Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Rio 1.4 CVVT vs Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Atmosférické variace na malé téma

Kia má nové auto a osvědčený motor, Toyota právě naopak. Stavíme obojí proti obojímu v testu, jehož jedinou jistotou je absence turbodmychadla.
Zpět na článek
1. 9. 2017 08:26
1. 9. 2017 10:27
1. 9. 2017 12:28
2. 9. 2017 20:55
1. 9. 2017 14:55
1. 9. 2017 11:03
1. 9. 2017 13:43
1. 9. 2017 13:51
1. 9. 2017 15:01
1. 9. 2017 15:06
1. 9. 2017 16:25
1. 9. 2017 15:06
1. 9. 2017 15:19
1. 9. 2017 16:22
1. 9. 2017 18:07
1. 9. 2017 18:11
2. 9. 2017 20:49
1. 9. 2017 09:14
1. 9. 2017 09:25
4. 9. 2017 10:01
1. 9. 2017 10:00
1. 9. 2017 10:33
1. 9. 2017 10:34
1. 9. 2017 10:54
1. 9. 2017 11:03
1. 9. 2017 11:07
1. 9. 2017 19:58
1. 9. 2017 22:00
1. 9. 2017 22:16
1. 9. 2017 10:37
1. 9. 2017 10:55
1. 9. 2017 10:57
1. 9. 2017 11:42
1. 9. 2017 11:55
1. 9. 2017 13:21
1. 9. 2017 13:36
1. 9. 2017 18:24
1. 9. 2017 18:23
1. 9. 2017 22:01
1. 9. 2017 22:36
1. 9. 2017 12:02
1. 9. 2017 22:03
1. 9. 2017 12:44
1. 9. 2017 18:41
1. 9. 2017 22:03
1. 9. 2017 22:17
1. 9. 2017 11:38
1. 9. 2017 12:57
1. 9. 2017 15:06
1. 9. 2017 17:48
2. 9. 2017 08:59
1. 9. 2017 13:17
1. 9. 2017 13:14
1. 9. 2017 13:24
1. 9. 2017 13:36
1. 9. 2017 13:40
1. 9. 2017 13:49
1. 9. 2017 13:52
1. 9. 2017 14:44
1. 9. 2017 16:24
1. 9. 2017 16:44
1. 9. 2017 20:25
1. 9. 2017 20:38
1. 9. 2017 20:43
1. 9. 2017 20:04
Avatar - Ada je zase tady
1. 9. 2017 08:12
Dobrý příklad
špatných motorů. Zážehový, atmosférický motor = neskutečně líný motor bez zátahu v oblasti běžných provozních otáček (tedy do 2500 RPM), který je v provozu nutno točit jako zubní vrtačku. Výsledkem je neobyčejná žravost a nízká životnost.

Pod kapotu takového vozu patří přeplňovaný diesel! Rozdíl je šokující - diesel je kultivovaný, má sametový zátah a hlavně NECUKÁ! O životnosti netřeba mluvit, ta je s ohledem na nižší otáčky vždy výrazně vyšší, než u jakéhokoli zážehového motoru!
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Plautus
1. 9. 2017 10:05
Re: Dobrý příklad
V tomto prípade jednoznačne platí "Nafta patří do kamen!".
Sám jazdím aj naftu, ale v rámci segmentu B je nafta číry nezmysel. Do auta určeného prevažne na mestskú a prímestskú prevádzku nafta nepatrí.
Avatar - Blue Sun
1. 9. 2017 10:26
Re: Dobrý příklad
Ty jsi zase četl jiný test, koukám...
1. 9. 2017 10:47
Re: Dobrý příklad
>:D >:D >:D

Hovoríte, ako by to platilo všeobecne o akomkoľvek benzínovom motore... Tak napr. toto bude určite "neskutečne líné bez zátahu":
[odkaz]
[odkaz]
1. 9. 2017 11:51
Re: Dobrý příklad
Pozerám , že dnes ti zase ide >:D
Avatar - zaplosak
1. 9. 2017 12:45
Re: Dobrý příklad
Ádo nebuď kkot... :-! :-! :-!
