Diskuse

Kia Rio 1.4 CVVT vs Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Atmosférické variace na malé téma

1.9.2017

Kia má nové auto a osvědčený motor, Toyota právě naopak. Stavíme obojí proti obojímu v testu, jehož jedinou jistotou je absence turbodmychadla.

 

  • 120 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 01.09.  08:12

    Dobrý příklad

    špatných motorů. Zážehový, atmosférický motor = neskutečně líný motor bez zátahu v oblasti běžných provozních otáček (tedy do 2500 RPM), který je v provozu nutno točit jako zubní vrtačku. Výsledkem je neobyčejná žravost a nízká životnost.

    Pod kapotu takového vozu patří přeplňovaný diesel! Rozdíl je šokující - diesel je kultivovaný, má sametový zátah a hlavně NECUKÁ! O životnosti netřeba mluvit, ta je s ohledem na nižší otáčky vždy výrazně vyšší, než u jakéhokoli zážehového motoru!
    • 71 Reagovat !

      foto Plautus

      Plautus 01.09.  10:05

      « Re: Dobrý příklad

      V tomto prípade jednoznačne platí "Nafta patří do kamen!".
      Sám jazdím aj naftu, ale v rámci segmentu B je nafta číry nezmysel. Do auta určeného prevažne na mestskú a prímestskú prevádzku nafta nepatrí.
    • 81 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 01.09.  10:26

      « Re: Dobrý příklad

      Ty jsi zase četl jiný test, koukám...
    • 20 Reagovat !

      foto okoloiduci

      okoloidúci 01.09.  10:47

      « Re: Dobrý příklad

      >:D >:D >:D

      Hovoríte, ako by to platilo všeobecne o akomkoľvek benzínovom motore... Tak napr. toto bude určite "neskutečne líné bez zátahu":
      [odkaz]
      [odkaz]
    • 31 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 01.09.  11:51

      « Re: Dobrý příklad

      Pozerám , že dnes ti zase ide >:D
    • 41 Reagovat !

      foto zaplosak

      zaplosak 01.09.  12:45

      « Re: Dobrý příklad

      Ádo nebuď kkot... :-! :-! :-!
    • 42 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 01.09.  19:28

      « Re: Dobrý příklad

      V práci jsme měli dvojkové Fabie 1.6 TDI. Jel jsem s tím ve městě, měl jsem zařazenou čtyřku, u semaforu jsem zpomalil na 40 km/h, šlápnul jsem na to, jak jsme zvyklý u zážehového dvoulitru z jedničkové Fabie a auto místo zrychlování začalo celé cukat. Uvědomil jsem si, že nesedím v benzínu, podřadil jsem na trojku, ale ani ta to nepobrala, jelikož auto už zpomalilo na 30 km/h, tak jsem podřadil na dvojku a konečně to jelo.
      • 43 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 01.09.  19:56

        « Re: Re: Dobrý příklad

        Ten kto nevie jazdiť s TDI si nezaslúži mať poriadne auto >:-[] >:-[]
        • 31 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 01.09.  20:45

          « Re: Re: Re: Dobrý příklad

          1.6 TDI byla má první zkušenost s dieselem. Nebylo snadné se s tím sžít.
          • 20 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 01.09.  22:12

            « Re: Re: Re: Re: Dobrý příklad

            1,6 tdi je problém, keďže v kope modelov je spárovaný s 5st manuálom so šialene dlhými prevodmi :-) .Viem si ťa živo predstaviť, zaźíval som to isté. Ideš po meste 50, na trojke (v OIII) hučí, prásk tam štvorku potom pokles otáčok niekde nad voľnobeh a k hluku sa pridali vibrácie. Na voľnobehu totálny chrochták, máš pocit, že sedíš v zájazdovej karose, ktorú si ako žiak zš okupoval začiatkom 90tich rokov... A tak >:D >:D
            • 10 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 02.09.  16:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý příklad

              Nahodou. Zajazdove Karosy boli super stroje. :-) co sa o 1,6 TDI neda povedat :-)
              • 10 Reagovat !

