Je videt, ze se Kia lepsi a lespi co do originality jako vyrobce! Ano ano, je to trochu vystrelene jak z vesmirneho filmu a 20" kola mit zadny smysluplny model nebude, ale je videt, ze Kia ma uz predstavu sama o sobe a svem stylu prace.
Nektere prvky jsou pekne a jine mene podarene jako ten volant, ale oto tu preci nejde.
Pokud dobře rozumím psanému textu, tak nemáš pravdu, pokud máš, tak je to v článku napsaný blbě, ale myslím si, že pravdu nemáš, protože to by potom 1,4 dávala jenom 36kW, což je nesmysl (114 - 78 elektromotor = 36kW).
citace z článku: "Vůz je poháněn zážehovým celohliníkovým motorem Gamma objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva a výkonem 114 kW (155 k). Motor je spojen s bezstupňovou převodovkou CVT a elektromotorem se 78 kW."
Ve zprávě je to doslova takhle: "The Ray PHEV Concept is designed to be powered by an all-aluminum 153-horsepower Gasoline Direct Injected (GDI) 1.4-liter engine mated to a permanently-engaged fixed ratio Continuously Variable Transmission (CVT), used in combination with a 78kw electric motor", čili ano, v českém článku je to správně.
114kW to urcite nema, imho to je mysleno tak, ze to cele ma 153 koni s tim, ze to je 1.4 + 78kW elektro. A ta 1.4 nebude mit tech 36kW ale vic.
Prius ma benzin 57kW, elektriku 50kW ale v kombinaci to je max 82kW.
imho ta 1.4 bude mit 66-80kW
EDIT: tak kubiii mezitim jeden z doublepostu smaznul:D
ty cisla jsou z druhe generace priusa
Tadyhle je podrobné povídání o konstrukci GDI, jestli čteš anglicky: [odkaz] Zajímavá je poznámka na konci, že 1.4 Gamma je konstrukčně připravená nejen na prosté GDI ale taky na T-GDI čili s turbem.
Pěkná hračka :yes: Schreyer samozřejmě velel, ale základní tým byl z US Design centra, externí design řídil chlapík italského jména (Massimo Frascella), ale nezkoumal jsem, kterou zemi má v pasu. I když to opravdu je zatím koncept pro Chicago, celá práce probíhala natolik precizně a do hloubky, že je jasné, že Kia chystá - a hodně rychle - do výroby své dvojče k hybridu Hyundaie. Dobře to pasuje ke zprávě, že Huyndai už oficiálně založil společně s LG samostatnou firmu na výrobu lithium-iontových baterií, které do dvou let nasadí do vícero modelů.
Ray znamená rejnok (kromě paprsku) a v tomhle případě to je přesně tak, kvůli pojetí externího designu i kvůli elektrické výbavě. ;-)
No slava. Takze konecne se dostavame k tomu, po cem tu stale volam - auto kde si muzu vybrat jestli prozenu motorem benzin nebo elektrony. Myslim, ze chlapum s rucnikem na hlave dneska zhorkla snidane. Hovori se o roce 2012, jako o roce startu korejske plugin techniky, tak uvidime, jestli se to zase cele neposune, jako uz tolikrat. Zatim se to zda nadejne. Zejmena tou investici do baterek.
Kazdopadne mnozi chapou korejska auta jako konkurenci ceske Skode na evropskem trhu. Tak mozna soucasne modely. To co je na prknech (rysovacich, korejskych) je jina liga. Na to Skoda nema jak odpovedet. Pred 10ti lety se objevili korejci ve zpetnem zrcatku evropskych aut, a budili velke pobaveni. A jak jsme se tak bavili najednou vidime jak se mihly kolem nas a mizi v prachu. Timto pocinem korejci nabrali naskok ktery se uz da pocitata na leta a brzdit, aby na nas pockali, nemaji v umyslu. Evropo, vstavat a cvicit.
Přesně tak :yes: A o Škodu jde až na nějakém dalším místě, Kia a Hyundai mají na mušce především velké ryby. Pro ilustraci: Škoda se teď chystá prorubat si okno do Afriky, dokonce jí přitom nedávno zaasistoval pan prezident. Jenže Hyundai oslavil loni v létě milión aut prodaných v Africe (od roku 1966 :-), kde je importérem č.2 po Toyotě. Škoda se určitě nemá proč stydět, ale prostě je zatím v jiné váhové kategorii.
Teď, když se Korejci dostávají dopředu i v technice a kvalitě, je jejich tempo ještě nápadnější.
Jo, jo. Tempo je dechberouci. Jen kolik konceptu vcetne novych technologii pohonu vychrlili za posledni 2 roky. Mimochodem, pokud si pamatuju, za ty 2 roky z MB nevypadl jediny. O prosazovani novych technologii netreba hovorit. Ne ze by to bylo klicove pro uspech na trhu soucasnosti, ale vypovida to o inovacnich aktivitach a o postaveni v budoucnosti.
Tak nějak :yes: Škodu dceřiné postavení v koncernu ne vždy automaticky posouvá kupředu ve všem. Hyundai a spol. zase ne vždy má absolutní prospěch ze své nezávislosti.
jj, docela dobrá poznánka :yes: Ještě také uvalit ekolog. daň na budoucí recyklaci baterií...Prius jezdí za víc, než relevantní benzín bez těch všech sr@ček kolem a je hl. levnější, ale móda je móda.Stejné jako s CO2, MĚŘO v naftě, bio příměs v benzínu, přitom veškerá doprava na planetě dělá cca 12% CO2, 40% živé organismy, 40% prům. výroba, ale auta to zachrání...jeden tanker obepluje planetu a roční tzv.úspora CO2 z aut v pomatené EU je fuč.
Kecy, kecy, hrozný kecy.
Možná se jednou evropské automobilky naučí nedělat stále větší mastodonty, ale to se dřív koně naučí skládat básně v angličtině.
Zadek je trošku podivný, ale jinak, hm, mňam. Tenhle koncept se mi moc zamlouvá, o poháněcí soustavě ani nemluvím :-) Mimochodem, kde se dají sehnat takové sedačky, jako má Ray? Chci je do svého auta!