit letadla když měl SAAB k létání tak blízko, ale proč to udělala KIA, to nechápu.

Podle mě budou ta čísla stejná jako u Magentisu. Tady KIA narazí stejně jako VW s Phaetonem.
Avatar - -TEAC-
6. 2. 2012 11:00
Re: cena
Pro mě je naopak interiér oproti např.i40,mondeu,c5 atd.hodně povedený :yes:
6. 2. 2012 11:27
Re: cena
Mne sa prave interier velmi paci.
6. 2. 2012 10:51
Re: cena
K tomu bych navíc doplnil úskalí vyšší třídy. Tím myslím, čím vyšší, prestižnější třída vozidel, tím více se projevuje vliv image a potřebná prestiž.
6. 2. 2012 16:02
Re: cena
Pokud budeš srovnávat podobné motorizace, tak je Kia pořád nejlevnější. Kia ví, kde je její místo a i ceny tomu odpovídají. S cenami na úrovni evropské konkurence by neměla šanci. Dokonce i nižší cena asi nějaké zajímavé prodeje nezajistí. Ve střední třídě dominuje prémie doplněná o Passat. Prodeje budou do 20 000 ks.
Avatar - radolaco
6. 2. 2012 09:20
brutus cena
Sak u nas napr. Mazda 6 zacina teraz na 18.500 :-!
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 09:28
Re: brutus cena
Srovanals vybavy, nebo se bavis o cene "od", ktera nema zadnou vypovidaci hodnotu?
Avatar - radolaco
6. 2. 2012 09:35
Re: brutus cena
nemusim nic zrovnavat, jedno aj druhe je ako hovoris cena "od" a Mazda je Mazda a Kia je Kia...co k tomu dodat
Avatar - R32
6. 2. 2012 09:42
Re: brutus cena
Doporučujem počkať na "naše" cenníky a špecifikácie nakoľko napr. (ako tu už hore ktosi písal) Hyundai i30 je podľa AutoTipu (posledné číslo) v Nemecku o 51% drahšie ako v CZ !!!! 51%, to už je dosť peňazí a ak by sme odrátali od Nemeckej hoc len 30% sme na 17.500,- ;-) a to stále nevieme o akých výbavách je vlastne reč. Napr. Mazda 3 začína na "úžastných" 12.900,- no nemá klímu čo v tejto kategórii považujem za povinný štandard.
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2012 09:53
Re: brutus cena
este treba dodat ze mazda 3 ma zakladny motor uplne archaicky slaby predpotopny a ked chces aby ta velka obluda vobec isla musis volit silnejsi a podstatne drahsi model, a sme pri kameni urazu superkvalitnej mazdy, neuspech je odhaleny
Avatar - R32
6. 2. 2012 10:36
Re: brutus cena
To som radšej nepísal... 77kW (s 5-kvaltom) je na také auto málo, ale ako základ pre nenáročných prečo nie, niekde začať treba. :-)
Avatar - kari.laz
6. 2. 2012 10:01
Re: brutus cena
Jenže v Německu i stará i30 začíná na 13590 euro (cca 340000) A u nás na 260000. (rozdíl 80000). Takže pokud je v Německu nová i30 o 50% dražší, než stará i 30 u nás, tak by to odpovídalo ceně 390000 za novou i30 v Německu. U nás je za 290000.
Z toho plyne, že stará i30 byla v Německu o 30% dražší, než u nás. A také z toho plyne, že nová i30 je v Německu o 34% dražší, než u nás. Takže poměr je cca zachován.
Avatar - R32
6. 2. 2012 10:29
Re: brutus cena
Neviem z akých cien AutoTip vychádzal no u vás sa predáva akčný model "trikolor" . Asi to autor článku nacenil v Nemecku na úroveň "trikoloru" a vyšiel mu taký rozdiel (51%), fakt neviem čo presne porovnával, píšem čo som čítal v AutoTipe, hlbšie som do toho nešiel... ;-)
Avatar - abacus
6. 2. 2012 17:38
Re: brutus cena
Dokonalý fakt. Neviem z akých cien AutoTip vychádzal, ale píšem čo som čítal. Otázka znie čítal si ten článok, alebo nie? (predpokladám ako väčšina dôchodcov v supermarkete na stojáka)
Avatar - R32
7. 2. 2012 07:18
Re: brutus cena
Sklamem ťa, AutoTip odoberám cca od roku 2000, takže mám dosť času čítať doma v pohodičke na gauči (už mám z toho malý rituál, teším sa každé 2 týždne)...
Neviem čo si vlastne nepochopil? Píšem, že v tom článku podrobne nerozoberali ktorý konkrétny model (motorizáciu, stupeň výbavy) cenovo porovnávali takže neviem kde prišli k rozdielu 51%. Osobne som tipoval, že autor porovnával v CZ predávaný akčný model. No je to môj odhad, nakoľko sa o tom v článku nepíše.
Dúfam, že si to teraz pochopil, podrobnejšie to rozobrať neviem, ale ak si to nepochopil ani teraz naskenujem ti tú dvojstránku aby si nemusel stáť s dôchodcami v supermarkete... ;-)
Avatar - abacus
6. 2. 2012 17:50
Re: brutus cena
Tvoja dedukcia je správnejšia ako ako fakty toho "čo to čítal". :-)
Takže presne to je podľa časopisu AutoTip: Cena v Čechách 259 990 Kč, v Nemecku 392 672 Kč. Percentuálny rozdiel ceny je vlastne percentuálne navýšenie ceny o 51% t.j. 132 682 Kč z pohľadu Čecha. Samozrejme, ak smerodatnú cenu použijeme tú nemeckú cenu , tak to bude cenový rozdiel cca 34%. Ale musíme uznať, že tých populistických 51% sa v tabuľkách vyníma lepšie. :-)
7. 2. 2012 06:55
Re: brutus cena
[odkaz]
tady to máte za 9690. Pravda, základní výbava, na korejské poměry skoro bez výbavy, ale do 13590 to má hodně daleko.
Avatar - kari.laz
7. 2. 2012 11:08
Re: brutus cena
Nehledám ceny na autobazarovýh stránkách, ale na oficiálním webu Hyundai.de