1. 9. 2017 19:28
Re: Dobrý příklad
V práci jsme měli dvojkové Fabie 1.6 TDI. Jel jsem s tím ve městě, měl jsem zařazenou čtyřku, u semaforu jsem zpomalil na 40 km/h, šlápnul jsem na to, jak jsme zvyklý u zážehového dvoulitru z jedničkové Fabie a auto místo zrychlování začalo celé cukat. Uvědomil jsem si, že nesedím v benzínu, podřadil jsem na trojku, ale ani ta to nepobrala, jelikož auto už zpomalilo na 30 km/h, tak jsem podřadil na dvojku a konečně to jelo.
1. 9. 2017 19:56
Re: Dobrý příklad
Ten kto nevie jazdiť s TDI si nezaslúži mať poriadne auto >:-[] >:-[]
1. 9. 2017 20:45
Re: Dobrý příklad
1.6 TDI byla má první zkušenost s dieselem. Nebylo snadné se s tím sžít.
1. 9. 2017 22:12
Re: Dobrý příklad
1,6 tdi je problém, keďže v kope modelov je spárovaný s 5st manuálom so šialene dlhými prevodmi :-) .Viem si ťa živo predstaviť, zaźíval som to isté. Ideš po meste 50, na trojke (v OIII) hučí, prásk tam štvorku potom pokles otáčok niekde nad voľnobeh a k hluku sa pridali vibrácie. Na voľnobehu totálny chrochták, máš pocit, že sedíš v zájazdovej karose, ktorú si ako žiak zš okupoval začiatkom 90tich rokov... A tak >:D >:D
Avatar - wakantanka
2. 9. 2017 16:57
Re: Dobrý příklad
Nahodou. Zajazdove Karosy boli super stroje. :-) co sa o 1,6 TDI neda povedat :-)
2. 9. 2017 20:48
Re: Dobrý příklad
Jj , spomienka na mladosť a časy školské :-) Aj 1,6tdi má svoje pozitíva ;-)
Avatar - Bazalt
11. 9. 2017 12:05
Re: Dobrý příklad
1.6 tdi byla moje první zkušenost s Fabií II. Jedním slovem hrůza. jak to auto tak motor, který dokázal rozvibrovat celé auto a ani moc nejel. Uznávám spotřeba pod pět. Blbý je, že jsem před tím najel dva tisíce kiláků s Nissanem NV 200 1.5 dci, který jel, nevibroval a spotřebu měl ještě o půl litru menší...
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 08:26
Kia jede
Rozumem volím Yaris - je to Toyota a Toyota přeci bude vždy etalonem spolehlivosti, nebo se nám to tady alespoň většina lidí snaží namluvit.

Jinak za mne ve všech ohledech je lepší RIO, vypadá jako dospělé auto, uvnitř je jako dospělé auto a i tak jezdí :-) V B segmentu začíná být docela natřískáno :-)
Rozbalit vlákno
23
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2017 10:21
Re: Kia jede
Kia sice nemá image etalonu, ale zase 7 let záruky. A kdybych kupoval auto na delší dobu, pak bych přecejen z úplně nové a ne zrovna jednoduché 1.5 měl trochu obavy.
Avatar - Magister
1. 9. 2017 10:27
Re: Kia jede
Otázkou je, co vše v té záruce je zahrnuto... je třeba pročíst několikastránkový elaborát, co tam nepatří.
1. 9. 2017 12:28
Re: Kia jede
A v čem je ta 1.5 tak složitá?
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2017 13:12
Re: Kia jede
Neni to downsizing ale upsizing, neni to 3 válec ale 4 válec a navíc nemá turbo = všechno je jinak = to je složitý >:-[]
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2017 23:38
Re: Kia jede
Proměnné časování ventilů s přepínáním cyklů, vysoký kompresní poměr...atmosféra ze staré školy to úplně není.