                foto kyklop

                kyklop 02.09.  20:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý příklad

                Jj , spomienka na mladosť a časy školské :-) Aj 1,6tdi má svoje pozitíva ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Bazalt

            Bazalt 11.09.  12:05

            « Re: Re: Re: Re: Dobrý příklad

            1.6 tdi byla moje první zkušenost s Fabií II. Jedním slovem hrůza. jak to auto tak motor, který dokázal rozvibrovat celé auto a ani moc nejel. Uznávám spotřeba pod pět. Blbý je, že jsem před tím najel dva tisíce kiláků s Nissanem NV 200 1.5 dci, který jel, nevibroval a spotřebu měl ještě o půl litru menší...
  • 102 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 01.09.  08:26

    Kia jede

    Rozumem volím Yaris - je to Toyota a Toyota přeci bude vždy etalonem spolehlivosti, nebo se nám to tady alespoň většina lidí snaží namluvit.

    Jinak za mne ve všech ohledech je lepší RIO, vypadá jako dospělé auto, uvnitř je jako dospělé auto a i tak jezdí :-) V B segmentu začíná být docela natřískáno :-)
    • 21 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 01.09.  10:21

      « Re: Kia jede

      Kia sice nemá image etalonu, ale zase 7 let záruky. A kdybych kupoval auto na delší dobu, pak bych přecejen z úplně nové a ne zrovna jednoduché 1.5 měl trochu obavy.
      • 31 Reagovat !

        foto Magister

        Magister 01.09.  10:27

        « Re: Re: Kia jede

        Otázkou je, co vše v té záruce je zahrnuto... je třeba pročíst několikastránkový elaborát, co tam nepatří.
      • 10 Reagovat !

        foto Mino21

        Mino21 01.09.  12:28

        « Re: Re: Kia jede

        A v čem je ta 1.5 tak složitá?
        • 30 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 01.09.  13:12

          « Re: Re: Re: Kia jede

          Neni to downsizing ale upsizing, neni to 3 válec ale 4 válec a navíc nemá turbo = všechno je jinak = to je složitý >:-[]
        • 40 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 01.09.  23:38

          « Re: Re: Re: Kia jede

          Proměnné časování ventilů s přepínáním cyklů, vysoký kompresní poměr...atmosféra ze staré školy to úplně není.
          • 10 Reagovat !

            foto Mino21

            Mino21 02.09.  20:55

            « Re: Re: Re: Re: Kia jede

            Tak s proměnlivým časováním ventilů snad takové problémy nebývají ne? To, jestli se tím řeší Atkinson, ostrá vačka nebo vypínání válců, je vcelku jedno. Pořád je to jen změna vačky tak, jak se to dělá už léta letoucí. A vzhledem k tomu, že variabilní časování ventilů má i KIA, tak to zas takový rozdíl není.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 01.09.  14:55

        « Re: Re: Kia jede

        Ona nová není, jen ji tu neprodávali.
    • 40 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 01.09.  10:45

      « Re: Kia jede

      Ani jedným z porovnávaných by si neurobil chybu. U mňa by bolo rozhodnutie na vážkach; žena jazdí starším Yarisom a treba povedať, že to autíčko robí značke Toyota iba česť.
      • 30 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 01.09.  11:03

        « Re: Re: Kia jede

        Mne na té Toyotě prostě a jednoduše nesedí vzhled. Jediné auto, které by mi zaujalo a neurazil vzhled je Corolla s atmo jednašestkou. Dá se sehnat za solidní peníze a tam bych to asi neresil :-)

        Naopak Kia hodně dotahuje zavedené automobilky.
        • 20 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 01.09.  13:43

          « Re: Re: Re: Kia jede

          No asi jsi zapomnel na GT86 ;-)

          Mne se jest hodne libi C-HR.. a Tundra >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 01.09.  13:51

            « Re: Re: Re: Re: Kia jede

            Ta GT86 je už jiná liga >:D A Tundra taky, ta je taky fajn >:D To už nejsou takové ty běžně dostupné "masové" modely :-)
        • 01 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 01.09.  15:01

          « Re: Re: Kia jede

          V cem je dotahuje
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 01.09.  15:06

            « Re: Re: Re: Kia jede

            V čem je nedotahuje
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 01.09.  16:25

            « Re: Re: Re: Kia jede

            Ve všem.... vylez z taxíku a jdi se na ta auta podívat.
        • 03 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 01.09.  15:06

          « Re: Re: Re: Kia jede

          Delas, jako kdyby ostatni preslapovali na miste.