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2012 09:52
Re: brutus cena
no pozeram ze ty si z tych co ziju este z minulosti a maju predsudky, kia je dnes uz uplne inde ako pred par rokmi, sa pozri kde je dnes skoda a kde bola pred 15 rokmi, alebo kde bola dacia pred 7 rokmi a kde je dnes.

v com je lepsia mazda od kii neviem snad to vies len ty, mozno ma okruhlejsie kolesa >:D

dobre vidime kde je mazda, za rok 2011 tie jej rekordne celosvetove poklesy predaja nam jasne ukazali ze o kvalitne mazdy je neskutocny zaujem. bravooo
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 12:53
Re: brutus cena
Kvality Mazdy tady nikdo nezpochybnuje. Pouze ti rikam, ze cena "od" ma nulovou vypovidaci hodnotu, pokud nevis, co dana vybaba vse zahrnuje.
Pokud jsi nekdy kupoval auto, mel bys to vedet. Usuzuji tedy, ze jsi zadne auto nikdy nekupoval.
6. 2. 2012 20:33
Re: brutus cena
Však kto si bude kupovať starú techniku, keď už Mazda ohlasuje tehnologickú revolúciu so svojim Sky-aktiv.

I kamarát je "mazďák", ale čaká na rok 2013, kedy predstavia novú Mazdu 6 ....

Stará je už len výpredaj a čim viac Mazda propaguje svoje nové technológie, tým viac zákazníkov si počká na novú generáciu a stará pôjde ešte viac dole ...
Avatar - strýček BOB
6. 2. 2012 09:36
Snad se dočkáme...
Cena šílená, ale jistě se dočkáme snížení viz i40 a sleva o 100k podpořená úchylnou reklamní kampaní v řádu desítek milionů Kč. Motorová paleta Kia Optima zoufalá, ale jak se píše nahoře, "snad se dočkáme", nebo "co skoro pridu"

