špatných motorů. Zážehový, atmosférický motor = neskutečně líný motor bez zátahu v oblasti běžných provozních otáček (tedy do 2500 RPM), který je v provozu nutno točit jako zubní vrtačku. Výsledkem je neobyčejná žravost a nízká životnost.
Pod kapotu takového vozu patří přeplňovaný diesel! Rozdíl je šokující - diesel je kultivovaný, má sametový zátah a hlavně NECUKÁ! O životnosti netřeba mluvit, ta je s ohledem na nižší otáčky vždy výrazně vyšší, než u jakéhokoli zážehového motoru!
V tomto prípade jednoznačne platí "Nafta patří do kamen!".
Sám jazdím aj naftu, ale v rámci segmentu B je nafta číry nezmysel. Do auta určeného prevažne na mestskú a prímestskú prevádzku nafta nepatrí.
V práci jsme měli dvojkové Fabie 1.6 TDI. Jel jsem s tím ve městě, měl jsem zařazenou čtyřku, u semaforu jsem zpomalil na 40 km/h, šlápnul jsem na to, jak jsme zvyklý u zážehového dvoulitru z jedničkové Fabie a auto místo zrychlování začalo celé cukat. Uvědomil jsem si, že nesedím v benzínu, podřadil jsem na trojku, ale ani ta to nepobrala, jelikož auto už zpomalilo na 30 km/h, tak jsem podřadil na dvojku a konečně to jelo.
1,6 tdi je problém, keďže v kope modelov je spárovaný s 5st manuálom so šialene dlhými prevodmi :-) .Viem si ťa živo predstaviť, zaźíval som to isté. Ideš po meste 50, na trojke (v OIII) hučí, prásk tam štvorku potom pokles otáčok niekde nad voľnobeh a k hluku sa pridali vibrácie. Na voľnobehu totálny chrochták, máš pocit, že sedíš v zájazdovej karose, ktorú si ako žiak zš okupoval začiatkom 90tich rokov... A tak >:D >:D
1.6 tdi byla moje první zkušenost s Fabií II. Jedním slovem hrůza. jak to auto tak motor, který dokázal rozvibrovat celé auto a ani moc nejel. Uznávám spotřeba pod pět. Blbý je, že jsem před tím najel dva tisíce kiláků s Nissanem NV 200 1.5 dci, který jel, nevibroval a spotřebu měl ještě o půl litru menší...
Rozumem volím Yaris - je to Toyota a Toyota přeci bude vždy etalonem spolehlivosti, nebo se nám to tady alespoň většina lidí snaží namluvit.
Jinak za mne ve všech ohledech je lepší RIO, vypadá jako dospělé auto, uvnitř je jako dospělé auto a i tak jezdí :-) V B segmentu začíná být docela natřískáno :-)
Kia sice nemá image etalonu, ale zase 7 let záruky. A kdybych kupoval auto na delší dobu, pak bych přecejen z úplně nové a ne zrovna jednoduché 1.5 měl trochu obavy.
Tak s proměnlivým časováním ventilů snad takové problémy nebývají ne? To, jestli se tím řeší Atkinson, ostrá vačka nebo vypínání válců, je vcelku jedno. Pořád je to jen změna vačky tak, jak se to dělá už léta letoucí. A vzhledem k tomu, že variabilní časování ventilů má i KIA, tak to zas takový rozdíl není.
Ani jedným z porovnávaných by si neurobil chybu. U mňa by bolo rozhodnutie na vážkach; žena jazdí starším Yarisom a treba povedať, že to autíčko robí značke Toyota iba česť.
Mne na té Toyotě prostě a jednoduše nesedí vzhled. Jediné auto, které by mi zaujalo a neurazil vzhled je Corolla s atmo jednašestkou. Dá se sehnat za solidní peníze a tam bych to asi neresil :-)
suhlas.... tak ale ono rio je uz uplne nove auto... kdezto yaris ma za sebou druhy facelift auta vyrabenaho uz kdesi od roku 2011 ... navyse podla mna tento druhy facelift yarisu sa z dizajnoveho hladiska akosi moc nepodaril a auto neposuva vpred ale naopak pride mi ze je to snad este krok dozadu... z pekneho lisiackeho mladickeho yarisu sa stalo zrazu pomaly dochodcovske MPVecko.. ( tie nevkusne zadne megasvetla su otrasne ) nic v zlom ale tak na co bolo dobre sprtat do dizajnu ktory po prvom facelifte uz perfektne funbgoval a ktory zrovna nebol problemom yarisu ... po tomto druhom facelifte je uz ale na prvy pohlad uplne jasne ze yaris uz proste potrebuje novu generaciu tak ako ju dostalo rio aj polo aj ibiza ci povezme swift...