          H/K jsou ve skutecnosti porad napric vsemi modely to nejhorsi v beznem mainstreamu. Zajimava je jen cena.
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 01.09.  15:19

            « Re: Re: Re: Re: Kia jede

            Asi čteš jiné testy.
            • 20 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 01.09.  16:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kia jede

              Testy netesty, on žije ve své koncernove klicce a viděl naposledy starou Lantru >:D
              • 10 Reagovat !

                foto kyklop

                kyklop 01.09.  18:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kia jede

                Práve vystúpil so svojho superba >:-[]
                • 20 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 01.09.  18:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kia jede

                  ale první generace...
                • 10 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 02.09.  16:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kia jede

                  Jakeho Supa? Predsa s Octou nalozi hocakemu Mustangu. :-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 02.09.  20:49

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kia jede

                    To bol superb s 1,6 tdi :-!
          • 10 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 01.09.  20:50

            « Re: Re: Re: Re: Kia jede

            To víš že jo [odkaz] :-)
    • 10 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 01.09.  20:17

      « Re: Kia jede

      suhlas.... tak ale ono rio je uz uplne nove auto... kdezto yaris ma za sebou druhy facelift auta vyrabenaho uz kdesi od roku 2011 ... navyse podla mna tento druhy facelift yarisu sa z dizajnoveho hladiska akosi moc nepodaril a auto neposuva vpred ale naopak pride mi ze je to snad este krok dozadu... z pekneho lisiackeho mladickeho yarisu sa stalo zrazu pomaly dochodcovske MPVecko.. ( tie nevkusne zadne megasvetla su otrasne ) nic v zlom ale tak na co bolo dobre sprtat do dizajnu ktory po prvom facelifte uz perfektne funbgoval a ktory zrovna nebol problemom yarisu ... po tomto druhom facelifte je uz ale na prvy pohlad uplne jasne ze yaris uz proste potrebuje novu generaciu tak ako ju dostalo rio aj polo aj ibiza ci povezme swift...
  • 50 Reagovat !

    foto Odan

    Odan 01.09.  09:14

    ...

    Jednoznačně Rio, už kvůli interiéru a vnějšímu vzhledu.
    Na druhou stranu, když vidím koberec v kufru, vybavují se mi Šimek a Grossmann:
    "Náhle Vavřík vyskočil, pustil sklenici a vykulil oči na podlahu: "Co co co je to tu za rýhy?" Jeho zrak pak zajel na mé kaučukovky. "Co tančíš, když máš na nohou pluhy, ty burane," obořil se na mne zoufale. "Copak si dá máma namluvit, že tudy jel omylem traktor s hnojem proti mé vůli?"
    To je takhle hnusný už z výroby?
  • 43 Reagovat !

    foto efreeti

    efreeti 01.09.  09:25

    Rio

    Z techto dvou sem jednoznacne pro Rio.
    Ve vsech ohledech vypada jako dospele auto, skoro si troufam rict i rodinne auto pro mene narocné/mene movite. Naproti tomu Yaris je proste male babske priblizovadlo, v jehoz prospech hraje jen predpoklad vyssi spolehlivosti znacky Toyota.
    • 00 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 04.09.  10:01

      « Re: Rio

      Obě auta jsou jako druhé do rodiny ok..atmosfera je pro malé auto do města fajn , rozhodně lepší než tříválcové pidi turba. :yes:
  • 58 Reagovat !

    foto Magister

    Magister 01.09.  10:00

    Kvalita

    Nelze srovnávat tuctový šrot od korejců s etalonem kvality z Japonska. Kiu a Hujdaj si kupují lidé, co o autech nic nevědí, nezajímají se, nemají rádi řízení a vnímají auto jako já asi pračku, případně ti slabí duchem, co podlehnou stupidní reklamní masírce.