Basmati klub :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
6. 2. 2012 19:39
Re: Snad se dočkáme...
hundeeeeeeee........ 8-s
Avatar - Tomas_2002
6. 2. 2012 10:26
WOW :-)
Základ za 600 tis. a už to zde do prodeje ani uvádět nemusí. Přivítejte KIA Magentis 3. generace
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
6. 2. 2012 19:39
Re: WOW :-)
....to nemusí.... to můžou rovnou vozit na šroták.... >:-[]
6. 2. 2012 12:37
reálná cena
Kdo to auto viděl naživo(a není předem v opozici), ten ho jen chválil.
Třeba je dodat, že celý koncern právě doplácí na svůj vlastní úspěch. Zjednodušeně řečeno, tam "cpou" takový motor jaký mají, nestíhají vyrábět a nové kapacity, vzhledem k době, se bojí budovat.
Dle mých informací bude místní první cena pod 600. Příděl vozů pro tento rok je tak malý, že nikdo s výrazným zlevněním letos nepočítá. Příští rok se již chystá facelift(Optimě budou už čtyři roky!!!) a s ním má přijít ještě 1,7 diesel biturbo a benzím s více jak 200hp, možná i něco navíc. Myslím, že to je doba kdy se Kia začne opravdu zajímat o prodeje. Nakonec už podzimní hybrid bude v součtu výkonů docela silný. Tedy uvidíme. ;-)
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2012 13:58
přepálená cena
No, další vůz korejské provenience s přepálenou ceníkovou cenou... ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
6. 2. 2012 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2012 14:34
Korejci vystrkuji sebevedome ruzky...
Kvalita s kazdym novym modelem stoupa, derou se kupredu... bohuzel vetsi kvalita neco stoji a tim padem uz to nemuze byt za lowendovou cenu.

Ty vykriky do tmy, tak typicke pro tento server, o "nekvalite" ztraci na smyslu...

Ted jde jen o to, zda bude nekdo chtit za takovou cenu nakupovat Korejska auta... ;-\
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2012 16:17
Re: Korejci vystrkuji sebevedome ruzky...
jj, zjistili že umí vyrábět ve stejné kvalitě jako Němci. Resp. Němci vyrábějí předražený šrot.
6. 2. 2012 16:05
Kia USA
Ked k tomu daju 2,0T a 274koni...za tie prachy to kupim!

[odkaz]

Inak stale si stojim za tým,ze aj ked motory maju,na europu nedojde,* :-)
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2012 16:10
Zas zbytočné starosti o cenu ...
Kia určite dá cenu, ktorá bude pre ňu dobrá ..... čo sa nemusí zhodovať s predstavami "expertov" ...

Ale, keďže Kia stále zvyšuje predaje i zisky, tak je zrejmé, že vie čo robí a miestni "experti" sa nemusia zbytočne zaťažovať zbytočnými "analýzami" .....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2012 17:46
Re: Zas zbytočné starosti o cenu ...
tak tak,

navyse kazdy je taky expert ze chce vsetko co najlacnejsie a aby to jeho auto bolo to najlepsie na svete a za najlepsiu cenu, bohuzial si mnohi experti neuvedomuju ze kvalita nieco stoji a kedze kia uz isty kvalitativny krok urobila nemozeme cakat ze to bude stale auto za par supov.

ved poznas cechov, nedelat a vydelat to je ich system, najradsej by to chceli za 400tacov aj v metalize s 10rocnou zarukou a dvoma blondinami v kufri a k tomu plnu nadrz.

ale tak to vo svete nechodi ak ov cechach
6. 2. 2012 19:59
Re: Zas zbytočné starosti o cenu ...
To gófři na slovesku nakupujou jinak...

Tam si jdou pro Kiu s milionem a druhý vnutí prodejci na splátky.
Při přebírání vozu nadrž odčerpají prodejci do kanystru a auto odtlačí vlastními silami.
Metalízu jako buržoazní přežitek odmítají zcela rezolutně ze zásady a záruku dávají oni prodejci... Přísahají že po dobu životnosti auta o nich servis neuslyší a naopak bude li potřebovat nějaký díl, může si kdykoli a zdarma tento přijít odmontovat z jejich vozu.
Dvě blondýnky pak jako poděkování nechávají prodejci a ředitel pobočky dostává poukaz na jednu noc v harému dvanácti děvčat - finalistek soutěže miss stávajícího roku...