2. 9. 2017 20:55
Re: Kia jede
Tak s proměnlivým časováním ventilů snad takové problémy nebývají ne? To, jestli se tím řeší Atkinson, ostrá vačka nebo vypínání válců, je vcelku jedno. Pořád je to jen změna vačky tak, jak se to dělá už léta letoucí. A vzhledem k tomu, že variabilní časování ventilů má i KIA, tak to zas takový rozdíl není.
1. 9. 2017 14:55
Re: Kia jede
Ona nová není, jen ji tu neprodávali.
1. 9. 2017 10:45
Re: Kia jede
Ani jedným z porovnávaných by si neurobil chybu. U mňa by bolo rozhodnutie na vážkach; žena jazdí starším Yarisom a treba povedať, že to autíčko robí značke Toyota iba česť.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 11:03
Re: Kia jede
Mne na té Toyotě prostě a jednoduše nesedí vzhled. Jediné auto, které by mi zaujalo a neurazil vzhled je Corolla s atmo jednašestkou. Dá se sehnat za solidní peníze a tam bych to asi neresil :-)

Naopak Kia hodně dotahuje zavedené automobilky.
1. 9. 2017 13:43
Re: Kia jede
No asi jsi zapomnel na GT86 ;-)

Mne se jest hodne libi C-HR.. a Tundra >:D
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 13:51
Re: Kia jede
Ta GT86 je už jiná liga >:D A Tundra taky, ta je taky fajn >:D To už nejsou takové ty běžně dostupné "masové" modely :-)
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 15:06
Re: Kia jede
V čem je nedotahuje
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 16:25
Re: Kia jede
Ve všem.... vylez z taxíku a jdi se na ta auta podívat.
1. 9. 2017 15:06
Re: Kia jede
Delas, jako kdyby ostatni preslapovali na miste.

H/K jsou ve skutecnosti porad napric vsemi modely to nejhorsi v beznem mainstreamu. Zajimava je jen cena.
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 15:19
Re: Kia jede
Asi čteš jiné testy.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 16:22
Re: Kia jede
Testy netesty, on žije ve své koncernove klicce a viděl naposledy starou Lantru >:D
1. 9. 2017 18:07
Re: Kia jede
Práve vystúpil so svojho superba >:-[]
Avatar - Blue Sun
1. 9. 2017 18:11
Re: Kia jede
ale první generace...
Avatar - wakantanka
2. 9. 2017 16:58
Re: Kia jede
Jakeho Supa? Predsa s Octou nalozi hocakemu Mustangu. :-)
2. 9. 2017 20:49
Re: Kia jede
To bol superb s 1,6 tdi :-!
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2017 20:50
Re: Kia jede
To víš že jo [odkaz] :-)
Avatar - 3_diamanty
1. 9. 2017 20:17
Re: Kia jede
suhlas.... tak ale ono rio je uz uplne nove auto... kdezto yaris ma za sebou druhy facelift auta vyrabenaho uz kdesi od roku 2011 ... navyse podla mna tento druhy facelift yarisu sa z dizajnoveho hladiska akosi moc nepodaril a auto neposuva vpred ale naopak pride mi ze je to snad este krok dozadu... z pekneho lisiackeho mladickeho yarisu sa stalo zrazu pomaly dochodcovske MPVecko.. ( tie nevkusne zadne megasvetla su otrasne ) nic v zlom ale tak na co bolo dobre sprtat do dizajnu ktory po prvom facelifte uz perfektne funbgoval a ktory zrovna nebol problemom yarisu ... po tomto druhom facelifte je uz ale na prvy pohlad uplne jasne ze yaris uz proste potrebuje novu generaciu tak ako ju dostalo rio aj polo aj ibiza ci povezme swift...
1. 9. 2017 09:14
...
Jednoznačně Rio, už kvůli interiéru a vnějšímu vzhledu.