    Na druhé straně je škoda, že si v Toyotě dodnes nenajali slušný designérský tým, aby ta auta nevypadala jak pomačkané plechovky.
    • 31 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 01.09.  10:15

      « Re: Kvalita

      s těmi korejci máš pravdu, ale protože jsem jich už pár jezdil, objektivně musí říct že čím menší tím je blíž evropskému standartu vzhledem i vlastnostmi. Na Toyotě je prostě znát stáří, ale zase je za neobvykle dobrou cenu. Snad bude nová generace designově nápaditější.
    • 22 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 01.09.  10:33

      « Re: Kvalita

      Takhle bych to nepaušalizoval, naprosto porovnatelný model hyundaie měl oproti škodě velmi citlivé pedály, ve škodě dobré tak na to, aby se na ně šlapalo v holínkách. Řazení to samé, kde 1. - 3. rychlostní stupně měly ve škodě dlouhé přeskoky jak Lovosice, hyundai akorát, řazení v hyundai pěkně cvakalo a páka se pohybovala v dost přesných drahách, škoda opět nestačila. Završením je nezávislé odpružení oproti závislému ve škodě, snad jedinou výhodou škody je čep předních dveří pomáhající bezpečnosti při bočním nárazu, jinak se škoda víc kazila a celkově byla vyrobená méně kvalitně, viz. různé praskliny atp..
    • 21 Reagovat !

      foto Odan

      Odan 01.09.  10:34

      « Kvalita

      Ale prdlajz, projed si novou i30 s libovolnym motorem a pak etalon v podobe Aurise.
      Prius je jinej sport, to uznávám, ale v konfekci už si Toyota s aktuální generací Korejců nemá co vyčítat.
      • 35 Reagovat !

        foto Magister

        Magister 01.09.  10:54

        « Re: Kvalita

        Nemusím. Stačilo navštívit Nošovice nebo u příbuzného posedět v aktuální ix35. A nebo se pobavit s techniky z STK...
        • 41 Reagovat !

          foto Odan

          Odan 01.09.  11:03

          « Re: Re: Kvalita

          ix35 není aktuální generace.
          Říkám znovu, srovnej si Tucsona a RAVku, i30 a Aurise, Rio a Fabii a budeš překvapenej.
          DebiIní propagace a přemotivovaní dealeři jsou otravní, ale ta auta se posouvají dopředu mílovými kroky a není třeba nad nima ohrnovat nos.
        • 40 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 01.09.  11:07

          « Re: Re: Kvalita

          Ix 35 není aktuální už druhým rokem, jen tak pro info... >:D
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 01.09.  19:58

          « Re: Re: Kvalita

          A čo si vlastne zistil tým posedením v príbuzného ix35, prípadne sa s nami podeľ o info od technikov z stk...
          • 11 Reagovat !

            foto Magister

            Magister 01.09.  22:00

            « Re: Re: Re: Kvalita

            Po dvou letech provozu rozvrzaný interiér, špatně řazení atp. Od technika kamaráda, že korejská auta jsou šroty, co kvetou na rozdíl třeba od Toyoty, kterou vychvaloval.
            • 20 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 01.09.  22:16

              « Re: Re: Re: Re: Kvalita

              Pár kusov korejcov v súčasnom zamestnaní máme a s stk, alebo vŕzganím interiéru problémy neboli ;) . Korózia bude stále skôr doménou japoncov ako korejcov výrabaných v eu, ale to je len moja domienka
    • 22 Reagovat !

      foto efreeti

      efreeti 01.09.  10:37

      « Re: Kvalita

      Chceš říct, že Yaris si kupují lidi co se zajímají auta a řízení ?
      Dobře ty! Bravo! >:D >:D >:D
      • 25 Reagovat !

        foto Magister

        Magister 01.09.  10:55

        « Re: Re: Kvalita

        Nic takového jsem nenapsal. Máš bujnou fantazii. Nicméně Toyoty jsou držáky.
    • 21 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 01.09.  10:57