>:D >:D Slovensko - země zaslíbená. Slovenský charkter - to démant boží rukou vybrošený....
6. 2. 2012 17:27
Kia Optima
No tak podla mna krásna limuzína strednej triedy, určite jedna z najkrajších.(kam sa hrabe ten hranatý passat?) I keď podla mna je ta cena dosť vysoká, no uvidíme aký bude cenník pre SVK zákazníkov. Dúfam ze nebude taká vysoká pretože si to auto hodlám zaobstarať tak chlapci (kia) neprežente to :yes:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - 3_diamanty
6. 2. 2012 17:54
Re: Kia Optima
prassat nespominaj, z toho grcu mi je zle

kia optima je nadherne auto a v usa ma obrovsky uspech takze ak by v eu nepochodila nic to na veci nemeni ze je to pre kiu uspesne auto, europa nehra pre optimu nejaku vyznamnu rolu takze berme to ako ceresnicku na torte ze si taketo nieco budeme moct kupit. S tym benzinovym dvojlitrom s manualom to vobec nemusi byt zleee, ja diesel moc nemusim a kedze nejazdim 40 000 rocne ziadny diesel sa mi neoplati, z hladiska radosti z jazdy dynamiky spolahlivosti je u mna aspon co sa tyka osobnych aut benzin jasna volba. U SUV je to ine samozrejme tam su diesle vhodnejsie. Nepochybujem o tom ze ten kto chce klasicky benzin a nechce riskovat turbomotory pre toho bude dvojliter v optime zlata stredna cesta a super volba.

Verim ze sa dockame porovnania passat versus optima, to sa uz velmi tesim ako mu to optima nalozi a najma na dizajnove porovnanie sa tesim to bude goooool ;-)
Avatar - abacus
6. 2. 2012 17:58
Re: Kia Optima
To teda bude gól. Americký gýč pre "chudobného" európana.

No ona "chudoba" plodí najväčšie gýče.
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 19:03
Re: Kia Optima
Zkus pouzivat pouze slova, kterym rozumis. "Gyc" mezi ne evidentne nepatri... :no:

PS: vedels, ze Optima ziskala v roce 2011 cenu Red Dot Design Award - Best of the Best, udelovanou v Nemecku kazdorocne nejlepsim designerskym pocinum? [odkaz]
6. 2. 2012 19:25
Re: Kia Optima
Dostává tuto cenu v autech i někdo jiný než KIA?
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 22:32
Re: Kia Optima
BMW 5er, napriklad - je to na tom odkazu. ;-)
7. 2. 2012 14:10
Re: Kia Optima
Tak v r. 2011 např BMW 5 Series Touring, BMW 6 Series Convertible a BMW X3. Nebo Peugeot 508, V r. 2009 např. Ford Fiesta ... Za rok 2010 jich BMW získalo šest...
Avatar - abacus
6. 2. 2012 19:40
Re: Kia Optima
Ja som tu o tom, čo je gýč už niečo napísal. Ale rád sa nechám poučiť od odborníka tvojho rangu. Takže čakám, že nám tu všetkým ozrejmíš pojem - gýč.
Avatar - abacus
6. 2. 2012 20:49
Re: Kia Optima
No, čakal som dosť, ale od teba sa okrem papagájovania typického pre korea fans stále tých istých odkazov viac nedočkáme.

To, že produkt je vysoko dizajnovo hodnotený, neznamená, že nie je gýčový. Z pohľadu dizajnu je výrobok na vysokej dizajnérskej úrovni. Red Dot Design Awards nastoľuje štyri základné dizajnérske otázky.
Je dizajn produktu:
1.Originálny?
2.Má výsledné dielo požadovaný efekt, navodzuje požadovanú atmosféru?
3.Je produkt presvedčivý?
4.Je výsledný dizajnový produkt efektívny, ľahko zapamätateľný?

Na všetky otázky môžeme viacmenej odpovedať áno.

1.Skoro originálny. Okrem Fordu a nového dizajnového smeru MB pre mladých, nižšej kategórie.
2.Efekt dosiahli. Auto sa tvári exkluzívne a novátorsky
3.Dizajnéra presvedčí, toho, ktorí žije len vo svete umenia, no nevidí i techniku, či automobil v širších súvislostiach.
4.No kto by si tie bizardné tvary nezapamätal.