Na druhou stranu, když vidím koberec v kufru, vybavují se mi Šimek a Grossmann:
"Náhle Vavřík vyskočil, pustil sklenici a vykulil oči na podlahu: "Co co co je to tu za rýhy?" Jeho zrak pak zajel na mé kaučukovky. "Co tančíš, když máš na nohou pluhy, ty burane," obořil se na mne zoufale. "Copak si dá máma namluvit, že tudy jel omylem traktor s hnojem proti mé vůli?"
To je takhle hnusný už z výroby?
Rozbalit vlákno
0
1. 9. 2017 09:25
Rio
Z techto dvou sem jednoznacne pro Rio.
Ve vsech ohledech vypada jako dospele auto, skoro si troufam rict i rodinne auto pro mene narocné/mene movite. Naproti tomu Yaris je proste male babske priblizovadlo, v jehoz prospech hraje jen predpoklad vyssi spolehlivosti znacky Toyota.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
4. 9. 2017 10:01
Re: Rio
Obě auta jsou jako druhé do rodiny ok..atmosfera je pro malé auto do města fajn , rozhodně lepší než tříválcové pidi turba. :yes:
Avatar - Magister
1. 9. 2017 10:00
Kvalita
Nelze srovnávat tuctový šrot od korejců s etalonem kvality z Japonska. Kiu a Hujdaj si kupují lidé, co o autech nic nevědí, nezajímají se, nemají rádi řízení a vnímají auto jako já asi pračku, případně ti slabí duchem, co podlehnou stupidní reklamní masírce.

Na druhé straně je škoda, že si v Toyotě dodnes nenajali slušný designérský tým, aby ta auta nevypadala jak pomačkané plechovky.
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Verny_2013
1. 9. 2017 10:15
Re: Kvalita
s těmi korejci máš pravdu, ale protože jsem jich už pár jezdil, objektivně musí říct že čím menší tím je blíž evropskému standartu vzhledem i vlastnostmi. Na Toyotě je prostě znát stáří, ale zase je za neobvykle dobrou cenu. Snad bude nová generace designově nápaditější.
Avatar - Dzakobo
1. 9. 2017 10:33
Re: Kvalita
Takhle bych to nepaušalizoval, naprosto porovnatelný model hyundaie měl oproti škodě velmi citlivé pedály, ve škodě dobré tak na to, aby se na ně šlapalo v holínkách. Řazení to samé, kde 1. - 3. rychlostní stupně měly ve škodě dlouhé přeskoky jak Lovosice, hyundai akorát, řazení v hyundai pěkně cvakalo a páka se pohybovala v dost přesných drahách, škoda opět nestačila. Završením je nezávislé odpružení oproti závislému ve škodě, snad jedinou výhodou škody je čep předních dveří pomáhající bezpečnosti při bočním nárazu, jinak se škoda víc kazila a celkově byla vyrobená méně kvalitně, viz. různé praskliny atp..
1. 9. 2017 10:34
Re: Kvalita
Ale prdlajz, projed si novou i30 s libovolnym motorem a pak etalon v podobe Aurise.
Prius je jinej sport, to uznávám, ale v konfekci už si Toyota s aktuální generací Korejců nemá co vyčítat.
Avatar - Magister
1. 9. 2017 10:54
Re: Kvalita
Nemusím. Stačilo navštívit Nošovice nebo u příbuzného posedět v aktuální ix35. A nebo se pobavit s techniky z STK...
1. 9. 2017 11:03
Re: Kvalita
ix35 není aktuální generace.
Říkám znovu, srovnej si Tucsona a RAVku, i30 a Aurise, Rio a Fabii a budeš překvapenej.
DebiIní propagace a přemotivovaní dealeři jsou otravní, ale ta auta se posouvají dopředu mílovými kroky a není třeba nad nima ohrnovat nos.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 11:07
Re: Kvalita
Ix 35 není aktuální už druhým rokem, jen tak pro info... >:D
1. 9. 2017 19:58
Re: Kvalita
A čo si vlastne zistil tým posedením v príbuzného ix35, prípadne sa s nami podeľ o info od technikov z stk...