      « Re: Kvalita

      a pre hodne ľudí je auto ako pre teba tá práčka.
      • 16 Reagovat !

        foto Magister

        Magister 01.09.  11:42

        « Re: Re: Kvalita

        Jo je. Až příliš...na cestách je to vidět. Většina nenápaditých podobných aut. Kupátka, kabriolety, ale dokonce i tunningu je dnes u nás opravdu málo. Nadšenců a fandů aut ubývá.
        • 50 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 01.09.  11:55

          « Re: Re: Re: Kvalita

          Nevím co si představuješ pod slovem tuning, ale absence doma zprasených aut mi vůbec nechybí. Nadšenců neubývá tak, jako ubylo cenově dostupnějších aut s fun factorem, kterou jsou dnes hojněji než dříve zastoupeny ve vyšších cenových kategoriích.
          • 13 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 01.09.  13:21

            « Re: Re: Re: Re: Kvalita

            "Tuningem" myslí dva pruhy na střeše svého mustanga, bez kterých, jak psal, je mustang jen polotovar. Teda ještě plynová vzpěra kapoty, ta je taky skoro zásadní.
            • 20 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 01.09.  13:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita

              Ještě by mohl na Mustanga přimontovat Emkové zrcátka, samolepku NoFear a pořádnej lauf >:D To by pak byla paráda >:D
              • 30 Reagovat !

                foto kyklop

                kyklop 01.09.  18:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita

                Samolepka z tesca NoFear je legenda >:-[] >:-[] >:D >:D
            • 11 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 01.09.  18:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita

              >:D >:D
            • 01 Reagovat !

              foto Magister

              Magister 01.09.  22:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita

              Já ale nemám mustanga ;-) .
              • 11 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 01.09.  22:36

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita

                Fakt ti to není trapný? :-O
                Kdyť to tu každej ví.
          • 20 Reagovat !

            foto H-K-svwet

            H/K_svwet 01.09.  20:37

            « Re: Re: Re: Re: Kvalita

            paja ... suhlas... mne chybaju dnes na cestach hlavne take tie dostupne male sikovne kupatka z cias tigry, pumy alebo hondy crx, hyundaia coupe a podobne .... ale tak o tom som uz napisal hodne.. proste nam miznu dostupne zabavne kusky za to nam ale pribuda hodne opulentnych 5m SUVecok pre neviem koho ... rovnako aj kdejakych 5m stvordverovych kupatok a limuzin pre vyvolenych... akoze kupit zabavne sportove auto je dnes uz luxus... to mas jak s mechanickymi rucickovymi hodinkami .. kym kedysi boli uplne bezne tak dnes su prave tieto kusky vzacne a drahe... akoby automobilkam sa dnes uz ani nevyplatilo robit dostupne zabavne vozy pre siroku vrstvu ( a asi aj viem co je za tym - kdejake vytunene hothatche a kombiky ) a tak uz vyrabaju doslova len take tie nedostupne zabavne vozy velke drahe luxusne lebo to sa paradoxne preda vzdy... tak to je :-(
        • 10 Reagovat !

          foto Odan

          Odan 01.09.  12:02

          « Re: Re: Kvalita

          Ono to je tím, že žádný dostupný kabria a kupátka se už skoro nedělají. Doby Barchett, GTV/Spiderů, Caliber a Pum už jsou pryč.
          Těžko pak bejt ze současný produkce nadšenej - hotchatch už nechci, Toyobaru mě zas tak neoslovuje, Miata není odpověď pokaždý a malý prémiovky nezaplatím.
        • 11 Reagovat !

          foto HaroldKytka

          HaroldKytka 01.09.  12:09

          « Re: Re: Re: Kvalita

          Nevim, kde se pohybujes, ale ja zajimavych aut potkal za prazdniny dost a dost.
          Audin S a RS, BMW M, nekolik Nissanu 370Z, nekolik Ferrari, Maseratti Ghibli, spoustu AMG od Mercedesu, a to neni zdaleka vse. Proste dost a dost.
          • 03 Reagovat !