Takže dostaňme sa k pointe gýču.
Dizajnér dokonale splnil zadanie od Kia. Nadizajnovať automobil ľahko zapamätateľný, ktorý sa tvári športovo, dynamicky, novátorsky, no vo svojej podstate a to sú najhodnotnejšie parametre automobilu: JAZDA, VÝKONOVÉ PARAMETRE, JAZDNÉ VLASTNOSTI, IMAGE atď. nedokáže plnohodnotne se***vať bežnej európskej produkcii, natož to prémii. Dokazujú to viaceré testy, ktoré dokazujú posun, no vždy to je len porovnávanie s minulými modelmi vlastnej produkcie. Jednoducho auto sa tvári dynamicky, novátorsky no v skutočnosti také nie je. Je to gýč.
Zjednodušene JEDNA z definícii gýču je ak sa produkt vydáva za niečo čo v skutočnosti nie je. A to Kia dokonale prezentuje.
6. 2. 2012 21:36
Re: Kia Optima
Tie tvoje 4 základné odpovede na ešte základnejšie otázky ma vobec nepresvedcili o tom,ze mas ako tak odborný pohlad na vec (lebo sa tak tvaris:) a ta tvoja definicia gycu to iba dorazila :)))
Avatar - abacus
7. 2. 2012 06:31
Re: Kia Optima
Už som to tu raz prezentoval, ale pre natvrdlých zaslepencov:

Je potrebné, aby sme si ujasnili pojem gýč. Mnohí budú presvedčení, že pojem gýč veľmi dobre poznajú a vedia ho zadefinovať, dokonca nám tu ako príklad uvedú záhradného trpaslíka. S pojmom gýč sa ľudstvo začína prvýkrát stretávať v 19. storočí, kedy do Európy dorazila vlna „neo“ … neoromantizmus, neoklasicizmus … Preberanie a využívanie pôvodných prvkov v novodobej architektúre, či iných umeleckých dielach. V jednoduchosti môžeme povedať, že gýčom je výtvor, ktorý nemá umeleckú hodnotu. Všeobecne vravíme, že tvorca nemal vkus. Každý jednotlivec si svoj vkus formuje od detstva a miera vkusu je ovplyvnená prostredím, v ktorom sa pohybuje. Pozor pojem dobrý či zlý vkus platí v rámci určitej kultúry. Zatiaľ čo v arabskej kultúre je zlatý minaret, zlatá výzdoba a všetko s tým spojené prejavom blahobytu a bohatstva v európskej kultúre to budeme považovať za prejav malomeštiactva – nevkusu – gýčovitosti.

K tomu dnes dodávam:
Umením je to, čo nás núti sa zamyslieť. Zamyslieť sa nad dôvodmi, pohnútkami, ktoré ho viedli k prevedeniu diela v podobe v akej nám ho autor predstavil.

Kto sa nám pokúša podsúvať hodnoty, ktoré dielo nemá v prípade automobilu – dizajnové prevedenie neodráža skutočnú technickú hodnotu automobilu – prezentuje iba gýč. Napodobeninu, atrapu úspešnych automobilov, ktorých jazdné, technické vlastnosti už dlho poznáme a o ich kvalitách nás automobilky presviedčajú dlhodobo.
7. 2. 2012 07:04
Re: Kia Optima
Jasně, takže třeba nová Fabia je umění. U té jsem se po prvním spatření lekl a přemýšlel, proč auto kategorie B vypadá z profilu jako nafouknutá kategorie A a zezadu má proporce MPV. Nebo u Roomsteru, proč slepili dohromady dvě nesourodé půlky vozu.
Zatímco pokud vidím normální auto s běžnými proporcemi (ať zůstanu u jedné značky, třeba Oktávku nebo Yettiho), půjde nutně o kýč. Nenutí mě totiž se zamyslet.
Sorry, ale není to trochu blbost?
Avatar - abacus
7. 2. 2012 07:15
Re: Kia Optima
Nič si s toho nerob. 80% európskej populácie nedokáže posúdiť akúkoľvek formu umenia. Svojím príspevkom to dokazuješ. V každom diele začni hľadať dôvody, prípadne zámer, prečo tak autor (alebo skupina autorov) tvoril.
Avatar - Katikakus
7. 2. 2012 09:54
Re: Kia Optima
Ty na tom nejsi o nic lepe, takze si moc nevyskakuj... :-!
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 22:40
Re: Kia Optima
Uf, tak ted jsi to dorazil. Delkou prispevku se tady zoufale pokousis zachranit jeho obsahovou prazdnotu. Zpatky do skoly! :no:
Avatar - abacus
7. 2. 2012 06:22
Re: Kia Optima
Všetci čakáme (určite nie len ja) tvoju definíciu gýču, prípadne názor. Alebo sa pokus aspoň o nejakú slaboduchu myšlienku, nech sa hneď zrána pobavím.
Avatar - Katikakus
7. 2. 2012 09:52
Re: Kia Optima
Vyse napsanymi prispevky si se tady diskvalifikoval do role cloveka, ktery misto pouzivani hlavy opisuje definice z ruznych wiki. Schopnost posoudit kvality designu tim ovsem neziskas. Pro zacatek si nastuduj, kdo je Peter Schreyer, co ma za sebou a jak jeho praci hodnoti odbornici. Pak se muzeme k teto debate vratit. Ted neni o cem diskutovat...
Avatar - abacus
8. 2. 2012 07:05
Re: Kia Optima
Doteraz s teba nevypadla žiadna myšlienka. Z chudobného ducha ani nič vzísť nemôže.
Tvoja zaslepenosť nedokázala rozlíšiť ani to, že zámerne som opísal Hyundai a nie Kia. Nedokážeš zhodnotiť zhodné jazykové prvky dizajnu – Hyundai – Ford – MB. Jednoducho umelecký analfabet.