Avatar - Magister
1. 9. 2017 22:00
Re: Kvalita
Po dvou letech provozu rozvrzaný interiér, špatně řazení atp. Od technika kamaráda, že korejská auta jsou šroty, co kvetou na rozdíl třeba od Toyoty, kterou vychvaloval.
1. 9. 2017 22:16
Re: Kvalita
Pár kusov korejcov v súčasnom zamestnaní máme a s stk, alebo vŕzganím interiéru problémy neboli ;) . Korózia bude stále skôr doménou japoncov ako korejcov výrabaných v eu, ale to je len moja domienka
1. 9. 2017 10:37
Re: Kvalita
Chceš říct, že Yaris si kupují lidi co se zajímají auta a řízení ?
Dobře ty! Bravo! >:D >:D >:D
Avatar - Magister
1. 9. 2017 10:55
Re: Kvalita
Nic takového jsem nenapsal. Máš bujnou fantazii. Nicméně Toyoty jsou držáky.
Avatar - speedfred
1. 9. 2017 10:57
Re: Kvalita
a pre hodne ľudí je auto ako pre teba tá práčka.
Avatar - Magister
1. 9. 2017 11:42
Re: Kvalita
Jo je. Až příliš...na cestách je to vidět. Většina nenápaditých podobných aut. Kupátka, kabriolety, ale dokonce i tunningu je dnes u nás opravdu málo. Nadšenců a fandů aut ubývá.
1. 9. 2017 11:55
Re: Kvalita
Nevím co si představuješ pod slovem tuning, ale absence doma zprasených aut mi vůbec nechybí. Nadšenců neubývá tak, jako ubylo cenově dostupnějších aut s fun factorem, kterou jsou dnes hojněji než dříve zastoupeny ve vyšších cenových kategoriích.
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 13:21
Re: Kvalita
"Tuningem" myslí dva pruhy na střeše svého mustanga, bez kterých, jak psal, je mustang jen polotovar. Teda ještě plynová vzpěra kapoty, ta je taky skoro zásadní.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 13:36
Re: Kvalita
Ještě by mohl na Mustanga přimontovat Emkové zrcátka, samolepku NoFear a pořádnej lauf >:D To by pak byla paráda >:D
1. 9. 2017 18:24
Re: Kvalita
Samolepka z tesca NoFear je legenda >:-[] >:-[] >:D >:D
Avatar - Magister
1. 9. 2017 22:01
Re: Kvalita
Já ale nemám mustanga ;-) .
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 22:36
Re: Kvalita
Fakt ti to není trapný? :-O
Kdyť to tu každej ví.
Avatar - 3_diamanty
1. 9. 2017 20:37
Re: Kvalita
paja ... suhlas... mne chybaju dnes na cestach hlavne take tie dostupne male sikovne kupatka z cias tigry, pumy alebo hondy crx, hyundaia coupe a podobne .... ale tak o tom som uz napisal hodne.. proste nam miznu dostupne zabavne kusky za to nam ale pribuda hodne opulentnych 5m SUVecok pre neviem koho ... rovnako aj kdejakych 5m stvordverovych kupatok a limuzin pre vyvolenych... akoze kupit zabavne sportove auto je dnes uz luxus... to mas jak s mechanickymi rucickovymi hodinkami .. kym kedysi boli uplne bezne tak dnes su prave tieto kusky vzacne a drahe... akoby automobilkam sa dnes uz ani nevyplatilo robit dostupne zabavne vozy pre siroku vrstvu ( a asi aj viem co je za tym - kdejake vytunene hothatche a kombiky ) a tak uz vyrabaju doslova len take tie nedostupne zabavne vozy velke drahe luxusne lebo to sa paradoxne preda vzdy... tak to je :-(
1. 9. 2017 12:02
Re: Kvalita
Ono to je tím, že žádný dostupný kabria a kupátka se už skoro nedělají. Doby Barchett, GTV/Spiderů, Caliber a Pum už jsou pryč.