            foto Magister

            Magister 01.09.  22:03

            « Re: Re: Re: Re: Kvalita

            Možná v lepších čtvrtích Prahy. Já takových aut potkávám minimum. A kabria jsou zjevení...s výjimkou těch 20 let starých.
            • 20 Reagovat !

              foto HaroldKytka

              HaroldKytka 02.09.  05:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita

              V Praze jsem spise vyjimecne, mluvim o strednich a jiznich Cechach.
        • 30 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 01.09.  12:33

          « Re: Re: Re: Kvalita

          Nevím, jestli ubývá fandů...ale pořídit si sportovní kupé nebo kabrio jen tak pro srandu si u nás každý dovolit nemůže. A ten, kdo jo, často stejně najede více km něčím obyčejnějším. Úbytek tuzingových hrůz mě netrápí.
        • 40 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 01.09.  12:44

          « Re: Re: Re: Kvalita

          Takže, já čekám na to rozuzlení, že jediná správná volba je jen jedna... s V8..... i když jsi dnes za svůj druhý nick milý Cherokee, tak se nezapřeš >:D
    • 52 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 01.09.  11:38

      « Re: Kvalita

      Nechci ti kazit iluze, ale malá auta se prakticky výhradně kupují jako pračky nebo TV, pro radost z jízdy si tuto třídu kupuje jen masochista. Radost z jízdy začíná na dvoj nebo trojnásobné cenovce, u Toyoty třeba GT-86.
      • 12 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 01.09.  12:36

        « Re: Re: Kvalita

        Pro trochu zábavy za volantem a určitý vztah k autu ještě nepotřebuješ dvoudveřové RWD kupé. Už jen proto, že na GT86 většina z nás jednoduše nemá. ;-)
      • 13 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 01.09.  12:57

        « Re: Re: Kvalita

        Me sice jen kratke, ale zazitkem o to intenzivnejsi svezeni v dnes jiz minule generaci fiesty ST s cenovkou tusim 460tis Kc s tou tvou posledni vetou nesouhlasi.
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 01.09.  15:06

          « Re: Re: Re: Kvalita

          Takový Swišť také nebyl marný. Samozřejmě ho těžko srovnávat s MX-5.
      • 13 Reagovat !

        foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

        Ada - stop rendlíkovskému odpadu 01.09.  16:42

        « Re: Re: Kvalita

        pro radost z jízdy si lidé kupují auto s dieselem pod kapotou!
        • 21 Reagovat !

          foto Roman1

          Roman1 01.09.  17:48

          « Re: Re: Re: Kvalita

          Pro radost z jízdy diesel!!! Už dlouho jsem se tak ze srdce nezasmál. Ádo, ty těm chvalozpěvům o dieselech, které tady pořád dokola píšeš sám opravdu věříš a nebo si stále děláš srandu?
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 02.09.  08:59

          « Re: Re: Re: Kvalita

          ty si ma rozsekal hneď tak zrána >:D
    • 30 Reagovat !

      foto HaroldKytka

      HaroldKytka 01.09.  12:05

      « Re: Kvalita

      Ano ano, ti silni duchem, ti, kteri o autech vedi vse, zajimaji se o ne a maji radi rizeni, ti koupi manzelce trivalcovou Fiestu >:-[] >:-[]
    • 21 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 01.09.  12:49

      « Re: Kvalita

      No hlavne,že ty o tom vieš všetko. >:D A že je Mustang najlepší na svete dnes nebude? >:D
    • 21 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 01.09.  13:17

      « Re: Kvalita

      Nevím, jestli bys o "slabých dechem" měl mluvit ve třetí osobě.
      Je tady přímé srovnání , a Kia vyhrála poměrně dost velkým rozdílem. Buď neumíš číst, nebo si myslíš, že kromě Škody platí redakci i Kia, nebo se snažíš kopírovat Ádu.
  • 32 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 01.09.  12:03

    Ha, ha,

    udělejte srovnávačku po 3-4 letech provozu. Jenomže to je přesně ten moment, kdy prodejce přestává auto zajímat, maximálně by nejraději, aby si majitel koupil nové.
    • 23 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 01.09.  12:52