Jednoznačně Rio, už kvůli interiéru a vnějšímu vzhledu.
Na druhou stranu, když vidím koberec v kufru, vybavují se mi Šimek a Grossmann:
"Náhle Vavřík vyskočil, pustil sklenici a vykulil oči na podlahu: "Co co co je to tu za rýhy?" Jeho zrak pak zajel na mé kaučukovky. "Co tančíš, když máš na nohou pluhy, ty burane," obořil se na mne zoufale. "Copak si dá máma namluvit, že tudy jel omylem traktor s hnojem proti mé vůli?"
To je takhle hnusný už z výroby?
Z techto dvou sem jednoznacne pro Rio.
Ve vsech ohledech vypada jako dospele auto, skoro si troufam rict i rodinne auto pro mene narocné/mene movite. Naproti tomu Yaris je proste male babske priblizovadlo, v jehoz prospech hraje jen predpoklad vyssi spolehlivosti znacky Toyota.
Nelze srovnávat tuctový šrot od korejců s etalonem kvality z Japonska. Kiu a Hujdaj si kupují lidé, co o autech nic nevědí, nezajímají se, nemají rádi řízení a vnímají auto jako já asi pračku, případně ti slabí duchem, co podlehnou stupidní reklamní masírce.
Na druhé straně je škoda, že si v Toyotě dodnes nenajali slušný designérský tým, aby ta auta nevypadala jak pomačkané plechovky.
s těmi korejci máš pravdu, ale protože jsem jich už pár jezdil, objektivně musí říct že čím menší tím je blíž evropskému standartu vzhledem i vlastnostmi. Na Toyotě je prostě znát stáří, ale zase je za neobvykle dobrou cenu. Snad bude nová generace designově nápaditější.
Takhle bych to nepaušalizoval, naprosto porovnatelný model hyundaie měl oproti škodě velmi citlivé pedály, ve škodě dobré tak na to, aby se na ně šlapalo v holínkách. Řazení to samé, kde 1. - 3. rychlostní stupně měly ve škodě dlouhé přeskoky jak Lovosice, hyundai akorát, řazení v hyundai pěkně cvakalo a páka se pohybovala v dost přesných drahách, škoda opět nestačila. Završením je nezávislé odpružení oproti závislému ve škodě, snad jedinou výhodou škody je čep předních dveří pomáhající bezpečnosti při bočním nárazu, jinak se škoda víc kazila a celkově byla vyrobená méně kvalitně, viz. různé praskliny atp..
Ale prdlajz, projed si novou i30 s libovolnym motorem a pak etalon v podobe Aurise.
Prius je jinej sport, to uznávám, ale v konfekci už si Toyota s aktuální generací Korejců nemá co vyčítat.
ix35 není aktuální generace.
Říkám znovu, srovnej si Tucsona a RAVku, i30 a Aurise, Rio a Fabii a budeš překvapenej.
DebiIní propagace a přemotivovaní dealeři jsou otravní, ale ta auta se posouvají dopředu mílovými kroky a není třeba nad nima ohrnovat nos.
Po dvou letech provozu rozvrzaný interiér, špatně řazení atp. Od technika kamaráda, že korejská auta jsou šroty, co kvetou na rozdíl třeba od Toyoty, kterou vychvaloval.
Pár kusov korejcov v súčasnom zamestnaní máme a s stk, alebo vŕzganím interiéru problémy neboli ;) . Korózia bude stále skôr doménou japoncov ako korejcov výrabaných v eu, ale to je len moja domienka
Jo je. Až příliš...na cestách je to vidět. Většina nenápaditých podobných aut. Kupátka, kabriolety, ale dokonce i tunningu je dnes u nás opravdu málo. Nadšenců a fandů aut ubývá.
Nevím co si představuješ pod slovem tuning, ale absence doma zprasených aut mi vůbec nechybí. Nadšenců neubývá tak, jako ubylo cenově dostupnějších aut s fun factorem, kterou jsou dnes hojněji než dříve zastoupeny ve vyšších cenových kategoriích.