Těžko pak bejt ze současný produkce nadšenej - hotchatch už nechci, Toyobaru mě zas tak neoslovuje, Miata není odpověď pokaždý a malý prémiovky nezaplatím.
1. 9. 2017 12:09
Re: Kvalita
Nevim, kde se pohybujes, ale ja zajimavych aut potkal za prazdniny dost a dost.
Audin S a RS, BMW M, nekolik Nissanu 370Z, nekolik Ferrari, Maseratti Ghibli, spoustu AMG od Mercedesu, a to neni zdaleka vse. Proste dost a dost.
Avatar - Magister
1. 9. 2017 22:03
Re: Kvalita
Možná v lepších čtvrtích Prahy. Já takových aut potkávám minimum. A kabria jsou zjevení...s výjimkou těch 20 let starých.
2. 9. 2017 05:05
Re: Kvalita
V Praze jsem spise vyjimecne, mluvim o strednich a jiznich Cechach.
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2017 12:33
Re: Kvalita
Nevím, jestli ubývá fandů...ale pořídit si sportovní kupé nebo kabrio jen tak pro srandu si u nás každý dovolit nemůže. A ten, kdo jo, často stejně najede více km něčím obyčejnějším. Úbytek tuzingových hrůz mě netrápí.
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 12:44
Re: Kvalita
Takže, já čekám na to rozuzlení, že jediná správná volba je jen jedna... s V8..... i když jsi dnes za svůj druhý nick milý Cherokee, tak se nezapřeš >:D
1. 9. 2017 18:41
Re: Kvalita
Zabudol heslo >:D >:-[]
Avatar - AUDIRS6
1. 9. 2017 22:03
Re: Kvalita
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
1. 9. 2017 22:17
Re: Kvalita
Ešte z čias Beaumonta :-!
1. 9. 2017 11:38
Re: Kvalita
Nechci ti kazit iluze, ale malá auta se prakticky výhradně kupují jako pračky nebo TV, pro radost z jízdy si tuto třídu kupuje jen masochista. Radost z jízdy začíná na dvoj nebo trojnásobné cenovce, u Toyoty třeba GT-86.
Avatar - twistedTSD
1. 9. 2017 12:36
Re: Kvalita
Pro trochu zábavy za volantem a určitý vztah k autu ještě nepotřebuješ dvoudveřové RWD kupé. Už jen proto, že na GT86 většina z nás jednoduše nemá. ;-)
Avatar - fOE
1. 9. 2017 12:57
Re: Kvalita
Me sice jen kratke, ale zazitkem o to intenzivnejsi svezeni v dnes jiz minule generaci fiesty ST s cenovkou tusim 460tis Kc s tou tvou posledni vetou nesouhlasi.
1. 9. 2017 15:06
Re: Kvalita
Takový Swišť také nebyl marný. Samozřejmě ho těžko srovnávat s MX-5.
Re: Kvalita
pro radost z jízdy si lidé kupují auto s dieselem pod kapotou!
1. 9. 2017 17:48
Re: Kvalita
Pro radost z jízdy diesel!!! Už dlouho jsem se tak ze srdce nezasmál. Ádo, ty těm chvalozpěvům o dieselech, které tady pořád dokola píšeš sám opravdu věříš a nebo si stále děláš srandu?
Avatar - speedfred
2. 9. 2017 08:59
Re: Kvalita
ty si ma rozsekal hneď tak zrána >:D
1. 9. 2017 12:05
Re: Kvalita
Ano ano, ti silni duchem, ti, kteri o autech vedi vse, zajimaji se o ne a maji radi rizeni, ti koupi manzelce trivalcovou Fiestu >:-[] >:-[]
Avatar - wakantanka
1. 9. 2017 12:49
Re: Kvalita
No hlavne,že ty o tom vieš všetko. >:D A že je Mustang najlepší na svete dnes nebude? >:D
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 13:17
Re: Kvalita
Nevím, jestli bys o "slabých dechem" měl mluvit ve třetí osobě.