      « Re: Ha, ha,

      ha,ha, aby z toho nakoniec ta Toyota nevyšla horšie >:D
      • 21 Reagovat !

        foto mikinko

        mikinko 01.09.  13:14

        « Re: Re: Ha, ha,

        Mam hyndaia aj toyotu a bohuzial hyundai B trieda auto celkom slusne hrdzavie....inak mechanicky dobra vydrz ale ta hrdza nici vsetko kam sa pozriem. Su miesta kde kovove drziaky, listy,vystuhy normalne zmizli. Takze ja sa priklanam k toyote ak chcem mat auto viac ako 6-7 rokov.
    • 11 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 01.09.  13:24

      « Re: Ha, ha,

      Pokud v tomhle směru čtu relevantní data neboli statistiky (protože osobní zkušenost rozhodně nestačí na obecné hodnocení spolehlivosti), pak je na tom Hyundai nadprůměrně dobře.
  • 41 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 01.09.  13:36

    Test

    Než to tu zaprská Hammuna tisíci nesouhlasnými příspěvky - očekávaná spolehlivost a výborná cena jsou mírné argumenty pro Yarise. Mírné proto, že Kia taky není žádný průser ve spolehlivosti a cena se liší minimálně. Pak už nastupují jen argumenty pro Kiu. Počínaje dospělým vzhledem venku i uvnitř (proti Yarisu je i nepříliš chválené Citigo Delonem) a konče vším dalším, co je v testu popsáno.

    Nějak mi nejde do hlavy hodnocení sedadel u Ria známkou 0,50 - to je o polovinu lepší, než etalon a sama přitom není etalonem? Vzhledem k tomu, že ta známka je takto započítána i do průměru, asi to není překlep.
    • 11 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 01.09.  13:40

      « Re: Test

      Jo, docela výstižně řečeno. Přitom proti Toyotě nic zlého, taky bych vyměnil o trochu horší statistickou spolehlivost za komplexně trochu lepší a hlavně o dost hezčí auto :-)
      • 11 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 01.09.  13:49

        « Re: Re: Test

        Musím říct, že s tím divným ksichtem Toyoty jsem přišel na chuť poslední RAVce. Ale na Yarisu je to děs. :-)
        • 20 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 01.09.  13:52

          « Re: Re: Re: Test

          Máš zvláštní chuťě >:D Nevím, mne nejméně vadí Corolla, pak GT86, ale to už je jiná lia :-)
          • 01 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 01.09.  14:44

            « Re: Re: Re: Re: Test

            No a pak tu máme spešl kategorii - Toyota, která přitom není Toyotou - Supra. >:-[]
            (protože ji určitě nemohli malovat designéři Toyoty)
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 01.09.  16:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Test

              Ještě vydrž jak dopadne.... aby ji nakonec nenamaloval někdo od Lexusu >:D
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 01.09.  16:44

            « Re: Re: Re: Re: Test

            Ravka je hezká zezadu, to vypadá tak nějak kompaktně, skoro jako vyšší kombík. Předek... ale jo, i ten předek se dá, taky beru RAV jako jednu z lepších.
    • 10 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 01.09.  20:25

      « Re: Test

      Viz já 13:12 = nevkládej cizim lidem do klávesnice svoje fantasmogorie = dík ;-)

      [odkaz] :yes: :yes: :-)

      Sedadla [odkaz] :yes: ;-)
  • 12 Reagovat !

    foto db

    db 01.09.  20:04

    realita

    Kia (aj Hyundai) urobili za posledných pár rokov veľmi veľký posun vpred. Za to si zaslúžia veľké uznanie.
    Napriek tomu na Toyotu ešte (aspoň zatiaľ) nemajú. Jedna vec je, ako pôsobí nové auto, druhá vec je, čo bude o pár rokov.
    Ja som mal v minulosti dlhodobo dve Toyoty, nedávno som jazdil dva týždne s Riom (malo najazdených pár tisíc kilometrov) a už bolo poznať, že je to pre veľmi nenáročných ľudí. A čo od majiteľov korejcov viem, tak ta dlhá záruka je tak trochu taký ofajč.
  • 10 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 02.09.  21:16

    Jedna technická

    Ta korejská 1.4 už má hydroštely nebo je to pořád ještě ta kopie starých dobrých japonských motorů doplněná o variabilní řízení ventilů?
  • 20 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 03.09.  18:14

    Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...