"Tuningem" myslí dva pruhy na střeše svého mustanga, bez kterých, jak psal, je mustang jen polotovar. Teda ještě plynová vzpěra kapoty, ta je taky skoro zásadní.
paja ... suhlas... mne chybaju dnes na cestach hlavne take tie dostupne male sikovne kupatka z cias tigry, pumy alebo hondy crx, hyundaia coupe a podobne .... ale tak o tom som uz napisal hodne.. proste nam miznu dostupne zabavne kusky za to nam ale pribuda hodne opulentnych 5m SUVecok pre neviem koho ... rovnako aj kdejakych 5m stvordverovych kupatok a limuzin pre vyvolenych... akoze kupit zabavne sportove auto je dnes uz luxus... to mas jak s mechanickymi rucickovymi hodinkami .. kym kedysi boli uplne bezne tak dnes su prave tieto kusky vzacne a drahe... akoby automobilkam sa dnes uz ani nevyplatilo robit dostupne zabavne vozy pre siroku vrstvu ( a asi aj viem co je za tym - kdejake vytunene hothatche a kombiky ) a tak uz vyrabaju doslova len take tie nedostupne zabavne vozy velke drahe luxusne lebo to sa paradoxne preda vzdy... tak to je :-(
Ono to je tím, že žádný dostupný kabria a kupátka se už skoro nedělají. Doby Barchett, GTV/Spiderů, Caliber a Pum už jsou pryč.
Těžko pak bejt ze současný produkce nadšenej - hotchatch už nechci, Toyobaru mě zas tak neoslovuje, Miata není odpověď pokaždý a malý prémiovky nezaplatím.
Nevim, kde se pohybujes, ale ja zajimavych aut potkal za prazdniny dost a dost.
Audin S a RS, BMW M, nekolik Nissanu 370Z, nekolik Ferrari, Maseratti Ghibli, spoustu AMG od Mercedesu, a to neni zdaleka vse. Proste dost a dost.
Nevím, jestli ubývá fandů...ale pořídit si sportovní kupé nebo kabrio jen tak pro srandu si u nás každý dovolit nemůže. A ten, kdo jo, často stejně najede více km něčím obyčejnějším. Úbytek tuzingových hrůz mě netrápí.
Takže, já čekám na to rozuzlení, že jediná správná volba je jen jedna... s V8..... i když jsi dnes za svůj druhý nick milý Cherokee, tak se nezapřeš >:D
Nechci ti kazit iluze, ale malá auta se prakticky výhradně kupují jako pračky nebo TV, pro radost z jízdy si tuto třídu kupuje jen masochista. Radost z jízdy začíná na dvoj nebo trojnásobné cenovce, u Toyoty třeba GT-86.
Pro trochu zábavy za volantem a určitý vztah k autu ještě nepotřebuješ dvoudveřové RWD kupé. Už jen proto, že na GT86 většina z nás jednoduše nemá. ;-)
Me sice jen kratke, ale zazitkem o to intenzivnejsi svezeni v dnes jiz minule generaci fiesty ST s cenovkou tusim 460tis Kc s tou tvou posledni vetou nesouhlasi.
Pro radost z jízdy diesel!!! Už dlouho jsem se tak ze srdce nezasmál. Ádo, ty těm chvalozpěvům o dieselech, které tady pořád dokola píšeš sám opravdu věříš a nebo si stále děláš srandu?
Nevím, jestli bys o "slabých dechem" měl mluvit ve třetí osobě.
Je tady přímé srovnání , a Kia vyhrála poměrně dost velkým rozdílem. Buď neumíš číst, nebo si myslíš, že kromě Škody platí redakci i Kia, nebo se snažíš kopírovat Ádu.
udělejte srovnávačku po 3-4 letech provozu. Jenomže to je přesně ten moment, kdy prodejce přestává auto zajímat, maximálně by nejraději, aby si majitel koupil nové.
Mam hyndaia aj toyotu a bohuzial hyundai B trieda auto celkom slusne hrdzavie....inak mechanicky dobra vydrz ale ta hrdza nici vsetko kam sa pozriem. Su miesta kde kovove drziaky, listy,vystuhy normalne zmizli. Takze ja sa priklanam k toyote ak chcem mat auto viac ako 6-7 rokov.