Schreyer spravil dobrý dizajn no pre zlú automobilku. Dynamika, športovnosť to čo dizajnu auta dal môže byť synonymom ktorejkoľvek európskej automobilky, len nie Kia.
Tvoja chudobná znalosť podstaty umeleckej tvorby nedokáže pobrať, že i vynikajúci dizajnéri, architekti, či muzikanti vytvoria na základe požiadavky investora gýč.
Ono umenie je pekný koníček, ale z niečoho žiť je potrebné.
Avatar - abacus
6. 2. 2012 17:54
Re: Kia Optima
"zaobstarať si" auto - to je nový krycí pojem pre: ísť si do showroomu Kia po plagáty?
Avatar - Katikakus
6. 2. 2012 18:54
Re: Kia Optima
Mas s tim, zda se, bohate zkusenosti...
Avatar - abacus
6. 2. 2012 19:53
Re: Kia Optima
Áno, keď som mal asi 15-rokov, vtedy mi teta doniesla plagáty z parížskeho autosalónu.
Bolo to niečo, čo dnes neviem ani popísať. Hlboký socializmus a mne na stene viseli modely od MB, BMW či obrovský prierez novinkou v podobe Citroen BX na tvrdom kriedovom papieri s vysokým leskom. Žiadne malé výstrižky zo Světa motoru, či Automobil, ale poriadné firemné kusy. Je pravda, že som ich skoro rok opatrovával skryté v šuflíku. Veď, čo ak by prišli tí páni z odznačikom v ruke a začali sa pýtať.
Avatar - Ji/Ri
6. 2. 2012 19:33
Dokud....
....tady bude 508, Mondeo, Passat, C5, Sup, Insignia...... řekněte mi jeden důvod proto, abych si koupil tohodle rýžového kovboje? Pokud se na to podívám úplně střízlivě a bez emocí, tak nejen mi, ale myslím, že i ostatním, nemá co nabídnout. :-!
Rozbalit vlákno
2
6. 2. 2012 20:11
Re: Dokud....
Zalezi na vybave... ale za 550 s 2.0CVVT v plne palbe bych po ni skocil... :-)
6. 2. 2012 20:45
Re: Dokud....
No uznávám, že vypadá velmi dobře a celkem se mi líbí ;-) Na hony vzdálený design od vlnobití Hjundééééé (i40). Motory pořád pro Evropana celkem neskousnutelné tedy 2.0l benzinová atmo + přifouknutý 1,7CRDi :no:

Jak píše Ji/Ri dokud je tu Peugeot 508 a Ford Mondeo, nevidím důvod proč kupovat Kiu nebo Hjundééééé. U Kii se možná karta obrátí, když nasadí 1.6 T-GDi, ale u 1.7CRDi Biturbo to nevidím, je to proste moc foukání u malého motoru. Evropa je konzervativní a má radši naftové dvoulitry ;-)
15. 3. 2012 09:47
Zverejnena cena na web strankach
Tak to vypada ze jiz Kia zverejnila cenu na Optimu - 559 980Korun. Jeste si pockam na vybavu, nez to zhodnotim, ale vypada to zajimave... doufejme ze v tom budou alespon alu kola, klima..no uvidime.... Zatim :yes:
Rozbalit vlákno
0