    Citace: "...Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře, což potvrzují i tovární čísla: Toyotě se povedlo dosáhnout vysokého točivého momentu 118 N.m už při 2000 ot./min, ale vrchol při 4400 otáčkách dosahuje jen 136 N.m..."

    Tak se na ty tovární čísla krouťáku podívejme:
    - při 2000 ot. je 118 Nm
    - při 4400 ot. je 136 Nm
    - při 6000 ot. (max.výkon) je 131 Nm

    Tj. v maximu výkonu je moment dokonce ještě o 11% vyšší než při 2 tis. otáček při kterých už zaujal. Co tam tedy chybí ? Já bych naopak napsal že táhne líp než elektromotor, vždyť v rozsahu 2-6 tis, ot moment neklesá o víc jak 12%
    • 30 Reagovat !

      foto Mino21

      Mino21 03.09.  20:31

      « Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...

      JJ, podle těch papírových údajů by to mělo mít jednu z nejostřejších výkonových špiček, jaké u dnešních aut vůbec člověk najde a dle autora to prý nahoře umírá... Divné, také se mi to nezdá.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 04.09.  10:26

        « Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...

        Spíš je to asi myšleno tak, že 136Nm z 1.5 není žádný zázrak, to má i ta Kia s motorem o 128ccm menším... a to "nahoře" je myšleno okolo 4000 otáček. Ale nechci tu dělat vykladače... :-)
        • 10 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 04.09.  12:14

          « Re: Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...

          Snad to tak bude, ale napsané je to dost nejasně

          v každém případě má ten motor dost stabilní krouťák ve velmi vysokém rozsahu otáček, takže tvrzení že mu něco chybí je poněkud záhadné
          • 10 Reagovat !

            foto Roman1

            Roman1 04.09.  13:26

            « Re: Re: Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...

            Řekl bych, že Toyotě se povedlo u atmosférického motoru naladit průběh točivého momentu podobně, jako by měl turbo. A to si myslím že je velmi dobrá zpráva.
            • 10 Reagovat !

              foto Mino21

              Mino21 05.09.  12:00

              « Re: Re: Re: Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...

              No to ani moc ne. Turbu při vyšších otáčkách zpravidla dochází dech, kdežto té Toyotě moment takřka neklesá. Klasický průběh momentu u turba znamená tupou špičku (konstatní výkon v dlouhém rozsahu otáček), což je přesně to, co ta Toyota nemá. A pokud se bavíme o spodku, ono mít 87% maxima momentu při 2000 otáčkách také není u atmosféry zas takové terno, průměrná hodnota je tuším 88 %, když jsem to kdysi počítal.
        • 10 Reagovat !

          foto Mino21

          Mino21 05.09.  12:03

          « Re: Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...

          No je to napsané divně. Pokud má 118Nm dole a zaujal tím, tak 136 Nm jako maximum mi přijde být naprosto v pořádku a vzhledem k tomu, jak jsou dnešní atmosféry dole silné, bych čekal spíše ještě kapánek nižší maximum (vztaženo k těm 118Nm dole).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku (†80): Posádka lodi nám bránila

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku…

Dva polští turisté Jarosław Jasita (40) a Jarosław Ruda (39) si výletní plavbu po Vltavě představovali trochu…

 

iSport.cz

Karlovy Vary rozdrtily Kladno a jdou do čela ligy! Bez bodu je Kadaň

Karlovy Vary rozdrtily Kladno a jdou do čela ligy!…

Hokejisté Karlových Varů porazili ve šlágru 6. kola první ligy Kladno 6:2 a dostali se na první místo tabulky,…

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl, vypiloval i techniku

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl,…

Jeden, dva, tři… osm! Obdivuhodná série Viktorie nekončí, v Mladé Boleslavi jen napsala další kapitolu. S prstem…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…