Pokud v tomhle směru čtu relevantní data neboli statistiky (protože osobní zkušenost rozhodně nestačí na obecné hodnocení spolehlivosti), pak je na tom Hyundai nadprůměrně dobře.
Než to tu zaprská Hammuna tisíci nesouhlasnými příspěvky - očekávaná spolehlivost a výborná cena jsou mírné argumenty pro Yarise. Mírné proto, že Kia taky není žádný průser ve spolehlivosti a cena se liší minimálně. Pak už nastupují jen argumenty pro Kiu. Počínaje dospělým vzhledem venku i uvnitř (proti Yarisu je i nepříliš chválené Citigo Delonem) a konče vším dalším, co je v testu popsáno.
Nějak mi nejde do hlavy hodnocení sedadel u Ria známkou 0,50 - to je o polovinu lepší, než etalon a sama přitom není etalonem? Vzhledem k tomu, že ta známka je takto započítána i do průměru, asi to není překlep.
Jo, docela výstižně řečeno. Přitom proti Toyotě nic zlého, taky bych vyměnil o trochu horší statistickou spolehlivost za komplexně trochu lepší a hlavně o dost hezčí auto :-)
Ravka je hezká zezadu, to vypadá tak nějak kompaktně, skoro jako vyšší kombík. Předek... ale jo, i ten předek se dá, taky beru RAV jako jednu z lepších.
Kia (aj Hyundai) urobili za posledných pár rokov veľmi veľký posun vpred. Za to si zaslúžia veľké uznanie.
Napriek tomu na Toyotu ešte (aspoň zatiaľ) nemajú. Jedna vec je, ako pôsobí nové auto, druhá vec je, čo bude o pár rokov.
Ja som mal v minulosti dlhodobo dve Toyoty, nedávno som jazdil dva týždne s Riom (malo najazdených pár tisíc kilometrov) a už bolo poznať, že je to pre veľmi nenáročných ľudí. A čo od majiteľov korejcov viem, tak ta dlhá záruka je tak trochu taký ofajč.
Citace: "...Čím motor zaujal dole, to mu chybí nahoře, což potvrzují i tovární čísla: Toyotě se povedlo dosáhnout vysokého točivého momentu 118 N.m už při 2000 ot./min, ale vrchol při 4400 otáčkách dosahuje jen 136 N.m..."
Tak se na ty tovární čísla krouťáku podívejme:
- při 2000 ot. je 118 Nm
- při 4400 ot. je 136 Nm
- při 6000 ot. (max.výkon) je 131 Nm
Tj. v maximu výkonu je moment dokonce ještě o 11% vyšší než při 2 tis. otáček při kterých už zaujal. Co tam tedy chybí ? Já bych naopak napsal že táhne líp než elektromotor, vždyť v rozsahu 2-6 tis, ot moment neklesá o víc jak 12%
JJ, podle těch papírových údajů by to mělo mít jednu z nejostřejších výkonových š***k, jaké u dnešních aut vůbec člověk najde a dle autora to prý nahoře umírá... Divné, také se mi to nezdá.
Spíš je to asi myšleno tak, že 136Nm z 1.5 není žádný zázrak, to má i ta Kia s motorem o 128ccm menším... a to "nahoře" je myšleno okolo 4000 otáček. Ale nechci tu dělat vykladače... :-)
Řekl bych, že Toyotě se povedlo u atmosférického motoru naladit průběh točivého momentu podobně, jako by měl turbo. A to si myslím že je velmi dobrá zpráva.
No to ani moc ne. Turbu při vyšších otáčkách zpravidla dochází dech, kdežto té Toyotě moment takřka neklesá. Klasický průběh momentu u turba znamená tupou špičku (konstatní výkon v dlouhém rozsahu otáček), což je přesně to, co ta Toyota nemá. A pokud se bavíme o spodku, ono mít 87% maxima momentu při 2000 otáčkách také není u atmosféry zas takové terno, průměrná hodnota je tuším 88 %, když jsem to kdysi počítal.
No je to napsané divně. Pokud má 118Nm dole a zaujal tím, tak 136 Nm jako maximum mi přijde být naprosto v pořádku a vzhledem k tomu, jak jsou dnešní atmosféry dole silné, bych čekal spíše ještě kapánek nižší maximum (vztaženo k těm 118Nm dole).