Je tady přímé srovnání , a Kia vyhrála poměrně dost velkým rozdílem. Buď neumíš číst, nebo si myslíš, že kromě Škody platí redakci i Kia, nebo se snažíš kopírovat Ádu.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 9. 2017 12:03
Ha, ha,
udělejte srovnávačku po 3-4 letech provozu. Jenomže to je přesně ten moment, kdy prodejce přestává auto zajímat, maximálně by nejraději, aby si majitel koupil nové.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
1. 9. 2017 12:52
Re: Ha, ha,
ha,ha, aby z toho nakoniec ta Toyota nevyšla horšie >:D
1. 9. 2017 13:14
Re: Ha, ha,
Mam hyndaia aj toyotu a bohuzial hyundai B trieda auto celkom slusne hrdzavie....inak mechanicky dobra vydrz ale ta hrdza nici vsetko kam sa pozriem. Su miesta kde kovove drziaky, listy,vystuhy normalne zmizli. Takze ja sa priklanam k toyote ak chcem mat auto viac ako 6-7 rokov.
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 13:24
Re: Ha, ha,
Pokud v tomhle směru čtu relevantní data neboli statistiky (protože osobní zkušenost rozhodně nestačí na obecné hodnocení spolehlivosti), pak je na tom Hyundai nadprůměrně dobře.
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 13:36
Test
Než to tu zaprská Hammuna tisíci nesouhlasnými příspěvky - očekávaná spolehlivost a výborná cena jsou mírné argumenty pro Yarise. Mírné proto, že Kia taky není žádný průser ve spolehlivosti a cena se liší minimálně. Pak už nastupují jen argumenty pro Kiu. Počínaje dospělým vzhledem venku i uvnitř (proti Yarisu je i nepříliš chválené Citigo Delonem) a konče vším dalším, co je v testu popsáno.

Nějak mi nejde do hlavy hodnocení sedadel u Ria známkou 0,50 - to je o polovinu lepší, než etalon a sama přitom není etalonem? Vzhledem k tomu, že ta známka je takto započítána i do průměru, asi to není překlep.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 13:40
Re: Test
Jo, docela výstižně řečeno. Přitom proti Toyotě nic zlého, taky bych vyměnil o trochu horší statistickou spolehlivost za komplexně trochu lepší a hlavně o dost hezčí auto :-)
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 13:49
Re: Test
Musím říct, že s tím divným ksichtem Toyoty jsem přišel na chuť poslední RAVce. Ale na Yarisu je to děs. :-)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 13:52
Re: Test
Máš zvláštní chuťě >:D Nevím, mne nejméně vadí Corolla, pak GT86, ale to už je jiná lia :-)
Avatar - _Karel_
1. 9. 2017 14:44
Re: Test
No a pak tu máme spešl kategorii - Toyota, která přitom není Toyotou - Supra. >:-[]
(protože ji určitě nemohli malovat designéři Toyoty)
Avatar - Ozzman
1. 9. 2017 16:24
Re: Test
Ještě vydrž jak dopadne.... aby ji nakonec nenamaloval někdo od Lexusu >:D
Avatar - Emel
1. 9. 2017 16:44
Re: Test
Ravka je hezká zezadu, to vypadá tak nějak kompaktně, skoro jako vyšší kombík. Předek... ale jo, i ten předek se dá, taky beru RAV jako jednu z lepších.
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2017 20:25
Re: Test
Viz já 13:12 = nevkládej cizim lidem do klávesnice svoje fantasmogorie = dík ;-)

[odkaz] :yes: :yes: :-)

Sedadla [odkaz] :yes: ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 9. 2017 20:43
Re: Test
U Toyoty Lexusu se mi líbí přístup ke konstrukci motorů. A sedadel
1. 9. 2017 20:04
realita
Kia (aj Hyundai) urobili za posledných pár rokov veľmi veľký posun vpred. Za to si zaslúžia veľké uznanie.
Napriek tomu na Toyotu ešte (aspoň zatiaľ) nemajú. Jedna vec je, ako pôsobí nové auto, druhá vec je, čo bude o pár rokov.
Ja som mal v minulosti dlhodobo dve Toyoty, nedávno som jazdil dva týždne s Riom (malo najazdených pár tisíc kilometrov) a už bolo poznať, že je to pre veľmi nenáročných ľudí. A čo od majiteľov korejcov viem, tak ta dlhá záruka je tak trochu taký ofajč.
Rozbalit vlákno
0
2. 9. 2017 21:16
Jedna technická
Ta korejská 1.4 už má hydroštely nebo je to pořád ještě ta kopie starých dobrých japonských motorů doplněná o variabilní řízení ventilů?
Rozbalit vlákno
0
3. 9. 2017 18:14
Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...
Citace: "...Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře, což potvrzují i tovární čísla: Toyotě se povedlo dosáhnout vysokého točivého momentu 118 N.m už při 2000 ot./min, ale vrchol při 4400 otáčkách dosahuje jen 136 N.m..."

Tak se na ty tovární čísla krouťáku podívejme:
- při 2000 ot. je 118 Nm
- při 4400 ot. je 136 Nm
- při 6000 ot. (max.výkon) je 131 Nm

Tj. v maximu výkonu je moment dokonce ještě o 11% vyšší než při 2 tis. otáček při kterých už zaujal. Co tam tedy chybí ? Já bych naopak napsal že táhne líp než elektromotor, vždyť v rozsahu 2-6 tis, ot moment neklesá o víc jak 12%
Rozbalit vlákno
6
3. 9. 2017 20:31
Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...
JJ, podle těch papírových údajů by to mělo mít jednu z nejostřejších výkonových š***k, jaké u dnešních aut vůbec člověk najde a dle autora to prý nahoře umírá... Divné, také se mi to nezdá.
Avatar - Emel
4. 9. 2017 10:26
Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...
Spíš je to asi myšleno tak, že 136Nm z 1.5 není žádný zázrak, to má i ta Kia s motorem o 128ccm menším... a to "nahoře" je myšleno okolo 4000 otáček. Ale nechci tu dělat vykladače... :-)
4. 9. 2017 12:14
Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...
Snad to tak bude, ale napsané je to dost nejasně

v každém případě má ten motor dost stabilní krouťák ve velmi vysokém rozsahu otáček, takže tvrzení že mu něco chybí je poněkud záhadné
4. 9. 2017 13:26
Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...
Řekl bych, že Toyotě se povedlo u atmosférického motoru naladit průběh točivého momentu podobně, jako by měl turbo. A to si myslím že je velmi dobrá zpráva.
5. 9. 2017 12:00
Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...
No to ani moc ne. Turbu při vyšších otáčkách zpravidla dochází dech, kdežto té Toyotě moment takřka neklesá. Klasický průběh momentu u turba znamená tupou špičku (konstatní výkon v dlouhém rozsahu otáček), což je přesně to, co ta Toyota nemá. A pokud se bavíme o spodku, ono mít 87% maxima momentu při 2000 otáčkách také není u atmosféry zas takové terno, průměrná hodnota je tuším 88 %, když jsem to kdysi počítal.
5. 9. 2017 12:03
Re: Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře...
No je to napsané divně. Pokud má 118Nm dole a zaujal tím, tak 136 Nm jako maximum mi přijde být naprosto v pořádku a vzhledem k tomu, jak jsou dnešní atmosféry dole silné, bych čekal spíše ještě kapánek nižší maximum (vztaženo k těm 118Nm dole).